Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

HB klar for Honda Classic

Adam

over 17 år siden

Adam

Gikk -6 i mandagskval og er klar for uken PGA turnering!!!!

oddavie

over 17 år siden

oddavie

går rykter om det ja, men hvilken kilde er dette fra?
Marius Bjørnstad?

goofy

over 17 år siden

goofy

http://golf.no/article2277509.ece

Yngve

over 17 år siden

Yngve

artig... det fortjener han.

Grattis Bjørnis, og lykke til!

Hurra

over 17 år siden

Hurra

Dette blir artig

Steven Patrick

over 17 år siden

Steven Patrick

Jeg er uenig i at HB fortjener en sjanse på PGA-touren. Så ujevnt son han spiller så er det så vidt han fortjener en plass på NW-touren.

HB har etter min mening ikke det som kreves for å få en plass i det toppsjiktet. Han mangler jevnhet og mister helt motet når ting går ham i mot. Senest i fjor skulle han slutte med golf fordi han ikke var der han ønsket spille og plasseringsmessig.

Tutta fremstår på den annen side som en spiller som har alle nødvendige kvaliteter for å bli verdens ener.

Stian

over 17 år siden

Stian

"Jeg er uenig i at HB fortjener en sjanse på PGA-touren. "

Er du redd for at han skal drite ut Norge med spillet sitt eller ?

Så lenge HB gjør det som trengs i kval, holde seg på NW tur, eller på alle måter klarer å takle en utfordring som åpner dører videre, fortjener han en sjanse.

Lake Placid

over 17 år siden

Lake Placid

Fortjener vel en plass når man kvaller da vrøvleSteven!!

Kubein

over 17 år siden

Kubein

Steven Patrick......Det er ikke noe som heter fortjener eller ikke fortjener i idrett. Enten så klarer man det, eller så klarer man det ikke. Du er vel en av de som mener at hvis man skaper 10 100% sjanser i fotball, så fortjener man å vinne. Fortjener/ikke fortjener, flaks/uflaks har ikke noe med idrett å gjøre. Setter man ikke sjansene, så er man ikke god nok. Samme gjelder med HB.

Dette er for dumt

over 17 år siden

Dette er for dumt

Klart han fortjener plass når han har kvalet inn!

Yngve

over 17 år siden

Yngve

noen bare MÅ rakke ned når Henrik klarer noe.
det er akkurat som om det er gamle resultater som skal bety noe for fremtiden.
typisk økonomer(hehe). gammelt underskudd henger igjen i årevis, men det samme gjelder ikke for Henrik.
dersom han spiller godt, så fortjener han å spille der han kvalifiserer seg til å spille.

skulle likt å vite hva Steven mener om hva Henrik fortjener dersom han vinner en PGA turnering.

"Nei, han fortjente ikke å vinne, for han spiller for ustabilt"

eh....

Steven Patrick

over 17 år siden

Steven Patrick

Hei til såre sjeler.
Jeg er enig i deler av kritikken. Selvsagt er det slik at hvis HB kvaler så er han god nok.

Poenget går mer i retning av at HB etter min mening ikke er PGA-materiale. Den elendige plasseringen i fjor på NW viser klart at han ikke hadde noe i toppdivisjonen å gjøre. La han få slå ball alene, og la oss andre slippe avisoppslag og nettnyheter om at "Nå har HB funnet tilbake til godformen" og liknende. Til det er han alt for middelmådig.

Eller sagt på en annen måte. Han hadde vært tjent med å ligge lavt og la spillet tale for seg

Pepper

over 17 år siden

Pepper

Steven Patrick, er det ikke det Henrik har gjort? Han har vel så absolutt latt spillet tale for seg selv når han nå har kvalifisert seg til å spille en PGA turnering? Og han prøver så vidt jeg skjønner å ligge rimelig lavt i terrenget, men når media skriver om Henrik og hans prestasjoner er vel ikke hans feil?

Gi nå gutten litt kreditt for at han ikke gir seg, men fighter tilbake og kvaler inn til en PGA-turnering!

evergray

over 17 år siden

evergray

Jøss, Steven, blir du virkelig lei av å se positive avisoppslag om HB?? Gjør han det godt, er det jo vel fortjent.

Mulig han er ujevn, men likevel god. Han fortjener PGA-touren, ellers hadde han jo ikke blitt med....

Ellers enig i din vurdering av Tutta, hun har skikkelig guts :-)

The slicer

over 17 år siden

The slicer

Ujevn eller ikke. Skal uansett bli kult å følge Henrik til helgen. Håper han klinker til og viser sitt potensiale.....!

Smilende Sam

over 17 år siden

Smilende Sam

HB vinner i helgen og vinner han ikke blir han minst topp 10. Det er da noe alle vet. Fortjent eller ufortjent - det er slik det blir.

henrikf

over 17 år siden

henrikf

Steven Patrick - Så på jordet er det ikke lov å være.
Det er en reell mulighet å spille seg inn på PGA touren nesten hver uke. Mange toppnavn har brukte dette som er journeymannens vei inn til de store, til å skaffe seg en mulighet.
Det er beundringsverdig og du må slå ut hundrevis av andre som er like god som deg. Mao. Det er ypperlig trening på å prestere der og da på et nivå som er PGA verdig. Seks under taler vel egentlig for seg.
Skjerp deg, kraftig.

What?

over 17 år siden

What?

Du har helt rett, Yngve. Vi økonomer bryr oss om historien. Gamle resultater kan henge igjen i årevis... i form av fremførbare underskudd og redusert skatt :o)

Får satse på at de dårlige resultatene til HB i noen tidligere turneringer har gitt han god erfaring og betyr at han også kan gjøre det bra på bunnlinjen denne helgen. Jeg syns virkelig han fortjener en sjanse. Tror på helgespill og topp 30-plassering.

Yorkie

over 17 år siden

Yorkie

må vel si at Steven Patrick har ett lite poeng. HB har jo ikke vist den mentale stabilititen som man bør ha for å spille fast på PGA turen. Teknisk er det vel ingen tvil at Henrik kan klare seg godt på PGA turen, han har jo bevist det med å spille seg inn på touren, og klare 2 topp ti plasseringer. Men det har jo vært litt opp og ned med Henrik etter den tid i forhold til motivasjon osv...

Nå er jo situasjonen litt anderledes i.o.m at HB nå har ett miljø rundt seg som rimelig sikkert bidrar til sinnets munterhet, så jeg tror vi får se Henrik i storslag fremover, og det synes jeg er flott, faktisk.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Merkelig hvordan en del folk tenker. Det er svært få - kanskje bare én - golfspiller i hele verden som er stabilt på topp ti. Resten misser cut'er den ene uka, kommer på topp ti den neste osv.

Henrik er ung og trenger erfaring. I teorien vil han i fremtiden enten:
a) bli dårligere
b) stå på status quo
c) bli bedre

I praksis er det nesten ingen mulighet for å bli stående helt stille karrieremessig. Derfor vil ett av to skje: Han vil bli dårligere, eller han vil bli bedre.

Jeg tipper han vil bli bedre. Han begynner å få en del erfaring, og golf er en idrett hvor du kan bli bedre og bedre til du blir godt over 40 år. Å stigmatisere ham på grunn av snøen som falt i fjor blir det samme som å tro at han ikke er i stand til å lære av sine feiltrinn.

Hadde han ikke hatt den evnen, hadde han heller ikke vært der han er i dag. Da hadde han vært som deg og meg, og sett toppgolf på TV.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

er nettopp derfor jeg dro analogien til regnskap.

hvis man skal unngå å spå en lysende karriere for en ung begavet golfer fordi han ikke har prestert tidligere, så er det ikke mange igjen å satse på.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Å hei, jeg så ikke det. Gidder ofte ikke scrolle så veldig langt oppover. Men jeg ser det jo nå. Du forklarte deg på en brilliant måte, Yngve. Det må jeg jo si.

Jeg synes likevel mitt innlegg er et lite hakk over.

Hva er det man sier: Jo, i all beskjedenhet... ;-)

snappy

over 17 år siden

snappy

Håper at HB kommer tilbake slik han var for få år siden.

Da han sluttet i fjor og tok en pause for å tenke var han helt der oppe med gode muligheter til direkte kvallifisering til PGA Touren. Men så gikk han glipp av maaaange turneringer, og falt derfor laaaang ned på ranking listene.

Er det noe HB ikke er så er det PR kåt...

Og, HB er den garantert beste golfspilleren i Norge foruten SP.

Smilende Sam

over 17 år siden

Smilende Sam

sni-sna-snappy, du har helt rett i det siste - han er ihvertfall den med størst potensiale.

Henrik Who?

over 17 år siden

Henrik Who?

Det er vel ikke mindre fortjent å kvalifisere seg til én PGA-event gjennom en en dagers kvalifisering enn det er å kvalifisere seg til et helt år på PGA gjennom Q-school.
Når det er sagt så skjønner jeg ikke han som hevder at Henrik bør ligge lavt. Det er vel ikke Henrik som breier seg i media, det er slike idioter vi treffer her på debatten som roper elefant når de ser en mus og hauser ingenting opp til noe fantastisk.
La resultatene tale, og hvis talen uteblir så la liket ligge i fred.....

Blade

over 17 år siden

Blade

Hva må Henrik prestere for at det kan være muligheter for fortsatt spill?

Helt hypotetisk: Si han får en t2 plassering og vinner 400k ca. Ville denne plaseringen sikret videre spill i og med at han er inne på pengelisten ca t20.

Og alle som kommer med gulp om at det ikke er realistisk spar dere. Dette er like mye et spm om hva en spiller som kvaler inn må oppnå for å sikre seg videre spillrettighet. Ikke bare med tanke på Henrik.

Tomba

over 17 år siden

Tomba

Noen som vet ev. om når og hvor dette går på tv?

Kubein

over 17 år siden

Kubein

Viasat golf sender hver dag fra klokken 22..SportN sender på fredag 2230-2400, lørdag 2215-2400. Og Søndag 2240-2400..

Av erfaring så er det ikke mye vi får sett av HB, hvis han ikke storspiller..

Bobby Peru

over 17 år siden

Bobby Peru

Bra innlegg GB!

Spillere på pga-touren kan vinne den ene uka, misse cut'en solid den neste (les Phil M.). Ting tar tid: f.eks. jobbet Vijay ræva av seg i flere år før han slo igjennom ...

Lake Placid

over 17 år siden

Lake Placid

Til Blade:

Henrik er ikke på PGA touren, så han er helt avhengig av en topp 10 plassering i Honda Klæssikk for å være med i neste. Vinner han turneringen er han sikret PGA kortet ut sesongen og neste sesong også. I tillegg plass i tour finalen og jeg tror jaggu meg en seier til helgen gir Augusta billett også. Dog er jeg litt mer usikker på den Augusta plassen.

LP

hp

over 17 år siden

hp

Vinner`n er kvalifisert til the masters, virker som han er i form han scora jo lavt i forrige uke også selv om det var dårlig motstand, han gikk jo på 68-66-70 og 6 under nå på mandag så jeg har trua.

Blade

over 17 år siden

Blade

18 under par på sine siste turneringsrunder sier vel sitt om at nivået er bra. Det Henrik har slitt med er jo ikke topp nivået men kontinuiteten.

Det som taler for at han skal gjøre det grit i Honda Classic mener jeg er følgende ting: Han har vist solid form i det siste. Det er en bane han liker godt og som passer han som spiller. Hans livssituasjon er god om dagen vil jeg tro. Både giftemål og familieøkelse på gang. Dette er ting som vaneligvis forbedrer mentale ting betraktelig, og mange undersøkelser viser at medgang i privatlivet spiller en stor rolle for prestasjonene på golfbanen.

Det som taler imot er vel historien, psyken hvis det butter litt i starten og det faktum at det er helt andre omgivelser på pgatouren mtp tilskuere tv osv. Da han lå i toppen av en pga tour forrige gang smalt det jo skikkelig. Men det er jo bar erfaringer som bygger selvtillit og prestasjoner og det faktum at han er mye mer fokusert på sin mentale del nå vil nok kunne hjelpe.

Og kanskje det viktigste av alt, denne gangen har han ingenting og tape.....

Lake Placid

over 17 år siden

Lake Placid

Den siste setningen er nok mest gjeldende Blade, selvom jeg ikke er uenig i det andre du også skriver over.

OleM

over 17 år siden

OleM

Da er det jo muligheter til å bli millionær. Centrebet gir 501 i odds for seier og 126 for top3.

M05

over 17 år siden

M05

Var det ikke i Honda Classic for et par år siden, at han var alene i ledelsen et godt stykke ut på siste runden? (Og det med Tiger og Co. i feltet)

Helmers

over 17 år siden

Helmers

nei

Stian

over 17 år siden

Stian

husker han ledet en periode på -10, men mener å huske at det var enten lfredag eller lørdag

Yorkie

over 17 år siden

Yorkie

Hvem husker ikke "Who is Henrik Bjornstad" plakaten på sending når han ledet. Mener dog å huske at det var Buick Invitational og ikke Honda Classic det skjedde.

snappy

over 17 år siden

snappy

Stemmer det... Buick Invitational... Og han ledet etter 12 spilte hull på Søndagen... Tiger og gjengen kom bak mener jeg, men likevel... Det var en fantastisk følelse der og da

jesus maria

over 17 år siden

jesus maria

omspillet med Tiger, Nathan Green, og en til gikk på 10 under. Samme score som HB ledet på etter 12 hull... :)

hp

over 17 år siden

hp

3-mann var olazabal.

Trynet

over 17 år siden

Trynet

Dere snakker her om en av Henriks to store prestasjoner (den andre var 2.-plassen på Europaturen for noen år siden)
Henrik som har en evne til å sette flere birdies etter hverandre selv på en dårlig runde gikk tidlig ut søndagen og begynte med 4-5 birdies på første 9 så vidt jeg husker, og spratt dermed rett i tet før Tiger og vennene hans hadde begynt å spille. Dessverre gikk spillet litt i stampe utover runden både for Henrik og flere andre, så han ramla noen plasser.

Å argumentere med at han gikk 6 under par forrige helg på en helt annen bane er irrelevant. Det blir som å sammenligne tider på 10000m skøyter med 10km ski.

Ingen tvil om at Henrik har vært i form et par uker, men vi har sett tidligere at formtoppene hans er korte og å tro at han vinner er i overkant naivt.

Tror likevel han kan gå noen bra runder og har gode muligheter for å greie cut. Henrik presterer ofte med kniven på strupen, og dette blir sannsynligvis sesongens største og eneste sjanse til å gjøre seg attraktiv for sponsorer og å tjene noen kroner.

Tipper rundt 25.plass

hp

over 17 år siden

hp

Det er vell ingen her som mener att skal vinne,først må vi vell håpe han greier cuten,og vist han har en knall helg og bli blandt de 10 beste,da får han være med uke etter også.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

jojo, jeg mener han skal vinne, men vet jo ikke om han KAN vinne... ;)

historikken til Henrik sier ingenting om fremtiden til Henrik.

jeg har tro på Henrik Bjørnstad dersom han klarer å holde seg i gamet.

Stian

over 17 år siden

Stian

Håper på det beste men forventer intet mirakel. Men må si jeg gleder meg som en liten unge på julaften til å følge med imorgen :)

HBFan

over 17 år siden

HBFan

Ikke glem at hvis han vinner han er han klar for PGA-spill i to år fremover.

HB er utvilsomt god nok, problemet hans er nervene, men nå tror jeg han har skikkelig lyst til å vise seg frem.
Forventer en spennende helg med HB som kjemper i fremste rekke.
Jeg tror på top 3, men er fornøyd med top 10.

Flisespikker

over 17 år siden

Flisespikker

Han får ikke 2 år på PGA touren, men får plass resten av året samt neste år

Yngve

over 17 år siden

Yngve

jeg har god tro på topp 144

Bamse

over 17 år siden

Bamse

Yngve, husk han kan trekke seg pga en vond tå, brukket negl, vridning i nakken eller liknende da!

hp

over 17 år siden

hp

Jeg tipper han blir diska for og komme forseint til start.

Fetisov

over 17 år siden

Fetisov

"If you had one shot, or one opportunity
To seize everything you ever wanted-One moment
Would you capture it or just let it slip?"

Fleksnes

over 17 år siden

Fleksnes

JA!

Steven Patrick

over 17 år siden

Steven Patrick

Hva var det jeg sa?

Hallo menigheten !!!!!

over 17 år siden

Hallo menigheten !!!!!

Skrevet i denne tråden:

"HB er utvilsomt god nok"
"hvis han vinner han er han klar for PGA-spill i to år fremover"
"Jeg tror på top 3, men er fornøyd med top 10"
"Henrik er ung og trenger erfaring. "
"HB vinner i helgen og vinner han ikke blir han minst topp 10"

Hvor hjernevasket optimistiske går det an å bli.

Synd å misse cut med bare ett slag.
Men dobbeltbogeys hører ikke hjemme på dette nivået.
Bare å innse at han rett og slett ikke er god nok.
Og enda værre, han er på nedadgående....

am

over 17 år siden

am

Fetisov. If i had a gun and you were in sight.I`d shoot you.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Også skrevet i denne tråden:

"Jeg er en nisse men jeg skjønner det ikke selv".

Må bare lese litt mellom linjene så ser dere det ;-)

hp

over 17 år siden

hp

Han har mange bra spillere som hevder seg på pga turen nesten hver uke b.l.a 2007 vinneren i us open det er klart han suger da "hallo menigheten"

Kubein

over 17 år siden

Kubein

"Synd å misse cut med bare ett slag.
Men dobbeltbogeys hører ikke hjemme på dette nivået.
Bare å innse at han rett og slett ikke er god nok.
Og enda værre, han er på nedadgående...."

Luke Donald fikk kvadruppelbogey i dag, hvor hører han hjemme da? På P4 touren??
Til å ikke ha spilt på Pga touren på lenge, så synes jeg ikke Bjørnstad gjorde bort seg akkurat.

frogg

over 17 år siden

frogg

Henrik kan gå og grave seg ned! Han klarte ikke å slå Trevor Immelmann, Mike Weir og Fred Funk med mer en ett slag! Da er du dårlig da...

hp

over 17 år siden

hp

jepp og cabrera med 5 og chris dimarco med 6 og daviv toms med 7 det er klart gutten er ræva.

frogg

over 17 år siden

frogg

Ja fytte rakker'n! Flaut å være fra golfstormakten Norway...

Yorkie

over 17 år siden

Yorkie

kremt, frogg, nå er vel Fred Funk å betegne som en gammel gubbe omtrent som meg da. Burde være mulig å slå

Når det er sagt, så bør det vel nevnes at jeg synes FF er helt sjef, spesiellt når han kom med skjørt, slår ikke så langt lenger, men ligger på det korte hele tiden

Nivå

over 17 år siden

Nivå

Isolert sett en grei prestasjon, skuffende å misse cut med ett slag selvsagt. Saken er vel at det er enormt mange spillere som leverer spill rundt det nivået i perioder og i gylne øyeblikk presterer (nesten) virkelig stort. Men få er oppe på høyt nivå lenge nok sammenhengende til at de beholder kort, vinner turneringer osv osv. Det kryr av spillere som håper å ta det steget opp, her er HB en av veldig mange, og vi kan bare håpe.

Men nå vi tenker at HB har vist han kan hevde seg på øverste nivå, må vi være kalr over at det har også veldig veldig mange andre uten at de har greid å holde seg der særlig lenge.

McKivre

over 17 år siden

McKivre

At HB misset cuten med et slag er veldig typisk. Han har ganske mange slike "episoder". Det som stadig forbauser meg er at han greier å pådra seg så mange dbogeys. Går en tilbake til 06 sesongen så ser en at om han hadde greid å erstatte 70% dbogeys med bogey så hadde han vært inn blandt de 125 som fikk fornyet kortet( og da har jeg kun gitt han sisteplass etter fire runder om han var på cut-grensa) En kan selvfølgelig si at med mindre risiko i spillet sitt så blir det mindre birdies. Men når en vet at han har potensial til å spille birdies på de fleste hull , så blir det å bruke 3 slag mer ,så ofte, litt ubegripelig

Daniel

over 17 år siden

Daniel

Han hadde jo bare 2 dobbelbogeys or worse... Ikke så farlig mye det

Det samme hade Justin Rose, Zach Johnson, Billy Mayfair, Kevin Na, Lucas Glover, Chris DiMarco, Sean O'Hair, Lucas Glover, Davis Love III, Jerry Kelly for å nevne noen bra spillere

David Toms, David Duval hadde 3

Greit nok at han lager ganske mange dobbels (or worse), men det blir allikevel tåpelig å hoppe i taket av kritikk bare fordi han lager 2 stykker på 36 hull på en vanskelig bane på PGA Touren.

McKivre

over 17 år siden

McKivre

Men statestikken stemmer . Denne helgen trengte han bare å erstatte 50 %. Dessuten så er det ikke så lavt under taket her . Prøver bare å vise hvor "lite " som skal til . Hadde så inderlig unnet han den oppturen det hadde vært om han hadde klart cuten denne helgen

henrikf

over 17 år siden

henrikf

At ikke en av de store mediene tok turen til Florida når en nordmann er på PGA touren er for meg uforståelig. Nå er vi foret gjennom en hel vinter med totalt uinteressante langrenn på ski og ditto world cuper i skøyter for damer, ikke et ord om golf annet enn det hjernedøde journalister (les: NTB som slo fast torsdag at det var elendig spill av Henrik på 57. plass på PGA)
Så langt er det bare golf.no som har tatt seg bryet med å finne ut hva som skjedde. At Henrik var en to meter putt på siste hullet fra å klare cutten. Sånt skjer. Selv ikke på dette nivået er to metere gitt.
Jeg ville også likt å vite hva som skjedde på 18. (hans niende) Etter tre strake birdies (jeg har ikke funnet noen andre med tre birdies på rad på disse vanskelige hullene - viste verdensklasse) så fikk han dobbel bogey på det vansklige 18. Gikk han for en birdie til og havnet i vannet i stedet for å safe inn en par/bogey eller var det et slag som gikk åt skogen)

I alle fall: Henrik har levert en fantastisk prestasjon i februar.
Han er på sitt normale nivå rundt 20-25 slag fra å vinne på PGA touren.
Turneringen kommer til å bli vunnet på rundt 12-13 under, som jeg skrev torsdag ettermiddag og cut'en gikk helt riktig på 4 over.

Henriks prestasjon ; å være såå tett opp til sitt potesiale lover godt for fortsettelsen og jeg håper det var en hyggelig og positiv opplevelse for ham. Han viste igjen at han absolutt har noe å gjøre på dette nivået, selv om drivingen i øyeblikket, i følge statistiken, ødela for ham.
Nærspillet, torsdag var på Tiger Woods nivå. Med hundre prosent scramblig og 100 prosent sand saves.

Medier i FLorida

over 17 år siden

Medier i FLorida

Skjønner ikke Henrikf at golfspiller Herik Bjørnstad ikke har noen medieinteresse utenom den lille menigheten her inne?
Man kan si hva man vil om dobbeltbogeys og hvis og om og men.
Faktum er at Henrik har misbrukt 4 sjanser på rad til å kvalifisere seg til PGA-tour hvorav den ene ikke direkte kan lastes Henrik.
Han sliter til og med på NW.
Hvorfor ikke like godt slutte å skru forventningene helt til himmels.
La mannen få fred til å gjøre det han vil.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her