Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Green i hagen ?

Runar Nyrud

over 23 år siden

Runar Nyrud

Jeg leker med tanken om å anlegge en green i hagen. Jeg kjenner en greenkeeper som kan hjelpe meg med det praktiske, så det er ikke noe problem. Det som ER et problem er å finne en gressklipper !

Er det noen som vet om hva som kan brukes til å klippe en green uten å måtte kjøpe en ny til flere titusner ? Det må da finnes noen manuelle klippere ?

Tips mottas med takk, sendes gjerne til min mailadresse.

Mvh

Runar Nyrud

DPF

over 23 år siden

DPF

Hvis du skal klippe en green så bør du bruke en såkalt horisontalklipper, dvs en klipper som beveger som de gamle "dytteklipperne". Disse fås i små versjoner, motoriserte, som du dytter selv. Eller så kan det være lurt å snakke litt mere med greenkeeper-kompisen din. Kanskje han vet om en brukt...

Jarle M

over 23 år siden

Jarle M

Hei Runar!
Vurderte selv å anlegge en green i hagen hjemme en gang, men etter å ha innsett mengden med arbeid (stell, forarbeider, drenering osv) slo jeg det lett fra meg. Gressklipperne er også ganske dyre. Husker desverre ikke prisen nå, men mener at en brukt håndklipper m/motor ligger på rundt 7-8000 kroner. Klipperne krever også sitt mht service og vedlikehold.

Fant ut at det faktisk var ganske enklere å svippe oppom klubben og heller stå der å trene og heller la ungene herje på plenen med sin form for leking...

Det hender dog at jeg trener litt på chip/pitch på plenen. Kan slå opptil "hele" 35 meter... (Kan forlenges noe hvis jeg øker risikofaktoren ved å slå over huset. Forøvrig fin trening på blinde innspill. :-)

En real toppings kan allikevel koste dyrt med tanke på de dobble 3x3m termopanvinduene til naboen....

Morro er'e lell!

Max

over 23 år siden

Max

Hei Runar !
Står ikke huset ved siden av 12'ern ledig? Det må jo være en mye bedre løsning :-))

Runar

over 23 år siden

Runar

Hei Max...
Det gjør kanskje det ? Men jeg har et hus, og det får være nok ;-)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her