Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Tenk om.....

Flash

over 17 år siden

Flash

Etterhvert tror jeg at fler og fler klubber/baner vil skrenke inn på utleiemulighetene, da det betyr tapte aksjonærer. (kan man leie billig gir man blaffen i å kjøpe dyrt).

Det første året blir for mange slitsomt og koster en del. Først må en sitte på skolebenken i opptil 10 timer til nærmere 2000 spenn, deretter må man følge pro`en i ræva i noen timer for å bevise at en har minst et lavmål av folkeskikk.

Ydmykende? Tja kommer alt an på personen, men likevel; i noen områder er det bare de med stabil økonomi som har råd til den første innvesteringa, selv om den kan være god.

Jeg og kjæresten betalte over 50 000,- før vi visste om sporten passet oss ( vi bare bestemte oss). Hvilke folk i etableringsfasen, uten kakseforeldre har råd til det?

Hvis det for det meste kun blir seniorer som har råd til å ta denne trøkken + pengesterke. Dd det blir null mulighet for syke/gamlinger å leie ut, bør da denne gruppen da få andelsrabatt?

Ken

over 17 år siden

Ken

Hadde vel vært bedre da om klubbene hadde leid ut spilleretter til folk som ikke har råd til aksje. Så kunne de som leide ha en del restriksjoner angående resten av anlegget.

Flash

over 17 år siden

Flash

Helt enig med deg Ken. Klubben/ bane-eier, vil ikke gi andelseiere evt. leiere, denne muligheten, desverre.

Vil tro at andre lett kan ta etter disse klubbenes restrektive/aggressive holdninger overfor andelsmedlemmer. Mulig de vil tjene på det, men terskelen for å kjøpe aksjer vil nok bli høyere.

Etterhvert vil pensjonister verge seg mot å kjøpe, og heller leie på nabobaner, fordi de ikke vet hvor lenge de er i stand/har helse til å spille golf.

Hvem tjener på det?

Yngve

over 17 år siden

Yngve

er vi ikke akkurat ferdige med denne diskusjonen?

det må da være rom for både klubbene som leier ut og de som ikke gjør det.
det er to forskjellige måter å sikre inntektene på, og pensjonistene skal ikke måtte være de som sponser klubbene i fremtiden.
de skal være en del av miljøet på lik linje med de yngre spillerne, og for å få til dette må det være mangfold, både i klubbmodeller, baner, spillere og andre tilbud.

det er nå bare min mening, men et lite oppsop av forrige diskusjon også føler jeg.... ;)

snappy

over 17 år siden

snappy

Jeg mener nå det at golf hører eliten til. Har man ikke råd til å dra til Monaco så gjør man ikke det. Det samme gjelder for golfen. Har man ikke økonomien som skal til, er det bedre å starte med en annan sport/aktivitet som f.eks turer på biblioteket, jogging osv.

Mn mn... Dette er iallefall min mening.

Snappy

Flash

over 17 år siden

Flash

Nei Snappy, elitesport er det ikke lenger. Likevel er det en del enslige minstepensjonister som har lyst til å spille golf, men engangsinvesteringen blir for høy. Tror at en form for honnøraksjer/opplegg, tjener både den enkelte og klubbene.

Å reise til Monaco er dyrt nok, men det er kun en tur og ikke sport. Mange enslige mennesker på minstepensjon er spreke nok, og ønsker glede og trim med golf (ikke jogging+) i hverdagen.

Klubben får inn penger som pensjonistene da kan klare, (stor gruppe), og honnøraksjene kan bare bli solgt fra pensjonist til pensjonist, så det ikke blir noen utglidning.

Kanskje beste/oldemora di, om hun er en (fattig) enslig minstepensjonist, ville blitt overlykkelig om hun fikk anledning til å spille golf, den tida hun er frisk og rask.

Om hun blir syk eller for skral, kan hun sikkert få solgt til en annen friskus, som heller ikke har for mye å rutte med osv...

Hyggelig fysisk og psykisk glede for ALLE :-)

juleribbe

over 17 år siden

juleribbe

Godt nytt golfår til deg Flash. Hvis vi alle hadde vært så dumme eller rike som deg med å sløse bort 50' spenn for å finne ut om man har lyst til å drive med noe eller ei ville alle golfklubbene i Norge vært ei gullgruve.
Mitt første golfår (2006)kostet meg kr 900. Medlemsskap i min nærklubb, gratis grøntkortkurs, gratis spille hele sommeren på korthullsbanen, lån av køller i klubben. Ikke minst hadde vi mye moro i klubbens nybegynnergrupper. I sommer deltok jeg i Torsdagsgolfen, dette anbefales. -Så ble jeg hektet og kjøpte utstyr, fullt medl.skap med alle rettigheter og ikke minst mye moro. Har fortsatt ikke brukt kr 10.000.

Flash

over 17 år siden

Flash

Godt nyttår til deg også juleribbe. Var den ikke litt vel feit den ribba?Tipper hvor grisen har blitt foret :-)

Torsdagsgolfen er sikkert nok ok, men litt kjedelig å bare spille 9 korte hull i lengden.

Fint tiltak å la folk få prøve seg gratis første året, det blir alltids medlemmer av endel som neppe hadde begynt ellers.

Golf er gøy - også for fysisk aktivitets gruppa, som bestod av mange eldre som ikke er så dumme eller rike, det er pointet

Loddvart

over 17 år siden

Loddvart

Golf hører eliten til? Noe så fullstendig patetisk å mene. Snappy mener selv han er elite fordi han har råd å bruke noen tusenlapper pr år på golf. hehehehehee. Jeg ler.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

nå vet jeg ikke hvilken klubb snappy er medlem av, men hos oss er det ikke mye "elite" i blandt medlemmene.
dette er stort sett helt vanlige folk som liker å spille golf.

det koster det det koster, og det er det nivået du selv legger deg på.

elitesport?

pøh....

Loddvart

over 17 år siden

Loddvart

Jeg brukte vel 20-25 på golf i år.. Er jeg elite? hehehehe. Fordi jeg har 25 000 penger? Da er det latterlig enkelt å bli elite da :D

snappy er elite i dusteri

Ken

over 17 år siden

Ken

Tror nok snappy tøyser litt med oss.
Ingen er så kørka at de tror golf kun er en elitesport lenger.
Sånn var det jo med slalom og tennis en gang i tiden også...

veggiss

over 17 år siden

veggiss

det er forferdelig at menigmann nå kan være ute på golfbanen med oss elitemenneskene. tror faktisk jeg dropper golfen til neste år og begynner å spille polo i stedet.

Flash

over 17 år siden

Flash

Har en bra hest til salgs.....

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her