Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hersketeknikker

jonag

over 17 år siden

jonag

Fikk en liten påminnelse om at hersketeknikker utøves også på dette forumet. http://no.wikipedia.org/wiki/De_fem_hersketeknikker

Jeg har iallefall observert #2 i flere former ila helga.

Interessant å bli påmint slikt, så slipper man å reagere engang på slikt tull. Noen klarer jo ikke være saklige...

Yorkie

over 17 år siden

Yorkie

ville ikke latt det bekymre meg jeg jonag. Blir vel lett at noen kommer med fyllevrøvl kl 4 om morran.

jonag

over 17 år siden

jonag

ja hehe det er vel det, men det var som tatt ut av definisjonen. Spes #2, siste punkt i tråden om driveren...

Huff

over 17 år siden

Huff

Hvis det var det ang. Taylor Made drivere du mener, jonag, så var det jeg som var "synderen". Da jeg skrev både under nic`et Tiger Lili Taylor Mad.. Og etter en pubrunde, mobbet meg selv under Huff nic`et kl 4 om morgenen.

Dette gjorde jeg både fordi jeg ikke var helt edru og fordi det i årevis, har kommet nettop liknende kommentarer til personer noen mener de har rett til å mobbe/forfølge i evigheter.

Sett utenifra kunne dette vært en ekkel form for hersketekknikk. Uten tvil. Jeg oppnådde ihvertfall tildels det jeg ønsket, at noen endelig reagerer på kronisk eller årelang forfølging av en eller flere personer.

TLTM, Erik___ og Bernt er blant personene noen ønsker å ta ut sin egen fustrasjon på. Egentlig er det bare "mobberne" selv det er synd på, men de fatter det neppe.

Det er lov å være uenig, men direkte ondskpsfull og jævlig bør man holde seg for god til å være.

Yorkie har selvsagt også rett i at man bør kunne klare å se mellom fingrene på vrøvl som meget sannsynlig er skrevet av en full person.

Jevnt over syntes jeg tonen på forumet nå er mye bedre enn for bare et par år siden. Det kommer inn tull, antar det er grunnet folk ikke får spillt så mye golf og derfor ikke har så mye klokt å skrive om. Heldigvis snart ny sesong!!!

Huff

over 17 år siden

Huff

Leste først om hersketeknikkene på nettet nå. Punkt to, som du spesielt fremhevet. Nedrakking av kvinner som selv her på ett uskyldig golfforum florerer til tider også.

Er ikke så lett å forstå. Menn ønsker jo at damene også skal komme på banen, ihvetfall på golfbanen.

Mulig at endel føler et visst mannflolks-samhørighet her, som enkelte her ifra mitt hjemsted gjorde i Rotary, da kvinner var utelukket. Følelsen av å kunne si "hva man ville" forsvant litt da kvinnene satt ved siden av en.

Dette fører nok til at mer en en kvinne bruker nøytralt eller et nic som man forbinder med en mann. Det er nesten sånn at man lurer litt på om det er litt sannhet i at man må yte dobbelt om en er kvinne for å bli godtatt.

jonag og Gunnar Bull er to jeg har lagt positivt merke til, men det finnes nok veeeldig mange andre også der ute.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Hmpf. Positiv, jeg?!? Det vil jeg ikke ha på meg. Jeg behersker faktisk de fleste teknikker, det være seg svingteknikk, putteteknikk og nå også hersketeknikk!!!

Makan... ;-)

Huff

over 17 år siden

Huff

For en utakknemlig type. Julig skulle du ha hatt. Bare vent til jeg får tak i ørene dine du. Da skal du få føle hva ei gammel jomfru av ei lærerinne gasset seg med i sin ungdom.

Stor i snuten kan du være. Spesielt etter at du må forklare for venner hva det blødende øret skyldes :-)

Egentlig liker jeg teknikker jeg ;-P

doc

over 17 år siden

doc

dette gjelder vel mest kvinner, og dem er det vel få av her inne..

Huff

over 17 år siden

Huff

Vet ikke helt doc, tror/føler at flere av dem som skriver her, nok er kvinner. Det kan ha noe med skrivemåten, selv om jeg ikke ser håndskrifta.

Mannemakta :-P har nok skremt en del av damene til å stå fram med navn eller damenic, desverre. Gutter/gubber - skjerp dere ;-)

jonag

over 17 år siden

jonag

Neida, full likestilling her. Hersketeknikker brukes også mellom menn, og fra kvinner mot menn...

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

For noen år siden skrev jeg en del innlegg her under damenick. Det var både morsomt og lærerikt. Jeg fant ut at det var stor forskjell på måten jeg ble møtt på, ikke minst ut fra navnevalgene.

Husker ikke akkurat, men et navn som "Guri" eller liknende ga dårlig respons. "Pamela" derimot skapte tydeligvis assosiasjoner for mange menn, som straks tok meg svært alvorlig og prøvde å vise seg fra sin beste side.

Haha, vi menn er fan meg patetiske.

Det skal vi ihvertfall ha :-)

jonag

over 17 år siden

jonag

Tja, denne tråden startet seriøst, har nå havnet i et både avslørende og forsonende hjørne. Ganske fornøyelig.

Godt jeg ikke gav min blonde datter navnet Pamela da...hehe .. hun heter ikke Guri heller

Yorkie

over 17 år siden

Yorkie

Pamela Bull... Grøss!

Bernt Stellander

over 17 år siden

Bernt Stellander

Utdrag fra golfsiden.no der en kan se eksempler på hersketeknikker, der enkeltmennesker blir hengt ut og forumets regler satt til side for å sjikanere og henge ut enkeltmennesker.

"Lotus - 22. feb 2008 kl. 12:07 * IP
Bernt Stelander som businessmann:

Bernt Stellander bruker på hjemmesiden sin www.profoundputters.com forskjellige utsagn fra folk under fanen Testimonials´. Det er her det spennende kommer inn, Maxwell Media Group som sier at dette var det beste produktet på messen er jo et medie byrå. De jobber for Stellander og har overhodet ikke noe med golf å gjøre!!

Dette må jo være å tro at folk er dumme. Når i tilleg han skriver slikt som han gjør på Scangolf, hvor han etterspør kompetanse hos AR burde han ta et relevans spørsmål på hva han driver med!!

Det at Profound Putters prøver å fremstå som et konsern med en CEO i ledelsen er jo også på trynet når de ikke har noen adresse å henvende seg til.. Jeg tror Stella er en svindler med flaks...

Bernt Stellander (22. feb 2008 12:30) * IP
Maxwell var ansvarlig for en kåring av produkter på messen og vi ble tildelt en pris i denne kåringen.

Maxwell sine ord i kåringen, der han var ansatt av dette medium er brukt som testimonial, og godtatt av Maxwell selv.

Mannen har aldri jobbet for meg eller Profound.

--------------------------------------------------------------------------------
Bernt Stellander (22. feb 2008 12:56) * IP
redaktørens regler for hva som kan publiseres på forumet:

(Useriøse, krenkende eller støtende innlegg, vil bli fjernet.)
"

Her lar redaktøren løgnaktige påstander som kan motbevises stå.

705

over 17 år siden

705

Sier det igjen - grow up Stellander.

Pepper

over 17 år siden

Pepper

Jeg postet et innlegg på golfsiden.com i dag tidlig med kritiske kommentarer både til Asbjørn Ramnefjell og Bernt Stellander, og med et ønske om at begge to er så voksne at de kan legge denne striden død.

Bernt, jeg tror det er i alles interesse, også din, hvis du lar være å kopiere innlegg fra golfsiden.com inn her på scangolf og fortsette diskusjonen her.

Bernt Stellander

over 17 år siden

Bernt Stellander

Enig Pepper!

Huff

over 17 år siden

Huff

Stjeler jonags første setning fra 10.02.08.

"Tja, denne tråden begynte seriøst, har nå havnet i et både avslørende og forsonende hjørne. Ganske fornøyelig"

Mindre fornøyelig må denne disputten mellom AR og BS fortone seg. Ikke minst for dem selv.

Ærlig talt så er det helt uvesentlig for meg om BS oppfører seg som en treåring følelsesmessig. Jeg har ingenting med ham å gjøre og kjøper putteren hans hvis den passer for meg.

Har forståele for at AR føler behov for å beskytte seg selv (og golfsiden.no) da han føler han blir tilegnet grove feil, og appåtil påført flere overtramp fra BS.

Det er nå muligens kommet litt positivt ut av denne dritten om BS virkelig mener det han skriver. Svar til pepper: "Enig Pepper"

Huff

evergray

over 17 år siden

evergray

Bruker jeg hersketekknikk naar jeg bare ikke kan klare aa hoere paa ei skravleboette????

Vi har en oberst med oss paa turen, og han skravler kronisk om dette militaelivet sitt. Foerst proevde jeg hoeflig aa forklare at jeg ikke liker krigshistoriener.

Naa har jeg begynt aa ignorere ham - lukke oerene, men jeg kan se at han blir saaret og litt sur.

(Ellers er mannen morsom naar han beveger seg inn paa andre omraade.)

Bernt Stellander

over 17 år siden

Bernt Stellander

Maxwell Media Marketing Golf Excellence Awards

The Maxwell Media Marketing Golf Excellence Awards are based on a consortium of golf journalists, consumer response, professional golfers, and other industry insiders who deem a product worthy of mention at the PGA Show. Voters have seen and evaluated each product for its innovation, consumer acceptance, product quality and worthiness to enhance the game of golf and ease of play. Final results are compiled by CB Maxwell, long time marketing guru and writer for Golf Today Magazine.

This Year’s winners are:

1. Pinfire Golf (Putters)
2. Full Release Grip, from Feel Golf.
3. Element 21, Shock Driver.
4. Balance Certified, Blister Pak.
5. The Frequency Filter putter shaft from UST.
6. Soldius, the portable Solar Power Pak for charging your cell phone, your iPod and Blackberry.
7. The MacWet Sports glove.
8. Pilot Putter

kverulanten

over 17 år siden

kverulanten

Ja, du fant ihvertfall en tråd for selvskrytet ditt, Bernt!
Hvor passende den er, kan sikkert diskuteres!

Bernt Stellander

over 17 år siden

Bernt Stellander

Kverulanten.

Dette er et svar på en grov og sterkt sjikanøs påstand som ble stående en lang stund på golfsiden.no, og som er klippet inn lenger opp.

Den viser at Maxwell Media Group er svært aktiv innen golf, og at testimonialen på vår nettside er ekte, og ikke kjøpt, slik det så grovt påstås av Lotus. Denne grove påstanden ble stående usvart på golfsiden.no i lengre tid.

Under følger selve teksten fra denne awarden, siden jeg utela den på forrige innlegg! linken finner man her: (fra PGA Merchandise Show 2006)
http://www.golfbusinesswire.com/releases/103545

"The Pilot Putter. This new entry from Europe is both amazingly beautiful and wonderfully functional. This black beauty made of milled stainless has two elliptical tracks coming from the face of the club which act as an optical framing system, which alternately show orange if you are not on plane and pure white when you are. This is the first 3D optical alignment system, and in the words of one senior golf writer, "there have been a lot of alignment systems out there, but this is the best I have seen." Good enough for him, good enough for me."

Så kan leserne selv vurdere hvor relevant det er å bevise at man snakker sant, og at påstandene som blir lagt ut på golfsiden.no er grove, sjikanøse og ulovlige.

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Tror det er greit å registrere at at putteren annerkjennes, og la kranglinga tilhøre fortiden.

Let the putter tell its story!

Bernt Stellander

over 17 år siden

Bernt Stellander

Dette er hverken selvskryt eller krangling.

Dette er å forsvare seg mot grove og løgnaktige påstander som får stå uimotsagt på en annen nettside.

Da er det relevant å vise til opplysninger og dokumentasjon som viser fakta.

Kverulanter

over 17 år siden

Kverulanter

Hvis Stellander føler han har lyst å forsvare seg med å peke på fakta så ser jeg ingen problemer med det?

Hvis Lotus hadde drevet eget firma og laget et produkt som fikk dårlig reklame og feile opplysninger på et forum, hadde det da vært feil av Lotus å peke på hva som er riktig?
Full støtte fra meg BS

Pompel

over 17 år siden

Pompel

Alle må kunne forsvare seg så mye de ønsker. Men slike innlegg bidrar jo bare til å gi inntrykk av at pilot-prosjektet er noe småtteri, noe som hører til på gutterommet heller enn ute i den store forretnings- eller golfverden. Det virker ikke helt lovende når man prioriterer å bruke energi på å svare på kverulerende drittslenging fra anonyme nettduster, i alle fall ikke om firmaet ønsker å nå ut over scangolf. Det spiller ingen rolle for skjebnen til putteren hva Lotus synes om Bent. Ingen vil lese noe mer om dette her nå, det må da være begripelig?

Pilt

over 17 år siden

Pilt

Helt sant som Pompel sier.

Jeg bare undrer

over 17 år siden

Jeg bare undrer

Bernt diskuterte jo her på forumet før han kom skikkelig igang med putteren sin. Hva om han hadde vært helt fraværende nå. Hadde noen da kritisert han for det også? Litt høy på pæra kanskje? For god til å svare her?
Tendensen er litt for ofte å være sjalu på de som får til noe/er i fasen av å kanskje lykkes.
Det er ikke lett. Han må jo få lov å fremme sine meninger.
Bernt virker jo som en engasjert kar som brenner for det han jobber med.

Og, det har null å si for suksess internasjonalt om han diskuterer litt med oss her på forumet.

Innmari Serriøs

over 17 år siden

Innmari Serriøs

litt merkelig å lese det du skriver nå Bernt.
du sa for et års tid siden at du mer eller mindre dreit i om du solgte så mye som en putter i Norge, fordi du ikke forventet å bli profet i eget land(kort utdrag), men alikevel så velger du å kjøre dine kamper mot en norsk golf-web som ikke akkurat har stor makt ute i verden.
er det ikke på tide den store oppfinneren Bernt Stellander viser litt takt og tone, og kanskje også gjør det som er smart? hva er smart? jo, å la disse såkalte grove beskyldningene, som jeg selv synes er patetisk, men langt ifra grove, å stå og være taus for å vise styrke.

noen ganger sier man mest med å la være å si noe som helst! det er en filosofi Bernt kanskje burde ha lært seg.

sitat Bernt;
Så kan leserne selv vurdere hvor relevant det er å bevise at man snakker sant, og at påstandene som blir lagt ut på golfsiden.no er grove, sjikanøse og ulovlige.

Bernt: mener du seriøst at det er opp til enhver leser å bedømme hva som er ulovlige og sjikanøse? lever vi i et anarki, eller hvor kommer du fra egentlig?

skjerp deg, og prøv å blåse i det markedet du allerede har frasagt deg alikevel, så slipper du å krangle med så mange.

NB! nei, dette er ikke sjikane, det er en oppfordring som er godt ment, for det blir vanskeligere og vanskeligere å ta deg seriøst sånn som du holder på.

Bernt Stellander

over 17 år siden

Bernt Stellander

Pompel.
Det var langt fra drittslenging den påstanden der fra Lotus. Det var en egen artikkel som ble lagt inn på golfsiden om meg som businessmann. Den konkluderer med at jeg er en svindler, der argumentet var at jeg hadde ansatt/betalt en for å skrive en falsk testimonial.

Den var lett å bevise var løgnaktig ved å vise til linken;
http://www.golfbusinesswire.com/releases/103545

Innmari serriøs.
Dersom slike anklager ble rettet mot ditt fulle navn ville du kanskje sett det annerledes. Jeg anser slikt som grovt fordi grunnlaget for påstanden var et konkret eksempel, og den impliserte at jeg er en uærlig mann.

Innmari Serriøs

over 17 år siden

Innmari Serriøs

Bernt,

Nei, jeg ville ikke det. jeg ville ikke latt som jeg kan bestemme over lovtolkninger bare fordi en anonym tufs skriver usannheter om meg.
så vidt meg bekjent, så er det bare du som gjør det, og tro meg, vi er mange her inne som har fått beskyldninger og usannheter slengt i trynet uten at vi truer med anmeldelser og slikt oppstyr som du gjør av den grunn.

Men, hovedpoenget mitt var å fortelle deg noe jeg tror du har hørt mange ganger før, og det er at noen ganger så er det best å bare holde kjeft. du skaper så mye blest om din person ved din væremåte at du nærmest ber om den usaklige hetsen som du får. problemet er ikke hetsen, men at du tar deg nær av absolutt alt.

tenk om politikere og store forretningsmennesker skulle tatt seg nær av og anmeldt alle som sa noe stygt til de på internett Bernt.... jeg tror og håper at du ikke kommer noen vei dersom det er sant at du har anmeldt dette tullet, for det ville vært et hån mot rettssikkerhet og mot internett.

men, lykke til uansett. jeg driter i hva du sier og gjør. jeg liker putteren din uansett, og legger ikke mye sjel i dine andre personlige problemer.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

kan ikke bare alle være venner?

Bernt Stellander

over 17 år siden

Bernt Stellander

Jeg har ikke anmeldt en anonym person som Lotus, jeg har bare vist fram dokumentasjon som viser at hans grove og konkrete påstander er usanne.

Da vet vi det

over 17 år siden

Da vet vi det

Om noen er vi tvil, er status følgende:
1. Noen ønsker putterprosjektet til Bernt ditt pepper'n gror
2. De fleste synes Bernt burde heve seg over anonym drittkasting/sjikane fordi det ikke spiller noen rolle og fordi det svekker inntrykk av seriøsiteten i forretningsprosjektet
3. Bernt reagerer likevel fordi han synes ingenting slikt kan stå uimotsagt

Trenger vi flere innlegg/tråder om dette?

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Ønskereprise:
"Tror det er greit å registrere at at putteren annerkjennes, og la kranglinga tilhøre fortiden.

Let the putter tell its story!"

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her