Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

   Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Regelspørsmål:

Regelnisse

over 21 år siden

Regelnisse

Dersom ballen din ligger i en bunker og det ligger en kongle rett bak og inntil ballen kan man i noen tilfeller fjerne den og i andre tilfeller ikke.
Er det noen som vet når den kan fjernes og når den ikke kan fjernes ???

Regelgud!!!!!!!!!!!!

over 21 år siden

Regelgud!!!!!!!!!!!!

En kongle kan ALDRI fjernes i et hinder da den er en løs naturgjentand.

Regelnisse

over 21 år siden

Regelnisse

Du tar feil Regelgud!!!!!!!!, det finnes et tilfelle der den kan fjernes.

mr tee

over 21 år siden

mr tee

Iht. til regel 23, har du ingen mulighet for å røre konglen. Ballen må spilles som den ligger! Den eneste løse naturgjenstanden du kan fjerne i en bunker er stein, dette er en lokal regel fra NGF.

Olaf E. Roalkvam

over 21 år siden

Olaf E. Roalkvam

Til Regelnisse!
Du har rett i at det finnes et unntak.
For ikke å skrive noen feil, henviser jeg til regel: 13-4/18 og 13-4/18.5.
mvh
OER

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her