Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Tips til golftur i Skottland

Toffee

over 17 år siden

Toffee

Hei.
Er det noen som kan gi gode råd om rimelig og bra golftur til Skottland - primært i Aberdeen området.
Fra midten av mars 08 omtrent.

Tips om baner og overnatting mottas med takk

Smilende Sam

over 17 år siden

Smilende Sam

Jeg har vært der borte en lang rekke ganger. Alle ganger i april/mai.

Godt råd for hotell; Cults Hotel. Hyggelig, rimelig og fine rom. Restaurant og pub i 1. etg. Utrolig hyggelig eier, som selv er lav singel hcp'er og tidligere formann i nærmeste klubb. Vi betalte rundt 50 pund natten sist. Hotellet ligger en liten taxitur fra sentrum - men downtown Aberdeen er halvkjedelig og det er utrolig mye hyggeligere å bo ute i Cults. 20 min fra flyplassen.

Baner som må spilles: Royal Aberdeen, Cruden Bay og Murcar (alle links)
Andre meget gode baner: Deeside, Newmachar (Old) (park/skogsbaner)
Andre greie baner: Newmachar (new) (park), Aboyne (park/hede), Peterhead (links), Craibstone (park)

Har også hørt at Stonehaven skal være en artig bane og at Banchory og Peterculter er ok.

Det finnes andre rimelige baner i området, f.eks et par public linksbaner midt i Aberdeen. Jeg ville styrt unna disse når det er så sykt mye snadder baner å ta av. Hvis prisene er for høye så prøv heller to runder samme dag på samme bane - da kan du få rundene ned i en lavere pris.

Smilende Sam

over 17 år siden

Smilende Sam

Glemte en ting: Det er vanskelig å få tee-off på de gode banene på lørdager - da har de ofte sin weekly medal. Vi har spilt Aboyne på slike dager - evt. spilt Deeside sen ettermiddag - siden hotellvertens svoger er pro der og har fått oss ut.

Toffee

over 17 år siden

Toffee

Hvor lenge er det lyst i mars/april - vet du det? Hotellet så virkelig flott ut og billige flybilletter fant jeg 4. til 7. april fra Stavanger.

Adam

over 17 år siden

Adam

Vil henge meg på SS. Cults er helt kanon, typisk britisk med teppe på gulvet, jævlig varmt på rommene, store porsjoner i restauranten og god whisky i baren - sånn at du er passe shaky på tee dagen etter.

Cruden Bay er vannvittig bra, men vil hive meg på SS anbefalinger på de andre også. Deeside flott bane med nydelig klubbhus fasiliteter...

Du rekker to runder første uken i april.

Toffee

over 17 år siden

Toffee

Takker for tipsene gutter! Satser på at vi får til dette. Om vi rekker 2 x 18 hull kommer vel helt an på hvor mange whiskyer det blir kvelden før....?

Eneste problemet med å reise i april er at det er så lenge til.....

Sør-Europa er langt for en helg. Hvordan er det med feks Tyskland og Frankrike litt tidligere på året?

JanB

over 17 år siden

JanB

Her på Costa Blanca er banene helt supre nå. Flere av banene er renovert i høst. 4 timers flytur fra Norge. Rimelig overnatting. Norsk pro på stedet ;-)

Bamse

over 17 år siden

Bamse

Spill 2 runder på en dag på Cruden Bay - god value for pengene. Skulle jeg velge mellom Royal Aberdeen og Cruden hadde jeg valgt Cruden!

Smilende Sam

over 17 år siden

Smilende Sam

Lysforholdene i Ab'deen er som i Stavanger sånn cirka. Med tee off rundt 8-9 rekker dere to runder. Tips; spill to runder første dag så en runde og deretter to siste dag.

Tyskland, Frankrike er ikke gode alternativer til Skottland...... Ikke Costa Blanca heller.

Når det gjelder Cruden eller Royal A så er valget enkelt - begge. Det er to helt forskjellige baner, innen samme kategori. Royal A er mer helstøpt og gjennomarbeidet (verdens 5 eller 6 eldste bane), men Cruden er mer spesiell. Her må man velge begge. Kan ikke ha vært i området uten å ha gjort det......

Cults er ikke varmt på rommene - hvis man kan litt om termostater. Alastair fikser tee off for dere hvis dere spør.

HIO

over 17 år siden

HIO

Vi var i Skottland i April i fjor, det var ikke noe problem med lysforholdene. Rekker 2 runder pr dag uten problemer.

Henke

over 17 år siden

Henke

Hva kan man regne med å betale hvis man får to runder på samme bane, samme dag?

The Scotsman

over 17 år siden

The Scotsman

Henke
Det kommer jo ann paa hvilke bane du spiller, men veldig ofte koster det ikke mye for runde no 2.. Her i Dumfries and Galloway saa ligger prisen for runde no 2 paa £ 5/7.00 for en bane som koster £ 25/30.- for en runde....

Smilende Sam

over 17 år siden

Smilende Sam

Det står på hjemmesiden til de forskjellige banene hva som er greenfee pr. dag og pr. runde

Been there

over 17 år siden

Been there

Jeg har brukt å få runde 2 til halv pris både på Cruden, Royal A og Murcar de gangene jeg har vært der. Har fått dette bekreftet ved booking, bruker å ringe over å bestille.

maraton

over 17 år siden

maraton

17 runder på 6 dager, med avreise til Skottland ca 23.april. Forsøk å ta turen til Leven og Lundin Links.. Kanonbaner! 1.Teeoff mens ryanair fortsatt drev med cleaning av flyet.

Toffee

over 17 år siden

Toffee

Jeg tar denne opp igjen siden vi nå har booket tur 3. til 7. april, og det kanskje er noen fler som har noe å bidra med!

Vi skal bo på The Cults Hotel etter anbefaling fra Smilende Sam. Ser helt kjempe ut. Altså Aberdeen området som gjelder.

Noen små ting jeg lurer på:

- Hvor lenge før bør vi evt kontakte hotellet for å be de hjelpe oss med tider?

- Hvordan kommer dere dere rundt på de forskjellige banene? Taxi? Dyrt?

Vi satser på to runder fredag, 1 runde lørdag og 2 runder søndag. Får også med oss en fotballkamp med Aberdeen på lørdagen.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her