Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

skruer fra ben hogan driver

booster

over 17 år siden

booster

hei!
Eg har ein ben hogan driver med 3 vekt skruer som kan skiftes på, men har ikkje det verktøyet får å skifte skruene..! noen som har eit trix får å få dei av uten det verktøyet?
takker for svar:)

C-s3

over 17 år siden

C-s3

Hvis det er c-s3, mener jeg de utrolig nok ikke er til å skifte, selv om det ser slik ut. Ellers en veldig fin driver, men fæl lyd

booster

over 17 år siden

booster

det er nok cs.3. ja.. fæl lyd?:P hehe..!! vane sak det..! men det skal gå an å skifte? en kompiss av meg har samme driveren og han fekk me sånn tool til å skifte med, men han har mistet den. så det skal nok gå an:)

Eirik

over 17 år siden

Eirik

Tror denne kameraten din er en vasekopp... Desverre...

bhfan

over 17 år siden

bhfan

Har også en C-S3 (er forøvrig veldig fornøyd med den jeg og), og mener bestemt at skruene her ikke kan skiftes på. Driveren ble solgt med "forhåndsinnstilte skruer" i 3 typer (draw, neutral og fade).

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Du booster. Ikke at jeg pleier å henge meg opp i skrivemåter, men:

Kompiss - er det en venn eller en "venn" :-)

booster

over 17 år siden

booster

Oki, så det går ikkje an? det var da som bare.. Du GB, det skal du få finne ut av selv!;)

booster

over 17 år siden

booster

Kor mykje har det å seie for slaget at den c.s3 driveren er stillt inn på draw? noen som vet? det er nemlig det eg ville fikse..

king ben

over 17 år siden

king ben

for deg betyr det antagelig ingenting.....

booster

over 17 år siden

booster

er du stygg i hode ditt eller? er jo en grunn til at den står på draw!

Eirik

over 17 år siden

Eirik

Skjønner ikke ditt tåpelige utsagn king ben. Hvordan kan du som Miklagardspiller vite at forskjellen mellom en draw- og en neutral-modell har ingenting å si for en 15hcper fra Hardanger?

Har du sett svingen hans? Isåfall trekker jeg tilbake min påstand om at ditt utsagn var tåpelig.

Men selv om du er singel hcp. betyr det ikke at du har grunn til å vere frekk i kjeften. Viss du ikke har et sakelig svar, kan du liksågodt la vere å svare.

Angående ditt spørsmål booster, vet jeg ikke. Men det er nok en forskjell.

king ben

over 17 år siden

king ben

Har vel aldri blitt kalt for vakker som jeg kan huske! men, stygg er vel kanskje å ta i.

Du har rett til at det er en grunn at den står på draw. Samtidig er jeg villig til å vedde relativt mye på at om du hadde fått samme driver i neutral og testa mot hverandre med 15-20 slag. Ville forskjellene i snitt vere ikke-tilstede!

Forskjellene er marginale og vil bare funke for noen som har ekstrem stabil sving. Det har ingen på hcp 15, eller på 6 for den saks skyld.... Sorry!

Ganske spesielt av Eirik og klare kunststykket å blande inn miklagard (verdens beste bane) i mine slibrige utsagn!
Du trenger heller ikke være rakettforsker for å skjønne at en 15 hcp ikke har stabil nok svingplan til å klare å merke forskjellen på et par gram ekstra i noen ender på driver hode. Derimot har skaft masse å si!

Ikke meningen å skuffe deg booster! :-)

booster

over 17 år siden

booster

Det er helt greit at det ikke alltid funker! men dersom eg slicer til vanleg, så er jo draw driverene laget for at det skal minke slicen, så det må jo fungere litt! å dersom eg skulle ha en perfekt swing, ville ballen drawet i stede for å gå rett fram! så det må jo ha noe å si! men eg sjønner at det ikke alltid funker! men eg trekker tilbake "stygg i hode", ble bare litt små irrtert av en mer eller mindre "frekk" utalelse. men eg sjønner hva du mener!

Xo

over 17 år siden

Xo

Problemet med en draw driver for å fjerne slice gjør dessverre ikke bestandig det du ønsker, men skaper et enda større problem. Dersom svingsporet ditt er utenfra og inn, og du treffer med et driver hode som er stilt opp for draw, får det ofte den konsekvensen at du sender ballen godt ut til venstre med venste skru, dette gir deg som regel et resultat langt ut til venstre. Dette har jeg opplevd med egen R7 superquad, og har derfor satt den opp neutral.

booster

over 17 år siden

booster

jepp, men jeg ville jo skifte den til nøytral, slik at den ikke drawet, men ettersom det ikke gikk an ville jeg vite hvor mye draw utgjorde! det var poenget mitt..

Eirik

over 17 år siden

Eirik

Hvorfor jeg nemnte Miklagard, er enkelt og greit fordi Miklagard og Hardangerfjorden ligger langt ifra hverandre. Jeg syntest det var rart at du kom med en negativ kommentar til en person du aldri har møtt. Miklagard har jeg absolutt ingenting i mot, har aldri spilt banen, men har veldig lyst.

Men jeg står fortsatt fast på at en ikke skal dømme folk etter hcp. Jeg er selv ganske overbevist om at viss booster her hadde slått 10 baller med draw og 10 baller med neutral ville resultatet vert forskjellig.

PCB

over 17 år siden

PCB

Booster, bruk heller tid hos pro og få svingplan, grep og oppstilling rett. Og få deg time i en launch-monitor så du får sjekket hvilket skaft og lengde som passer deg best. Det spiller "nesten" ingen rolle hvilket hode som står på. Antar at et low-kick skaft passer deg best, du får en høyere ballbane med det og tar av litt sidespinn. Men viktigst av alt er grep, square oppstilling og korrekt svingplan.

PCB

over 17 år siden

PCB

Og til deg Bing Ken (heretter kalt Komiske Ali...)- som mener Miklagard er verdens beste bane...finner ikke den her...http://www.top100golfcourses.co.uk/

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Hehe. PCB: Når du har såpass humor at du kan finne på tilnavnet "Komiske Ali", burde du vel også forstå at King Ben tullet når han kalte M for verdens beste bane.

king ben

over 17 år siden

king ben

Hehe....
Ikke alle forstår ironi GB!

booster

over 17 år siden

booster

så det dere sier (dei komentarane som er innen dette temaet) er at skruene som "liksom" skal lage draw utgår svært lite? men da er det vel bare å knuse på da..!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her