Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Gode simulatorer

Simultan

over 17 år siden

Simultan

Hvor finnes de beste simulatorene? Hvor må vi reise for å få den beste innendørs stimulerende tilfredsstillelsen?

a

over 17 år siden

a

Losby!!!

Yorkie

over 17 år siden

Yorkie

Holder en knapp på golfsenteret. De har about golf simulatorer som jeg synes er bedre en fullswing simulatorene (som de har på Fornebu, Innesvingen m.fl)
Fullswing har dog "bedre" baner m.a.o kjente som Valderama, Old Course osv. about golf er det en del ukjente baner (ihvertfall for meg).

Y

over 17 år siden

Y

Jeg henger meg med på at Losby er suverent!
Bra senter, bra shop, trivelig betjening, bra mat, bar etc. I det hele tatt et veldig trivelig sted :-)

Yankee

over 17 år siden

Yankee

AboutGolf, som nå finnes på tre steder i Oslo-området, er etter mitt syn klart best. Det er viktig at de stilles inn riktig, med korrekt Swing Profile for den enkelte golfer. Da får du riktige lengder på de fleste typer slag. Simulatorene er meget bra på putting, så jeg putter som regel ut. Om ønskelig får du masse info om slaget, alle tenkelige vinkler, køllehastighet, ballhastighet osv. Det har etterhvert kommet en del "premium" baner, men disse koster ekstra så jeg er usikker på hva de enkelte golfsentre har kjøpt inn.

Selv synes jeg Pebble Beach er en helt annen opplevelse på AboutGolf enn på FullSwing. Betydelig bedre grafikk og 3D opplevelse på AboutGolf.

AG

over 17 år siden

AG

Hvilke steder i Oslo og på østlandet har About Golf simulatorer?

HenrikFan

over 17 år siden

HenrikFan

www.golfsenteret.com

avdeling Avancia, Skedsmo
avdeling Oslofjord, Hurum (Sætre, Storsand)
avdeling Myhrens, Oslo

Kabel

over 17 år siden

Kabel

Spilte About golf på Golfsenteret i går (sandakervn) og det var stor forskjell fra full sving til about golf....Synes ikke nærspillet og puttingen blir så troverdig som Yankee vil ha det til, men artig var det.

Yankee

over 17 år siden

Yankee

Bunkerslag er det ingen simulatorer som er gode på. Ellers er jeg litt usikker på hvilken software versjon man har på Golfsenteret, men hvis den er lik den jer er vant med er det en del man må passe på. Nederst i høyre hjørne får man indikasjon på type slag (full, chip/pitch, putt). Dersom man ønsker å slå et annet type slag enn det som kommer opp på skjermen, må man trykke på symbolet for å få riktig type slag. Det tok litt tid før jeg skjønte at jeg måtte passe på dette. Dersom du f.eks. velger å slå et fullt slag med lobwedge nærme greenen, mens simulatoren indikerer og dermed forventer chip/pitch, blir resultatet bare tull.

Kabel

over 17 år siden

Kabel

Mulig det var det vi ikke gjorde riktig, skal sjekke neste gang jeg skal spille

simen fulland

over 17 år siden

simen fulland

Kabel, noen ting du må huske på på about golf simulator.

1 : Nederst til venstre i bildet er det en sirkel. Der ser du om du står i sidehellning eller ikke. Heller det mot venstre må du sikte høyre for å kompersere akkurat som ute, heller det høyre blir det motsatt. Jo større helning jo mer må det kompenseres.

2 : Du kan alltid sjekke før du slår hvordan du ligger i forhold til trær o.l Ligger du ute i roughen ,ta en flyby og kameraet panner ned til ballen bakfra slik at du ser hvordan du ligger før et slag.

3 : Ligger du klin intil et objekt på banen ,f.eks en stein forteller maskinen det deg på forhånd . (gult utropstegn merket obstacle)
Gå til options ,deretter view. Da kan du manuelt trekke kamera bakover slik at du ser hva hindringen er og ta ett stategisk valg før du slår.

4 : Ligger du innenfor 50 meter av flagget og skal slå opp mot en elevert green ; bruk flyby igjen og kamera går langs bakken helt frem til hullet slik at du kan planlegge slagtype utifra hvor mye green du har og jobbe med,samt se greenens hellningsgrad før du slår.

5 : Du kan slå så høyt du vil. Eneste du må være ops på er det "yankee" skriver. Skal du slå en flopp med fullsving og du er så nære greenen at det står chip/pitch på slag type, skift til fullswing før du slår.

Vil du putte når du er utenfor green ; skift shot type fra chip/pitch til putt. Maskinen forteller da om du har en lang ,medium eller short putt. All putting foregår foran utslagsmatten og rough/sand. Det er tre merker ,ett lengst unna lerretet : long putt, ett i midten : medium, og ett nærmest : short. Maskinen forteller deg hvor du skal legge ballen avhengig av hvor langt unna du er.

6 : I tillegg er grafikk i full 3d med skikkelig fysikkmotor implementert. Du kan velge blant 6 forskjellige kamera innstillinger og kan se landingen til ballen.

7 : Du kan justere 3 slidere fra en til ni for slaglengde. En slider på driver, en på jern, og en på wedger. Jo lenger mot høyre på slideren jo lenger vil du slå. På golfsenteret er de fleste fornøyd med innstillingen : 8 på drive, 7 på jern og 6 på wedge. Dette gir majoriteten samme lengde som de er vant til ute i vindstille.
Føler man at de ikke stemmer 100% for seg selv ,er det bar å justere slideren slik du vil ha den.
Er ganske kult å kunne slå med samme kølle inne som det du er vant til ute på gitt distanse..

Har du lært deg basicen på aboutgolf føles fullsving som forrige generasjon simulator. Har du ikke brukt de før , be en innføring slik at du får fullt utbytte av simulatoren.

Kabel

over 17 år siden

Kabel

Takker. Her var det mye å ta tak i neste gang...Fikk ikke akkurat noen god innføring når vi var der.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her