Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golf grep

Mike Slicen

over 17 år siden

Mike Slicen

Er det noen som har testet de nye golf grepene til Golf pride? Tenker da på de nye DD2 modellene. Har brukt Tour wrap og Tour velvet tidligere, Tour wrap syns jeg var dårlig. Ikke kvaliteten men feelingen.
Hvor mye koster det å bytte 13 stk. Skal kjøpe grepene i statene.
Hvilket grep bruker dere?

Pride

over 17 år siden

Pride

Jeg byttet til Golf Pride New Decade™ MultiCompound på alle køllene mine. Kjøpte et sett med 14 grep, teip og solvent. Ingen problem å bytte grepene selv.
500 kr for alt.

Er veldig fornøyd med feelingen og grepet på disse.

Pride

over 17 år siden

Pride

500 i statene altså.

snappy

over 17 år siden

snappy

Kom ikke med innkjøpte grep fra statene til en pro og be han skifte grep for deg... Herregud.. Grep er billig selv i Norge..

Jeg betalte 700,- for alle jern køllene mine i Stavanger.

Jaha...

over 17 år siden

Jaha...

Det er altså mer enn dobbelt så dyrt i Norge. 100kr pr ripoff for et grep til 20 kr og et par minutters arbeid.
Snappy betaler vel 50 000 kr for å få skiftet 4 hjul på bilen sin også...

hp

over 17 år siden

hp

solvent hva er det,og er det bedre enn whitesprit.

jonag

over 17 år siden

jonag

Dropp spriten, kjøp tape som er vannløselig. Har spilt med det i flere år og det regner relativt ofte når jeg spiller...
Kjøp heller et par grep ekstra om du er usikker på om du får det til.

Vannløselig tape trenger kun litt varmt vann og såpe...

hp

over 17 år siden

hp

Ok takk for tipset,jeg har hørt att whitesprit ikke er bra og bruke heller, de bruker en slags olje som tørker.

jonag

over 17 år siden

jonag

solvent skal være en flyktig sprit for at den skal forsvinne og limet ligge igjen. Vet ikke akkurat hva det er.. tror ikke det er whitespirit, men samme ulla. Du vil ikke drive med det på kjøkkenet.

vannløselig tape kan du holde på med på kjøkkenet eller badet. Går veldig fint med en spruteflaske med vanlig varmt såpevann (bruk feks håndsåpe, zalo er mer et "kjemisk løsemiddel").
Ha tape på skaftet - ha ca 5mm forbi skaftenden slik at du kan brette enden inn i det hule skaftet
sprut litt (ikke renne) på tapen, og litt inn i grepet,
ha tørre hender
raskt dytt (ikke dra) på det nye grepet og ha gjerne noe støtt å ha køllehodet mot (et teppe, fast i en tvinge, et hjørne, mellom føttene dine, evt noen som dytter imot.
Orienter grepet, sjekk at du har fått enden skikkelig inn mot skaftenden, ikke strekk grepet for langt, men få den lengden det hadde før du satte på, ellers kan det bli et smalere grep enn du hadde tenkt.

Bjarge

over 17 år siden

Bjarge

Og snappy kommer som vanlig med sine intelligente innlegg. U go girl

snappy

over 17 år siden

snappy

Hvordan kan det bli dobbelt så dyrt. Var 700 med arbeid på 12 køller, hadde med wedgene også...

Men om man skal gjøre det selv kjøper man selvsagt på nettet.. Har kjøpt mange grip fra Golfworks jeg gjennom tidene.

Og ja, bruk whitsprit. Funker bra det.

Til Jaha..
50.000 for å skifte 4 dekk...Okay det, men kommer an på hvilke dekk det er selvsagt. Men hvordan i all verden kan du sammenligne det med dette. Betaler kanskje du 25.000?

Og Bjarge... Hvem i alle dager er du? Kan du vise meg et annet smart innlegg fra meg?

U go girl... Joda.. hadde det bare vært så vel.

Bjarge

over 17 år siden

Bjarge

Hvem jeg er? Jeg er Bjarge.
Hvorfor skal jeg gidde å søke etter det? Du kommer bare med kvalme oppstøt sånn med jevne mellomrom. Du har vel fått med deg at flere har kommentert det tidligere?

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her