Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Noen som har vært med på

Roy B

over 17 år siden

Roy B

Golfserie.no
En som skriver i et annet innlegg om Golfserie.no, er det noen her på forumet som kjenner til dette, eventuelt har vært med ?

Roy

Moralist

over 17 år siden

Moralist

Beklager avsporingen allerede her, men likevel: golfserie er sikkert fine greier, men bildet øverst på www.golfserie.no viser golf fra sin pinligste side dessverre. Min første tanke er handikap-kongress. Jeg har nøyaktig like stor respekt for handikapidrett som all annen idrett. Men når funksjonsfriske blir så slappe at de tyr til slike hjelpemidler, ser det bare håpløst ut.

Golfbiler er supert for dem som trenger det. For andre burde motorisert ferdsel på banen være forbudt! Nemlig.

Whiplash Arne

over 17 år siden

Whiplash Arne

Enig med Moralist.
Jeg blir faktisk provosert av det bildet. Jeg har kronisk nakkesleng å jeg spiller golf.Klarer ikke å bære golfbagen men har en fin dyttetralle. Litt av poenget med golf er å gå rundt banen, noe som har hjulpet meg mye.

goofy

over 17 år siden

goofy

Jeg synes de to foregående innlegg er håpløse !!! Golf er en idrett hvor det handler om å bruke færrest slag fra pkt A til pkt B. Om man velger å gå eller kjøre fra A til B er etter mitt skjønn underordnet. Jeg resepekterer begge deler.
Jeg går som oftets når jeg spiller golf, men når jeg skal på butikken så tar jeg gjerne bilen.... Jeg kunne også her tatt føttene fatt og det hadde tatt maks 10 min.
Hvordan er det med Whiplash Arne - bruker du alltid bena til fordel for bilen ??

Whiplash Arne

over 17 år siden

Whiplash Arne

Well goofy.
Bruker bena så ofte jeg kan men ikke til butikken. Jeg ikke klarer ikke å bære så mye pga nakken.
Jeg mener det er flere sider ved golf, ikke bare færrest slag. Er det virkelig alt du får ut av Golf?

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Dersom man blir støtt av at andre benytter golfbil - som på en del baner er påbudt - så tror jeg fokus er på feil sted uansett.

www.golfserie.no er et flott tiltak slik jeg ser det, det er bra at noen har lyst til å arrangere noe som andre har glede av.

Så får evnt andre sitte å gruble over ting å sutre over.

Og snart er sesongen i gang......

cut

over 17 år siden

cut

Tenk om alle sluttet med å være så opptatt av hva andre gjør og mener og heller konsentrerte seg om å gjøre det man selv mener er korrekt og derigjennom være ett eksempel til etterfølgelse og leve slik at andre får lyst til å ta etter. Å ha whiplash å forvente at alle andre skal slutte å kjøre bil fordi man ikke liker å kjøre bil selv, klarer seg med en skyvetralle, er å være så selvopptatt at det er på grensen til å være kvalmt. Hva vet du om hvordan disse holder seg i form og trener. Det må jo være helt topp å komme uthvilt til hvert slag slik at man kan forholde seg til en ting av gangen. Raskt og effektivt. Den fysiske treningen ivaretas på andre arenaer garantert.

En annen sak er det vel om de i virkeligheten brukte disse bilene under spillet - det kan vel kanskje hende at de satte seg i de småfansy bilene for moro når bildet skulle tas og så kommer det noen og tolker dette på sine egne forskrudde måter....

Goofy sier at golf er en idrett hvor det er om å gjøre å komme fra A til B på færrest slag, men det er da forbudt å bruke kjøretøy under konkuransen.

Moralist

over 17 år siden

Moralist

Til Fooore: som sagt, golfserie.no er sikkert bra, den vet jeg ikke noe om. Sutring, joda, klart det sutring, og det er i alle fall avsporing. Men jeg er opptatt av golfsportens omdømme. Etter min mening er det slike bilder som gjør at golf har et litt latterlig skjær i manges øyne, og et stempel som latmanns og rikmannssport. Men dette hadde altså ikke noe med golfserie.no å gjøre, annet enn at det var der bildet var.

cut

over 17 år siden

cut

Bildet er jo en kjempereklame for at golf kan være både for handikappede og friske - her er det biler til de som ikke kan gå - at det er noen av våre toppspillere som fronter dette er jo bare positivt.

Gjør noe med dine egne tanker, det er mulig å se ting på flere måter enn du gjør akkurat nå med din pr i dag ganske svartmalende funksjon på. Se litt rundt om på siden så ser du at alle går enten med bagen på ryggen eller med ei tralle. Kan det være den vanlige misunnelsen som er ute og går, jeg er jo litt misunnelig selv også, men ikke fullt så mye kanskje.....

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Min uforbeholdne støttet til cutten :-)

Ikke rart det er krig i verden, når folk ikke vil se lenger enn sin egen nese.

Moralist

over 17 år siden

Moralist

Om det blir krig fordi folk ikke ser lengre enn sin egen nese, er i alle fall faren for å bli truffet ganske liten. Og seriøst: golfbiler på solkysten er sånt som bidrar til å sette golf på country-club-kartet. Og det er kanskje greit nok, når jeg tenker meg om.

WiBo

over 17 år siden

WiBo

Til Moralist: Ikke vet jeg om du har vært der nede og spilt selv, men jeg kan opplyse deg om at golfbiler på "solkysten" som kan rett og slett være en dyd av nødvendighet noen ganger. Har selv vært og spilt der nede i Mai/Juni og var sjeleglad da jeg fikk tilbud om å sitte på med en Ire etter halvspilt runde. Da hadde jeg allerede satt til livs 2 liter med drikke, og jeg er ikke i spesielt dårlig form. Noen steder er det sånn at bilen er obligatorisk og med i greenfee.

Snedd

over 17 år siden

Snedd

Hadde vært artig å se noen uttale seg om denne golfserien, men det løpet er vel kjørt i denne tråden?

WiBo

over 17 år siden

WiBo

He-he, helt enig Snedd. Mulig Moralist her provoserer med vilje og så biter vi andre på og tar søkke og snøre med liv og lyst. Jeg etterlyser også noen kommentar fra noen som faktisk har vært eller er med på dette.

Pyse?

over 17 år siden

Pyse?

Uansett så har Moralist mye rett i det han skriver.
Det ser for gjævlig ut med kjerringene på hver sin "knallert".
Prøv å tenk dere rekken med halvfeite kjerringer på hver sin mopp.
Ikke rart at andre idretter ser ned på golf.
Stableford slik at en som har 30 i hcp kan "vinne" over en med 10 og late mennesker som må kjøre mellom hvert slag. Da er det ikke idrett lenger.
En helt annen sak er hvis de ikke er i stand til å gå en hel runde, da er det fint at de kan kjøre, men ikke friske mennesker og ikke pga litt varme.

I tillegg så har alle toppspillere en caddie til å bære for seg. Selv om vi som følger med vet at caddien gjør mer enn å bære så blir golf sett litt ned på som en pyseidrett.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Ser andre idretter ned på golf? Det visste jeg ikke. Mitt inntrykk er heller motsatt. Men det er nå meg da.

Tusseladd

over 17 år siden

Tusseladd

Nei, tror ikke andre idretter ser ned på golf.
Ja, jeg tror golfspillere som aldri har drevet idrett ser ned på andre idretter.
Sannheten er vel snarere at andre idretter legger ikke merke til golf.
Fordi golf er en superanonym greie for de som driver idrett.
I beste fall er det en aktivitet for idrettspensjonister.
Derimot tror jeg folk flest ser ned på golf.
Fordi det er noen få tullinger/idioter som er veldig fremtredende med sitt golfspill utenfor banen.
Hvem er det som ikke vitser og ler av skrullingen lenger borti gata som er et null på alle mulige områder men stolt demonstrerer for hele verden at han spiller golf fordi han tror det gjør ham til noe stort noe, han med rutete bukse, rosa skjorte, gul vest og PING-caps som er som tatt ut fra et Donald-blad.

Pyse?

over 17 år siden

Pyse?

Med slike vinklinger så blir golf sett ned på.
Snobbete halvgamle kjerringer som må kjøre rundt banen.

cut

over 17 år siden

cut

Det som leter skal finne.
Å finne noen som er negative til golf er ikke noe problem, det er bare å finne Tusseladdens likemann eller PYSE? som antakelig tapte mot en av de avbildede i bilene så hun ikke kom ned til syden, og det ser faktisk ut til at det er en del på debattsidene på nettet.
Uten "de negative" hadde vi ikke hatt tråder som nærmet seg 100 - 200 tråder hvor det er innbitte negativister som ikke er til å rikke og 5 - 10 andre uenige som prøver å overbevise negativisten. Vanligvis er det bare tull de kommer med i vanlige folks syn så det er stort sett bortkastet å argumentere med dem - de har bestemt seg, men jeg synes det var en grei beskrivende betegnelse.

Guggen

over 17 år siden

Guggen

"Gjør noe ut av årets golfsesong

For den som ønsker et lite konkurranse element i golfen, samtidig som det sosiale er viktig.
sjekk linken
http://www.golfserie.no
Har vært med her i flere år, og satser friskt for årets sesong også. Vil nevne at finalehelgen på La Manga var veldig bra.
p.s. Dette er for hobby golfere på alle nivåer"

Dette er en tråd som jeg startet tidligere, og så er da noen som tar den videre i denne tråden. Ser at det kommer mange "blærete" komentarer om Golfserie.no fra enkelte som jeg vil karakterisere som ignorante og intollerante personer uten evne til å se andres gleder ved sin hobby.
Hvis man tar en litt mer grundig sjekk av nettsiden Golfserie.no, vil man finne ut at her deltar det golfere fra de aller fleste hcp kategorier.
Golferie.no er delt opp i 2 grupper, en gruppe der det spilles matchplay, og en gruppe det spilles stableford. i for å spille matchplay, må begge spillere ha hcp under 15, mens i stableford gruppa kan alle være med.
Ta en titt på siden, les om serien. Jeg har vært med i tre sesonger, å har tenkt å stille i år igjen. For 2007 sesongen kostet det kr. 3200,- pr lag å være med, for den som kom seg til semifinalespill, så ble spill og mat dekket, og de som da klarte å vinne sine semifinaler, fikk da reise, opphold og 2 dagers finalespill på La Manga dekket. Alt for påmedlingsavgiften. I tillegg har det vært en ganske morsom sesong hvor alt som man forventer seg av golfsesongen har skjedd, pluss spenningen ved å konkurrere. Og for dere som alltid skal kritisere og kverulere. Ha litt overbærenhet med oss som klarer å se litt flere gleder i livet.

Reidar

over 17 år siden

Reidar

Går denne serien bare på Østlandet?
Anyone

Reidar

Golfserie.no

over 17 år siden

Golfserie.no

Til deg Reidar som lurte på om serien bare går på Østlandet, er svaret ja. For oss som driver denne serien er det flott å se at folk engasjerer seg. Golfserie.no er en serie for spillere som har golf som hobby. Serien er delt inn i to grupper. Matchplay lag (for spillere 0-15 i hcp) og Stableford lag (for spillere med 0-36 i hcp). 2 spillere på hvert lag med mulighet for å ha reserver. Andre spørsmål kan rettes til redaksjonen@golfserie.no.

Imponert

over 17 år siden

Imponert

Når vi ser på resultatene fra denne konkurransen slår det meg at enten tutler de med systemet eller så er di f.... meg gode.. se her

---zip---
Resultater semifinale Gruppe B - 2 divisjon (Stableford lag)

Brødrene Dahl 3 - Naboene 62-60
Oxer - Grønmo Gutta 63-69

---zip---

Si meg : spiller de på 62 og 60 slag eller hva er det for noe. Er det nettoslag? Er det netto med 3/4 hcp (tildelte slag)??

Stableford

over 17 år siden

Stableford

sikkert poeng.... 2 runder x 2

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her