Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golf i Torrevieja

tertit

over 17 år siden

tertit

Reiser til Torrevieja om en uke og skal spille 2 runder golf. Har booket La Finca og Campoamor. Har bare spilt i 2 år med hcp 24,8. Lurer på hvordan banene er, er de for vanskelig for meg? Takknemlig for svar.

GAD

over 17 år siden

GAD

Jeg var innom Campoamor for ikke lenge siden,(uten å spille) og den så bra ut gressmessig. Ingen problem ned hcp 24,8.

La Finca var i meget god forfatning. En bane med mye vann og noen enorme bunkere. Banen er litt lang, men også ganske bred.
Greenene var meget gode, og uhyggelig raske, noe som fulstendig tok knekken på scoren min de første 7-8 hullene.
En del av hullene er av typen som du kommer til å huske i mange år etter at du har spilt den, som f.eks greenen på hull 14 som er som en trakt, så treffer du greenen er du aldrig mer enn 2,5 meter fra pinnen.
Hull 17 kan du drive greenen hvis du har baller(ikke golfballer)
Dette er en bane som bare MÅ spilles hvis man er i nærheten!!

hemmi

over 17 år siden

hemmi

kan du komme med en rapport når du har vært der. Skal ned i Mai og spille de samme banene pluss El Plantio, som også er en meget god bane. Får du tid kan du jo prøve den også.

JanB

over 17 år siden

JanB

Banene er nesten min hjemmebane siden jeg bor midt imellom dem.
Synes beskrivelsen av La Finca var litt feil og vil si at det ikke er vann der uten på hull 5, 6 og 17. Det er imidlertid noen vanngater/grøfter (i Norge ville vi kanskje kalt det bekk) som leder vann. Dette skal passeres 6 ganger.
På hull ville jeg heller brukt et uttrykk som parabol-antenne. Flagget står ikke alltid helt i midten av "skåla", men du kan jo ta det som utgangspunkt når du tar slag 2.
Hull 17 har blitt bygget ut og gjør du carry på 210 (fra gult) er du over vannet. Ulempen er at det i 98% av de 40 gangene jeg har spilt banen er det motvind.
Banen er ikke så lang i meter og du kommer til å like deg.

Campoamor ble gjenåpnet etter en renovering av front-nine nå i Januar. Det er også en flott bane nå og ikke spesielt krevende. Du finner også her noen grøfter du må over, men det er ikke vann der og da de er støpte av cement, går ballen lett over.
Det som skaper spenning på denne banen er at fairway ofte heller til en av sidene. Så også på det enkle åpningshullet på par 5 hvor du spiller i en slakk nedoverbakke mot hullet.
Både fairway og greener er helt supre for tiden.

Det var synd du ikke skulle spille min hjemmebane; Villamartin. Den eldste her i distriktet og en virkelig artig bane.
Trenger du veilledning eller andre tips (billig greenfee, protimer etc.) er det bare å sende en mail.

Oppfordringen til å bruke meg som bor her på Costa Blanca er dermed også gitt til alle.

snappy

over 17 år siden

snappy

Det er flere hull det er vann på La Finca en det JanB skriver. 15 og 16 f.eks. Flere av bekkerne og kanalene er også i spill. (og er klassifisert som vann hinder).

Spill La Finca du, hold deg borte fra Campoamor og Villamartin. Dette er to baner som ikke er bra. Villamartin er kanskje okay, men spiller du La Finca først vil Campoamor eller Villamartin etterpå vil du bli skuffet av at du i det hele tatt tok deg tid å gå dit.

Spill La Finca og Roda du.. Da blir du førnøyd. Noe dyrere med absolutt verd pengene.

snappy

over 17 år siden

snappy

Rettelse: 15 har ikke vann.. Mente nr:8

Nydlig bane...

JanB

over 17 år siden

JanB

Nå "snappy" tror jeg faktisk at jeg kan spille La Finca bedre enn deg. når jeg skriver
--zip.--
Det er imidlertid noen vanngater/grøfter (i Norge ville vi kanskje kalt det bekk) som leder vann. Dette skal passeres 6 ganger.
--zip--
...så var det faktisk iberegnet hull 8 hvor du må over en slik grøft.

Banene her på Costa Blanca har jeg spilt alle sammen og kan dem hull for hull.

p.s. når jeg forklarte om vann var det ikke bare staker om sidevannshinder (røde) eller vannhinder (gule) staker.

GolfDude

over 17 år siden

GolfDude

Roda anbefales på det sterkeste, minst like bra som La Finka

snappy

over 17 år siden

snappy

Spilte La Finca 1 under i November. Greenen var ikke så veldig raske, så det kan ha noe med saken å gjøre. Men tar gjerne em match neste gang jeg skal ned. Skal vi si 5.000,- til vinneren.

Jeg stiller garantert

snappy

over 17 år siden

snappy

GolfDude er inne på noe... Minst like god som La Finca. Vi hadde litt uflaks tror jeg med myggen der oppe. Litt uheldig tidspunkt sikkert. Likte banen meget bra. Jeg liker mye vann og target golf.

GAD

over 17 år siden

GAD

Snappy: Hvis du liker mye vann og targetgolf bør du prøve La-Serena!
Den ligger på andre siden av motorvegen for Roda. Mulig du får deg en ny favorittbane da.

GolfDude

over 17 år siden

GolfDude

Vil man ha target golf og ikke liker vann, men dype raviner, så skal man spille Las Ramblas. Eller Los(t) Balls som enkelte kaller den.

snappy

over 17 år siden

snappy

Merkelige greier dette her.. La inn et innlegg som ikke kom frem..

Stemmer med det GolfDude sier med Lost Ramblas. Det er her kompisen min har leilighet. Fin plass, men Las Ramblas er en merkelig bane. Gøy å spille, men litt merkelig.

Caroline

over 17 år siden

Caroline

La Finca er en kjempemorsom bane. Unik design med spennende greenområder. Kos deg! Men den er litt vrient så nyt banen mer enn scoren ;-)

JanB

over 17 år siden

JanB

Skal vi trekke fram gode baner her i distriktet må vi ta med det nyeste skuddet på stammen. Lo Romero åpnet i Januar og er virkelig verd et besøk. En fantastisk morsom bane som definitivt vil glede nordboere.
Banen har for tiden et introduksjonstilbud på € 35. Dette er rimelig. Dette vil stige til € 45 etter 24 mars og holde seg der ut året.
http://www.loromerogolf.com/
Jeg har selvsagt lagt den inn i baneoversikten i Scangolf

king ben

over 17 år siden

king ben

La Finca er en fin bane! har desverre vært noe brun de gangene jeg har spilt der. Men gresskvaliteten er bra allikevel og greenene har stort sett vært bra. noe tregt, men, alt er ikke som hjemme... :-)

Dere glemmer jo El Plantio!
Morsom bane, fine områder.... anbefales. Ligger ikke langt fra flyplassen. Bane for de som kanskje er ute etter bedre hcp. også....

JanB

over 17 år siden

JanB

Kommer akkurat tilbake fra en runde på El Plantio. Banen er i meget god kondisjon i dag. Flotte fairway og greener.
Definitivt en av banene som bør besøkes.

Megaslice

over 17 år siden

Megaslice

Kan også anbefale El Plantio på det varmeste. Gleder meg til gjensyn med denne banen.

La Finca er også veldig bra, men anbefaler at du følger fairway på hull 17 dersom du ikke er en "long hitter". At fairways er brune har vi blitt fortalt at det skal være sånn.... Muligens sparer de vanningsutgifter, men gresset er absolutt greit å spille på, selv om det ikke er pent å se på. Golferen.no hadde forresten et besøk der: http://www.golferen.no/wip4/reise_detail.epl?id=32206 (sorry Jarle, ikke ment som reklame... :-)

Så god tur Tertit! Spent på tilbakemeldingen fra deg.

JanB: Hvor langt er det fra Torvika til Lo Romero? Skal spille bl.a. La Serena neste helg, som ligger litt lenger syd (som du sikkert vet....), men er interessert i nye baner i området. Spansken er ikke all verden, så hjemmesiden var litt tung å fordøye.

JanB

over 17 år siden

JanB

Fra Torrevieja til Lo Remero bruker du 25 minutter.

tertit

over 17 år siden

tertit

Takker alle for gode tipps, skal prøve å lage en tilbakemelding om en drøy ukes tid.
Med golfhilsen, tertit.

jax

over 17 år siden

jax

Hacienda del Alamo, helt rå!! Roda som en god nr.2. La Finca var i trist forfattning når jeg spilt der i Januar.

5,7

over 17 år siden

5,7

Hacienda del Alamo høres meget bra ut og der er jo der Marius har base for tiden og skryter mye om banen. Flere norske golfklubber med Junior - & elitespillere reiser på treningsleir her i tillegg til NGF og NTG.

Espen

over 17 år siden

Espen

Skal til Murcia området med 2 kompiser i 28.Mars, gleder meg til La Finca som jeg håper har satt seg bra nå, Campo Amore ligger rett ved leiligheten og er OK, (jævla god paellea på klubbhuset) håper Las Ramblas har bra gress i år, ikke som i fjor, da en idiot hadde vannet med saltvann -(morsom og variert bane) hvis den blir vedlikeholdt!

JanB

over 17 år siden

JanB

Las Ramblas er kjempefin nå for tiden. Det har ikke vært drepende sol i februar og det har gitt godt gress.
Send meg en e-post om du vil jeg ordner rimlig greenfee. Samme eier som Villamartin som er banen jeg jobber på.

tertit

over 17 år siden

tertit

Etter å ha spillt golf i Spania for første gang, er jeg fornøyd med opplevelsen (ikke med scoren). Likte Campoamor best, den hadde bedre fairways og greener. De 4-5 første hullene på begge banene hadde trege greener pga. mye morgendugg, det sprutet rundt ballen ved putting. Fairways på La Finca hadde en del innslag av brunt. Alt i alt, godt med gress under ballene. Ikke så ok å komme tilbake til 1 grad etter 15-20 i skyggen.Takk for alle gode tipps.

golfero

over 17 år siden

golfero

Så Villamartin ble "slaktet" over her og vil bare si at jeg slett ikke kan dele denne oppfatningen av banen med mindre den er totalt ødelagt de siste 4-5 årene. Den er kanskje ikke veldig spennende, men absolutt av god kvalitet og har da også en del flotte hull.

JanB

over 17 år siden

JanB

Helt enig med golfero. Villamartin fremstår som en svært god golfbane med utfordringer både for lavhandicappede og nybegynnere. Må innrømme at jeg ikke har spilt banen på par enda.
De er nå inne i en omfattende renovering og selv om det vil ennå ta et år før den er helt ferdig ser man nå mange ting som allerede er gjort og som kommer til å ferdigstilles. Nye veier, nye tee, mange nye greener og utviderser. Opprengskning av rough, rygging av busk og kratt, beplantning, bare for å nevne noe.
Banen kan trygt anbefales.

snappy

over 17 år siden

snappy

MEd Hcp 8,3 skal du ikke spille på par på noen baner... Villamartin ligger langt bak La Finca og Roda....

Las Ramblas er en artig bane, men jeg kan si at det er ikke den store golf opplevelsen... Kommer aldri til å bli en stjerne bane... Men den kan vel regnes som en artig Mikke Mus bane.. Der man kan slå Driver Pw på Par fem hull, eller 5 Wood på greenen på enkelte par 4 hull. Forresten kan kan du slå på greenen med jern på et av hullene... Var to par fem hull etterhverandre på den banen på første ni. På det andre av dem slo jeg driver Pw. Hullet etterpå er et kort par 4 hull... Slo da et 2 jern i bunkeren.. Kanskje den spratt litt, men er sikker på at en 5 wood ville vært mer en nok til å komme inn på greenen... Hull 9 er et kort par 4 hull. 5 eller 3 wood er nok her.. Driver kan nok også benyttes dersom det er litt vind.

Alle banen i dette området er artige baner. Men ikke av god Europesik standard.. Da er det bare 3-4 baner som kan måle seg. Som La Finca og Roda.. Og den over veien til Roda... Har ikke spilt den, men var å tittet på den sist jeg var der nede.

Lykke til der nede. Kos deg

Megaslice

over 17 år siden

Megaslice

Da var La Serena, La Finca og El Plantio unnagjort. Kan ikke si annet enn at alle 3 banene er å anbefale for et frossent skinn fra det kalde nord. Strålende sol gjorde også godt i tillegg (solkrem er for pingler...)

La Serena er en relativt ny bane som er flat å gå, men som består av mange hull hvor vann kommer med i spill i tillegg til områder som kalles "dirt" (som du kan slå fra, men som egentlig er et område som består av sand og småstein).

La Finca er mer kuppert, med kun noen få "vannhull". God kvalitet på fairways (grønne!), men tross ny hvit skjellsand i flere bunkers var det ikke spesielt dyp sand og litt vanskelig å beregne. Flott bane. Om et år eller to eller tre står sikkert også det nye klubbhuset ferdig (men det har de sagt i maaange år....). Det blir imidlertid et flott klubbhus når det en gang står ferdig!

El Plantio er en bane som også er relativt kuppert, og flere av hullene er relativt like. Likevel er dette en av mine favoritter i området, med flotte greener og fairways.

JanB

over 17 år siden

JanB

"Snappy" - det stemmer godt at det er 2 par 5 hull etterhverandre. Må si jeg er litt imponert at du på det andre av dem, som er 500 meter kjører Drive + PW. (Vi spiller fra hvit gjør vi ikke?)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her