Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Excel ark til turnering

Turneringsansvarlig

over 17 år siden

Turneringsansvarlig

Er det noen her inne som har et bra excel ark til føring av resultater?

snappy

over 17 år siden

snappy

Golfbox

Deltager

over 17 år siden

Deltager

Det var en svært lite utfyllende beskrivelse... Skal du KUN føre resultatene?

Hvorfor....

over 17 år siden

Hvorfor....

....poster du denne på flere diskusjonsforum?

Hmmm

over 17 år siden

Hmmm

Høres ut som du spør om hvilke data-felter det er vanlig å bruke til turneringer?

!

over 17 år siden

!

Dette har man diskutert før "hvorfor". Hvis det finnes flere fora, innen samme tema, så skal man ifølge deg ikke få lov til å poste på mer en et av de?? Hva er det for en merkelig regel? Hva vet vel du om hvem som besøker de forskjellige sidene? Tulling!

Turneringsansvarlig

over 17 år siden

Turneringsansvarlig

Ja jeg postet på et annet diskusjonsforum også....

Golfbox er sikkert en god ide, men jeg fant ikke noe sted å lage egen turnering.

Så for meg et oversiktelig excel ark hvor man kan legge inn hcp på hver spiller og få regnet ut nettosore og stableford poeng etc. Kanskje til og med GIR, antall putter osv.

Kunne jo laget et selv, men hvis noen sitter på et så er det bare å skrike ut.

Turneringsansvarlig

over 17 år siden

Turneringsansvarlig

Må forresten alle deltagerene ha elektronisk scorekort?

Lars

over 17 år siden

Lars

Du må ha turnerings-rettigheter i Golfbox for å få tilgang til den modulen, så jeg antar at du ikke er i turneringskomitteen i en klubb?

Ser ut som om du må lage det selv. De fleste som arrangerer mange turneringer bruker Golfbox. (Eller andre tilsvarende alternativer). Hvor mange deltakere har du forresten? Kan ha litt betydning for løsningen.

Kan være et par småting å huske på hvis du skal lage dette selv, eksempelvis hvordan regnearket skal behandle like poeng (siste 9 osv), lavere handicap foran høyere osv.

Evt kan du jo dra på litt hvis du har kr 750,- å bruke på dette og sjekke ut:

http://www.golfsoftware.com/products/tm/tm_overview.aspx

Hvis du søker litt finnes det kanskje enklere gratisalternativer.

Du blir sittende og føre scorekort manuelt etter hvert som folk kommer inn. Skulle ikke være behov for noe elektronisk scorekort.

Turneringsansvarlig

over 17 år siden

Turneringsansvarlig

Takk for tipset Lars, søkte på Tournament Manager i goggle og fant mange forskjellige programmer. En del var også gratis!

HenrikFan

over 17 år siden

HenrikFan

be klubben om turneringsrettigheter i Golfbox!

Turneringsansvarlig

over 17 år siden

Turneringsansvarlig

Det skal jeg også gjøre, jeg går ut ifra at golfbox funker fint selv om alle ikke har elektronisk scorekort?

HenrikFan

over 17 år siden

HenrikFan

det gjør det. Klart det blir en del mer jobb om du skal legge inn score på alle hull, det har jeg ikke gjort på noen klubbturneringer i alle fall.

Struck

over 17 år siden

Struck

Alt det du søker vil du finne muligheter for i GOLFBOX, men kun med rettigheter gitt fra klubben. Hvis du mener det nye golfkortet når du sier elektronsik golfkort, så føres ingenting på/via det (pr. idag) man bruker vanlig kort som tidligere. Det er de som fører scorene etter turneringen som registerer "elektronisk" på hver deltager. Så blir deres hcp automatisk oppjustert via golfbox og nytt hcp vil være gjeldene. Det er kun ved selskapsrunder man justerer kortet selv, og da på en pc i tilknytning til banen, eller hjemme.
Så hvis det er for å føre turneringer i regi av klubben du er ute etter, så tar Golfbox seg av det, under forutsetning at klubben din benytter dette systemet. (andre system har tildv. moduler) og sitter du i turneringskomiteen el. tisvarende, så er det vel folk der som kan hjelpe deg?

Turneringsansvarlig

over 17 år siden

Turneringsansvarlig

Under klubbmesterskapet i fjor så ble scoren vi tastet inn på terminalene ute på banen sendt inn til klubbhuset hvor folk kunne få live leaderboard. Men da var det representanter fra golbox tilstede som satt opp dette.

Vi skal bare ha en liten turnering med kollegaer og venner så tviler på at vi får bruke dette systemet. Å bruke golfbox på den måten du beskriver Struck er sikkert glimrende, spørsmålet er bare om jeg får rettighetene av klubben....

BigB

over 17 år siden

BigB

Vi er en gjeng på 20+ stykker som har en turnering hvert år som går over to dager. Vi spiller nettoslag med 3/4 hcp. Fant fort ut at det var kulere å sitte i baren og drikke øl enn å sitte på rommet og regne leaderboard for harde livet. Har derfor lagd et regneark som passer ypperlig til vårt formål. Kan dette være noe for deg Turneringsansvarlig?

Turneringsansvarlig

over 17 år siden

Turneringsansvarlig

Glimrende BigB. Er takknemmelig hvis du sender den til meg.

BigB

over 17 år siden

BigB

Prøvde å sende deg mail men fikk bare en feilmelding...

Turneringsansvarlig

over 17 år siden

Turneringsansvarlig

Ok prøv på denne posten heller, har endret emailen.

BigB

over 17 år siden

BigB

Hmm... fortsatt ikke ok! Det er noe gæli med mailadressen din...

Turneringsansvarlig

over 17 år siden

Turneringsansvarlig

OK. Prøv nå.

BigB

over 17 år siden

BigB

Nå har du fått'n. Lykke til :-)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her