Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Rentebesparelser

Knurrik

over 21 år siden

Knurrik

Det er et faktum at mange norske golfklubber er belånt til opp over ørene.
Det er også et faktum at rentenivået nå er så lavt at mange klubber sparer store summer i renteutgifter.
Likevel har min golfklubb økt medlemsavgiften med 300kr og greenfee med 20kr fra i fjor.
Dette synest jeg ikke er riktig, hva synest dere andre ??

Lanner

over 21 år siden

Lanner

Dersom du ikke er medlem av ne "privat" bane hvor noen tar ut gevinst i form av forhøyet baneavgift f-eks., så vil jo eventuelle økte inntekter gå til drift av bane/klubb. Dette er det opp til årsmøte/generalforsamling å bestemme.
Så dersom du mener kostnadene kunne vært redusert/du får lite igjen for pengene, så er det feil med prisøkning.

Gunnar S

over 21 år siden

Gunnar S

Nå står vel neppe renteutgiftene for hele kostnadsbudsjettet i din klubb vil jeg tro, så noe automatikk med lav rente gir lavere greenfee og årsavgift vil nødvendigvis ikke være tilfelle.

Årsmøtet bestemte vel kanskje at disse pengene de evt. sparer på finanskostnadene pløyes inn i banedriftsbudsjettet eller utbedringer kanskje ?

Bunker

over 21 år siden

Bunker

De fleste klubber trenger penger for å holde banene i god stand for sine medlemmer.

Hva er medlemsavgiften og greenfeen satt til?

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her