Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Henrik Bjørnstad leder på gateway touren

Ole Magnus

over 17 år siden

Ole Magnus

Scoren til henrik poppet akkurat inn, 4 under, 68 og foreløbig ledelse. Kjempebra!

http://gatewaytour.bluegolf.com/bluegolf/gway8/event/gway85/contest/1/leaderboard.htm
Link til live leaderboard

Ole Magnus

over 17 år siden

Ole Magnus

Morten på -1 også forresten. Bra

Undrende

over 17 år siden

Undrende

Hva er dette for en gnom som går på +17 ??

http://gatewaytour.bluegolf.com/bluegolf/gway8/event/gway85/contest/1/contestant/78/scorecard.htm

Sagitarius

over 17 år siden

Sagitarius

Er dette USA's svar på ama-tour ?

cut

over 17 år siden

cut

Det er vel mere som klubbkampen i Bærum GK på høsten, vel.......

Snedd

over 17 år siden

Snedd

Hyggelig at Bjørnstad har spilt en fin runde her, og jeg er blant dem som følger aller mest med på livescorene når han og de få andre norske svinger seg. Men grensen går når man kommer ned på gateway-touren.
Tross alt, dette er kun konkurransetrening for HB, vil jeg tro, og jeg syns nesten det er pinlig når tekst-tv gidder å skrive om strålende nyheter fra den første runden til HB i tredjedivisjon i USA. Det er nesten bare trist at det fokuseres på at den eneste mannlige spilleren som folk flest har greie på i norsk golf spiller så langt ned i systemet!
Nei, dette er trening, og jeg tror det er veldig lurt av HB å spille her, men dette er ikke noe som bør hauses opp, mener nå jeg.
På den annen side, det skader ikke om han gruser hele gjengen på gateway. Da blir det vel dobbeltside i VG...

Smilende Sam

over 17 år siden

Smilende Sam

Hvis avisene kan skrive om norske tennisspillere som vinner satellite-turneringer og hopper til plass nr. 1000 på rankingen så kan de jaggu skrive om Gateway tour også....Selv om jeg langt på vei er enig med Snedd så er all oppmerksomheten golf får helt ok - det er så lite at alt hjelper...

Snedd

over 17 år siden

Snedd

Enig der, SS, men gjør de det da? Er selv (tidligere) tennisfantast og syns ikke akkurat at tennisspillere får så mange dobbeltsider i riksavisene. Siste som fikk mye oppmersomhet, var Jan Frode Andersen for noen år siden, men han var da oppe på 139. plass på det beste. Ikke mange norske mannlige golfspillere som slår den.
All oppmerksomhet hjelper, javel...

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Skal man begynne å bry seg med hva avisene fokuserer på, er vel et eller annet infarkt på vei rimelig kjapt.

Hyggeligere at norske utøvere gjør det bra, enn det motsatte.

Heia Henrik og de andre.

Erik____

over 17 år siden

Erik____

Snedd:
Du er helt på jordet. Jeg tipper 3.divisjons nivået i Usa ivertfall er like høyt som f.eks challengetouren.

kurt

over 17 år siden

kurt

bjørnen leder!! gikk -6 i dag. totalt -10 etter 2 runder! helt greit det! :-D

http://gatewaytour.bluegolf.com/bluegolf/gway8/event/gway85/contest/1/leaderboard.htm

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Topp av Henrik, synd for Morten som tapte 3 slag siste 4hull.

Tom

over 17 år siden

Tom

Hvor store premisummer snakker vi om på denne touren? gir det noe ang den touren han egentelig spiller på??

Kubein

over 17 år siden

Kubein

99000 dollar er det i potten..14400 dollar til nummer en, 7200 dollar til nr 2 og 6000 dollar til nr 3.
Har ikke noe å si på Nationwide, dette er nivået under Nationwide

henrikf

over 17 år siden

henrikf

Han får 75.000 kroner hvis han vinner.
Det er vel bedre enn å slenge ved poolen antar jeg.

Hvilken divisjon han spiller i betyr lite. Så lenge Morten O er med kan vi vel slå fast at standarden i hvert fall ikke er Challenge.
Men å gå gj.snittlig på 67 kan ikke skade i sesongoppbyggingen og enda har han en mann foran seg på listen.

Å vinne er god trening det også

Verre med Tutta som sliter fælt og antagelig har ødelagt nok en turnering første dag om ikke....

Lerouge

over 17 år siden

Lerouge

om ikke ja! 1 under etter å ha vært 4 over - redder seg greit inn...

Endelig

over 17 år siden

Endelig

Ingen tvil om at dette er nivået Bjørnstad hører hjemme på.
Morten bør gå enda et hakk ned.

Noterer

over 17 år siden

Noterer

meg at Zack Amole har avsluttet med en hederlig 68 runder og er så langt på en 8 plass. Broren hans Guac Amole hadde strekk i leggen og deltok ikke denne gangen

Kubein

over 17 år siden

Kubein

Delt 3 plass på Bjørnstad til slutt....70 runde for dagen og rundt 30000 kroner i lomma...småpenger i golfverden, men bra å se at Bjørnstad nærmer seg go' formen

golferen

over 17 år siden

golferen

hvorfor i all verden ikke bare spille på gateway touren og spille inn ca 20 - 40000 kr hver helg? henrik bjørnstad er jo klart god nok for det. er vel bedre det enn å gå videre oppover i systemet på nw og pga og ikke klare cutter og ikke få noe penger. Selvfølgelig hvis man er god nok til å klare cutter på pga så spiller man der men HB har vel ikke den standarden i spillet nå de siste par årene.

Kubein

over 17 år siden

Kubein

Virker som Henrik er på gang nå, og på sitt beste er han god nok for PGA touren. Han er ihvertfall mer enn god nok til topp 30 på NW

Håper og tror han får ut sitt potensiale i år, som er Norges beste mannlige golfer, uten tvil.

golferen

over 17 år siden

golferen

han er jo ikke god nok for topp 30 på nw eller pga. da hadde han vært der nå!

Er vi snart ferdige !

over 17 år siden

Er vi snart ferdige !

Ingen tvil om at Henrik var en veldig god golfspiller, men de som stadig snakker om PGA må ha varig svekkede sjelsevner.
Henrik har i to år tydelig bevist at han ikke hører hjemme på PGA. Det er også med nød og neppe han henger med på NW.
Fatter ikke engang at det er særlig interessant å diskutere Henrik. Han stiller i samme kategori som Frode Andresen, Lars Berger, Petter Northug, Lars Bystøl, Tore Andre Flo m.fl.: Idrettsutøvere som har hatt én god sesong eller én god konkurranse og blitt stjernekjendis over natta, men som forsvinner ned i anonymiteten som listefyll like raskt som de dukket opp. Dette er utøvere som lever i og av fortiden og sannsynligvis aldri vil komme opp mot sitt beste igjen noen gang.
Like godt å glemme dem først som sist.

Veddemål

over 17 år siden

Veddemål

Hva tør du vedde på at Petter Northug ikke kommer til å være ledende og vinne medaljer i mesterskap innen sin idrett i årene som kommer?

frogg

over 17 år siden

frogg

Henrik ER en veldig god golfspiller, og han er den eneste vi "litt over middels interesserte" nordmenn har og klamre oss til innen internasjonal golf pr. i dag. Jeg har tro på våre unge talenter og en vakker dag kommer nok Marius Thorp eller en av de andre talentene våre til å blomstre ut internasjonalt, men inntil den dag er det Henrik vi må klamre oss til. Jeg glemmer aldri det øyeblikket for et par år siden som kan skrives i historiebøkene med: "Hvor var du da Henrik Bjørnstad ledet på PGA-Touren halveis på siste runden...?"

Så kom igjen dere negative grinebitere og bare si at ja det var for to år sida det, og Henrik nå bare er ræva osv. Dere må jo klare å sette ting i perspektiv! Vi er pr i dag et U-land innen golf, og historien med Henrik kan nesten sammenlignes med at Kurt Stille(hvis dere har hørt om han) ledet fem mila Kollen etter 45 km...

Jeg håper(og tror) at Henrik kommer tilbake på PGA-Touren og gir oss flere slike uforglemmelige øyeblikk.

God natt :-)

Kubein

over 17 år siden

Kubein

Jeg står for det jeg mener. Henrik er god nok for topp 30 i NW, ergo så snuser han også på PGA spill. Når han har bevist dette i løpet av sesongen, skal jeg nok finne tilbake til denne tråden

Til golferen: Så du mener at feks Start, Sandefjord, Odd og alle andre lag i 1 divisjon, bare kan drite i å forsøke å rykke opp? Så lenge de ikke er i Tippeligaen nå, så er de jo ikke gode nok og trenger heller ikke prøve mer...i følge deg.

Må være jævlig kjedelig å ha en slik holdning? Blir ikke livet veldig trist?
Det eneste du tror på er høyrehånda, for den leverer varen hver gang...
Patetisk grinebiter

golferen

over 17 år siden

golferen

jeg hadde ikke sagt nei takk til å tjene +- 30 000 kr hver helg for å spille golf på gateway tour i stedet for å gå på pga el nw og ikke klare cutter og ikke TJENE PENGER!!!!!

Smilende Sam

over 17 år siden

Smilende Sam

frogg - Kurt Stille (som du sier du har hørt om) var skøyteløper og har aldri deltatt i Kollen.....

...men ellers er jeg enig med de som støtter HB. Grinebiterne kan ta ferie.

frogg

over 17 år siden

frogg

He he...ja da kan du tenke deg hvor overraskende det hadde vært... ;-)

enig med golferen

over 17 år siden

enig med golferen

Skal Henrik tjene til maten så må han finne et nivå der han har mulighet til å hevde seg.

uenig med frogg

over 17 år siden

uenig med frogg

Vi må ikke klamre oss til Henrik for han går samme veien som Titanic, rett ned. Jo forresten, bare klamre dere.....

HM

over 17 år siden

HM

"Er vi snart ferdige ! (23.02.08 kl. 00:38) "

Ikke faen om vi er.

Nå har han kvalifisert seg for Honda Classic.

Og så....

over 17 år siden

Og så....

Han bør vel få spille turneringen også før vi begynner å feire.....

Kubein

over 17 år siden

Kubein

Hvor er golferen nå??? Hahaha...nå er det stille i fjøset!!!!!

Go Henrik!!

Yngve

over 17 år siden

Yngve

Lykke til til Henrik, men vi bør kanskje drøye feiringen til Henrik har spilt torsdag og fredag.

hvis han klarer cutten, så skal jeg benke meg i helgen. hvis han er topp 10, så skal jeg bytte nick. hvis han vinner, så skal jeg ha bilde av Henrik i ramme på nattbordet mitt....

:D

Smilende Sam

over 17 år siden

Smilende Sam

Yngve - hva blir ditt nye nick ? Jarle Klepp? (inspirert av den norske filmsuksessen du mer eller kindre frivillig blir assosiert med?)

golferen

over 17 år siden

golferen

Vel han har spilt 1 !!! bra runde og så tror alle han er verdens beste! vi får vente å se hvordan det går i selve turneringen da først. eller hva KUBEIN????

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Et langt liv med golf og andre skuffelser har lært meg at det ofte er bedre å ta gledene på forskudd, enn å vente på noe som kanskje aldri kommer.

;-)

golferen

over 17 år siden

golferen

dette er melding til kubein. hvordan gikk det med HB i dag da? klarte han cuten eller?haha

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her