Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golfbaner i Marbella

Steven Patrick

over 17 år siden

Steven Patrick

Skal på helgetur til Marbella i februar for å spille golf. Hvilke baner vil dere anbefale? Er det nødvendig å bestille starttider i forkant?
En av oss har kun grønt kort. Er det baner som stiller krav om lavere handicap enn dette?

Takker for svar på forhånd

fropp

over 17 år siden

fropp

De fleste baner har vel krav om 26-28 i hcp for herrer, men har aldri vist hcp-kort der...

Anbefaler Santana.. Ca 75E.. Fantastisk bane uten bebyggelse rundt. Er ganske flat, men likevel utfordrende!

fropp

over 17 år siden

fropp

glemte.....:

bruk www.golf-service.com

Bra service og reduserte priser

SuperLavHandicaper

over 17 år siden

SuperLavHandicaper

vist du er veldig punsh på en god bane i marbella området, og har mye penger og er veldig heldig, så ville jeg prøvd meg på valderama! 250 euro=ca2200 kr, men definitivt vært det! sinnsykt bra bane!:D

Bobby

over 17 år siden

Bobby

Jeg har heller aldri måttet vise mitt hcp.kort i Spania, men har blitt spurt om det noen ganger. De stoler nok på svaret du gir....
Hva angår Santana så er jeg helt enig i at det er en super bane. Greenfee der er nå E80 frem til 24. februar. Deretter E100 til 20.mai og så E65 til 31. august.
Bestilling av starttid i forkant er lurt. Selv bestiller jeg alltid dagen før når jeg er der nede, og har aldri opplevd at det er fullt (foretrekker dog ca. kl. 12-13, og da er det nok lettest). Forhåndsbestilling fra Norge for flere personer og flere dager på samme bane gir nok en del rabatt på greenfee. Dersom dere er høyhandicaper som jeg (på 20-tallet), så kan jeg anbefale Mijas (2), Lauro, Atalaya, El Paraiso, Rio Real, Cabopino, Los Naranjos og Miraflores. Sjekk priser på forhånd, gjerne via nettsiden www.golfinspain.com, "greenfees" nederst på siden.

Steven Patrick

over 17 år siden

Steven Patrick

Takker så mye!!!!!

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Enig i at Santana er en super bane,helt klart min favoritt der nede. Rio Real er også absolutt å anbefale. Har aldri vist hcp kort,så det går nok greit. Ville nok ha bestillt på forhånd,hvis dere har noen baner dere absolutt vil spille på en bestemt tid av døgnet. Men er man fleksible på tider og baner,så finner dere helt sikkert noe som passer av de ca.40 banene rundt Marbella:-)

God tur

Guggen

over 17 år siden

Guggen

Slenger meg med på anbefalinger om Santana, Rio Real, og Atalaya.
Atalaya har 2 baner, old course og new course. Med bare en helg å spille på, ville jeg styrt unna new course, man får en liten følelse av at denne banen er klemt inn, fordi man hadde noe ledig areal. I tillegg kan varmt anbefales Flamingo Golf. de har også 2 baner, Flamingo og Gran Flamingo. Ikke tenk på Gran Flamingo. Dette er en fjell bane, trang, med lange avstander og fairways harde som betong, med følelse av å spille på grus. God Tur

Amici Sumus

over 17 år siden

Amici Sumus

Jeg kan bekrefte at Santana er en meget bra bane, men jeg må også få lov til å si at spille på Bermuda gress for første gang ikke var lett.

Jeg skal ned 8 - 15 mars og har bestilt følgende baner:

Cortesin, Almenara, San Roque Old, San Roque New, Cañada og
Torrequebrada.

Har ennå en dag som skal spilles, jeg prøvde meg på Valderrama men der måtte det være minst 2 personer som bestilte sammen.
Men dette sa de også om Sotogrande sist gang jeg reiste, men et annet firma enn Golf Service fiksa plass til meg - Kjempe bane !.
Tenker også litt på Las Brisas.

San Roque old og New til 70 Euro hver er bare BILLIG.

God Tur!

golfero

over 17 år siden

golfero

Skal nedover med en 4'er flight og har bestilt på Los Naranjos og Lauro. I vår flight er det to grøntkortspillere og jeg spurte spesifikt om dette var ok på Lauro - ingen problemer der ihvertfall. Vedig hyggelige priser og det ser fint ut. www.laurogolf.com . Har ellers spilt noen baner i Torrevieja-området før og har aldri måttet vise hcp-kort. Tror det viktigste er at en flight går noenlunde greit tempomessig.

golfero

over 17 år siden

golfero

Glemte å si at Lauro også var imponerende raske og gode på e-post. Det gjorde det veldig greit booking- og dialogmessig synes jeg.

golfero

over 17 år siden

golfero

Kan etter å ha vært der nå, konkludere med at vi likte La Quinta overlegent bedre enn Los Naranjos. Mye hyggeligere folk, rimeligere å gjøre "dealer" på flere runder med buggies inkludert, varierte og gode 9-hulls sløyfer, helt fin restaurant. Det eneste som irriterte en smule, var den tilsynelatende manglende interesse for golfballer hos de som jobbet med bunkere osv - det var umulig å få kontakt med dem og om de kikket opp, fortsatte de å jobbe etter å ha vinket til oss og ignorerte oss helt. Burde hatt hjelm :-)

Los Naranjos hadde bedre/raskere greener, flott anlegg og spennende første 9 hull, mens parkbanen som de siste 9 var anlagt som, var mindre spennende. Generelt småsure og kjipe folk som jobbet der og håpløs service i restauranten. Mannen i pølsebua på hull 1 var overlegent mest servicevennlig...

Ellers var vi heldige og fikk alle de 4 regndagene man har i snitt i april i Marbella ...

ole ole

over 17 år siden

ole ole

Rio Real spilte jeg i februar og den var meget bra! Bestilte tee-off via golfservice.com.. meget hyggelige svensker med gode priser. Sjekk med de vedr banene rundt valderama, san roque etc så får dere sikkert en god pris.

Den "norske" banen santa maria var også ok.

Koll

over 17 år siden

Koll

Jeg skulle ønske at de som skriver om banene på Solkysten opplyser om de bruker golfbil eller ikke når de kommenterer den og den banen.
Opplevelsen og resultatet blir forskjellig for de som bruker golfbil og de som ikke gjør det. Og rådene de gir andre bør inneholde noe om bruk av golfbil.
F.eks. er Santa Maria en meget anstrengende bane å gå - det har jeg selv prøvd, og jeg kommer ikke tilbake. Men med golfbil er den sikkert OK. Det samme gjelder mange andre baner dernede, bare så det er sagt.

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Her er mine erfaringer i forhold til bruk av bil på solkysten:

- Santa Maria, bil er et must da den er svært kupert der den svinger oppover dalen. Men det er mange sprekinger som går den også. Ulempen med bil er at man må kjøre på "cart-path",det kan bli litt ineffektivt hvis man slår litt sjevt og på kryss og tvers:-) Enkelte deler av sesongen opererer de med greenfee tilbud inkl bil,ikke uten grunn.

- Rio Real, bil er ikke nødvendig. Banen er stort sett flat,med unntak av et par små "kneiker". Og her og må man kjøre på "cart-path",og det blir av og til veldig ineffektivt da noen fairways er fryktelig brede,og er du på feil side blir det mye gåing til og fra bilen. Dropp bil selv om banen er lang.

- Santana, bil er ikke nødvendig. Denne er også ganske flat,og man fryder seg over den fantastiske layout`n når man går den.

- San Roque(new/old), bil er ikke nødvendig. De banene har et par "kneiker",men ikke noe problem. Og området oser av historie og golf-ånd,så her bør man utforske alle deler til fots. Har "car-path",men har fått kjøre på fairway alle gangene

- Cabopino, her er alt annet enn bil "galskap". Neida,men den virker fryktelig tung og vanskelig til fots. Den går opp og ned,ikke minst stupbratt ned til hull 3. De opererer veldig ofte med greenfee tilbud inkl.bil,ikke uten grunn. Bil kun på "car-path"

Nå er jo dette mine erfaringer,og andre vil kanskje vurdere de annerledes. Av en i 30-årene og normalt bra form.

golfero

over 17 år siden

golfero

Har bare kjørt cart på alle turene siste tur pga regnet. Banemessig, vil jeg si Los Naranjos er helt uproblematisk til fots, mens La Quinta kan være litt tung å gå - spesielt B-course som er temmelig kuppert.

Et annet forhold når det gjelder cart eller ikke cart der nede er selvfølgelig årstiden og varmen. En vannvittig varm soldag der nede kan være tung til fots... En kald øl i cart'en kan da være bra :-)

SL

over 17 år siden

SL

Så, altså, for å oppsummere. Jeg reiser snart til Costa del Sol. La oss si at jeg skal spille rundt 5 runder. Hvilke baner bør jeg spille? Gjerne i området Fuengirola-Marbella. Pris ca 50-60 euro (ser heldigvis ut for at prisene gåt ned til jeg skal nedover/mens jeg er der nede). Topp 5 baner, skyt fra hofta. På forhånd takk!

Waldorf

over 17 år siden

Waldorf

Rio Real, Santana, Atalaya Old Course, La Quinta..

Golfero

over 17 år siden

Golfero

Har ikke spilt den selv, men Guadalmina (www.guadalminagolf.com) fikk jeg også som hett tips der nede. 3 sløyfer å velge mellom. Ellers kan jeg også skrive under på at La Quinta er god.

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Spørs jo litt på når du skal dit,prisene er foreløpig ikke så veldig lave.
Mine favoritter:

1. Santana - fantastisk layout,kvalitet(bermuda gress er en utfordring)
2. Rio Real - utrolig bra kvalitet,"naturskjønn",utfordrende og laaang
3. San Roque old - en opplevelse,banen er fantastisk fin,nyt også en tur i klubbhuset hvor det oser av golfhistorie
4. Santa Maria - prisverd bane,kupert der den slynger seg opp dalen,utfordrende og ganske morsom å spille. Men ikke like bra kvalitet som de andre.Men absolutt bra

Vi bruker stort sett www.golf-service.com for å få billigere greenfee,men klubbene har også endel tilbud og twillight golf(etter kl.15-16) er jo attraktivt nå når det er lyst lengre utover,og for å slippe varmen på dagen.

pam

over 17 år siden

pam

Santana (x 5...) Kanonkvalitet, ingen hus/bebyggelse rundt bana og bra service...

cut

over 17 år siden

cut

Ingen baner nevnt her ligger på 50 - 60 galninger. Lauro golf er rimelig og Alhaurin golf kan spilles for disse prisene ved spesielle anledninger. Ellers er El Chapparal en bra bane. Santana, Rio Real Santa M. 70 - 90 euro - det er jo bare et par hundrelapper ekstra men det blir jo kroner når det er hver dag. Calanova er forresten bra men u må ha bil

SL

over 17 år siden

SL

Tja.. Santana koster 59 euro fra 22. mai, Rio Real koster 54 euro fra 1. juni og Atalaya Old koster 45 euro fra 1. juni.

Kevin: Jeg reiser nedover 24. mai, men det blir nok mest spilling den andre uken.

Takk for gode forslag. Santana virker å være en banker.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her