Trynet
DVS Headpro, Daglig Leder, Greenkeeper, gjerne en sekretær og noen til.
Har sjekket litt på min egen klubb, og funnet ut at proen jobber for fullt i syd-Europa hele vinteren til tross for at det i hans stillingsinstruks står at han skal lede innendørs vintertrening av klubbens juniorer. I fjor var han hjemme 2 ganger mellom november og april....
Greenkeeper har ingen møteplikt etter at maskinparken er klargjort for vinteropplag. Greit at det er travelt om sommeren, men likevel deilig med 4-5 mnd fri med full lønn..... Noen som sa det var fint å være lærer????
Daglig leder skal ifølge instruks være på kontoret hver dag året rundt, med unntak av en avspasseringsordning basert på mertid han har arbeidet i løpet av sesongen. Jeg vet at DL aldri er på kontoret på kveldstid utenom når det er møter (1-2 ggr i mnd) og at han bare jobber i helga når klubben arrangerer NGF/NSG-turneringer. Ergo kan det ikke bli noe særlig med avspassering. Likevel er det tilsynelatende ingen som reagerer på at han tilbringer hele vinteren i leiligheten sin i Spania samtidig som klubben sliter med å skaffe sponsorer til driften.
Skjønner at det kan være vanskelig å holde alle i jobb året rundt, men mange av oppgavene medlemmene utfører på vårdugnaden kunne de baneansatte godt ta om vinteren.
Til dere som påstår at jeg skriver dette fordi jeg er misunnelig legger jeg meg helt flat og inrømmer JA, jeg er dritmisunnelig.