Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hjelp!!!

Beste Bane

over 17 år siden

Beste Bane

Har fire uker igjen av ferien fra 007, siden vi jobbet hele året. Noe av denne tiden ønsker vi å tilbringe på en eller to harmoniske og velpleide golfbaner i mai/juni måned. (før vi reiser til Masai-mara og videre til Zanzibar)

Noen som kjenner seg igjen i betegnelsen:

Ro i sjelen, harmoni med omgivelsene. En symfoni-opplevelse i vakre omgivelser. Gjerne et område med naturens frie fugle og dyre-liv. Setter pris på vakre sjøer og elver og frodig natur (Ikke skogs-baner, da disse blir for "tunge"i forhold hva vi ønsker oss i ferien).

Godt medmenneskelig miljø. Uteterasse med god mat og drikke er en stor fordel. Gjerne falisiteter som behagelig hotell, med de fleste fasiliteter i nærheten av banen, uten at det er et must.

Klubben bør ikke ha for høye krav angående Hcp, men vi vil neppe forsinke noen, da det medmenneskelige er viktigere en poeng-kjas og mas.

Vil noen av leserne av denne tråden gi oss ett eller flere godt råd om hvor vi bør reise i Norge, etter beste evne, for å tipse oss om en eller flere baner som oppfyller våre ønsker.

BB

over 17 år siden

BB

Da vi ikke er kjent med Norske baner og hvilke fylker de ligger i, er det fint om dere, hvis noen, ønsker å tipse oss, også forteller hvor i landet banen(e) befinner seg :-)

Bobby

over 17 år siden

Bobby

Tyrifjord har alt det du krever. Kan kombineres med Holtsmark, bare 10 min. unna med bil. Begge er flotte baner, med nydelig natur, stille og vakkert - og selvsagt med fine forhold på banene. Overnatting enten i Oslo (35.min. med bil) eller Hønefoss, eller aller best: Sundvolden hotell bare 10 min. med bil, i fine og rolige omgivelser og høy standard.

Dilter

over 17 år siden

Dilter

Hm
"Uteterasse med god mat og drikke er en stor fordel."

Dette utelukker vel Holtsmark

Lurer på om ikke et sted sentralt i Vestfold kunne være en idé. Så vidt jeg husker innfrir Nøtterøy, Larvik, Vestfold og Borre alle disse kravene og ligger ikke så langt fra hverandre. Kanskje med innkvartering på brygga i Tønsberg?

Det du søker etter...

over 17 år siden

Det du søker etter...

Høres ut som sør-Italia =)

HPCmann

over 17 år siden

HPCmann

Det meste du etterlyser får du på Borre Golfbane.
Bra miljø, bra mat og drikke, kjempeflott beliggenhet inntil Borrevannet.
I tillegg er det mange flotte hull, mange fine utfordringer.

Besøk i tillegg Vestfold golfbane, en trivelig bane å besøke, kanskje ikke like flott natur, men en fin bane og hyggelig miljø.

Nøtterøy har en vist en bane av meget god kvalitet, men er blitt fortalt at dette også er den eneste grunnen til å besøke denne banen.
Som du forstår har jeg ikke spilt der selv.

Uansett, dette fylket har mye å by på når det gjelder golf.

Beste Bane

over 17 år siden

Beste Bane

Takk for svar, Vestfold høres veldig bra ut!

^^

over 17 år siden

^^

Hva med Kvinesdal?

Beste Bane

over 17 år siden

Beste Bane

Kvinesdal er vel en "tung" berg og dale skogsbane, men det er jo mulig at utsikten hotell åpner før mars.

Lost ball

over 17 år siden

Lost ball

Stavanger er vel også en godt brukbar kandidat? Dyrelivet begrenser seg vel stort sett til (halvtamme) ekorn, mens fugler pleier det å være veldig mye av. Til tross for lokaliseringen - som er geografisk nesten midt i Stavanger kommune - så er omgivelsen landlige med Store Stokkavatn som nærmeste nabo.

Restaurant og bar holder godt mål, og det er kort vei til "alt", fly, jernbane, sentrum, hoteller osv.

snappy

over 17 år siden

snappy

Stavanger er fint, men han vil han er ute etter en velpleid golfbane, ikke et anleggs område... Er medlem av Stavanger selv blant andre, og vil vel ikke annbefale dette på bakgrunn av hans spørsmål.

Støtter mer opp mot vestfolds området. Losby er jo også vakkert.. Bør vel være bra forhold der på den tiden.

Losby har alt det du beskriver at du vil ha.. Spesielt at de har hotell osv ved banen... Må bare si at det anlegget er komplett og vakkert. Mange bra hull, og en bane man bruker mesteparten av køllene i bagen.

Beste bane

over 17 år siden

Beste bane

Takker for interesante opplysninger. Har sett litt på bilder og lest litt om Losby golfbane. Denne banen vil vi helt sikkert besøke, men også prøve å få ett par andre baner med oss :-)

cut

over 17 år siden

cut

Utsikten Hotell åpner 15. Mai
http://www.utsiktenhotell.no/

Tror det blir verd å vente på hvis mulig.

Handikappede som synes Kvinesdal er for tung å gå kan jo leie bil :-). Har spillt mange baner som er vel så ille som Kvinesdal

Beste Bane

over 17 år siden

Beste Bane

Kvinesdal er en kjempeflott bane/anlegg og med ferdig hotellet blir blir det kanskje en optimal opplevelse. Har masse Hcp, men klarer lett å gå banen :-) Vi ønsker oss likevel en og helst flere lettere baner . Høres nok dovent ut, men det er slik vi ønsker å tilbringe denne ferien. Hyggelig med mulighet for golfbil, men føler det ødelegger litt av den deilige følelsen av å bevege seg i naturen, se seg omkring, selv etter deltaljer, som man lettere går glipp av når man "suser forbi". Vet at det høres kravstort ut. Dovent og deiligt - god mat og drikke og ei god hotellseng om natta. Gjerne å kunne få med litt av kulturlivet/museer o.l når det passer........

snappy

over 17 år siden

snappy

Da annbefaler jeg Gøteborg..

Her har du alt innenfor en rekkevidde på 20 min.. Men må det være i Norge faller jo dette tipse bort.

Losby må spilles og oppleves sammen med hotellet.. Gjerne en helg er nok der som du sier.

Vestfolds området og Gøteborg ligger vel på topp når det gjelder den totale opplevelsen.

snappy

over 17 år siden

snappy

http://www.hillsgolfclub.se/

En kjøretur til

http://www.sandgolfclub.se/

Vil gi dere en fantastisk opplevelse. Kanskje to baner som er et must å spille i Norden/Europa.

England: http://www.forestpines.co.uk/
Var her i fjor.. Fantastisk hotell, gode senger, store rom, bra golf baner. Og ofte gode tilbud. Fly Oslo, Amsterdam, Humber.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Ojoj, det blir en fin helgetur i april :-)

Beste Bane

over 17 år siden

Beste Bane

Takker selvsagt for alle tips :-) Har bodd i Gøteborg en stund og fått med meg endel flotte opplevelser i fra Sverige, i motsetning til Norge, desverre. Oslo/Stavanger, Amsterdam, Humber ville vært perfekt siden vi venter til etter Afrikaturen, noe vi har valgt, grunnet regntida fra midten av mars. (må reise et par uker før). Hektisk og flott helgetur til Nederland. Enig med deg der GB, men (sent) på høsten kan vi jo spandere et par dager til :-)

Lokalt medlem

over 17 år siden

Lokalt medlem

Du burde komme til KRAGERØ!!

Flott og naturskjønn bane med høy standard, et lekkert spahotell med flotte fasiliteter og meget god restaurant, rett ved banen. Klubbhus med stor terrasse, takterrasse, godt kjøkken og et trivelig miljø. Banen er skogsbane, men med alfalterte golfbilveier er den ikke tungspilt, enten man kjører bil eller velger å gå. I mai/juni er det ikke kø på banen, og det lar seg sikker gjøre å få fordelaktige golfpakker på hotellet.
Og etter golfen kan du kose det på hotellets uteterrasse med panoramautsikt over Kragerø-skjærgården. Dessuten badeanlegg både innendørs, utendørs og i sjøen.

VELKOMMEN!!

Beste Bane

over 17 år siden

Beste Bane

Oi, takk - det høres flott og fristende ut. Kragerø er jo en nydelig by. Var med en kamerat til jomfruland med båt. Jeg fikk god tid til å koble av og nyte den idylliske naturen mens han var på en oppmålingsjobb. Det var før jeg begynte med golf, så jeg tenkte ikke på det den gang. Kragerøs golfbane skal også besøkes. Helt sikkert, om det ikke blir i år så så snart som mulig. Stort smil.

eagle04

over 17 år siden

eagle04

Enig med Lokalt medlem.
Kragerø er et ypperli alternativ, spesielt nå som all byggevirksomhet er avsluttet. Ser frem mot en spennende 2008 sesong på fløyelsmyke fairways og store ondulerte greener. Kragerø må oppleves.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her