Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Pro V1 Fake

Daniel

over 17 år siden

Daniel

Igår fant jeg en merkelig ball.

Det sto Titleist akkurat som en vanlig Pro V1 ball men følgende var annerledes:

1. Skriften som dette sto med var litt tynnere en den fonten som brukes på Titleist Pro V1

2. Skallet var noe mer hvitt en en vanlig Pro V1

Disse to forskjellen var dog veldig små og kun de som er svært oppmerksomme hadde nok lagt merke tild dette.

Nå tenker dere kanskje, jaja han fant vel en av de der refurbished balls men det var det heller ikke fordi.

3. Ballen var mye mye hardere enn en Pro V1 (vi snakker nesten TopFlite XL, Pinnacle Gold LS-hard)

Ballen virker ikke å være refurbished på noen som helst måte.

Virker som det dreier seg om en soleklar fake.

Er dette noe av Dere har vært borti og/eller funnet på deres golfbaner og?

Kommentarer

Tolle

over 17 år siden

Tolle

Kanskje du har kommet over en gammel ball. Jeg tror fonten var tynnere tidligere. Og skallet kan bli hardere avhengig av hvordan ballen oppbevares. Men vanskelig å si uten å ha sett den..

Anders

over 17 år siden

Anders

Jeg har også en sånn en, husker ikke hvor jeg fant den, men jeg kjøpte den ihvertfall ikke. Bruker den ikke til no anna enn puttetrening på kjøkkengulvet.

100

over 17 år siden

100

Titleist har laget flere titalls ulike typer Pro V1-baller, kanskje over 100 forskjellige.

Det som står på sømmen av ballen, , er balltypen. Og det er dette som er avgjørende i turneringer som har one-ball-rule.

Den angitte ballen ser det ut som om står på den nåværende lista, dog står det < Pro V1 - 392 >.

På nåværende liste står det 8 ulike Pro V1 og V1x-baller. Lista oppdateres en gang i md.

100

over 17 år siden

100

Lista kan f.eks. finnes på:

http://www.usga.org/equipment/conforming_golf_ball/gball_list.pdf

Daniel

over 17 år siden

Daniel

100 =>

Nei alltså det er ingen tvil at det ikke rørte seg om en Titleist Pro V-1.

har funnet tusenvis av skikkelige ProV1 i diverse variasjoner i løpet av mange mange år som spiller og banearbeider, men den ballen jeg fant der er ikke en av de.

Hvorvidt det er en Pro V1 er ikke engang en diskusjon, for det er det ikke.

Den er hard som en Pinnacle Gold LS og så harde blir ikke en ProV1-ball uansett om den vært i vann i 5 år eller plugget i blåleire i 5 år, believe me, I know (selv om de blir ubrukelige av andre grunner =) )

Så det er en FAKE, det er helt sikkert.

Diskusjonen jeg prøvte å skape var hvor vanlig dette er, hva det har for konsekvenser og hva dere synes om det. Har dere sfunnet lignende baller slik som Anders virker ha gjort?

Daniel

over 17 år siden

Daniel

Mer info.

Pro V1 - 392 er ikke skrevet paralellt med "Parting Line"

Den har ikke samme dimplesmønsteret som Pro V1, selv om det ikke er så veldig ulikt heller, ska prøve telle de og se om jeg får noe annet enn 392

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Ja, en hobby skal man jo ha...

Daniel

over 17 år siden

Daniel

Har nå kommet fram til at jeg tror det sannsynligvis dreier seg om en TopFlite XL.

Ganske provoserende forsøk på fake alltså... En trenger ikke være særlig insatt for å se eller føle at det er noe som ikke stemmer... =)

Men noen må jo en gang i tiden kjøpt denne ball og blitt lurt.

Jøssenamn...

over 17 år siden

Jøssenamn...

Og ellers da, går det bra med morra di ?

Ronald

over 17 år siden

Ronald

Utrolig dritt hvis dette sprer seg og blir vanlig. Sikkert en fra Taiwan.

BigB

over 17 år siden

BigB

Jeg sitter her og koser meg med en Otard cognac. Den er forsåvidt god men jeg er litt usikker på om den kan være fake... ja ja, who cares... skål ;-)

Naive Petter

over 17 år siden

Naive Petter

De fleste kjenner vel til fake køller.
Det er myyye lettere å lage fake baller.
Ikke umulig at du har funnet en slik fake ball.
Men siden du ikke kjenner forskjell når du spiller på den er du neppe så god at det gjør noen forskjell om du spiller Pinnacle Long Distance eller Pro V1

Daniel

over 17 år siden

Daniel

Hvem i alle dager har sagt at jeg ikke kjenner forskjell på de to når jeg spiller??????? Selv en som aldri har spilt golf merker jo denne forskjellen, kanskje ikke på måten ballen oppfører seg på når den lander, men ihvertfall på selve impacten. Jeg har spilt golf siden 80-tallet btw (noe som ikke har noe som helst med denne diskusjonen å gjøre, men siden du begynte å blande inn meg og mitt spill i diskusjonen, helt uten grunn, så måtte jeg bare slå fast det og).

Jeg sa ifra helt fra begynnelsen at jeg vet der er en fake, men at mange kanskje kan la seg bli lurt. Det var bare han der "100" (han har sikkert skrevet flere innlegg her med andre brukernavn også i denne tråden) som fikk for seg at diskusjonen dreide seg om hvorvidt ballen var fake eller ikke (noe han sikkert fikk for seg bare for å prøve å briljere å kaste dritt på noen som de håper ikke har peiling, en ganske vanlig tendens her på scangolf, brukerne tolker et diskusjon på feil måte bare for å ha en unnskyldning for å skrive noe "lurt").

Fjosok

over 17 år siden

Fjosok

Fant du ballen i går? Hvor da?

SuperLavHandicaper

over 17 år siden

SuperLavHandicaper

Dette er jo egentlig et vanlig fenomen.. mange nybegynnere som er på reise til thailand eller kina, og kommer over noen baller som de har hørt om vistnok skal være veldig dyre i norge.. kjøper kanskje et dusin for 50 kr, og tror de har gjort et røver kjøp.. også viser det seg at det egentlig er en ganske dårlig kopi.. ikke det at de merker så veldig stor forskjell, men det har psykisk innvirkning på de.. dermed tror de at de er bedre enn de egentlig er, også slår man bort alle, tar en tur i proshoppen og brenner av 700 kr på 12 ny, slår de i hytt og gevær og er ganske fornøyd med det!

Derfor er jeg veldig glad for at jeg bare spiller på nye baller! som jeg selv kjøper.. heldig vis slår jeg ikke Så veldig mye i skogen, så jeg slipper å finne en topflite med Pro V1 merke på.. Ganske dyrt, men så er det jo en utrolig bra ball da;P

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her