Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Terminliste NGF 2008

Golf2008

over 17 år siden

Golf2008

Nå skriver vi snart februar og fremdeles mengler det store deler av NGFs terminliste. Jeg jobber som junioransvarlig i min klubb og ønsker allerede nå å booke hotell og fly til P4-tour,Titleist-tour,B-tour osv.
Hva skjer egentlig?
Ser at det er kommet noen datoer på Titleist-tour, men det er det. Trenger spesielt datoer for P4-tour.
Noen som kan hjelpe???

lei

over 17 år siden

lei

NGF er NATTA

nei

over 17 år siden

nei

Ingen gidder å hjelpe deg. Finn ut av det sjæl

vest

over 17 år siden

vest

trur helst det er at ingen veit så mykje meir enn at ingen gidder...
og NGF kan vell ikkje gå ut med noko som ikkje er bekrefta frå klubbane..

Pepper

over 17 år siden

Pepper

Det har vært en eller to tråder for noen uker siden om samme tema. Ifølge ryktene skal P4 spilles på Meland medio mai, og på Bjaavann i månedsskiftet mai/juni så vidt jeg husker.

Problemet ligger nok i å finne baner/klubber som er villige til å arrangere P4 tourene, også klubber som har "gode nok" baner.

Alle Titleist turneringene og de forskjellige NM-arrangementene er jo klare, så du har noe å starte med.

I utgangspunktet tror jeg Tamburstuen er vel så serviceminded som forgjengeren, så terminlisten kommer nok så fort den er klar.

Adam

over 17 år siden

Adam

Meland i starten av mai.

snappy

over 17 år siden

snappy

Du er ganske sikker på dine spillere i din klubb dersom du skal booke hotell/fly til Titleist tour for deres spillere..

og ikke snakk om B-Tour der mange er inn og ut gjennom hele sesongen.

Jeg har spilt på P4-Touren i 3-4 år nå.. Og jeg bestiller hotell/fly rundt en uke før turneringen.. Har ikke hatt noe problemer med dette. Husk at P4-Tour legges til steder der det er godt med hotell plasser... Er vel kanskje Stavanger området som er vanskeligt på dette område.. Så der er det greit å være i god tid... Men 4-5 mnd er da ikke på krevd..

At terminlisten kommer som regel istarten på februar.. PS: Det står ikke bare på NGF, men også klubbene som ikke klarer å bestemme seg for om de skal ha en turnering eller to i 2009. Er jo ikke akkurat noe klubbene skriker etter å få nå til dags..

Snappy

?????

over 17 år siden

?????

du snappy,p4 har vært mye på meland de sisste årene. mener du det er et praktiskt stede, med mange hotell?

Pepper

over 17 år siden

Pepper

Meland er ikke mye sentralt, nei, og det er et stykke til Bergen, men det funker allikevel ok. Meland i mai er greit, men da de hadde P4 i juli var det mange hoteller som var fullbooked. Min klubb bestiller gjerne på samme hotell i Bergen allerede i februar, og det funker fint. Ellers i landet går det normalt greit, selv om det f.eks. var en håndballturnering i Sarpsborg samtidig med P4 på Skjeberg i fjor... Og NM på Vestfold burde være veldig greit med tanke ernatting...

snappy

over 17 år siden

snappy

Hehe... Det vet vel alle på dette forumet at jeg ikke mener... Men dog ikke vanskelig å få plass på hotell... Det var det jeg mente, eller er du helt idiot i hue ditt??? Sier ikke at du er det, men bare spørr liksom...

Man får da ikke bedre hotell rent geografisk sett om man bestiller i Januar kontra mai når alle hotellene ligger er Bergen. Eller, det finnes et til ikke langt fra Meland, men da bor man også på Meland med de ulempene det måtte medføre.

Bestilte en uke før i Sarpsborg i fjor.. Helt uten problemer...

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Tor muligens ikke det er hotellbiten som er den største utfordringen her, det er vel heller det å vite hvor og når ift ferieplanlegging, fri fra jobb, info til familie o.l.

Vil jeg tro.

snappy

over 17 år siden

snappy

Den er jeg enig i, men Juniorene klarer ikke planlegge tiden sin mer en 3 dag frem i tid uansett.

Er enig i at det kunne vært raskere med å få ut listen, men krise er det vel ikke for noen av oss.

Den kommer nok snart skal dere se.

gjest

over 17 år siden

gjest

Enig med Fooore. Vi som har andre enn oss selv å ta hensyn til bør ha kjøpt ferietur og reservert for helgene som er aktuelle å delta på.

uholdbart

over 17 år siden

uholdbart

Golfklubbene og golfforbundet jobber som skilpadder. Er ikke så mange involverte i styre og stell som har fått med seg at golf er en konkurransesport. De fleste legger seg på selskapslek-nivå.

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Det går også an å engasjere sin egen klubb ift samarbeid med naboklubber. Ikke bare sitte å vente på at andre skal arrangere og informere.

Jeg vet at herregruppene i en rekke klubber rundt Oslo skal samarbeide om lagkamper og felles turneringer, avhengig av hva som praktisk lar seg gjennomføre.

Engasjement er moro!

cut

over 17 år siden

cut

Nei, nå er det på tide at alle dere andre setter i gang å lage turneringer som jeg kan velge hvilke jeg skal beære med deltakelse i.
Selvfølgelig deltar jeg i de som har de største premiene og som helst betaler meg ei krone for å delta i selv om jeg bare har 15 i HC.

Hva er årsaken til at det ikke er klubber nok å lage konkuranser på?

Det er jo komplett umulig å få noen til å stille opp som frivillige til å gjøre arbeidet med å stelle i stand. Er det en frivillig stakkar som melder seg så puster alle de andre lettet ut og lener seg tilbake. Til overmål så drister de seg til å klage og sutre når ikke alt er som deltakerne ønsker til enhver tid. - stakkaren som var så dum å melde seg sliter seg ut i løpet av kort tid og slutter i jobben fordi ingen hjelper til.

OGSÅ P4 tour er avhengige av frivillige og hva får de igjen dersom ikke alt er "perfekt" i spillerenes øyne - bare skit og utakknemlighet og hvem ønsker å gjøre sånt arbeide frivillig?????...

Litt svartmalt ja selvfølgelig for det er jo moro å arrangere noe og få noe til, men det må erfares før man vet og mange ønsker ikke å legge hodet på stabben frivillig....

hallo

over 17 år siden

hallo

I Norge tror vi at folk jobber gratis,sånn er det ikke!

hallo

over 17 år siden

hallo

må skaffe sponsorer, ikke tro at folk skal bruke helgen sin på slike ting,for gratis kaffe

EX-Medlem Turneringskomite

over 17 år siden

Helt enig med cut.
Det er ikke lett å arrangere turneringer og få med nok frivillige.
Jeg har vært med i turneringskomiteen i flere år i egen klubb og stått forecaddie på NM og på Amatour.
Hvorfor er det vanskelig å få klubber til å ta arrangement?
Banen stenges for medlemmene.
Og hvorfor skal klubbene anstrenge seg?
Det er direkte skremmende å lese om alle "waana-bees" med hcp 4 på kortet og 10-15 på banen som piper om at banene ikke er bra nok.
Nes er for dårlig, Meland er for dårlig, Kongsberg er for dårlig, Kjekstad er for dårlig, Asker er Mikke Mus-bane, Hauger er for dårlig, Hakadal er for dårlig. Ja hva er bra nok? Kun Miklagard, som roses av CT-spillere som er 20 slag bedre enn vinnere på Amatour er bra nok for Amatour eller A-Tour junior.
Direkte patetisk når en snørrete 16-17 åring med bagen full av blades, caddie-pappa som er FULL av beundring for poden og hans muligheter tusler bak poden, podens ball er i skogen og snørrhvalpen klarer ikke å takke forecaddien en gang fordi at han fant ballen.
Er vel kanskje ikke så rart om noen og enhver går lei.

PS. Mange, de fleste, er hyggelige mot arrangørene. Jeg tipper at de som er hyggelige og fornøyde ikke sutrer slik som noen lengre oppe.
Sannsynligvis er det snørrhvalpen eller hans pappa som sutrer over alt som ikke er bra nok mht arrangement.

eagl04

over 17 år siden

eagl04

Så var Terminlista 08 klar. Se www.golfforbundet. Mange godbiter.

Golf

over 17 år siden

Golf

P4tour og Titleisttour samme helgen i mai???

Pepper

over 17 år siden

Pepper

Ser slik ut, Golf. Med de beste juniorene opptatt i Stavanger-området og collegespillerne antakelig fortsatt i USA ser det ut til at startfeltet på Meland for de beste norske er noe begrenset, både blant damene og herrene.

Uff av meg

over 17 år siden

Uff av meg

P4 og Titleist samme helg.

Tenk på en junior fotballspiller, både juniorkamp og seniorkamp samtidig. Skandale.

Skulle ikke forundre meg om det gikk både PGA Tour og Europa-tour samme helg.

Det værste er vel om det er skoledag også. Legge skoledager som koliderer med golf. Sikkert noe bra på tv også de dagene.

HenrikF

over 17 år siden

HenrikF

Det vi har sett på Meland er at det ikke gjør noe om det går Titleist tour samtidig. Gå på rundt 90 kan vi klare selv.
Håper likevel at USA proffene er hjemme eller tar turen. Knut B f. eks kjenner banen ut og inn og vil være en av favorittene om putteren funker. Ellers ser jeg at Marius skal spille Meland. Og da er det egentlig bare Henrik som mangler. Og han er forhåpentligvis opptatt på det tidspunktet.
Håper at våren er grei med oss. I fjor var greenene ikke bra nok under P4 og selv om Marius ikke var helt sharp da gikk han på 74 - 74 - 74 som er en over hver dag så hadde han ting å skylde på på det korte gresset. I år ser det så langt bedre ut.
De som imidlertid har bragt golfkunnskaper og evner til Meland under P4 har i all hovedsak vært svensker som har mestret banen jevnt over mye bedre enn de norske, uansett hvilken tour de kommer fra, og direkte skremmende har det vært å se oppskrytte norske "navn" falle fullstendig fra hverandre i møte med en reell golf test.
Mye av grunnen tror jeg er attityden før en møter banen.
Spiller en med disiplinen til en sjakkspiller, overbærenheten til en diplomat (det er tross alt tidlig mai) og livsgleden til Arne Næss så er det mulig å gå lavt på Meland, fryktelig lavt. Jeg har sett eagler på alle tre par fem hullene på fronten. Men jeg har også sett 10 slag bli kastet vekk på de samme hullene. Av såkalte gode norske spillere

?

over 17 år siden

?

tror ikke ngf tenker så mye på snørrunge touren, når de setter opp p4

over 17 år siden

les her:

http://www.scangolf.no/forum/forum.asp?mode=disk&inid=79849

Til Ex-Medlem Turneringsk...

over 17 år siden

Til Ex-Medlem Turneringsk...

Innlegget ditt 21.01.08 kl. 16:48 er et av de beste jeg har lest her på forumet. Gratulerer.

Hilsen annet Ex-medlem

Terminliste og snørrunger??

over 17 år siden

Terminliste og snørrunger??

Alle spillere på Titleist tour er ikke drittunger med ræva full av penger. Flere av spillerne på det som her omtales som "snørrunge - touren" er ikke hakket dårligere enn mange av de norske "proffene".
At det fins drittunger på Titleist tour er det ingen tvil om, men hvis det er som "?" sier, nemlig at NGF ikke prioriterer "snørrungene" når terminlisten settes opp, er dette litt spesielt.
Det brukes enormt mye penger på de yngre for tiden, og da ville det være rart hvis Titleist tour skulle være helt nedprioritert. Det er her fremtiden i norsk golf ligger, med tanke på at de aller yngste deltakerne får en viss anelse om hvordan en golfturnering ser ut.

Enkelte ytringer om juniorer og deres tour her på forumet bærer preg av misunnelse. Bortskjemte unger finner man overalt, ikke bare på golfbanen.
Hovedgrunnen til at klubbene ikke vil arrangere er vel som nevnt i tidligere innlegg at banen stenges for medlemmene, og at arrangementene medfører tap for klubbene.
Tror heller ikke det er snakk om dårlig behandling av funksjonærer. Dette er utakknemlig arbeid, og de som ikke gidder, deltar ikke i det frivillige arbeidet uansett.
Slik jeg ser det har ikke snørrete 16 - 17 åringer så veldig mye med klubbenes involvering å gjøre.

snappy

over 17 år siden

snappy

HenrikF:

Du sier: De som imidlertid har bragt golfkunnskaper og evner til Meland under P4 har i all hovedsak vært svensker som har mestret banen jevnt over mye bedre enn de norske.

Hvorfor er det slik at en idiot (Noe jeg faktisk har sagt til han, for det er han) med etternavn Monson skal gi æren til Svenskene pga en seier på Meland. Årene etter dette har det vært 2 Norske vinnere. Eirik Tage og MT. I begge turneringene var det Norske spillere tett på vinnerne.

Ser man på Skjeberg turneingen i fjor skal jeg være enig, men ikke på Meland.

henrikF

over 17 år siden

henrikF

hei snappy
I årene før Månson - (nei ikke akkurat noe muntrasjonsråd, men en god spiller og med en perfekt spillestil for Meland) var der flere svensker der. Den som imponerte meg mest var en Anders ellers Andreas (husker ikke etternavnet) som gikk -7 på tre dager med en 70 runde som beste. (Ikke banerekord pgs ballplass.) Det året kom Peter Hansson på andre og Øyvind Rojahn på tredje hvis jeg ikke husker feil.
Eirk Tage gikk 85 - 82 første året han var der og da han vant mener jeg sisterunden var på 76.
Marius spilte solid i fjor, men kan enda bedre i år, hvis greenene er i form. Det som er helt sikkert er at en tourspiller ville gått lett under 70.

ex-frivillig

over 17 år siden

ex-frivillig

EX-Medlem Turneringskomite har så rett. Enig i at innlegget hans er et av de beste her på år og dag. I vår klubb er det flere enn meg som ikke lenger gidder å bruke helgene på borskjemte drittunger og deres håpløse caddie-fedre.

Frivillig

over 17 år siden

Frivillig

ExMedlem Turneringskomite skriver "PS. Mange, de fleste, er hyggelige mot arrangørene."

Det har han helt rett i.

Jeg har mange hyggelige erfaringer som forecaddie, starter, turneringsleder mv., og jeg har definitivt ikke tenkt å gi meg med det selv om jeg også treffer noen ufordragelige spillere og pappaer. Det får ikke ødelegge for alt det positive og hyggelige med junior- og andre turneringer.

Bergen Lex Icon

over 17 år siden

Bergen Lex Icon

Fredrik Månsson er konge.
Andreas Ljunggren vant på minus 7.
Det har vel ikke vært flere svensker der utenom den turnerningen.

snappy

over 17 år siden

snappy

Trodde dette hendte på Gamle Norges Cup'en jeg.. Kan ikke huske Andreas fra noen av P4-tourene jeg har spilt på Meland.. Og jeg mener bestemt at jeg hra spilt alle.

Marius

over 17 år siden

Marius

Nå er terminlisten borte igjen fra sidene til NGF. Skjer`a?? Ingen tider

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her