snappy
Definisjonen av konkurranse idrett er når en trener fast og mål rettet, gjerne ofte for å få det best mulige resultatet på en fremtidig turnering/konkurranse.
Det er mange som spille konkurranse bare for å bli med og i det hele tatt få spille golf akkurat den lørdagen (Mange turneringer er satt opp på lørdager da mange medlemmer ønsker å spille golf).
Hadde man innført en avgift i året som f.eks den avgiften PGA har for spillere som ønsker å utøve sporten som idrett vil tallet sannsynligvis bli rundt 150.
Jeg vil ikke si at medlemmene i min klubb som spiller 18 pr uke, er aldri på rangen, vet ikke hvor putte chipp greenen er utøver en idrett, men stiller likevel opp på en klubb turnering. MEn der i mot en hobby.
Det er kanskje sant det du sier ??? med startnr. Og hvor får man startnummer i Norge. Jo, på Lag NM pluss divisonssystemene, P4-Tour, Titleist Tour. Da prater vi gjerne idrett. Jeg kan si at jeg drev med golf som en idrett for to år siden. Men nå, nei.. Kan ikke trekke det så lang føler jeg.