Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

NGF

cut

over 17 år siden

cut

NGF.no burde være NGF sitt domene. Om dette hadde peker til Golfforbundet og at Golfforbundet.no er hovedadressenspiller ingen rolle. Tenk hvor enkelt det ville vært for oss når vi er utenlands og skal verify medlemskapet dersom vi kan oppgi NGF.no for innlogging.

Sjekket eieren til NGF og av alle så har Fellesforbundet,, lilletorget 1 dette parkert og ikke i bruk.

Hva med en innstendig oppfordring til NGF å forsøke en henvendelse og eventuellt spandere en middag på sjefen der i ett forsøk på å gjøre dette enklere for oss og få lov til å overta dette domenet. Nå når vi skal over til plastkort hadde det vært kjempe med en enklere innlogging enn den vi har i dag........

Golf

over 17 år siden

Golf

Hva skal de stakkars grafikerne i Norsk Grafisk Forbund gjøre da?
Selvsagt skulle også NFF.no vært tilknyttet Norges Fotballforbund og ikke Norsk Forening for Fjellsprengningsteknikk.
Men helt ærlig, hva i alle dager har det å si?

cut

over 17 år siden

cut

Når du blir voksen og kommer til utlandet for å spille kan du svært enkelt stave ngf.no i proshop for å verify handikappet ditt. Mye verre å stave golfforbundet.no. Dette er aktuelt i henhold til reglene for kortet.

Dessuten så er ikke NGF.no i bruk så det burde ikke være noe problem for NGF å overta denne.....

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Har spilt et 40-talls baner i utlandet, ingen har spurt om bekreftelse paa mitt hcp.

Golf

over 17 år siden

Golf

Jeg er voksen og er fullt i stand til å stave www.golfforbundet.no.
Både i Norge og ellers i verden.

Truls

over 17 år siden

Truls

Slike korte domener er veldig attraktive og prisen ved salg vil ligge på 100-200 000,- og opp til en mill. Kommer sikkert an på hvor "sugne" kjøperen er på akkurat det domenet. Å overta rettighetene til et slikt domene for en bedre middag hadde vært helt latterlig.

cut

over 17 år siden

cut

Golf, du er en god voksen gutt du da, som er villig til å bruke en sånn fillesak til å være kvalm - og likevel ser du ikke fordelen med å begrense dette til bare NGF.no?

Siden du nå har begynnt å argumentere for å la alt være som det er i dag og ikke å gjøre noe med dette, hvilken endring kommer fra i år som gjør en forenkling av dette svært aktuell, og vær så snill ikke bare tenk på deg selv, endringen kommer til å gjelde hele golfnorge? Kan du fortelle meg det?

Har også spillt en del baner rundt om og på typiske ferieplasser som er avhengige av mye greenfee er det ikke mye spørsmål, det lengste de går i å "plage" besøkende er å påpeke kleskode.

cut

over 17 år siden

cut

Truls - vi snakker om at LO og Fellesforbundet i dag sitter på domenet og har det ikke i bruk.

Tviler på at de kommer til å ta svartebørspriser på dette dersom de ikke har en spesifikk plan med domenet. Antakelig har de sikret seg det for at det ikke skal bli misbrukt og ikke noe annet. Skulle det være snakk om svartebørs priser er det jo bare å atkke for seg og si nei takk...

Golf

over 17 år siden

Golf

Hvis du ikke synes at det er morsomt at Norsk Forening for Fjellsprengningsteknikk og Norsk Grafisk Forbund har NFF og NGF har vi ikke samme humor.
At du skal bli sur og gretten over en morromann på et diskusjonsside tyder på at du ikke har humor i det hele tatt.

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Det greieste er vel uansett aa benytte egen profil paa Golfbox om man maa bekrefte hcp, selv om ogsaa dette er relativt uoffisielt ettersom hver enkelt selv kan justere hcp.

Hallo

over 17 år siden

Hallo

Noen har tydeligvis ikke vært særlig mye "i utlandet" siden de tror at en proshopresepsjonist kommer til å logge seg inn på internet for å sjekke gjestenes handicap. Det må du nok pent legge på disken selv (i form av en utskrift).

"cut" har heller ikke fått med seg at det er ganske vanlig å finne forskjellige forbund ved å stave "idrett".no, f.eks fotball.no, padling.no, hockey.no, skiskyting.no, handball.no.

Mye bedre at golfforbundet hadde fått overta golf.no fra aftenposten. NGF kan være så mye rart......

Cutta

over 17 år siden

Cutta

Norsk Grå Fe.................

evergray

over 17 år siden

evergray

Hadde vært utrolig interessant å få den ære av å møte en så gnistrende intelligent og humørfylt person som deg, cut. Hva med en bedre middag i Trond Mois nedlagte "restaurant"?

Siden jeg tidligere har skrytt av at jeg er snillere som person enn på forumet, skal jeg spandere.

Du vil i tillegg få nyte den oppmerksomheten som blir deg til del ved å bli observert sammen med en distingvert gråhåret person. Den karakeristisk krokete nesen og de flotte store ørene, som hører dine bønner..... Guds utvalgte..........vet du.

Graver jeg dypere ned i lommene vil du muligens også med selvsyn få oppleve hvor stort ditt lille problem vil fortone seg i utlandet. Shalom i dalen

cut

over 17 år siden

cut

Golf: beklager at jeg ikke oppdaget at du satt og lo av din lille vits, og så på dine kommentarer som små småspydigheter, og svarte litt deretter.

Når det gjelder dere andre synes jeg litt synd på dere. Mitt forslag var egentlig en hjelp for alle slik at det skulle bli enklest mulig for oss når vi er ute på tur.
Når jeg ellers ser nivået dere debatterer på så ser jeg at det er så lavpannet og bedritent at dere ikke er verdt så mye mer enn litt dritt tilbake. Man skulle tro jeg hadde gjort kameraten dere noe alvorlig galt og at dere i så måte har noe å forsvare, men det tror jeg ikke jeg har. Jeg kjenner ikke kameraten deres.

At Golfforbundet hadde ett ønske om å overta domenet Golf.no fra aftenposten visste jeg ikke, men det demonstrerer jo poenget på en særdeles god måte, på lik linje med Truls sin kommentar om prisen på ett kort domenenavn, ett kort domenenavn er positivt.

Å spøke med en som akkurat og umotivert har fått ett slag i nakken er ganske lavpannet. Han er ikke mottakelig for spøk. Dette burde være helt klart for alle, også for en såkalt eminense. Dersom han i det hele tatt er i nærheten av å være noens utvalgte og ikke sitter ensom og forlatt og bare drømmer om utvelgelse, så burde han vite en så opplagt sannhet.

Med hilsen og takk for alt ------ i denne diskusjonen - dette kan dere ha for dere selv, barn, det var egentlig godt ment.

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Jeg syntes faktisk jeg var ganske konkret og saklig i denne tråden, med en enkel og billig løsning.

cut

over 17 år siden

cut

som vel den eneste----

Cyber

over 17 år siden

Cyber

Man trenger vel ikke stave noen ting som helst. Adressen står jo trykket på kortet.

cut

over 17 år siden

cut

Innser herved at det er en komplett idiotisk ide å forsøke å få Norges Golfforbund som i dag bruker domenet www. GOLFFORBUNDET.no til å gjøre et stunt mot FAGFORENINGEN som i dag har domenet www.NGF.no disponibelt og PARKERT for neppe å ta det i bruk siden de antakeligvis ønsker å la alle henvendelser innom sitt hoveddomene www.LO.no.

Tanken min var da at siden det var Fagforbundet som satt på domenet så var det en viss mulighet for å få overta domenet www.NGF.no for en rimelig pengesum.

Dette er en kjempedum ide på grunn av at det er komplett unødvendig og i tillegg er det kjempedyrt og navnet står på kortet. Altså bare idioti.

At noen betaler store summer for å få en kortversjon betyr ingen ting, at det hadde forenklet hverdagen når vi bestiller starttid i utlandet og kanskje skulle dokumentere hc betyr ingen ting - det er jo ikke normalt på banene i Spania på solkysten å spørre om HC og dessuten så ham man da spillt i utlandet i mange år uten å bli forespurt om hc så det kommer ikke til å bli aktuellt i fremtiden heller.

- IDEEN TREKKES HERVED OG JEG HÅPER FOR GUDS SKYLD IKKE AT NGF SPØR FAGFORENINGEN OM Å FÅ OVERTA NGF, DOMENET. Aller helst bør de selge det til norges skytebasers forbund siden de virkelig har bruk for det....

Aller helst synes jeg de skulle ta i bruk et skikkelig langt domenenavn - virkelig noe som gir folket litt utfordring, man er jo golfere som liker akkurat det....

Golf

over 17 år siden

Golf

Hohoho. Klovn....

Yngve

over 17 år siden

Yngve

er det bare meg, eller høres cut LITT bitter ut...... ;)

cut

over 17 år siden

cut

bare innså at forandring ikke passer til norske golfere - - ikke bitter, ikke sur,
- bare ikke så rent lite overgitt over at det er mulig å være MOT ett positivt forslag.

At det er mulig å være likeglad til ett egentlig positivt forslag det er helt ok, men at det er mulig å være MOT og produsere argumenter som ikke henger på greip bare for å være intressante synes jeg er stakkarslig egentlig men bitter
- nei - for all del,

- jeg driter egentlig i det - jeg reiser til spania for 3 uker med golf og gøy og skal sitte og tenke på alle de stakkarene som kler seg med lue og vanter og skal ut og spille det de kaller vintergolf og så reise hjem og klage på greenfeen på Scangolf for banen ikke er snille med dem og greefee er for høy og hele livet er kjipt.... DA SITTER JEG OG KOSER MEG MED EN PILS ETTER GOLFEN OG NYTER TILVÆRELSEN

GOD PÅSKE TIL ALLE (bitter hahahahahahah - ler hele veien til flyplassen)

evergray

over 17 år siden

evergray

Ikke bare litt furten. Han har innsett green-bommen ;-)

evergreen

over 17 år siden

evergreen

Hva med å være med til Malaysia i stedet på mandag, der får du medisiner (fra regnskogen) og frisk luft til å klarne hodet, i stedet for sløvende pils.

Du kommer kanskje med fler snåle utspill i fylla?

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Ideen er jo ikke dum, men når man har Golfbox er den overflødig. I mine øyne.

I Sverige kan man skrive ut et hcp-bevis fra egen profil på golf.se, regner med at det kommer samme funksjon i Golfbox. Eller at det allerede er der.

Og 3uker i Spania er absolutt noe man kan misunne, god tur.

yngve

over 17 år siden

yngve

bare så det er sagt. jeg ser ikke helt hvorfor cut ble angrepet i første omgang. en forkortelse er hjertelig velkommen hos meg i hvertfall.

evergray

over 17 år siden

evergray

Snål og overflødig. Direkte latterlig med tanke på å prøve å forhandle over en bedre middag med sjefen.

Noen sjefer liker golfturer til syden, så kanskje jeg må revurdere.....

Cyber

over 17 år siden

Cyber

Foore skrev:"I Sverige kan man skrive ut et hcp-bevis fra egen profil på golf.se, regner med at det kommer samme funksjon i Golfbox. Eller at det allerede er der."

Du går inn på: www.golfforbundet.no. Velg "Verify". Tast inn kortnummer. Velg mellom utskrift på norsk eller engelsk.

cut

over 17 år siden

cut

Takker fooore, 3 uker blir bra.

At everyday enda ikke har innsett hva man snakker om forteller vel bare at han allerede er skadet av sine tidligere turer til M. Kan du ikke bare bli igjen der neste gang...

Det nye nå når plastkortene kommer så har man ikke det hvite kortet som dokumentasjon. Da kan man kan gå inn på nettet hvor som helst og hente hc. Gå inn på www.Golfforbundet.no og klikke på lenken veryfy og så legge inn nummeret til spilleren. Da får man oppgitt handikappet til vedkommedes nummer etter det jeg har lest, og man kan som i Sverige skrive det ut for å ta det med seg for eks til Spania.....

cut

over 17 år siden

cut

Ser at Everyday det var mitt forslag om en bedre middag som trigget Everyday til å ta ut.
Det var jo egentlig bare en måte å si at det ikke nødvendigvis trenger å bli dyrt siden det er Fagforeningen som sitter på domenenavnet. Å sende ut LO formannen og NGF formannen på forhandlingstokt om domenenavnet NGF blir så utrolig dumt at jeg regnet med at alle så hvor galt det var og ikke nødvendigvis tok den helt alvorlig.
Jeg glemte Everyday som har vært i Malaysia

evergray

over 17 år siden

evergray

Joda cut, ingen problemer med å forstå at du prater over deg. Håper DU nå har forstått hvor fjasete du virker.

Det er nok større sjanse for at du blir hengende igjen i spania, hvis du da klarer å fokusere nok til å komme deg på banen. Pass deg for vann/pils-hinderne.

everygray

over 17 år siden

everygray

Hvem er EVERYDAY som har vært i Malaysia???

Cyber

over 17 år siden

Cyber

Det enkleste er å ta med sin egen dokumentasjon før man reiser.
Det man får ut på verify-siden ser slik ut:

Authorization
Norsk English
For verification of the cardholders membership in a Norwegian Golf Club and authorization of his/her right to paly please enter the following information.

Card no. xx780045000341xx

--------------------------------------------------------------------------------
NAME Ola Nordmann

AGE 48

HCP 9.3
CLUB xxxxxx Golfklubb
ISSUE DATE 2008-2-26

RIGHT TO PLAY Yes
MEMBER NUMBER xx-1139

--------------------------------------------------------------------------------

cut

over 17 år siden

cut

sorry det var nok en stavefeil :)

Det var det med middagen da siden du overså galskapen... Nå er jeg så vant til å skrive Everyday at sånn blir det nok i fremtiden kjære..:)

evergray

over 17 år siden

evergray

Helt greitt, cut.

God tur :-)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her