Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Lag-NM

Snappy

over 17 år siden

Snappy

Hvorfor i all verden legges Lag-NM til denne helgen hver eneste år. Den krasjer jo konsekvent med The Open (og offshore VM i Arendal).

Fatter ikke hvordan forbundet tenker her. Året begivenhet innen golfen tar sted, åsså skal kanskje de beste og mest golf intresserte i klubben bli ekskludert fra å reise til The Open.

Helt sykt spør du meg.

Facit

over 17 år siden

Facit

De beste satser på sin egen golf, ikke andres...

Spiller

over 17 år siden

Spiller

Jeg bruker å spille lag nm. Neste år vurderer jeg å spille the open i stedet hvis vi skulle rykke ned. Noen som vet hvor mye det koster å spille the open? Bra baner der borte har jeg hørt.

snappy

over 17 år siden

snappy

Heheh.. Kanskje ikke så dumt det.

Facit: Vel..Tror ikke det er så mange som satser på golf som spiller lag nm.. Iallefall ikke annet en som en fritidsaktivitet eller sport på lik linje med første/andre divisjons fotball.

Eller du har jo dem jeg prater litt med på og rundt P4-Tour turneringene som virkelig tror det har noe å komme med i nasjonal sammenheng. Hihi... Er neste flaut å høre på dem når de prater.. Jaja, det blir vel Europa tour kvall senere i år tenker jeg. Da tenker jeg, jaja, begynn heller på skole du gutten min.

Jeg spiller iallefall i en klubb der det ikke er så mange på Lag-NM nivå. Derfor er jeg fint nødt til å spille denne dritt turneringen slik at klubben blir fornøyd, og at jeg skal få støtte til P4-Tour o.l. Jeg ville mye heller vært i UK å sett på The Open, eller på en holme utenfor Arendal å sett på raske båter under Offshore VM.

I år gidder jeg ikke spille P4-Tour heller tror jeg. HAr ingenting der å gjøre heller som amatør. Bra turnering for de unge lovende, men jeg er for gammel. Så til neste år orker jeg ikke lag NM heller tror jeg.. NM Herrer spiller jeg nok.. Den datoen er jo passe bra.

b

over 17 år siden

b

Da er det jo løst. Når du ikke trenger støtten fra klubben til å spille P4 så kan du jo la være å spille LagNM så blir det plass for en annen i NM og så kan du reise til BO eller Arendal eller sitte hjemme og sture for den del - det er ikke ditt problem lenger i hvert fall.... tøffingen..

fmf

over 17 år siden

fmf

Koster bare 35 pund for første kvalik om du har lav nok hcp.I fjor så var det over 40 påmeldt til kvalik fra Nigeria!Det ble godkjen siden de sendt hcp bevis og fikk startid.Ingen av de stilt til start!Genialt måtte og komme seg til U.K og så bare forsvinner.Oppfinnsom eller hva.Illegal immigrants er lure.

snappy

over 17 år siden

snappy

Til b: Det som er problemet er at klubben ikke har en som kan steppe inn i stede for meg... Så da fler vel jeg at jeg gjør noe dumt mot min egen klubb... Derfor hadde det vært greit om Lag NM hadde vært en annen dato slik at vi kunne klart begge deler.

Tøff!!!!! Joda.. Er kanskje det.

Noe som ikke stemmer

over 17 år siden

Noe som ikke stemmer

Forstår ikke at noen som er gode nok til å spille lag-NM kan starte en så teit tråd. Tipper laget til Snappy rykker ned.

janus

over 17 år siden

janus

For meg er lag-NM en av årets morsomste turneringer. Jeg ser virkelig frem til denne turneringen og har vært så heldig å hatt muligheten til å spille den de siste 10-15 årene...minst. Jeg synes det er veldig gøy å spille bestball og foursome og kjøre "matcher" mot de vi spiller sammen med. Jeg har funnet ut hvordan man stiller inn DVD-recorderen på opptak jeg så BO er ikke noe problem. Kan selvsagt ikke sitte å følge med på dagtid, men på kvelden eller uka etter går det bra. Spenningen er kanskje borte da man har hørt hvordan det går, men allikevel...bra underholdning.

t

over 17 år siden

t

Noen er mer blasserte enn andre Janus.
Man bør da for pokker ikke arrangere en lag NM den samme helgen som rike pappagutter sitter og leker seg i milionbåtene sine.

snapp

over 17 år siden

snapp

har de ingen som er like gode som deg snappy eller er det ikke flere
medlemmer i klubbeen ?. Du må være et funn for klubben din.

snappy

over 17 år siden

snappy

Klubben er ikke så veldig stor, og er ganske ny under 10 år.

Kun 5 spillere som holder nivået på Lag NM ja... Den som har høyest hcp på laget har 3,6 tror jeg. Og neste mann i klubben etter han ligger på 9 et eller annet. Så det sier seg selv at vi får problemer om en av oss på laget stikker på ferie i stede.

Ingen tvil om at Lag-NM er gøy, men det hadde iallefall vært greit for meg at denne turneringen hadde blitt satt til en annen dato, så kunne jeg reist til The Open og spilt Lag-NM, fatter ikke at dette skal skape så mange stygge kommentarer på dette forumet. (Ikke det at jeg trekker litt, men likevel).

t: De millionen jeg har eller måtte ha har jeg jobbet for selv. Både mamma og pappa jobbet i kommunen, så de er ikke særlig rike. Alle pengene har jeg jobbet meg frem til selv. Om det er mye eller lite er vel relativt uintressant i denne diskusjonen om Lag-NM eller hva?

Foreldreløs

over 17 år siden

Foreldreløs

hva er en pappagutt ?

t

over 17 år siden

t

Nå tenkte jeg først og fremst på deltakerene da.
Den mest idiotiske form for fritidsaktivitet for folk med for mue penger

705

over 17 år siden

705

Synd at lag Nm konsekvent legges på samme helg, og i ferien. Mange som velger vekk denne til fordel av familien desverre. Med tanke på The open, så pleier samtlige arrangørklubber å vise dette på storskjerm i klubbhusene, som en gest til alle golfiinteresserte. Men under selve spillets gang blir det jo liten tid til å følge med.

Ex Medlem Turneringskomite

over 17 år siden

Ex Medlem Turneringskomite

Siden lag-NM går på feil helg og på feil bane (se annen tråd) så er det vel like greitt å avlyse.
For to uker siden så var det sutring over manglende terminliste.
Nå er det altså sted og tid.
Hvis dere er seriøse så spiller dere uansett helg og holder kjeft. Eller la være å spille og hold kjeft.
For mange sutrepaver i golf.
Å prioritere offshore-VM foran lag-NM er helt OK, men da har du heller ikke noe i NM å gjøre.
Hvor mange datoer finner dere som er ledige? Og presset på klubber er mindre i juli, derfor mulig å klemme inn lag-NM. I august er det KM-helger for alle kategorier + AmaTour. Tror dere virkelig at alt dreier seg om noen useriøse wanna-bees og deres ønske om å spille NM, men som ikke ønsker det sterkt nok til å prioritere.

snappy

over 17 år siden

snappy

Tror ikke du forstår helt sammenhengen.. Om jeg skulle tenkt på meg selv hadde jeg ikke spilt Lag-NM. Men ettersom jeg tenker på min hjemmeklubb som jeg vil si er helt avhenig av at jeg spiller om vi skal være i denne divisjonen.

Jeg håper selvsagt at andre i klubben kommer seg opp et nivå slik at jeg kan droppe Lag-NM med god samvittighet. Men men..

Og en ting til.. Det er ikke det samme å se The Open på tv og live.

tjenare

over 17 år siden

tjenare

NGF vet at den datoen går det ingen "store" turneringer der NORSKE spiller skal spille.. Sånn at vi kan få de forskjellige som er der ute å spiller hjem til norge.. samme gjelder NM!

Den dagen norge har 5-6 stykker som skal spille the OPEN, tror jeg at kanskje de vil flytte på lag-nm..:)

Du representerer faktisk klubben din i NM.. det er vel det største du kan gjøre som lag i norge.. Så skjønner ikke helt den hvorfor du skal til the OPEN å se på shitkidsa spille en major.. Ta og spill lag-nm nå.. om 2-3år så kanskje du ikke blir tatt ut engang.. Da er det jo bare å dra og se på the OPEN!

Cheers!

Snapp

over 17 år siden

Snapp

Snappy det er du som ikke forstår her. Norge er en liten golfnasjon og har ikke mye å si i den sammenheng. Skal vi få de beste spillerne våre " hjem " ( ikke deg ) for å spille for sine klubber må NGF finne helger hvor de vet at de fleste er hjemme. Vi alle maser om at de må stille opp for klubben sin , ja vel, da må vi legge mulihetene for det da.

Snute

over 17 år siden

Snute

Så nobel du er Snappy.
Hvorfor spiller du golf når du ikke er best egnet som turist?
Hadde jeg vært laglederen din hadde du ikke fått være med engang.
Å ta med åndsfraværende umotiverte spillere på et lag-NM er bortkastede penger.

Snute

over 17 år siden

Snute

Det skulle ikke stå ikke i andre setningen i forrige innlegg. Jeg skriver visst like dårlig som Snappy spiller golf.

ME

over 17 år siden

ME

Helt enig EMT. For noen passer det aldri. Sutring og klaging hører ikke en god golfer til uansett.

Du skal se at selv klysa ME, hadde slått disse gutta som evt. stiller opp. Har de tankene en helt annen plass en forventet, er de null verdt likevel.

La dem med killerinstinkt med evne til å leve i nåtiden kjøre lav`hcperne som snappy i senk.

Så snart snappyen ser at han er unyttig for laget, med sin arrogante innstilling og kick nedover stil, vil Lag-NM bli lettere å arrangere for turneringskomiteen.

Hvem taper på det? Snappy, andre utøvere, laget eller komiteen eller for øvrig?

Mora til snappy giddet vel ikke å verpe ham ut så hun leverte han vel inn til PRIOR i stedet. Enkelt og rederlig rett valg ;-)

Mamma

over 17 år siden

Mamma

Snappy. Glem det...

snappy

over 17 år siden

snappy

Hehe.. Dette tar av.

Poenget er vel at jeg heller ønsker å tilbringe ferien min sammen med familie og venner en på golfbanen med andre elendige golfere fra Norge, som av en eller annen grunn tror det skal bli best i verden.

Hihi.. Nå er unge "lovende" i Norge blitt hauset så mye opp at noen av dem slutter på skolen for å spille golf full tid uten å ha prestert noen ting bland de beste gutta, og ikke en gang vunnet en P4-Tour.

snappU

over 17 år siden

snappU

snappy, etterhvert har vel nivået på P4 tour blitt så høy at det ikke er så lett som du hinter til å vinne der. Idiot

ME

over 17 år siden

ME

Snappyen er jo redd :-) Han tør ikke....... Snipp Snapp Snute så blir eventyret hans lett en saga blott.

Kulere da å heller gjemme seg bak familie og venner. Å skylde på eledige spillere på en ditto bane, blir like gjennomsiktig som en glassmanet, med colaglases :-P

Døh Snappy'n

over 17 år siden

Døh Snappy'n

Vi driter i hva du ønsker å gjøre i ferien.
Gjør hva du vil, ingen her gidder å engasjere seg for å løse problemene dine.

snappy

over 17 år siden

snappy

Ser det.. At ingen bryr seg...

Jeg er ikke redd.. Har ikke vært i nærheten av å vinne noe P4-Tour noen gang.. Glad jeg klarer cutten jeg. Jeg er det vi kaller liste fyll.

Ambisjoner har jeg heller ikke som golf spiller.

Eneste jeg mener er at det finnes sikkert en helg det passer bedre med Lag-NM en midt i felles ferien. Mange spillere som velger å ikke stille pga dette. Kone og barn har større makt en lag leder når det kommer til stykket.

Adolf

over 17 år siden

Adolf

Og dette tar du opp på Scangolf? Hva med å kontakte de som bestemmer sånt?

snappy

over 17 år siden

snappy

Det har jeg også gjort..

Kølla

over 17 år siden

Kølla

I hvilken div. spiller så klubben din i da snappy ?

snappy

over 17 år siden

snappy

Divisjon??? Lag NM er Lag NM..

De andre divisjonen heter ikke LagNM, men 1.divisjon, 2.divisjon osv..

Vi spiller Lag NM

kølla

over 17 år siden

kølla

har du glemt hva du skrev 30.01.08 kl 12.44
Du er ikke sann

snappy

over 17 år siden

snappy

Det husker jeg.. Og jeg har ikke skrevet noe annet en Lag NM som kan ses på som Elite divisjonen i Norge. Om vi rykker ned hra denne divisjonen spiller vi ikke Lag NM neste år, men da 1. Divisjon.

Jeg skriver 04.02.08 kl. 18:27 at de andre divisjonene ikke heter Lag NM. Jeg har aldri sagt at Lag NM ikke er en disvisjon, men divisjonen heter Lag NM.

Dust

over 17 år siden

Dust

Alt er lag NM.
Det er jo et norgesmesterskap, bare delt inn i divisjoner etter nivå.

snappy

over 17 år siden

snappy

Så du mener at den som vinner første divisjon kommer på 14 plass, eller komme de på 17 plass.. Og det spilles også forskjellige formater. 90, og 54 hull... Lag NM er Norges Mesterskapet for Lag. 1. Divisjon er ikke Lag NM... Ring NGF om du lurer... Dust

Knøl

over 17 år siden

Knøl

Den som vinner førstedivisjon den vinner første divisjon.
Kan ikke du ta ferie nå med en gang, Snappus ?!

Pepper

over 17 år siden

Pepper

Lag NM er elitedivisjonen, og de som vinner der er norgesmestere for lag. Vinnerne av 1. divisjon har gleden av å rykke opp til Lag NM, men er ikke norgesmestere før de vinner Lag NM.

Når Snappy sier han spiller Lag NM så er det akkurat det han gjør, han spiller ikke 1. eller 2. divisjon.

Det er nok andre enn Snappy som bør ta ferie og roe den en stund.

kølla

over 17 år siden

kølla

da var vel ikke mitt spørsmål så jævlig galt da ? kunne vel ha sagt elitediv. med en gang så hadde du sluppet unna, men skal du vri så kan du stikke fingeren i Ræ--a å vri. Du spilte ikke i noen div, men Lag NM etterpå var det ogå kalt elitediv. Innrømme noe, nei ikke du snappy.

Pepper

over 17 år siden

Pepper

NGF kaller det Lag NM, og det gjør også Snappy. På Scangolf er Lag NM i tillegg omtalt som elitedivisjonen for at typer som kølla skal ha muligheter for å forstå noe som helst.

Og jo, spørsmålet ditt var akkurat så jævlig galt.

snappy

over 17 år siden

snappy

Takk Pepper..

golfer

over 17 år siden

golfer

noen som vet hvor lag-nm 2 div skal spilles??

kølla

over 17 år siden

kølla

takk, litt av en ELITE de laga som plasserer seg fra 12-16 der . ler

Dilter

over 17 år siden

Dilter

2. div er ikke tildelt ennå. Følg med på:

http://www.golfforbundet.no/wip4/turneringer.epl?cat=12289

Hmmmmm

over 17 år siden

Hmmmmm

Bra redda inn kølla.....

Turist

over 17 år siden

Turist

Ække det der en sånn ferieturnering da? Hvordan regner de ut handicap for hele laget ? Endrer handicap seg hvis en klubb benytter ulike spillere i ulike spilleformer ?

snappy

over 17 år siden

snappy

Både Lag NM og divisjnenen under spilles selvsagt uten hcp.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her