Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Tyrifjorden - hva skjer egentlig?

Fjosok

over 17 år siden

Fjosok

Man kan lese at det har vært rabalder på Tyrifjorden. Daglig leder har fått sparken og styremedlemmer og sponsorer har trukket seg? Vet noen hva som egentlig har skjedd og eventuelt hva som kommer til å skje?

Yngve

over 17 år siden

Yngve

Ja, men den historien er så lang at den får du heller ringe meg og ta på telefon.

kort fortalt så er det ikke over enda.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

forøvrig ikke riktig at sponsorer har trukket seg.

Fjosok

over 17 år siden

Fjosok

Så ut som om BMW ville trekke seg og dra med seg andre, jamfør golferen.no

Hva er det du har gjort Yngve? Regner med at alt er din skyld!

Yngve

over 17 år siden

Yngve

selvsagt er det min feil.... ;)

ingen har trukket seg, men som sagt. saken er ikke over, og hva som skjer videre er foreløpig usikkert.

Helt normalt på øya

over 17 år siden

Helt normalt på øya

Der har de tradisjon med å bråk og kaste styrer.
Burde skje i flere klubber, altfor mange golfledere som sitter der av egne personlige grunner men som ikke gidder eller evner å gjøre noe for klubben.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

vi må jo få litt liv i forkant av sesongen vet dere...

Kokearne

over 17 år siden

Kokearne

Ja Yngve er ikke kjent for så mange birdies, så da må man krangle heller for å få litt adrenalin i kroppen.

*le*

Svein Tonna

over 17 år siden

Svein Tonna

Yngve,i anstendighetens navn. Nå kutter du ut!

Stein Tønna

over 17 år siden

Stein Tønna

Ikke hør på'n, kjør på Yngve

Schwein Tünnel

over 17 år siden

Schwein Tünnel

Yngve hører aldri. Han bare durer på med svininga si :)

Yngve

over 17 år siden

Yngve

Slutt opp nå. jeg prøver bare å si at dette er ikke noe jeg vil diskutere her på åpent forum før vi har informasjon som er noen vits å publisere.

Krrrmmt Yngve

over 17 år siden

Krrrmmt Yngve

Yngve (16.01.08 kl. 15:37) Hcp: 11,3 Klubb: Tyrifjord Golfklubb

Ja, men den historien er så lang at den får du heller ringe meg og ta på telefon.

kort fortalt så er det ikke over enda.

Du startet når du chattet med kompisen din

Yngve

over 17 år siden

Yngve

oi, det stemmer. chatting forbudt.

sorry.... ;)

Krrrmmt Yngve

over 17 år siden

Krrrmmt Yngve

Jeg sa ikke at er det forbudt.
Men man bør vite hva man snakker om, med hvem, når og hvor.

Bare som et vennlig råd

Yngve

over 17 år siden

Yngve

ok. jeg skal komme ut av tøyseskapet.
jeg skrev at han måtte ringe meg for å vite mer, men jeg har ikke gitt noe telefonnummer.
jeg kommer ikke til å utlevere spekulasjoner om saken overhode, og hadde heller ikke tenkt å gjøre det pr. telefon til Fjosok.

det var det jeg mente med mitt innlegg, men jeg prøvde å tøyse det bort. det funka dårlig, så beklager det.

var det greit?

Fjosok

over 17 år siden

Fjosok

Det var da voldsomt til reaksjoner på dette enkle spørsmålet og et enkelt svar fra Yngve. Her virker det som om noe stikker dypere.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Å skrike HYSJ i media pleier å være særdeles effektivt ;-)

Pepper

over 17 år siden

Pepper

Enig, for meg funket Yngves svar veldig greit, men jeg skjønner ikke helt et par av svarene til Yngve.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

nei, det er greit Pepper, det var derfor jeg skrev dette til slutt..... :)

mhm

over 17 år siden

mhm

Vel, når noen har for vane å bare skrive og skrive og skrive, kun for å se sin egen skriving, så glemmer man vel tilslutt hva man skrev og hvorfor. Dermed blir det slike situasjoner. Yngve elsker å se fingrene sine trykke på knapper, og lese sine egne bokstaver, så vi får kanskje bare leve med det....?

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Hihi. Yngve, du har fått deg en fiende :-)

Naturlig selvkritisk og reflektert kar det der...

Yngve

over 17 år siden

Yngve

latterlig....... som vanlig, så klarer noen å gjøre noe dritt ut av ingenting bare fordi det ikke egentlig er noe å pirke på i saken.

god bedring.

ÅgeKåre Gigant

over 17 år siden

ÅgeKåre Gigant

Nå skal jeg gjøre en test her:

IKKE LES DENNE SETNINGEN!

les denne

OG IKKE LES DENNE!

Spørsmål:
Hvor mange setninger leste dere?

Pepper

over 17 år siden

Pepper

Yngve, jeg ser at måten jeg skrev på kan misforståes. Det jeg mente var at i) jeg er enig med Fjosok 17.01 kl. 13.12, og ii) jeg skjønte ikke svarene til Svein Tonna og "Krrrmmt Yngve". Dine svar var imidlertid rett frem og greie.

Forøvrig så håper jeg ting faller på plass etterhvert på Tyrifjorden og at banen blir bra å spille i år også, det er alltid hyggelig å komme til øya.

Golf

over 17 år siden

Golf

Ser på Tyrifjorden sine sider at Derek Crawford står som daglig leder. Det er vel ikke nok en gang han som har spredt rykter for å få en jobb han har lyst på?

herregud

over 17 år siden

herregud

for en dust du er.......
du sitter nok på mye informasjon som er nyttig skjønner jeg.

artig med sånne idioter som deg som spekulerer i andres ugang.
det finnes et uttrykk for slikt: På seg selv kjenner man andre.

?

over 17 år siden

?

Er det Yngve du snakker om? Må være det...

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Herregud sier:
for en dust du er...... (og deretter) På seg selv kjenner man andre.

Det er vel et godt eksempel på å skyte seg selv i kneet?

Fjosok

over 17 år siden

Fjosok

Jeg angrer på at jeg stilte spørsmålet og startet tråden. Etter at jeg i etterkant har lest "diskusjonen" som foregår på Ringblad.no så skjønner jeg at dette er et vepsebol jeg burde holdt meg unna, og at man bør vurdere å bevæpne seg med pepperspray neste gang man spiller golf på øya.

Ikke har jeg skjønt et fnugg mer av hva saken egentlig dreier seg om heller. Det eneste jeg skjønner er at ting stikker mye dypere enn hva jeg først hadde trodd.

Min erfaring med Tyrifjorden har vært positiv (bortsett fra restauranten), de var de første til å bidra til auksjonen og Bent var hjelpsom med salg av billetter. Synd å se at det blir skittkasting i media som ødelegger både for bane og for menigmanns syn på golfspillere (jmfr Ringblad.no)

herregud

over 17 år siden

herregud

ja, unnskyld Gunnar Bull. jeg ble bare litt irritert på han som kaller seg "Golf".
det vitner om manglende innsikt og absolutt manglende kjennskap til saken og hvem som støtter hvem her når man spekulerer i slikt.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Til herregud: du trenger ikke unnskylde deg til meg, jeg synes jo bare det er morsomt med slike utsagn :-)

Men jeg tror ikke noen andre skjønte at det faktisk var "Golf" du ble irritert på. Den koblingen var ikke åpenbar for meg ihvertfall.

herregud

over 17 år siden

herregud

nemlig, og det er derfor jeg beklager nå, for jeg ser at det lett kunne misforstås.
Det er ingenting feil med Yngves utspill, og jeg skjønner godt hvorfor de er tilbakeholdende med informasjon så lenge saken er uavklart.

beklager mitt sinneanfall, det skal ikke gjentas.... :D

Anders

over 17 år siden

Anders

Enig med Fjosok, jeg ble heller ikke noe lurere etter å ha lest leserinnleggene i lokalavisa. Men det ska bli litt spennende å lese hva som kommer ut av årsmøte, for sånn det virke nå, så vil det bli fyldig dekning i lokalavisa....

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Forhåpentligvis kommer det nok på årsmøtet til å bli kvitt egenrådige smartinger som har fått mer makt enn kompetanse.

Heia Tyrifjord!

Naboklubbmedlem

over 17 år siden

Naboklubbmedlem

Grums i maskineriet er ikke noe de har monopol på i Tyrifjorden. Det er flere golfbanestyrer som burde legges i vaskemaskinen.

Sukk

over 17 år siden

Sukk

Jeg blir lei meg når jeg leser disse "grine trådene". Stadig vekk er det en eller flere som skal kritisere en eller annen klubb om ett eller annet man som regel ikke har peiling på. Snart har vel alle golfklubbene i landet fått gjennomgå i en eller flere tråder.

Utsagnet som går igjen er at "styrene er ubrukbare". Utsagn kommer ofte fra en eller annen som ikke har innsikt i hva styret gjør. Tydelig at det er mangelfull kunnskap i golfmiljøet. Noe annet jeg har observert er at en eller annen annonym person kaster dritt over en klubb. De siste årene har flere klubber fått sitt pass påskrevet av ubegrunnede utsagn. Kan det være av tråstartere som føler sin MAKT truet eller er det folk som ikke gidder å skolere seg i drift av ett idrettslag.

Ingen røk uten ild

over 17 år siden

Ingen røk uten ild

Eller kanskje det netopp ER noen som virkelig HAR peiling som kritiserer.
Det er ingen hemmelighet at golfstyrer drar til seg enkelte personer som er mer oppsatt på å SITTE i styret enn å STYRE.
Det er heller ingen hemmelighet at 90-95% av medlemmene egentlig ikke bryr seg så lenge de får parkere bilen og hakke rundt på banen for seg selv.
Da blir det igjen et lite mindretall på 5-10% som forventer litt mer seriøsitet av klubben/banen enn en grønn plen med parkeringsplass. Det kan være hjelp til sportslig satsing, treningsfasiliteter, klubbhusfasiliteter, arrangementer etc. Selv om disse forventningsfulle utgjør bare en liten del av medlemsmassen kan kritikken mot styret være helt berettiget. Men det er umulig å nå gjennom på årsmøter o.l. fordi det store flertallet ikke forstår hva det dreier seg om og forholder seg passive. Takk for at vi har forum som dette hvor det kan rettes søkelys på diverse forhold.

Fukk

over 17 år siden

Fukk

Du har jo klart kategorisert deg selv i ditt innlegg i hvertfall "Sukk".
du snakker om ting du ikke har peiling på, og aner tydeligvis ikke hvorfor noen har blitt kritisert i saken.
ergo er du en av listefyllet som på død og liv må si noe, til og med 5 dager etter sistemann sa noe i tråden.

Det er mangelfull kunnskap ja, men de som engasjerer seg i en sak vet mer enn de som ikke engasjerer seg, og du engasjerer deg ikke i annet enn å kritisere de som engasjerer seg.
temmelig destruktivt.
Anonyme kaster dritt over en klubb, ja kanskje, men du bidrar ikke med noe konstruktivt selv heller, ved å være en anonym som ikke engang har en mening, bare en ytring om at andres meninger er dårlige og kunnskapsmanglende!

lykke til med din skolering i drift av idrettslag.

x-valgkomitemedlem..

over 17 år siden

x-valgkomitemedlem..

vell... er nok et poeng at det er mye enklere å sitte på utsida og erklære styret ubruklig, gjerne også anonymt enn å gjøre noe for klubben selv.. ingen lett jobb for valgkomiteen når einaste forslaget er å kaste styret uten at det legges frem allternativer..

Sukk

over 17 år siden

Sukk

Jeg står for det jeg har skrevet.
Kan kanskje gi deg ett konstruktivt forslag "Ingen røyk uten ild" Se litt nærmere på hva som er bakgrunnen for byggingen av de fleste banene her i landet. (Grunneier ønsket ny virksomhet, stor golfinteresse i ett område, investorer ønsker å tjene på prosjektene er kanskje de viktigste årsakene til bygging av nye baner)
De fleste medlemmene spiller golf først og fremst fordi det er en fin form for trim, artig, sosialt med mye moro og utfordrende. Dessverre er det alt for få som spiller golf og satser først og fremst for å spille konkurranser.

Tror det er veldig få steder det lar seg gjøre å tjene penger på anleggene, tilfredsstille trimmerene med lave priser og de som satser seriøst. Mitt forslag er at de som satser seriøst "samles i egne team" jfr. noen andre idretter. Til en viss grad er dette på trappene noen steder, men ikke i stor stil. Utøverene som er villige til å satse på juniorstadiet skaffes de beste proene, sponsoravtaler og tilrettelegging for å utøve idretten best mulig. De kan gjerne være medlem i feks. Team Akershus og samtidig representere egen klubb. Jfr. ski, som har massevis av overbyggingsklubber,

Beklagligsvis er jeg ikke inne på Scangolf hver uke. Det er viktigere ting å drive med.

Bent

over 17 år siden

Bent

Bent Hinze tilbake!
http://www.tyrifjord-golfklubb.no/publish.asp?avd=1&page=publish&pt=news&nid=4599

Bent2

over 17 år siden

Bent2

Og bra er det. En alle tiders kar.

BenteBent

over 17 år siden

BenteBent

Jepp. en ressurs for en klubb som mange er glade i....

welcome home Bent

KatjaKai

over 17 år siden

KatjaKai

ja, og fra meg også da!

Styreformann

over 17 år siden

Styreformann

Ser at Aslak Ona er blitt styreformann.. Har ikke hørt noe fra årsmøtet som ble holdt (og har ikke lest referatet) , men antar at det ble litt bruduljer i og med at den forrige styreformannen gikk litt høyt ut og på bekostning av de andre styremedlemmenes synspunkter... Noen som var på årsmøtet?

golfer

over 17 år siden

golfer

Leste innlegget fra styreleder på Tyrifjordens sider. Det så ut som det var listet opp klubbens visjon og mål. Disse ordene stod uthevet;
ROMSLIGHET, TOLERANSE, HYGGE OG TRIVSEL.
Var det noen som så noe sted noe om idrett og golf?

Styreformann

over 17 år siden

Styreformann

Golfen der ute taler vel for seg selv. Etter flere år som sponsor er det med glede at Bent er tilbake! Håper at det styre gir mannen gode arbeidsforhold og ikke innblander seg i detaljer de strengt tatt i kke bør blande seg i. Tror de nye verdiene kan komme godt med i klubben som sådan og at Bent kan skape Hygge og Trivsel med den jobben han gjør med banen og rundt.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

golfer,
nå bør du kanskje vurdere å sitere hvis du først kommer med et utspill som refererer til hjemmesiden vår da.

det står ingenting om at dette er en visjon, og dette har dukket opp som et resultat av saken som har gått.

klart, noen finner noe negativt med alt, men det som faktisk står skrevet er at det er ønskelig at klubbmiljøet preges av de kjerneverdiene som du selv ramset opp.

visjonen til tyrifjord golfklubb har ingenting med det du skriver å gjøre.

velkommen tibake til Bent. og velkommen som styreformann til Aslak Ona.

jeg gleder meg til å se hva disse to ressursene kan utrette på golføya.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her