Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

wedge

hp

over 17 år siden

hp

9 jern er 45g hvor mange grader på neste kølle gir 10 m mindre. 48,49 eller 50g. Jeg veit att det er bare og stikke på rangen og prøve,men her er det jo mange som har peiling.

Eirik

over 17 år siden

Eirik

Vil tro det varierer,spesielt viss du har ulike køller.

For meg har det beste wedgeoppsettet 4-graders mellomrom. Etter min erfaring utgjør 4 graders mellomrom ca. 10m. Har ikke prøvd to wedger med 3- eller 5- graders mellomrom, men 4 grader utgir ca 10m iallefall.

LobKing

over 17 år siden

LobKing

Lengden på wedgeslag varierer mye fra person til person pga noen puncher ballen mye mer enn andre.
Her er lengdene jeg bruker som mal før jeg bedømmer terreng, flaggplassering, vind, lie, etc:

Pw 46g = 125m
Gw 50g = 110m
Gw 52g = 105m
Sw 54g = 95m
Lw 58g = 80m
Lw 60g = 65m
Hw 64g = 50m

Wedgene er en lapskaus av merker og modeller.
Jeg har selvfølgelig ikke alle disse wedgene i bagen samtidig.......

jonag

over 17 år siden

jonag

Hadde 47-51-56 og da hadde jeg altfor stort lengdegap mellom 51 og 56. Klarte ikke fylle igjen det.
45-50-54-58
45-49-52-54/56

Ville ikke ha hatt mer enn 4 grader når man er over 50 graders loft, men det viktigste er vel å ha jevne gap selvom de er store.

Så det kommer vel an på resten av wedgene...

Klaus

over 17 år siden

Klaus

Noen der ute som spiller med Ping tour wedger og kan si om de er fornøyd/misfornøyd??????

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her