Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Tåpelig diskriminering

Peer

over 21 år siden

Peer

Ifølge golfsiden gir Per Haugsrud bort greenfee til singlehcper. Tydeligvis å få litt status og cred av de "gode" som kan skryte videre til oss andre rææva golfspillere med over 10 i hcp....

Akkurat som at vi andre ville valfartet ned dit, men likevel diskriminering.

Helt tåpelig, han hadde nok gode tanker, men de tankene fløy nok litt for fort....

Good ol Anonym

over 21 år siden

Good ol Anonym

Ja idiotisk å bruke Hcp-grense på noe slikt, da all Hcp over (4,5 er det vel) ikke er så lett å kontrollere. Hade värt bedre å delt ut gratis green fee til de med etternamn som begynner på K eller de som er født i et visst stjernetegn eller til alle som kjører Nissan. Ja det hade vært mer retferdig enn hcp-begrensningen spør du meg

tintin

over 21 år siden

tintin

Det er vel kanske fordi de ikke er så intressert i å ha en gjeng med ferske spillere nedover tenker jeg...

11 handicapper

over 21 år siden

11 handicapper

dette var gulrotra jeg trengte,
her skal det trenes så kanskje jeg er så heldig å få litt igjen for alle pengene og timene på golfbanen

Flott Per, håper flere gjør det samme.

De som er misunnelige får bare legge seg i hardtrening i stedet for å grine.

Pooh

over 21 år siden

Pooh

Vel talt tintin og 11 handicapper.

Antar en en singlefigured handicaper setter mer pris på denne banen enn røkla, rent golfteknisk.
Dessuten bruker de kortere tid, så det blir plass til flere av oss.

Bra Per, jeg kommer og spiller banen en gang til!

Quasimodo

over 21 år siden

Quasimodo

Og hvem er så denne Per Haugerud om jeg tør spørre? Hva gjør han kvalifisert til å være vaktmester der nede på banen langt ute på Bondelandet? Og i tillegg bedrive aktiv diskriminering av oss grønt kort spillere!!! Makan!

Pooh

over 21 år siden

Pooh

Si det du Quasimodo, men bondevett har han i hvertfall.

studamelk

over 21 år siden

studamelk

høyt handicap = lav iq... ??

Haugsruds baktanke er å vise landets gode spillere hvor bra bane de har...

Dårlige spillere bør ikke føle seg diskriminert.. men noen er bare født dumme.. :D

Geir-Arne Johansen

over 21 år siden

Geir-Arne Johansen

Uten at jeg har peiling på hvem haugsrud er. Så kan det jo tenkes at det blir en del færre greenfeer å dele ut om man deler ut til single hcp'er. Uansett spill dere ned i handicap så får dere kanskje gratis engang dere også.

Pooh

over 21 år siden

Pooh

Staudamelk gå legge seg.

Geir-Arne; ta kontakt med Terje - tror vi var på ferie sammen i Italia i 1986. Stemmer det skal jeg tegne HAUGSRUD - The greatest ball-striker on tour- for deg. Jeg gir ham melding...

11 handicapper

over 21 år siden

11 handicapper

Det fine er at her velger Per Haugsrud å belønne GODE spillere i stedet for RIKE spillere.
Golfbanene har alltid vært de rike halvfeite helkvalme egosentriske selvskrytende statusjagende menns lekegrind (jeg mener ikka at alle som spiller golf er slik, langt ifra).
Golfklubbene har alltid ønsket seg rike halvfeite helkvalme egosentriske selvskrytende statusjagende menn som legger igjen mye penger. Kvaliteten på golfen som spilles har det ikke vært så nøye med.
Endelig får vi en klubb som setter GOLF i fremste rekke, og ønsker å eksponere seg mot gode spillere.
Gikk årets første runde i kveld men klarte ikke mer enn 34 poeng. I morra skal jeg skjerpe meg, har trent mye inne og på rangen så kanskje klarer jeg å ordne single-hcp i løpet av uka, da kommer jeg, Per....

Bjørn Holthe

over 21 år siden

Bjørn Holthe

Helt enig med 11 handicapper, og til dem som ikke vet hvem Per Haugsrud er. Vet dere hvem Oddvar Brå var, Per er på en måte en av golfens Oddvar Brå'er (selv om han ikke brakk staven, kun fingeren).
Spørrsmålet mitt er hva Per Haugsrud skal med alle disse minus 10 hcp'erene? Hvis han ønsker å ha dem som medlemmer, og gi dem et godt treningstilbud så er det bra. Men, hvis han kun ønsker at de skal spille banen (gratis) for så å skryte av den så alle de "rike halvfeite helkvalme egosentriske selvskrytende statusjagende menn" kjøper seg inn i klubben. Ja, da skyter vi oss selv i rumpa. Ikke sant "11 handicapper".

Hr. Sandemose

over 21 år siden

Hr. Sandemose

jeg registrerer at janteloven også gjør seg gjeldene i golfen´s verden..

11 handicapper

over 21 år siden

11 handicapper

Nei Bjørn, vi skyter ikke oss selv i rumpa. Vi får kanskje en ny trend som fremmer kvaliteten big time på norske golfspillere.
Her gjør Haugsrud en genistrek som de "rike halvfeite helkvalme egosentriske selvskrytende statusjagende menn" i NGF burde ha tatt initiativ til for lenge siden dersom de hadde hatt vett ig intensjoner om å gjøre golf til en prestasjonsidrett i Norge.
Og forresten så gikk jeg en 39-runde idag til tross for en del stang-ut.
Ny runde i morra og turnering onsdag, så neste helg er jeg klar for Kragerø hvis tilbudet varer så lenge..

Og til Hr. Sandemose; I golfens verden hersker det inverse av jante loven. Du skal tru du er noe, du skal tru (og ikke minst vise) at du er bedre enn dei andre, osv...... Kvalmt!

Peer, du er tåpelig snurt

over 21 år siden

Peer, du er tåpelig snurt

det er ikke diskriminering å gi gratis greenfee til singlehandicappere, det er en slags premiering.
Hvordan tror du det ville bli om ALLE skulle få gratis greenfee, da ble det mange penger i kassa da.....

De som har kommet ned på single hcp har brukt penger i bøtter og spann på golf og fortjener en påskjønnelse.
Dere andre får bare smile og trene videre. Det tar i gjennomsnitt 7-8 år å bli singelhandicapper, og 95% av alle nordmenn som begynner med golf greier det aldri......

Hr. Sandemose

over 21 år siden

Hr. Sandemose

Ville bare uttrykke at jeg synes Haugsrud´s stunt er helt OK....

singelhcper

over 20 år siden

singelhcper

tror Haugsrud her vil lokke såkalte "gode" spillere til banen sin, for å gi dem en test. Ikke noen dårlig idé. FOlk i Norge klager over dyre bensinpriser, dyr mar, klær, bil, bopel osv. Å spille golf i Norge er ikke billig heller, så hvorfor klage når det kan gjøres gratis. Blir litt dumt å mene at alle skal få gratis greenfees, må vel prøve å få det til å gå rundt også.
Og til de som ikke vet hvem P. haugsrud er, dere bør vel kanskje holde dere ett j*** lang stykke unna ett golfforum.
Ps. Unnskyld språket

TigerFan!

over 20 år siden

TigerFan!

1. Stort sett enig med sistemann her.

2. Imponerende å finne, og å dra igang den her diskusjonen ca. 1 år etter forrige innlegg! :D

mvh

bernt

over 20 år siden

bernt

Synes folk får ha den strategien de selv ønsker, uansett motiv!

I Norge skal alle kvernes til å bli like og mene det samme, kan ikke vi tåle at noen steder ønskes dytige spillere...

Dyktige spiller har ingenting med penger å gjøre......de fleste som har masse penger jobbere mere enn de fleste, og må kanskje legge mere av sjela si for å oppnå resultater enn oss andre....

Bare et lite perspektiv fra meg...

Og dere som syter hadde sikkert aldri dratt ned til Per allikevel så hold tåta, sytpeisa;)

PS, jeg er IKKE god nok til å spille gratis der, TIL INFO

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her