Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Alternativ til TGW?

BjarneG

over 17 år siden

BjarneG

TGW er tungvinn å handle fra. De sender ikke callaway, ping osv til Norge. Kredittkortverifisering osv osv.
Jeg skal utnytte den lave dollarkursen ved å bestille callaway køller etter mine spesifikasjoner, dvs custom fit. Hvor handler jeg fra da?

Adam

over 17 år siden

Adam

Golfsmith

jallis

over 17 år siden

jallis

3balls.com

hemmi

over 17 år siden

hemmi

Edwin Watts.
Der fikk jeg kjempeservice

erfaren

over 17 år siden

erfaren

et ord EBAY!!!!!!!!!!!!!!!!

hp

over 17 år siden

hp

Rockbottomgolf litt lite utvalg kanskje men billigst på utsyr og frakt.

gammel rev

over 17 år siden

gammel rev

eBay

Stian

over 17 år siden

Stian

Ebay

HenrikFan

over 17 år siden

HenrikFan

Bare prøvd Edwin Watts. Rask, og flott service!
Irriterende mange emails under julehandelen...

Lars

over 17 år siden

Lars

Har handlet mye fra Edwin Watts - knallservice. Golfsmith er også veldig bra. Tror ikke du kan gå feil på noen av de to.

Rockbottom er outlet-sjappe, du finner ikke custom-køller der.

Har flere kompiser som har blitt lurt av kinesiske kopikøller på ebay,blant annet køller som Callaway hadde problemer med å si om var ekte eller ikke, der halvparten av køllehodene falt av. Vær forsiktig her.

Hei Lars

over 17 år siden

Hei Lars

Tror ikke på at du har så mange kompiser som har mistet køllehodene sine.

ME

over 17 år siden

ME

Joda hvorfor ikke tvile på at Lars har en flott gjeng pikkvesener rundt seg. som mister hodene sine ;-)

ME

over 17 år siden

ME

Minus ikke, og ett komma i stedet for punktumet. Rett nå.

Dilter

over 17 år siden

Dilter

Skjønner ikke helt kritikken av TGW. Har kjøpt flere ting der, inkl. en Ping driver. "Tilpasset" kølla på nettstedet til Ping først, og bestilte så deretter. Enkelt og greit. Kredittkortbekreftelsen er en engangsgreie.

snappy

over 17 år siden

snappy

Holde deg unna Ebay om du ikke har handlet en del på nettet før. Har du litt erfaring så er det bra. MEn det finnes MYYYYEEEE Callaway kopier på Ebay..

JEg vil anbefale edwinwatts. MEget bra service og rask levering.

tilskuer

over 17 år siden

tilskuer

Har også brukbar erfaring med TGW, men ifølge deres egne opplysninger selger de ikke Callaway ut av US, og det var vel et poeng for trådstarter.
Golfsmith er også bra, de har litt rimeligere frakt og veldig mange alternativer for custom fitting. De har hatt en tendens til ikke å ha varene de selger "in stock", og jeg har da etter noen dager fått beskjed om at varene ikke kunne leveres. Det er litt irriterende - men de har god service og svarer raskt på henvendelser.
Når jeg er litt skeptisk til nettbutikker ville jeg ihvertfall ikke turt å bruke mer penger på e-bay enn jeg kunne tåle å tape. Det er vel gode muligheter for å gjøre gode kjøp, men også litt større mulighet for å bli lurt.

Dilter

over 17 år siden

Dilter

Mener det er Callaway som har bestemt at butikkene ikke kan selge utenfor USA (antagelig for å 'beskytte' sine distributører i andre deler av verden). Derfor vil sannsynligvis kjøp av Callaway også være et problem også hos andre større nettbutikker. Er imidlertid ikke sikker på dette.

grumf

over 17 år siden

grumf

sender ikke golfsmith eller edwin watts heller callaway til norge?

Phil Tickelson

over 17 år siden

Phil Tickelson

Jeg har kjøpt endel varer fra Ebay, ikke alt golfutsyr vel å merke.
Er ikke vanskelig å kjøpe derfra med at en sjekker at de har solgt mye golfutstyr over tid, og at de har en god "rating".

Via Ebay er at en har mulighet å betale via Paypal. Kjøpte en DVD på Ebay med Paypal og fikk en dårlig piratkopi. Klagde til Paypal og fikk hele beløpet tilbake innen etpar uker. Dette har skjedd etpar ganger.

Selvfølgelig vil besserwissere si at jeg med det ovenfor beviser påstandene at det er lett å bli lurt på Ebay. Nei! De kjøpene jeg har blitt lurt på har jeg sett at det var en viss sjanse til å bli lurt men varene har vært samlerobjekter eller vanskelige å få tak i.

Ebay er lagt opp til at en opparbeider seg antall transaksjoner med tilhørende "rating". Ingen som har solgt tusenvis av golfkøller ønsker å ødelegge denne opparbeide "tillitten" med å lure meg for noen usle dollar.

Shoppet ny Cleveland HiBore XL driver fra Ebay i natt faktisk. Forrige uke fikk jeg levert Adidas Tour Traxion sko til en liten brøkdel av hva en må betale i nosk proshop.

Hvis en bruker litt sunn fornuft er Ebay en veldig bra plass å handle fra.

golfsmith

over 17 år siden

golfsmith

Vurderer å bestille nytt sett fra golfsmith. noen som vet om de sender callaway til norge ? og hvordan er det med moms ? 25% av kjøpssummen er det ikke ?

Mike Slicen

over 17 år siden

Mike Slicen

Betaler ikke mva på golfutstyr. Kjøper du golfklær skal man betale mva.

Tror nok du mener toll

over 17 år siden

Tror nok du mener toll

mva må man betale for både utstyr, klær, toalett mapper osv, faktisk frakten også
Toll derimot slipper man på golfutstyr, men, på klær er det toll

Snappy

over 17 år siden

Snappy

Til: Phil Tickelson

Her snakker vi Callaway. De fleste vet at det finnes mye rart som kaller seg Callaway på Ebay. Jeg kjøper også mye på Ebay, men vil ikke annbefale dette til noen som ikke har kjøpt utstyr på nette før. Iallafall ikke når det gjelder Callaway.

Solskinnsgolferen

over 17 år siden

Solskinnsgolferen

Du lever i alle fall opp til navnet ditt Mike...

Kristian

over 17 år siden

Kristian

På http://www.jetcarrier.com/ er det enkelt å få en leveringsadresse i USA. De videresender til Norge for en rimelig penge. Jeg har brukt det mange ganger ved kjøp hos selskaper som ikke sender utenfor USA. I noen tilfeller lønner det seg å ha en Paypal-konto med shipping til den samme adressen.

habla

over 17 år siden

habla

men igjen, leverer golfsmith callaway til Norge?

Lars

over 17 år siden

Lars

Jeg må få innrømme at jeg har to kompiser som har mistet køllehodene, og det er vel strengt tatt tre som må tilfor å kalle det flere.

Jeg omformulerer fra "jeg har flere kompiser" til "jeg har mer enn en kompis", evt "jeg har to kompiser", så skulle problemet være løst. (Ikke problemet med kopikøller da).

Begge disse kompisene kjøpte fra privatpersoner, så det kan jo være et poeng å se på historikken til selger. Det tok imidlertid noen slag før dette skjedde (noen uker), og som sagt hadde Callaway-importøren (ved ett av tilfellene, viktig å presisere nå skjønner jeg) problemer med å identifisere dem som kopier (de hadde preget serienummer osv). Jeg vet ikke hvor rask man må være hos PayPal for å få tilbakepengene, men jeg antar det bør gå rimelig raskt.

Jeg sjekket FAQ hos Golfsmith, som sier at enkelte varer ikke shippes internasjonalt, dette er enkelte salgsvarer. Det står ikke noe om merkebegrensninger. Jeg kjørte en bestilling helt til betaling uten å få noen melding om at dette ikke gikk, og jeg mener bestemt jeg har bestilt Callaway-baller fra Golfsmith tidligere.

Hvorfor ikke prøve?

Mike Slicen

over 17 år siden

Mike Slicen

Du kan sende en mail å spørre, ganske enkelt.

habla

over 17 år siden

habla

gjort det, og de svarer ikke.

edwinwatts

over 17 år siden

edwinwatts

har bestilt mine køller derifra nå. de leverer visst til norge :)

Golfsmith

over 17 år siden

Golfsmith

Golfsmith leverer Callaway til Norge, har kjøpt ofte derfra. Sist kjøpte jeg Callaway X-tour til $599, på tilbud nå - løp og kjøp !

blæææ

over 17 år siden

blæææ

sinnsyk bra pris. synd man ikke kan få x-tour custom fit lenger

SuperLAvHandicaper

over 17 år siden

SuperLAvHandicaper

Da bare tar med deg køllene til en køllemaker i norgen, og spør om han kan skru og bøye og bende på slik at de blir custom fit:P er ikke vanskligere enn det;)

snappy

over 17 år siden

snappy

Bare køllene er smidde (Fodge) så... Ellers knekker dem kanskje.

edwinwatts

over 17 år siden

edwinwatts

tok 5 dager etter at jeg hadde bestilt til køllene ble levert på døra. men har ikke hørt noe fra tollvesenet. så regner da meg at jeg slapp noen ekstra utgift ? hørt at dør til dør ungår sånt. noen som har vært borti det samme ?

hp

over 17 år siden

hp

det tar ca 3-4 uker før du får regninga for momsen.

Lars

over 17 år siden

Lars

Shippingfirmaet har fortollet og lagt ut for mva for deg når varens kostnad var mer enn kr 1000,-. Under 1000,- og du kunne fortollet forenklet selv.

Regninga kommer den, 25% av varens verdi pluss frakt, samt et ørlite fortollingsgebyr. (Varierer fra speditør til speditør, men var vel ca kr 150,- sist UPS fortollet for meg.)

øj

over 17 år siden

øj

hva med Divotmastersgolf?

Hvordan er det å bestille fra dem?

polsat

over 17 år siden

polsat

Har siklet lenge på å kjøpe et sett Cleveland CG4 jern, og har også tenkt tanken på å utnytte den svake dollarkursen (i tillegg til at de generelt er mye billigere "over there")...

Problemet er at jeg ønsker de 1" forlenget og gjerne med 2 grader upwards lie.
Jeg har ennå tilgode å finne noen nettsteder der borte som lar en velge slike innstillinger når en bestiller.

Noen som kjenner til hvor en får gjort dette? Evt kan man bare ta med et sett standard køller og få dette fikset på en proshop i ettertid? Hvor mye vil det typisk koste for et helt sett? Lite vits hvis det en sparer på kjøpet går bort i å få de customizet i ettertid...

CG4

over 17 år siden

CG4

Hos både Edwinwatts og Golfsmith, kan du bestille med spesifikk lie og lengde. Har kjøpt tilpasset fra Edwinwatts uten merkostnad, men noe ekstra leveringstid.

Customize

over 17 år siden

Customize

polsat - det koster deg ca. 250,-/300,- pr. kølle. TGW, EdwinWatts og Golfsmith har customshop på nettsidene. Men tar du dem med til en køllemaker er du helt sikker på å få rett size. Anbefales ! John Andersen i Harstad (www.golfinord.no) er kanonflink.

polsat

over 17 år siden

polsat

Først av alt, takk for tipsene...

Mulig jeg er helt på jordet, men jeg klarer ikke å finne dette på noen av stedene dere opplyser om.

På TGW har de CG4 under clubs, men da får man kun velge graphite/steel på skaftene. Om man går på custom clubs har de ikke CG4 der.

Hos EdwinWatts finner jeg ingenting om custom clubs. Om jeg søker opp CG4 der kan jeg fremdeles bare velge type skaft.

På Golfsmith er det akkurat likeså. Finner CG4, men da uten noen custom valg. Om jeg går via custom sidene der, så finner man ikke CG4...

Så da er jeg like langt. Får dere der ute til å customize et CG4 sett på noen av disse stedene? Evt vet dere om andre sider jeg kan prøve?

Customize

over 17 år siden

Customize

CG4 er utgått modell, derfor får du ikke tilpasset disse lengre. Men kjøp settet og ta det med til en køllemaker, så får du dem 100 % tilpasset. Mizuno, Taylor Made og Ping er merkene med størst range på custom fitting. I hvertfall på Golfsmith.

Akvarn

over 17 år siden

Akvarn

Kjøpte Ping i5 fra Theworldofgolf.com i fjor.
Oppgav spesifikasjonene ved bestilling, så sendte de bestillingen videre til Ping som monterte køllene etter mine spesifikasjoner (lie, skaftlengde, svingvekt, greptykkelse etc). Ingen ekstra utgifter for spesialbygde køller. Husker ikke hvor lang tid leveringen tok, men det gikk forholdsvis raskt med tanke på at køllene gikk fra Ping i Arizona til TWOG også til meg. Har bare kjøpt komponenter fra Golfsmith
- det gikk fort også.

Tobben

over 17 år siden

Tobben

Har bestilt Callaway X-tour custom køller fra EdwinWatts med hjelp av god gammeldags e-post komunikasjon. Levering fra Callaway skal ta 2-3 uker så tar det 2-3 dager med DHL til Norge. Gjennom proshop i Norge sist høst tok det 9 uker før jeg fikk varene.
Veldig hyggelig med lav dollarkurs om dagen. Selv med mva og frakt så blir det nesten halv pris av Norske proshopper.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her