Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Simulator hjemme??

Harry

over 17 år siden

Harry

Jeg vurderer å montere en "Full sving" eller "About" simulator hjemme i "snekkerbua". Er dette mulig for privatpersoner? Kan noen si litt om priser, leverandører, erfaringer osv på de to nevnte ...?

Svingen

over 17 år siden

Svingen

HAr du en kvart til i overkant av en halv million å svi av for å svinge køllene gjennom vinteren, og en litt i overkant stor snekkerbod, er vel dette realistisk for de fleste. Snekkerbod på 35 kvm med takhøyde på i overkant av 3m så er det bare å hive seg over internettet for å finne leverandører.

oddavie

over 17 år siden

oddavie

about ligger på 6-700 000kr.
God erfaring med den simulatoren, les på www.aboutgolf.com

Simen fulland

over 17 år siden

Simen fulland

Ferdig installert About golf simulator koster ca 500 000kr.

Ring Golfsenteret på Sandaker og be om å få prate med Tore Andre. Han kan sette deg i kontakt med han som har agenturet på about golf i Norge.

snappy

over 17 år siden

snappy

Jeg kjøpte min About simulator på Ebay... Betalte litt over 350.000 NOK. Når jeg fikk den i posten fant jeg ut at det var en billig pirat kopi. Ringte til PayPal sog gav meg hele beløpet tilbake.

Offentlig

over 17 år siden

Offentlig

Nei, Harry, dette er ikke mulig for privatpersoner å installere slikt utstyr. Det du spør etter selges kun til offentlige etater og internasjonale organisasjoner av et visst omfang.

Lars

over 17 år siden

Lars

Ironi eller skivebom?

HenrikFan

over 17 år siden

HenrikFan

Sikkert en bitter golfende kontreadmiral som blander seg inn i debatten...

simen fulland

over 17 år siden

simen fulland

De selges til privatpersoner. (aboutgolf)

olala

over 17 år siden

olala

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=12123512&sid=xz10ecdrChVo767975&WT.svl=Link
her får du en billig en. vet ikke hvordan den fungerer.

Yankee

over 17 år siden

Yankee

I USA er nye AboutGolf simulatorer betydelig billigere enn nye FullSwing simulatorer. Det er imidlertid mange FullSwing på bruktmarkedet på verdensbasis. Flere innendørssentre i Norge har basert seg på brukte FullSwing. Jeg vil tro du kan spare mye penger ved å kjøpe en brukt FullSwing. Regner med at det ikke finnes noen brukte AboutGolf til salgs i Norge.

Listepris for AboutGolf i USA er $40.000 ferdig installert, men alt blir jo mye dyrere ved kjøp i Norge.

Stian

over 17 år siden

Stian

Noen som vet hva som gjør disse simulatorene så dyre? Er det rett og slett softwaren de tar mye penger for (ser jo at de kjører på relativt normalt hardware), eller er det sensorene som registrerer ballen som er så dyr?

Tips?

over 17 år siden

Tips?

På FINN kan du få kjøpt en ny mobil golfsimulator til under halv pris. Nå kr. 139.000.

Vet ikke om denne er så god som de til rundt en halv mill, men man trenger ikke å presse seg inn i en bod eller liknende. Vurderer selv å kjøpe en av de tre som er igjen.

Tips

over 17 år siden

Tips

Det finnes også en golf, skyting og racingsimulator. 70 forskjellige golfbaner med annonsert "markedets beste grafiske løsning". Denne koster kun 155.000, langt unna halv pris.

:-)

over 17 år siden

De selger ofte "fullpakke" som inkluderer vegger/gulv/tak/lerret/sensor/Radar/projektor/ pc osv. I tilegg er montering ofte inkludert i prisen.
De tjener antageligvis minst like mye på disse "komponentene" som på selve simulator delen.

Siden det er så lite konkurranse på området kan de gjøre det på denne måten. Her vil nok ting forandre seg de neste årene. Teknologien er jo ikke verre enn at en vanlig NTNU student kan lage dette selv. Problemet er jo å kartlegge banene, men med de nye terreng scannerne er dette også snart en grei jobb.

Tips

over 17 år siden

Tips

:-) Anar at du har peiling på disse simulatorene. Da jeg er en pistolskytende golfer og også liker å leke kunne dette også vært noe for meg. Tror du sistnevnte simulator er et bra/greitt nok kjøp? Hva tenker du om kvaliteten på produktet? :-)

over 17 år siden

Jeg snakker kun generellt om simulatorer og hvorfor prisene er så høye som de er. Mange tror det er teknologien som gjør de så dyre, men det stemme ikke. Det er alt "tillegget" som koster. Hadde man kunnet kjøpt kun sensor og software ville det ikke kostet mye.

Tips

over 17 år siden

Tips

Takk for svaret ditt :-) Jeg forstår litt av det du skriver, men siden jeg ikke kan noe om teknologi, sensorer osv vet jeg ikke hva man betaler for.

Kan du lett forklare hva det å kjøpe sensor og software vil si. Jeg har ei kjellerstue med "normal" (2,4m) takhøyde, og venner som har peiling på datautstyr.

Tror du da jeg og andre kan få en bra og rimelig simulator med egen elles venners hjelp?

Langemann

over 17 år siden

Langemann

2,4m takhøyde

Hvis du er Ian Woosnam-size så går vel det bra.
Eller du kan bygge putte-simulator.

Tips

over 17 år siden

Tips

Regnet med det ja. Etter at jeg skrev overforstående innlegg, prøvde jeg å svinge driveren i stua, som har litt høyere takhøyde enn "normalen" i dag. Det sa pang :-), og jeg forstod at jeg kanskje likevel bør kjøpe på simulator på FINN eller...?

Som Harry, tar jeg også imot tips og erfaringer med stor takk!

snappy

over 17 år siden

snappy

komplet simulator får du for rundt 50 tusen NOK om du gjør noe selv.

Software er billig dersom det er en til bruk hjemme. Prosjektor får du for 5 - 10 lapper som er mer en god nok til slikt bruk. Kjenner du en kar/dame som kan sveise litt kan de fikse sim.hus. Lærret finner du på IKEA (rullegardin, vant en test).

PC får du på PS. Her trenger du bare det mest nødvendige (HD, IM, GC, SC osv.. trenger ikke office pakker osv.. Kommer sikkert på rundt 5 lapper, så dette blir billig. Kabler ca. 1500,-

Matte kan du kjøpepå din lokale golfklubb av greenkeeper. Sensoren er heller ikke dyr.

:=

over 17 år siden

Jeg skal love deg at driven min går gjennom en rullgardin! Problemet er vel at du ikke får kjøpt sensor og sofware separat, med mindre du skal ha noe dritt da. Hvet du om noen steder som selger dette?

snappy

over 17 år siden

snappy

Følte jeg ikke trengte å si dette, men det kreves da et nett forann.

Eller man kan kjøpe presening i stede for rullegardin på IKEA

snappy

over 17 år siden

snappy

http://www.dancindogg.com/golf_training_aids_s/DD_DEMO2/Golf_Simulator

over 17 år siden

jeg sa: " men mindre du skal ha noe dritt da....."

snappy

over 17 år siden

snappy

Går ut fra at dette er mer en godt nok til å holde svinge vedlike gjennom vinteren. Finnes ikke en simulator som gir like bra tilbakemelding som golf ballen gjør likevel.

Men her får man de nødvendige tilbakemeldingene som in/out, out/out, in/in, clubspeed, open close club face osv.. Så det er godt nok for hjemme bruk dersom man ikke har et skikkelig rom, og litt penger til en skikkelig bra en. Men hva skal man med det.. Blir jo lei dritten etter 1 uke likevel.

JanB

over 17 år siden

JanB

Jeg husker at jeg hadde lest denne tråden da jeg kom over en webside her i dag. Kanskje dette kan være noe?

http://www.ti.no/index.html

Yankee

over 17 år siden

Yankee

JanB: Lurer på om den linken du viser til er til en litt gammel web-side. Jeg var i markedet for hjemmesimulator for drøyt 4 år siden og tok kontakt via mail-adressen på denne siden, men fikk aldri svar.

Espen

over 17 år siden

Espen

Noen som vet om det finnes en Picthe putte/simulator som får plass i et vanlig hjem med 245 cm undet taket??

Deadsolid

over 17 år siden

Deadsolid

Jeg kjenner en som har en simulator til salgs for den rette prisen.
Den er av typen

http://www.deadsolidgolf.com/swingAnalysis.html

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her