Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Par 6

Miuraman

over 17 år siden

Miuraman

Har spillt noen baner med par 6 hull. Har skumle planer for sesongen 2008 så - Hva heter det når scoren blir 2 på et par 6?

XXX

over 17 år siden

XXX

HIO med sprett ;-)

BigB

over 17 år siden

BigB

Sansynligvis heter det flaks..., men kalles også Kondor - lykke til ;-)

HenrikFan

over 17 år siden

HenrikFan

Hmmm. F.eks. har par 6 hullet i Himmerland en lengde på 621 meter.

Skal drive 330 og slå 3wood 291 meter da... heftig!
Finnes det dokumentasjon på at det har forekommet en kondor på et hull med lengde over 600 meter?

Yorkie

over 17 år siden

Yorkie

CONDOR - 4 under par This mighty bird gives its name to the rarest of all occurences in golf: a hole in one on a par five. Only two are recorded. Shaun Lynch on the 496 yard 17th at Teign Valley in July 1995 and L. Brice on the 480 yard 5th at Hope CC, Arkansas in 1962. Both holes are dog-legs.

Miuradame

over 17 år siden

Miuradame

Hvorfor poster du samme innlegget på 2 debattsider?

Og

over 17 år siden

Og

hvorfor skriver du 2 istedet for to?

HenrikFan

over 17 år siden

HenrikFan

Yorkie, har sett at det har vært noen Condorer på par 5 hull.
Par 6 hull, noen som vet?

Miuraman

over 17 år siden

Miuraman

Miuradame
Hvorfor sjekker du 2 debattsider Og om noen år er du kanskje så heldig at du kan notere 2 på scorekortet eller vil du skrive to?

Og

over 17 år siden

Og

så skriver jeg to innlegg eller to golfballer. Det lærte jeg i første klasse på skolen. Skal man addere skriver man gjerne 4+4=8.

Siden Hcp regnes i tall, skriver jeg gjerne ett 2 tall hvis og når den tida kommer.

En runde til i først klasse (på skolen) Miuraman ;-)

vijay swing

over 17 år siden

vijay swing

Tok sikkert en mulligan!

yorkie

over 17 år siden

yorkie

Henrikfan, sånn som jeg skjønner teksten, så er det kun registrert to Kondorer. D.v.s de to skjedde på par 5 hull, m.a.o enda ingen på ett par 6, altså er det noen som har mulighet til å bli skikkelig historisk.

Det blir nok ikke meg, er nok mere kalkuntypen.
http://www.anyonefortee.com/Scoring/Birds.html

FekinCnut

over 17 år siden

FekinCnut

Kungälv Kode syd for Uddevalla har også et par 6 hull - et helvetes dritthøl, er heldigvis pussa hver gang jeg spiller den banen

SuperLavHandicaper

over 17 år siden

SuperLavHandicaper

det er fult mulig det er blitt laget flere Condorer, men de eneste som er blitt registert er på par 5 hull(merk da i form av HiO), kanskje det er laget noen på par 6 hull også, bare at det ikke er vanlig å registere dette.. har selv aldri opplevd at noen har registrert en eagle eller albatross heller!?

Per Kristian

over 17 år siden

Per Kristian

Hallingdal GK (GolfAlpin) mellom Gol og Hemsedal får et par 6 hull. Utbyggingen til 18 hull er nesten ferdig men nye hull 8 gjenstår (par 6). Noen som vet hvor langt dette hullet blir?

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Hva i all verden er vitsen med et par 6-hull? Enda flere fairwayslag som skal lande på fairway?

Jeg har også spilt Kungälv Kode, og er veldig enig med FekinCnut i at det er et dritthøl. Skjønner at det er litt "kult" i og med at det er uvanlig, men hallo - det er vel en grunn til at det er nettopp det.

6y

over 17 år siden

6y

Golfbanen på Re og Forshaga ved Karlstad har Par6. Gøy og spille.
Lett birdie for langtslående og stakkars stakkars puslingene.

FekinCnut

over 17 år siden

FekinCnut

Vil bare slå fast en ting: Par 6 hull er IKKE kult

End of...

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Har spilt Forshaga, og par-6 hullet er en utfordring. Og morsomt!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her