Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Usa Orlando vs Phoenix

Jarle.

over 17 år siden

Jarle.

Hei!

Vi er et par gutter som tenker på en tur til USA til sommeren, i hovedsak for å spille golf.
Foreløpig står det mellom Orlando og Phoenix, er det noen som har noen erfaringer eller anbefalinger å komme med? Begge rundt 20 i hcp. Ellers erfaring med www.golfresor.com? Evt om noen kan anbefale andre rimelige turoperatører?

Jarle

Pepper

over 17 år siden

Pepper

Jeg har ikke spilt hverken i Orlando eller Phoenix, men jeg har vært mye i Phoenix og også besøkt noen baner der, og vært mye sammen med gode golfspillere i det området. Det er ingen tvil om at det er mange flotte golfbaner i Phoenix-området, men det er det også i Orlando. Fordelen med Phoenix er at det er lett å ta en tur til Grand Canyon eller kjøre gjennom flotte ørkenområder som du vil gjenkjenne fra et utall filmer, dvs. oppleve en flott natur som jeg syntes var et fantastisk tilleggsgode.

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Dersom dere trenger noe mindre varmt&hett, og relativt lett tilgjenglig, kan dere sikkert finne noe av interesse her:

www.mbgolf.com
www.myrtlebeachgolfsecret.com
www.myrtlebeachgolf.net

Pepper

over 17 år siden

Pepper

Når det gjelder en tur til sommeren er det både varmt og ikke minst fuktig i Orlando, svetten siler selv om du knapt beveger deg. I Phoenix er det meget varmt, men til gjengjeld tørt. Jeg har opplevd 40+ varmegrader i Phoenix, det gikk fordi det var tørt, men jeg ville nødig spilt golf da. Så hvis dere kan endre tidspunktene ville det være en stor fordel hvis en av disse stedene skal spilles. Hvis tidspunktet ligger fast ville jeg nok valgt en annen destinasjon.

Jarle

over 17 år siden

Jarle

Takk for gode svar, skjønt at det kan bli i varmeste laget ja, så da spørs det nok om ikke vi utsetter det noen mnd.

usa mann

over 17 år siden

usa mann

dra til arizona........Orlando er for mye micky mouse

Mike Slicen

over 17 år siden

Mike Slicen

Har bodd en del år i statene og vil anbefale Palm Springs, California.
Det er kjent som "golf capital of the world". Det er 125 baner i og rundt byen, helt sinnsykt. Alltid garantert fint vær og du kan kjøre til beachen hvis du vil dit.

Mike Slicen

over 17 år siden

Mike Slicen

Glemte å nevne at du kan få tak i et "golf Pass" eller hva det heter på turistkontoret og div andre steder. Den gir deg mer enn 50% avslag på greenfee, var ca 50-60 forskjellige baner.

Jarle

over 17 år siden

Jarle

Høres ikke dumt ut, hvordan er været i juli her da?

Seve

over 17 år siden

Seve

Uutholdelig.

Mike Slicen

over 17 år siden

Mike Slicen

Hadde det vært uutholdelig så ville det ikke være 125 golf baner der. Det er varmt i juli max 40 grader, men det er tørr varme. Hadde ingen problemer med å spille der uansett "årstid". Det er 354 dager med sol og regner ca 15 cm i året så du er garantert fint vær.

Jarle

over 17 år siden

Jarle

Har vært inne å sett litt på Palm Springs og det ser jo helt overlegent ut! Vi Trenger nødvedigvis ikke reise midt på sommeren, når er det best å spille der? Er det mulig å bestille "Golf Pass" på forhånd på noe nettside eller må det tas der borte? Behov forl eiebil om man bor sentral i byen?

Mike Slicen

over 17 år siden

Mike Slicen

juni-august så er det varmt, varmest i juli. Golf passet kan du få tak i der borte enten på turist kontoret eller i en pro shop.
Best med leiebil hvis du ikke bor på en resort. Best å ha bil sånn at du kan prøve de forskjellige banene, det er noen å velge mellom mao. Det golf passet gjelder baner som er litt spredt rundt i byen

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her