Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Billige medlemskap for studenter

Studenten

over 17 år siden

Studenten

Jeg studere for tiden, og fant ikke penger i mitt budsjett til å betale kontigenten på 5000 kr, som jeg betalte som junior året før.
Har sett noen klubber med fjernmedlemskap på 500 kr, (630 med norsk golf). Lurte på om noen visste om klubber med ekstra rabatt til studenter, selv om 630 ikke er mye penger, er det greit å undersøke litt først.

På forhånd takk.

Studenten

over 17 år siden

Studenten

Jeg studerer for tiden, og fant ikke penger i mitt budsjett til å betale kontigenten på 5000 kr, som jeg betalte som junior året før.
Har sett noen klubber med fjernmedlemskap på 500 kr, (630 med norsk golf). Lurte på om noen visste om klubber med ekstra rabatt til studenter, selv om 630 ikke er mye penger, er det greit å undersøke litt først.

På forhånd takk.

snappy

over 17 år siden

snappy

Hvor studer du...

En billig postkasse klubb er Preikestolen GK.

Erik____

over 17 år siden

Erik____

Bjaavann gk har ungdoms medlemskap for de som er født i 84 eller senere.

med

over 17 år siden

med

Er redd du er ett par mnd. for seint ute hvis du ikke meldte deg ut av klubben før nyttår. Men jeg tar kanskje feil og det er neste år du tenker på.

snappy

over 17 år siden

snappy

Det er ingen problem... Man må velge om man vil være medlem i en klubb eller ikke etter årsmøte... Kunne vært en del som hadde slitt en del dersom årsmøte hadde bestemt årsavgift på 200.000 NOK, og man hadde ingen mulighet til å si opp medlemskapet... haha

31.12.XXXX er kun skifte av hjemme klubb...

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Trodde det var slik at man møtte melde seg ut før 31.12? Er regler endret?

cut

over 17 år siden

cut

snappy snakker ikke helt etterrettelig 21.23. De fleste klubber setter samme dato fordi NGF bruker denne datoen som grunnlag for telling av medlemmer for innbetaling av årsavgift til NGF.
Ingen klubb kan endre slik snappy antyder uten å komme i trøbbel på alle måter. HaHAHaHa - vet ikke helt hvorfor vi ler....

snappy

over 17 år siden

snappy

Hehe.. Denne diskusjonen var ganske heit for 7 år siden.

Nå har klubben et avslappet forhold til dette. Man kan ikke forvente at alle medlemmene skal ha full oversikt over sin private situasjon, hvor de skal bo osv før 31.12.XXXX.

Betaler man ikke faktura, så får man heller ikke være medlem. Slik er det. HAr man aksje eller andel vil man bli underlagt regler og statutter under denne.

Går ut fra at Studenten ikke eier en aksje ettersom han er junior, og bare et få tall av dem eier det. Disse slipper ofte å kjøpe når de går fra junior til senior.

sorry

over 17 år siden

sorry

Snappy. Her tar du feil.
hele golfnorge er likt.

Studenten

over 17 år siden

Studenten

Takk for hjelpa.
Ser det sporer av litt nå, så melder meg inn i Sunndal jeg.

snappy

over 17 år siden

snappy

Har funket fin for meg iallefall... I 3 klubber til nå... Kan selvsagt ha noe med at jeg kjenner de rette folka, men har ikke hatt på føleslsen av dette. Man skriver da ikke noen avtale som er undelagt noen term & Conditions når man melder seg inn i en golf klubb på samme måte som på et treningsenter.

Mener det var en slik sak som gikk helt opp til høyesterett i 2001 eller rundt 2000 iallefall...

Espen

over 17 år siden

Espen

Du får fult medlemskap med full spillerett uten innmeldingsavgift til 2000.- kroner i SKI Golfklubb!

runis

over 17 år siden

runis

Volda golfklubb har studentmedlemskap til 1500 kroner, då spelar ein så mykje ein vil. Har også rimelege fjernmedlemskap.
www.voldagolf.no

Noe

over 17 år siden

Noe

Jeg ikke foerstår. Er det slik at man som student kun betaler et medlemskap til 1500-2000 kr, og kan spille fritt så mye man vil. Må man ikke betale greenfee i tillegg?

snappy

over 17 år siden

snappy

Jeg betalte mellom 1200 og 2000 for medlemskap når jeg studerte... Selvsagt med full spille rett...

tidligerestudent

over 17 år siden

tidligerestudent

Dersom dagens studenter skal spille mer enn greenfee utgjør på den korte sesongen vi har i Norge er jeg bekymret for hvordan studiene tar veien. I min tid var vi mer opptatt med å gjøre en god karriere når vi først var kommet inn på Universitetet.

Espen

over 17 år siden

Espen

Til Noe: Ingen Greenfee, melder du deg inn i SKI GK som student er du fullverdig medlem uten innmeldingsavgift til 2000.-

Voksen medlemskap koster 2980,- her betaler man heller ikke noen form for innmelding eller aksje!!

også tidligerestudent

over 17 år siden

også tidligerestudent

Når jeg var student så studerte vi 12 timer dagen 6 dager i uken, og vi måtte gå 5 mil barbeint i snøen for å komme på skolen og det var oppover bakke begge veier.

snappy

over 17 år siden

snappy

hihihi...

Right,

over 17 år siden

Right,

- You were lucky. We lived for three months in a paper bag in a septic tank. We used to have to get up at six in the morning, clean the paper bag, eat a crust of stale bread, go to work down t' mill, fourteen hours a day, week-in week-out, for sixpence a week, and when we got home our Dad would thrash us to sleep wi' his belt.

- And you try and tell the young people of today that ..... they won't believe you

til tidligerestudent

over 17 år siden

til tidligerestudent

Går selv på universitetet, men tar jo ikke sommerskole, så har ikke mye annet å gjøre på sommeren med unntak av jobbing, så at det skal gå ann å presse inn 10 runder, som skal til dersom medlemskap lønner seg, har jeg stor tro på.

snappy

over 17 år siden

snappy

Bruker man 7,5 timer på studier til dagen er det ingenting som ikke skulle tilsi at man ikke gikk ut med A/B i snitt...

Da har man god tid til å spille golf.. Trente iallefall 4-5 timer til dagen jeg når jeg studerte i 6 år.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her