Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Kvinesdal

Til Brian

over 21 år siden

Til Brian

Jeg har begynt på min andre golf sesong. Er derfor ikke så bevandret på alle disse banene det er snakk om her i debattforumet. Min hjemmebane er kvinesdal, å trives pokker så godt der. De gamle hullene er blitt meget bra med bredere fairwayer og diverse bunkere som er kommet og skal komme. Banen er også en fryd for øyet med tanke på beliggenhet med utsikt utover fedafjorden på hull 3 og utsikt utover hamre på hull 9 på den nye delen. Kort sakt du ser mest hele kvinesdal fra golfbanen. Det var nok reklame.

Det jeg lurer på er om vist du kan prøve å være objektiv. Er hvordan vil du rate banen i forhold til alle disse banene det er snakk om på østlandet. Er den på høyde med de bedre banene der borte eller er den for ny kanskje. Det er muligens en håpløs oppgave å rate banen før den er helt ferdig? Da tenker jeg ikke når den åpner men kanskje om 5 til 10 år.

Til alle dere andre. Dere er hjertelig velkommen til en golfrunde på sørlandets perle, billig er det også. Slå to baller i et slag :-) å kom ned den 14 august for da er det offisiell åpning av banen.

SIMON HOLMES kommer........

Hilsen Gordon.

Brian Phillips

over 21 år siden

Brian Phillips

Gordon,

I think it will ranked in the top 20 maybe even the top 15 but we will just have to see. If the budget allows then the course can just get better and better with the improvements being done on the old course.

Widening the fairways is probably the cheapest improvement the course can do and the 18th (old 9th) fairway is a great example, the new width, the two new bunkers Graeme has put in and the new green have created a really good Par 4 rather than the tight Par 4 it was before.

The shaping that Kenny has put in on the new greens is really good, Graeme and I can't agree on what the best greens are because we both like different styles (that is what we think makes us such a good team) but all the complexes are good.

If you go to this link you can see what Kenny has done on 18 :

http://www.kvgk.no/nyheter.asp?id=1086

My favourite green is the tenth. I think Graeme has done a fantastic job with all the greens and Kenny also deserves credit.

Brian

Gordon

over 21 år siden

Gordon

Jeg var å spilte på tirsdag å kikket på greenen da. Ser veldig spennende ut. Alt som er gjort med banen er flott. Vi går en spennende fremtid i møte. Gleder meg til hele anlegget åpner.

"Mange av hullene blir vanskeligere med de nye bunkerene" Men sånn som gamle hull 7, 8 og 9 kan de bli for lette. De var trange og det var kanskje noe av sjarmen med kvinesdal. For min egen del synes jeg disse hullene blir veldig fine og greie. Mister ikke så mange baller lenger.
Andre jeg prater med mener det kan bli for lett. Hull 7 F.eks "like bredt som det er langt". KAN DET BLI FOR LETT?

Bjørn

over 21 år siden

Bjørn

Hei Gordon
Jeg tror nok at flere vil ha mulighet for å oppnå poeng med den nye utformingen på hullene, men snittscoren tror jeg vil gå opp med den nye utformingen på greene.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her