Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Retief Goosen og Asbjørn Ramnefjell

Bernt Stellander

over 17 år siden

Bernt Stellander

Til en dårlig orientert Ramnefjell, redaktør på golfsiden.no så har Goosen gjennomgått en øyeoperasjon med komplikasjoner, utført etter South African airways Open i mid desember hvor han delte 16.plass med Ernie Els.

At Goosen taper mot Andres Romero i World Matchplay med 2 når det er 1 hull igjen å spille kan ikke akkurat sees på som en stagnasjon, tatt hans medisinske situasjon i betraktning.

Med hilsen fra en godt orientert
Bernt Stellander
Profound Putters of Norway

Hilsen fra golfmessen i Tokyo.

(Dette innlegget ble fjernet umiddelbart fra golfsiden.no)

Erik____

over 17 år siden

Erik____

Er det mulig ?
Dette var jo konstruktiv kritikk.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Tipper AR bruker firmanavnet som argument. Enig i at det er teit å fjerne det, men det belyser jo hvor lite som skal til før det ikke passer inn i ARs format.

Jeg synes det skal bestrebes en konsekvent sensur ved støtende innlegg mot personer eller grupper som ikke kan forsvare seg, men det er jo ingen som hører på meg ;-)

Dilter

over 17 år siden

Dilter

AR har da faktisk skrevet om Goosen's øyeoperasjon tidligere. Og formen har ikke vært den beste siden (han ble sist av de som ikke trakk seg i forrige uke) og han er faktisk på vei nedover på verdensrankingen.

Du er ikke dårlig orientert bare fordi du ikke drar inne alle faktorer i enhver reportasje eller kommentar.

Jeg lytter GB.

evergrey

over 17 år siden

evergrey

Snålt at Goosen stiller opp i en stor konkurranse om han ikke føler seg i form. Det er ofte slik at det klages over dårlig helse etter at det har gått dårlig.

Nå vet ikke jeg om det er Goosen selv som har klaget, eller om det er BS som vurderer hans prestasjoner ut fra et antatt dårlig syn.

Uansett la mannen prate for seg selv, det er han som vet hvordan øynene fungerer.

Jeg lytter også Gunnar Bull ;-)

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Hihi, plutselig er forumet fullt av psykologer. "Go on, my friend. I'm listening..."

Kattemann

over 17 år siden

Kattemann

evergrey: hvis du er litt snufsete i nesa så skulker du glatt å gå på jobb?

JEG

over 17 år siden

JEG

har nok nesten sluttet å skrive på AR sin nettside siden hans sensur er ganske så tilfeldig og avhengig av hans daglige humør.... Dette hvilket nick som er i bruk til enhver tid

jesus maria

over 17 år siden

jesus maria

klart som blekk...

evergray

over 17 år siden

evergray

Neida Kattemann jeg går på jobb selv med høy feber om jeg må. Det bestemmer jeg selv.

Derimot ville jeg ikke stillet opp på i et skiløp hvis jeg hadde brukket foten. Hvis jeg vurderte meg som rehabilitert, og stillte var det også mitt valg.

Uansett utfall av min prestasjon, ville jeg ikke ønsket at andre snufset på mine vegne ;-)

Foooore

over 17 år siden

Foooore

BS har vel spesielle interesser ift øyne og et horn i siden ift AR, og følte vel det var mulig å komme med et stikk fordi han syntes RG ikke fikk kred for sitt åpenbare handicap.

Har RG som en av mine favoritter, men det siste året har han skuffet, enig med AR.

Bernt Stellander

over 17 år siden

Bernt Stellander

Enig med deg Foooore.

Men det er vel ikke helt fair å si at fallet har kommet de siste månedene, når alle vet om hans medisinske situasjon siden desember.

Yankee

over 17 år siden

Yankee

Goosen var gjest på Golf Channel i USA for noen dager siden. Han nevnte ingen ting om problemer med øynene før programlederen tok det opp og nevnte at han hadde hørt det var komplikasjoner etter LASIK operasjon. Goosen svarte at det egentlig ikke kan kalles komplikasjoner fordi det skjer relativt ofte at man må opereres på nytt (korreksjon) fordi resultatet ikke ble bra første gang. Jeg tolker dette som at han ikke ser så godt som han burde, men at han ikke ønsker å bruke dette som noen unnskyldning for dårlig spill.

Tok selv LASIK for snart 2 år siden, og trengte korrekjon på det ene øyet. For å stabilisere øyet før ny operasjon måtte jeg vente 7 måneder på korreksjon. Golfsesongen med et godt og et dårlig øye var en katstrofe. Første sesog etter at korreksjonen var utført var en suksess.

evergray

over 17 år siden

evergray

Se det, mannen ønsker ikke medynk eller unnskyldninger for evt. dårligere spill. Stiller han opp, gjør han det som en "hel" tøff sportsmann.

Om han er på vei opp, ned eller holder seg stabil, får både han og andre nok vente litt med å prøve å vurdere.

Pølse med brød

over 17 år siden

Pølse med brød

I følge Ramnefjell driver denne Bernt Stellander ikke bare med løgn, han argumenterer også med seg selv under flere forskjellige nicks, alt for å fronte denne patetiske putteren sin. Mest sannsynlig er vel pengene i ferd med å ta slutt så han ser seg nødt til å ta ekstreme virkemidler i bruk for å holde luftslottet gående.

Jeg synes selv en del av sensuren til AR er patetisk og har selv sluttet å legge inn innlegg på siden hans. Han ser seg selv som den store beskytter av gutteklubben grei i golf norge eller nikkersadelen fra oslo vest som andre kaller det, og det gidder jeg ikke være en del av. Men samtidig er det en redaktørs rett å legge listen for hva som går an på et forum og så får andre ta ansvar og slutte å bruke siden hans.

Det jeg har sett av innlegg fra denne stellander under diverse nicks sier vel det meste om den fyren og han savner totalt troverdighet i mine øyne...

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Bernt tok vel mye av for ett år siden, men det er vel historie nå.

Og om a eller b ikke gidder "bruke" sida til AR av prisippielle eller moralske grunner, er det sikkert ingen som taper noe på.

Spurte

over 17 år siden

Spurte

Asbjørn om det ikke var på tide å begrave stridsøksen nå, og f.eks. invitere Bernt til edel kappestrid i Golfsidens egen turnering. Den ble også fjernet gitt.
Buuuuhh!

705

over 17 år siden

705

Synd at slike saker tas over hit, men det er jo ikke første gang. Grow up Stellander.

Bernt Stellander

over 17 år siden

Bernt Stellander

fra Golfsiden.no: Kommentar fra undertegnede er vel overflødig til slike innlegg. Men ett unntak, jeg vet litt om komplikasjoner av LASIK-operasjoner, har hatt 7 på venstre og 3 på høyre øye.

"
Asbjørn Ramnefjell - 22. feb 2008 kl. 04:36 * IP
Løgneren Bernt Stellander gir seg ikke

Jeg strøk et innlegg av Bernt Stellander i går ettermiddag fordi det var preget av grove feil. Også fordi han ikke er velkommen på dette forumet fordi han har begått grove overtramp gjentatte ganger tidligere.

Han skrev i går at jeg var dårlig orientert i forbindelse med at Goosen tapte sin match. Han peker på en øyeoperasjon for noen uker siden. Jeg har selv skrevet om øyeoperasjonen til Retief Goosen tidligere. Jeg skrev at Retief Goosen har hatt en lengre periode med svakt spill og dertil hørende fall på verdensrankingen. Det likte tydeligvis ikke Bernt fordi Goosen har brukt han putter i turnering i Syd-Afrika.

I sitt innlegg visste han ikke en gang at det var Andres Romero som slo han i matchen i 1. runde. Han skrev:

"At han nå taper med to når det gjenstår ett hull å spille mot selveste Angel Cabrera synes ikke å være en stagnasjon, tatt hans medisinske situasjon i betraktning." Cabrera og Goosen var ikke en gang i samme "Bracket".

På Scangolf har du rettet det opp dette igjen og påstår at det er jeg som er dårlig orientert. Nei, det er nok Stellander som er dårlig orientert. Du driver med løgn Stellander, løgn.

Hans taktikk er at han bruker eget navn og andre navn og debatterer med seg selv samtidig som han tillegger folk meninger og utsagn som er fullstendig feil. Deretter bygger han en argumentasjonsrekke basert på de løgner og usannheter han selv produserer. Dette er ikke velkomment her på Golfsiden.

For ikke lenge siden ble det stilt spørsmål omkring Stellanders psykiske tilstand fra en debattant her på Golfsiden. Så snill som jeg er, tok jeg dette vekk etter en stund med masse bråk (november 2007). Men det kom inn innlegg fra ulike nicks som "anonym" (Moe Normann-tilhenger B. Stellander) og "Moralsens vokter" etc. IP-adresseundersøkelser viste at støtten til Stellander var mistenkelig identisk med Stellander selv - som vanlig. Han lagde masse bråk som jeg slettet for å beskytte ham selv mot seg selv.

Det var én IP-adresse som viste seg å være fremmed. Den kom fra Kina. Merkelig. "Anonym" skrev på Scangolfs side: "Igår leste jeg at redaktøren skrev og antydet at en navngitt og kjent person ( indirekte) er psykotisk. Redaktøren ser ut å være skikkelig ute etter denne mannen, hvilket alle som har fulgt med på golfsiden vet."

Det var ikke jeg som stilte spørsmålet om vedkommende (Bernt Stellander) var psykotisk. Det var en debattant. Jeg er ikke ute etter Stellander. Jeg tok dette ut fra debattsiden for å beskytte Bernt Stellander. Jeg undersøkte hvor Bernt befant seg på det aktuelle tidspunktet 13. november. Ikke uventet var han i Kina i forbindelse med Word Cup. Kanskje ikke så "anonym" likevel? Jeg skal ikke påstå at det var Bernt Stellander som brukte flere navn og forsøkte å mele sin egen kake, men jeg har aldri tidligere hatt kinesere på debattsiden som argumenterer som Stellander. Mistanken er sterk, som de fleste forstår.

Juksemaker, debattbedrager og løgner Bernt Stellander. Du er ikke velkommen her på Debattsiden. Det vet du. Du kan gjerne gå og sladre andre steder med navn som "anonym", "moralens vokter", "Julius" (som du har innrømmet å bruke til å diskutere din putters fortreffelighet med deg selv her på Golfsiden) etc.

Jeg rekker gjerne ut en hånd, men da må du love at du slutter med dette tullet. Jeg håper at du får suksess med putteren din - ikke minst den nye modellen.

Men ikke misbruk Golfsidens debattforum!

Dette innlegget vil ikke stå her lenge, men Stellander er i Japan, så han får lese det der.

Nå har du stjålet nok med nattesøvn fra meg, Stellander! Det holder nå! "

jonag

over 17 år siden

jonag

Tja, stort sett ingen røyk uten ild... Hver og en kanskje skulle gå i seg selv og se om man kunne unngått dette ?

Dessverre for mange av oss som gidder å svare eller ikke gidder å svare så ser vi saken litt forskjellig fra både AR og BS. Legitime ting fra begge, men også det motsatte er nå min mening. I tillegg vet jeg heldigvis ikke alt som har skjedd, så kan veil ikke ta parti her.

"grow up" er faktisk på sin plass her.

Olle

over 17 år siden

Olle

Der ut som øye operasjoner er det minste problemet her.

Dere oppfører dere jo som to drittunger. Slutt å plag andre med deres småkrangling.

Ran King

over 17 år siden

Ran King

Er vanskelig å IKKE falle på rankingen om en ikke spiller turneringer.....

Mhil Pickelson

over 17 år siden

Mhil Pickelson

Hei Bernt,

fra en som spilte på samme fotballag som deg for omtrent 100 siden:

du var vel ikke spesielt konfliktsky i fotballmiljøet heller :-) og snakket rett fra levra, noe jeg forresten satte pris på.

Men i denne saken føler jeg at du både er en av "oppviglerne" samtidig som du spiller den sårede og krenkede part når det passer.

Kan dere ikke bare stille dere opp i motvind og se hvem som pisser lengst....alternativt ta et oppgjør litt mer privat.
Har ingen intensjon om at jeg skal få dere til å bli bestekompiser, men det må jo gå an å få et litt mer sivilisert forhold?
It takes two to tango!

Ekte Skotter

over 17 år siden

Ekte Skotter

Skrev et innlegg på golfsiden nå hvor jeg be dem og "settle this in the boxing ring" For eksempel under messe på Fornebu.Selg billetter å gi pengene til charity.Vi kan ha Thomas Nielsen som kommentator og mangler bare en dommer.Noe forslag??Mange vil betale god penger for å se på dette tror jeg!

Anders

over 17 år siden

Anders

Jeg har kjøpt putteren til PF fordi jeg synes den var god. Desverre begynner jeg å angre på at jeg har sponset han med pengene når jeg ser måten han skriver innlegg på. Håper for hans skyld at han tar seg sammen og ikke jager vekk kunder som han ellers ville nytt godt av.

Golf

over 17 år siden

Golf

Er dessverre rimelig sjokkert, men ikke overrasket, over både Ramnefjells og Stellanders oppførsel.
Asbjørn later som han er profet i eget land, Bernt ønsker å bli det.
Bernt burde holde seg for god for å debattere på diskusjonsforumer. Nå når han skal bygge opp et stort merke som sikkert skal prøve å få til andre typer køller, hjelper det ikke å bruke diskusjonsforum som reklamested.
Regner med at Roger Cleveland, Ely Callaway eller Scotty Cameron ikke brukte drittkasting eller diskusjoner på internett for å skaffe blest om egne produkter.
La dine produkter snakke for seg selv, Bernt. Ellers, hold kjeft.

Smilende Sam

over 17 år siden

Smilende Sam

Som den smilende mann jeg er og siden jeg i utgangspunktet har respekt for både AR og BS;

Kan dere ta de private kranglene deres et annet sted. Det eneste begge oppnår er å miste respekt. E-post funker helt fint som privat-krangle medium.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Nå kan jeg ikke si at jeg kjenner Bernt, men jeg har spilt en runde golf med ham og pratet litt om løst og fast. Mitt inntrykk av Bernt er faktisk veldig godt, og et helt annet enn det inntrykket man får når man leser her.

For hans egen del håper jeg han klarer å holde seg unna, for dette gjenspeiler ikke Bernt Stellander privat.

Lykke til i Kina, Bernt :-)

Pinlig

over 17 år siden

Pinlig

Min lærdom av de diskusjonene som har gått mellom de to er at jeg skal skifte nick som overhodet ikke kan trackes til meg. Hittil har jeg brukt et nick som gjør at alle som kjenner meg og diskuterer her inne vet hvem jeg er. Tenker bare med gru hvis man skulle drite seg så inn i helvete ut som disse to karene har klart.
De ødelegger nattesøvnen til hverandre pga uenighet om piss.
PINLIG.

evergray

over 17 år siden

evergray

Er virkelig glad om det skulle være slik GB antyder, at muligens ikke Stellander er slik man kan oppfatte ham til tider her på forumet.

Fjosok

over 17 år siden

Fjosok

Det er ikke sikkert at man skal dømme folk FOR mye ut i fra hvordan man oppfatter dem på et debattforum.

De fleste som har møtt meg i levende live, vil nok mene at jeg er en mye større drittsekk i virkeligheten enn her inne. Og ja, det er faktisk mulig!

veggiss

over 17 år siden

veggiss

jeg kan skrive under på Fjosoks påstand om seg selv...

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Pøh, Fjosok er så snill og god som et lam. Han bare skriker høyt noen ganger for å kompensere for litt manglende kropphøyde.

Han er akkurat like varm og god på bunnen som jeg er :-)

evergray

over 17 år siden

evergray

Ja sånn kan det være gitt. Jeg er også myyye snillere en en kan få inntrykk av.

Det er grunnen til at jeg skifter nic så ofte. Blir rett og slett lei av min egen gnåling :-)

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Hihi. Jeg skjønner hva du mener. Jeg pleide også å skifte nick før i tiden. Men så fant jeg et som var så veldig MEG, liksom. Gunnar Bull, hehe. Du kan liksom se for deg en staut og kjekk men samtidig klok ung mann med begge bena plantet på bakken men likevel litt småfrekk der det trengs.

Men "evergrey" er bra det også :-)

Yngve

over 17 år siden

Yngve

jeg istemmer for Fjosoks påstand.....

samtidig så ler faktisk hele bakenden min av Gunnar Bulls utspill om sitt eget seg.
Staut og kjekk, men samtidig klok ung mann sier du? HELLO!!!! Jeg kan trekke ut tre ord fra setningen din som stemmer. resten er bare vissvass.
de tre ordene er: "småfrekk på bakken"

jeg har tatt nick etter en god venn av meg som er utrolig pen, sterk og sexy, selv om han er litt lubben rundt livet.

Bernt Stellander

over 17 år siden

Bernt Stellander

GB. Er i Tokyo, det ligger i Japan :) DEN skal jeg bruke mot deg et par år bare :)

Golf.
Gi meg ett eksempel på skittkasting fra min side i disse trådene siste tiden, siste året for den saks skyld ?
Jeg svarer saklig, kommer med konstruktiv kritikk, og kommer ikke med nedlatende beskrivelser av noen personer.
Må være lov å korrigere misvisende informasjon og kommentere uhyrlige og løgnaktige påstander om meg og mitt selskap. Og måten jeg gjør det på er ikke injurierende, sårende, eller uberettigede, slik jeg opplever mange av innleggene og trådene på golfsiden.no om meg og selskapet mitt.

evergray

over 17 år siden

evergray

Ikke rart GB`en surrer litt, Bernt. Du var jo nettopp i Kina og da er det ikke så lett for en staut, ung og småfrekk kar med BEGGE beina plantet på moder jord å følge med.

Ellers så slutter jeg meg til Bullen, og ønsker deg lykke til med putteren din, uansett hvor du måtte befinne deg på kloden.

Made in Norway - med ett bein i Tokyo :-)

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Hahaha. Jeg visste jo det! Jeg kan da ønske deg lykke til i Kina likevel? I tilfelle du skal dit?

kremt...pinlig ja

Ellers er jeg ikke så veldig uenig i det du sier etterpå. Men du kjemper en kamp du ikke kan vinne, og jeg mener du bare ødelegger for deg selv. Jeg vil ikke diskutere hvorvidt det er rettferdig eller ei, og jeg skjønner veldig godt hvor irriterende det kan være å ikke få sagt det man vil på nettet.

Det hadde passet meg dårlig ihvertfall, hihi.

Men hvis man biter tenna sammen og gjør noe annet, så går presset over av seg selv etter en stund :-)

Lykke til i Japan da, for fan!

Golf

over 17 år siden

Golf

Som sagt. La produktene dine tale for deg. Ellers, hold kjeft.

Bernt Stellander

over 17 år siden

Bernt Stellander

Er så enig så enig Bullis.

Om det kun hadde handlet om meg som person, så tåler jeg slik mobbing, er blitt vant til det fra den andre siden. Men når det gjelder Profound, som er mye vikitgere enn meg i denne sammenheng, ser jeg at jeg ihvertfall kan gjøre et forsøk på å kommentere usannheter.

Dette er hverken en interessant hobby jeg har, ei heller noe jeg ønsker bruke energi på, så jeg håper det stopper nå.

Med vennlig hilsen
Bernt

evergray

over 17 år siden

evergray

Neida, Bernt, vær ærlig - du tåler ikke for mye mobbing :-) Det er jo menneskelig. KLOKE kunder bryr seg neppe om hvordan du er, eller ikke er, som person!

Når/hvis jeg får gleden av å prøve din putter her i bakkebygrenda, og liker den, er det klart jeg kjøper.

Jeg får jo ikke DEG med på kjøpet, selv om det muligens hadde vært en smart investering :-)

Smilende Sam

over 17 år siden

Smilende Sam

Bernt et godt råd er - let it pass. Ikke gå ut og forsvar deg eller herje rundt på forum. Drit i det...... du kan ikke vinne mot forumtroll eller forumeier.

sluttstrek

over 17 år siden

sluttstrek

La oss være ærlig........Ramnefjell tåler ikke at noen andre skaffe seg posisjon i golf norge, tl tross for at det eneste han kanskje kan stå for er at han var en god amatør når ikke så veldig mange var med i 70 tallene.........men ingenting internasjonalt.....i dag forvalte han andres formuer gjennom ToppGolf, og dette er en viktig arbeid. Golfsiden er som folk flest vet, hans private talerør om golf i Norge. Dette må han få lov til å drive, og de som er uenige må få lov til å uttrykke seg gjennom forum om det tillates. kardinal feil er når han deltar selv og blander rollene for mye. Redaktør? Daglig leder Topp Golf? Debatt utgiver?....kan fort bli forvirrende og vanskelig å foholde seg til

Stellander har funnet på noe nytt inen putterverden og dette er spennende.

Jeg mener det er best at de holde seg til hver sin kant, noe de er gode på. At de har noe uoppgjort er helt åpenbart, og burde ordnes mellom de på en annen arena.

Det eneste dere oppnå her er at folk får dårligere inntykk av dere og hva dere står for, noe jeg mener er synd siden begge, på hver deres arena, er bra for bransjen.

Sikkert ikke siste ord, men fortsett det gode arbeid gutta, og ikke brette ut personlige problemer mellom dere......det blir for dumt og ikke minst "no class".

Erik____

over 17 år siden

Erik____

Sluttstrek er Bernt

Bernt Stellander

over 17 år siden

Bernt Stellander

Nå må dere slutte med dette tullet.
Jeg har kommentert saken og er ferdig med den.

Bernt Stellander

over 17 år siden

Bernt Stellander

Er ikke vanskelig for redaktøren/webmaster å bekrefte at ip-adressen til sluttstrek nok ikke er i Tokyo, der jeg befinner meg.

Jeg minner redaktøren på hans anmodning:
(Useriøse innlegg eller angrep på enkeltpersoner eller menneskegrupper som kan virke krenkende eller støtende, vil bli fjernet fra diskusjonsforumet av Webmaster.)

Siste ord herfra.

b

over 17 år siden

b

Siden nå denne linken ser ut til å bli liggende på toppen av listene så kan det jo nevnes at man ikke nødvendigvis må hete Bernt Stellander for å være komplett uenig med AR på Golfsiden og det er ikke nødvendigvis bare BS som er ørlite negativ til AR både som kommentator, redaktør og debattant som han blander sammen så det holder.

Håper forøvrig at dette slutter nå OG at Asbjørn Ramnefjell som REDAKTØR i denne omgang sensurerer og fjerner alle spor etter både sitt eget og andres SURR i denne saken.

Som mange andre har påpekt - barnslige krangeler som dette kan dere EVENTUELLT ta på kammersen, via mail eller bare la være som det er og slutt å snakke til hverandre i fremtiden er vel det beste.

Toni

over 17 år siden

Toni

pinlig å lese om denne feiden her. pinlig for begge parter dette synes jeg.

ikke har jeg hørt om denne bernt eller hans køller - men han har i hvertfall klart å posisjonere både han og hans køller som en kranglete og slitsom greie, spør du meg. og agere slik du gjør midt i core-målgruppen din, er ikke særlig smart. bestill bøkene om posisjonering av al ries og jack trout og lær deg elementær markedsføring.
kommer nok ikke til å kjøpe dine puttere neste gang det blir putter-handel, dessverre. synd!

Tromsø

over 17 år siden

Tromsø

Pessekonkurranse mellom to skoiltebona spør du mæ. Åsså må du ta tell vett Bernt å tie knaillisen i hjel ! AR e aillerede ei forumpingla, å du e i ferd med å bli ei. Høns...

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Erik___, jeg ble skikkelig skuffa over deg istad. Alle vet jo at du er en mester til å komme med ubegrunnede påstander, men at du i tillegg driver mobbing (og tar feil mann), det var nytt for meg.

b

over 17 år siden

b

Nå har AR vist redaktøransvar på sin siden og slettet tullet. BRA.

Skal vi være enige om å kutte her også - redaktøren /Webmaster kan gjerne sette sluttstrek her så blir vi kanskje ferdige med dette.......

Solskinnsgolferen

over 17 år siden

Solskinnsgolferen

Pappa fikk ProFound putter til 60-årsdagen forrige uke. Han skjeler, men jeg tror den skal funke bra for det... :)

Hmmmm

over 17 år siden

Hmmmm

Ryktes at Ramnefjell er politianmeldt etter det sterkt sjikanøse og æreskrenkende innlegget/artikkelen om Stellander på golfsiden.no, som er klippet inn lenger opp på denne tråden.

Ser ut til at Ramnefjells vendetta endelig får konsekvenser..... så det blir stopp på dette barnslige tullet.

haha

over 17 år siden

haha

hahaha, ja den politianmeldelsen kommer nok til å bli kastet i søpla fortere enn bernt klarer å finne på et nytt nick å bruke.

Stian

over 17 år siden

Stian

AR er jo i den posisjonen der han kunne styre all informasjon som kommer frem på på golfsiden og dermed forumet.

Når han da oppfører seg så barsnlig at han sensurerer Bernts innlegg og legger dermed opp til en enveisdebatt hvor AR`s poeng kommer frem mens Bernt ikke kommer til, forstår jeg om Bernt har gått til det steget han har gjort.

Hadde AR oppført seg som en middels oppegående 16 åring hadde ikke dette vært noen sak, men når han skal gjøre saken så offentlig som mulig, så nytter det ikke å holde som som han gjorde..

Stian

over 17 år siden

Stian

Dog jeg kan ikke si at jeg kjenner saken 100%, men jeg kjenner til hvordan AR er flink til å skyve upassende ting under teppet. Blande dette med en offentlig debatt så er det ikke mye debatt igjen

Det var en gang

over 17 år siden

Det var en gang

En mann som skulle selge et produkt. la oss kalle det en "putter".
La oss også kalle mannen "Bengt".

Bengt hadde laget et genialt produkt, som skulle forenkle puttingen, og hjelpe de som hadde sikteproblemer med å få satt flere putter.

produktet ble laget, testet, markedsført, solgt, og ballen begynte å rulle for å gjøre produktet om til en suksess.

det eneste skjæret i sjøen, var at "Bengt" til stadighet kom i konflikt med andre, for han var litt for ivrig etter å engasjere seg i alt alle sa om både produktet og "Bengt" selv.
Dette førte til at veldig mange begynte å mislike "Bengt", og gikk så langt at de ikke ville kjøpe produktet hans, bare fordi "Bengt" hadde lagt seg ut med dem.
"Bengt" brydde seg ikke om det, for han mente at produktet ville selge seg selv i utlandet, og gikk så langt at han kalte sine landsmenn for idioter, og erklærte selv at han ikke ville bli profet i eget land, men satset på å få salgssuksess i andre og større markeder.

det "Bengt" ikke tenkte på, var at jungeltelegrafen er såpass sterk, og noens motvilje til "Bengt"s markedsføring ble så sterk at disse ryktene om at "Bengt" var en kranglete fyr som blandet seg inn i alt, tok alt personlig, og ikke lot en eneste diskusjon om han selv, produktene hans eller andre ting han mener seg mer kompetent enn andre på, være i fred, men kommenterte og kranglet og skjelte ut eller i beste fall, nedverdiget og tråkket på sine motdebattanter, gjerne under falske nicks, noe som lett lot seg gjennomskue, siden "Bengt" er en fyr som skriver på sin bestemte måte som de fleste kjenner igjen når de leser innleggene hans, ja de ryktene spredte seg til dette større markedet. folk i andre land fikk vite om hvordan personen bak produktet var, og fikk et nytt bilde av personen de skulle samarbeide med, kjøpe produktet av, etc.
dette endte opp med at produktet, som skulle revolusjonere puttingen, døde sammen med Betamax og HD-DVD, og alle gikk tilbake til two-ball putteren, som ikke egentlig gjør noe annet enn å lage hvite flekker på IRIS, men verden ble et stille sted igjen, og "Bengt" ble glemt, sammen med sitt mørke ess, og det eneste som var igjen, var den fortsatte kranglingen med forumdeltakere, og da spesiellt med en, la oss kalle han "Vassbjørn Skramleberg", som han faktisk gikk så langt med at han anmeldte han for sjikanering, mens faktumet er at det var "Bengt" selv som startet sjikaneringen. saken endte opp med felles risting på hodet mellom juristene, og ingen dommer var interessert i å la saken få noe oppmerksomhet, så anmeldelsen ble henlagt.

En lang historie om ingenting, vil noen si. en analogi til et scenario som ser ut til å være i ferd med å skje, vil jeg si.
moralen må være at alle av oss som ønsker å være visjonær og fremtidsrettet og får en ide til et bra produkt, bør passe seg for å ikke grave sin egen grav med sitt engasjement, for det er det det gjerne ender opp med...........

Ubetydelig

over 17 år siden

Ubetydelig

Og så tror tydeligvis noen at krangling på et nettsted som dette har noen verdens ting å si for sjansene til å lykkes ute i den store verden! Det er vel ganske utrolig. (at opptreden på en arena kan vær et uttrykk for opptreden i andre sammenhenger er jo noe annet)

klin gærn

over 17 år siden

klin gærn

er nok av eksempler på gærne mennesker som har kommet seg både langt og lengre enn langt på andre områder (for å holde oss i eventyrsjangeren).

Fjosok

over 17 år siden

Fjosok

Hvor mange her vet om Scotty Cameron er en hyggelig kar? Hvor mange her vet om Bobby Grace banka kona, eller om Mr Vokey er en kranglefant?
Svar: Ingen

Hvem bryr seg?
Svar: Like mange.

Tror ikke man skal overvurdere impacten disse debattforumene har i den store verden. Likevel er jeg imponert over denne mannens iherdige innsats for å sparke beina under sitt eget produkt. Det hadde heller ikke skadet om Ramnis hadde vist såpass storsinn at han ikke gjorde det til en personlig vendetta. Hanekyllinger!

Buddy

over 17 år siden

Buddy

Jeg har iallefall fått både AR og BS langt opp i halsen.
Møkk lei begge to.

Olle

over 17 år siden

Olle

Anbefaler alle og ikke skrive mer i denne tråden, så kan de involverte parter krangle et annet sted og denne tråden bare synke som en sten på listen her.

Taiger wudds

over 17 år siden

Taiger wudds

Latterlig tråd!

Patetisk! Medisinske hensyn? RG har fått utført et enkelt lite inngrep som overhodet gjør noe med golfspillet.
Har selv fått utført inngrepet. 1 dag tar før alt er som før igjen.

Ta deg en bolle Bernt!

Bernt Stellander

over 17 år siden

Bernt Stellander

For meg har det tatt 7 år og enda er ikke alt som det skal være.
Skal snart ta den 8. operasjonen på venstre øye.

Om man er overlangsynt er det ikke så greit slik du beskriver. Er man nærsynt er det lettere å gå rett i mål på styrken av korreksjonen som må gjøres.

Som overlangsynt er det litt bingo, for det ligger en del styrke latent i systemet som ikke er lett å få ut på målinger, selv når en lammer linsemusklene på testingen og målingen slik det var i mitt tilfelle.

Mange overlangsynte sliter med å få godt resultat, og det tar en del tid før ting får "satt seg". -men det er noen heldige som ser glimrende etter kort tid, selv dagen etter operasjon. Men dette gjelder som regel de som er nærsynte.

Idealtilfellet er slik du beskriver, men flere og flere må ta re-operasjoner.

Grunnen til at Goosen ikke spilte på noen uker var faktisk at han måtte til England for å utføre re-operasjoner fordi resultatet ikke ble bra første gang.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her