Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Henriks 4. runde på Q-school

Endelig SNØ

over 17 år siden

Endelig SNØ

Gjennomsnittscore på Panter Lake er 0,78 slag bedre enn på Crooked Cat.
Dvs at de fleste som spiller Panther i dag automatisk kommer til å ta inn ett slag på Henrik og de andre som spiller Crooked Cat.
Samme situasjon blir det på siste runde.

Henrik har hittil vært kjerringa mot strømmen og spilt bedre på Crooked Cat.

Dette blir spennende

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Jeg tror ikke dette er riktig. Det var ihvertfall en i går som påsto at i går ble feltet delt i to, slik at de 82(?) beste spilte PL, mens de dårligste spilte CC. Det er trollig grunnen til at snittscoren er bedre på PL.

For øvrig er jeg ganske sikker på at PL er regnet som den vanskeligste, men det er ikke så veldig stor forskjell på dem. PL har mer vann i spill, mens CC har mer rough.

henrikf

over 17 år siden

henrikf

Jeg så på listen til pgatour over tee times at det sto at de rundt 82 beste - eller halve feltet spilte PL, mens røkla (unnskyld) skulle spille CC.
Dette virker jo mildt sagt merkelig og jeg tviler sterkt på at det er mulig å arrangere noe så viktig så vilkårlig.
Det vil jo forklare hvorfor scoren er bedre på PL som er mye vanskeligere med kolossalt med vann i spill for den som ikke er kjempestø med utslagene.

I

over 17 år siden

I

Når går Henrik ut i dag? Ser at han skal gå ut kl 10:00 lokal tid. Er det kl 16:00 her?

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Klokka 16, og jeg synes systemet de har lagt opp til er det beste.

Alle skal spille begge baner 3ganger hver, greit å samle de beste etter 2 og 4runder.

kurt

over 17 år siden

kurt

bra folk endelig har skjønt hvorfor øvre halvdel av res. listen preges av folk som spilte panthern i går. go bjørnstad!! knus CC i dag.

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

henrikf:
Ikke så veldig vanskelig å forstå vel? Og aldeles ikke vilkårlig.
(Med forbehold om at jeg har forstått spillelanen riktig...?)
Man skal spille golf i seks dager på to forskjellige baner. De to første dagene deler man feltet vilkårlig i to og bytter bane fra dag en til to. Før dag tre deles feltet i øverste og nederste halvdel av resultatlista, så spiller øverste del bane A på dag tre og bane B på dag 4 (og omvendt). Før dag fem gjentar man operasjonen. Øverste halvdel av resultatlista spiller bane A den 5. dagen og bane B den 6. - og omvendt.
Dermed får alle spilllerne spille tre ganger på hver bane. De beste etter to dager spiller sammen på dag 3 og 4 og de beste etter fire dager spiller sammen på dag fem og seks. Det eneste som da blir vilkårlig er hvilke dager de spiller de forskjellige banene. Til gjengjeld er man sikret at de beste (etter to og fire dager) samles for å spille samme bane samme dag.

henrikf

over 17 år siden

henrikf

To the Saint
You are able indeed.
Sorry. Man burde ikke skrive innlegg og gjøre andre ting samtidig. Selvfølgelig har du rett. Innlysende. Auda. Takk for tilbakemeldingen og takk for at den ikke var holdt i en enda mer nedlatende tone. Det hadde jeg egentlig fortjent :-)

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

Ikke meningen å være nedlatende. Sorry.
Tenkte bare å forklare slik at både jeg selv og andre forstod det... hehe

bjørn Rygge

over 17 år siden

bjørn Rygge

Viasat golf sender fra klokken 19 i dag :-)
Sporten sender kl 2230

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

Par på første.

og på andre

over 17 år siden

og på andre

....

over 17 år siden

....

og på tredje

I

over 17 år siden

I

6 putter på 3 hull! Hadde han puttet likt som i går hadde han minst hatt 2 birdier nå.

kurt

over 17 år siden

kurt

han har green treff på hvert hull.. det er bra! birdiene kommer.. mange oxo :-D

I

over 17 år siden

I

Baneguide:

http://www.ocngolf.com/sites/courses/layout9.asp?id=322&page=8416

I

over 17 år siden

I

Der var først 1. putt og Birdie på plass! Tre til nå....

Blade

over 17 år siden

Blade

Der kom den første :)

I

over 17 år siden

I

Han får ikke mye drahjelp av de han spiller sammen med:

Geoffrey Sisk: +1
David Schultz: E

I

over 17 år siden

I

De 2 svenskene som er med her ikke hatt den beste dagen så langt:

Richard S Johnson: -7 (E i dag)
Oskar Bergman: - 3 (+3 idag)

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

Bogey:-((

mål etter mål

over 17 år siden

mål etter mål

og bogey etter birdie.

I

over 17 år siden

I

Er det mulig! 3-putt!! 12 putter på 6 hull nå.

Skjerpings nå!

over 17 år siden

Skjerpings nå!

Nå må det begynne å trille inn noen småfugler.
Hvis ikke kjører toget fra han.

kurt

over 17 år siden

kurt

mye negative folk her.. kommer bra spill nå..

Kritisk fase

over 17 år siden

Kritisk fase

Tror det er en kritisk fase for HB her nå. Det er nok de neste 11 hullene han må vise om han har det som kreves for å hevde seg her

I

over 17 år siden

I

Litt positivt da: Det blir birdie på neste (hull 17). Han fikk det sist, og vil få det igjen i dag.

henrikf

over 17 år siden

henrikf

det finnes ingen kritisk fase på q-school. Hele q-school er kritisk. Han må gå på minst -12, muligens -13. Han er -5 nå og har to og en halv runde igjen. Han må treffe fairways, treffe greener - helst nærme flagget - og sette putter. Det virker som om han har kontroll selv han burde vært to under der han er nå. Men toget er definitivt ikke gått.

I

over 17 år siden

I

Og der kom den! Hurra! Og det selv med 2-putt

Bogyer

over 17 år siden

Bogyer

En kjapp titt på scorekortet viser at til nå i turneringen har HB hatt

29 par, kun tre har blitt etterfulgt av bogey/dobbel
18 birdie/eagle: av disse har 6 blitt etterfulgt av bogey

Dvs.
33 % av birdie/eagle følges av bogey
10 % par etterfølges av bogey.

Altså: mer enn 3 ganger så stor fare for bogey etter en birdie/eagle, det er ikke bra! Må være psykologisk!

Men nå ble det birdie igjen, og statistisk skal han nå få par på 18, og par også etter neste birdie! Hurra

I

over 17 år siden

I

Ja det var første 9. Hva skal vi si:
-1 = OK (-2 på siste 9 i runde 2)
18 putter = 5 putter mer enn på samme hull forrige gang (runde 2)!!

Litt skjerpings på greenen nå så blir dette bra. Vi vet du kan....

Eagel på hull 1 nå (som forrige gang)

I

over 17 år siden

I

Jada!!! Da er han på -2!!!

Hva bør målet være? -4???

Bobby Peru

over 17 år siden

Bobby Peru

GOGOGO!!!

Kommer'n inn på -3 totalt er det bra :-)

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

Jeg tror at han må ha -14 etter 108 hull. Skjema for de tre siste dagene:
I dag -4,
i morgen -3
og siste dagen -4.
Dersom det skulle holde med -12 (slik noen sier) blir skjemaet:
-3, -3 og -3.

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

Sorry regna feil.
Jeg tror at han må ha -14 etter 108 hull. Skjema for de tre siste dagene:
I dag -4,
i morgen -2
og siste dagen -3.

henrikf

over 17 år siden

henrikf

Han er fortsatt tre bak pga-plass så selv om han spiller glimrende har han ikke tatt inn noe. Og det som er helt fenomenalt er, dersom ikke peanut-hjernen min svikter meg igjen , så har han ti greentreff av ti mulige.

kurt

over 17 år siden

kurt

ja.. 10/10 greentreff i dag.. vitner om stødig spill, men muligens ikke pepring av stokken! får satse på ett par birdies på siste 8.. da bør han ha tatt inn 1-2 slag. gogogo

kurt

over 17 år siden

kurt

der kom turneringens siste bogey vaffal!! :-D

Bogey

over 17 år siden

Bogey

Nok en birdie-bogey dessverre. Spørs om ikke det er noe i det enkelte har pekt på at HBs svakhet er å forsvare en god posisjon (enten det er en hel, god runde og plassering, eller det er et godt resultat på en enkelt hull). Styrken er utvilsomt å slå fra underlege, jfr. den flotte 2. runda. Fortsatt håp, men da må han et par minus til innen 18. i dag.

Virker

over 17 år siden

Virker

som det er en eller annen kødd som løper å kliner glad-pack over hullet når Henrik slår første puttene sine

det spøker nå

over 17 år siden

det spøker nå

Vil anta oddsen stiger kraftig med 4 slag å hente inn på to runder. Tror det må skje noe på de siste 4 nå for at troen skal opprettholdes. Som det heter i en viss film: Give us a sign!

I

over 17 år siden

I

Hva skjer a??? Han putter jo som en GK spiller!!!

Hvem har køddet med puttern hans etter runden i går? ØR?

green day

over 17 år siden

green day

Det var meg. Litt glad-pack og herping av putteren øker jo bare blodsirkulasjonen til dere helt engasjerte :-)

kurt

over 17 år siden

kurt

15/17 greentreff.. stødig spill, men har sikkert ikke fått i noe på puttingen.. må være veldig frustrerende! satser på at den går i på siste for birdie..

kurt

over 17 år siden

kurt

ble 16/18 greener. 1 under.. jaja.. må spille bra de 2 neste dagene.. men han viste i forrige kvallik runde at han virkelig kan prestere når det virkelig gjelder.. blir veldig spennende! :-D

henrikf

over 17 år siden

henrikf

vel - i morgen er moving day. Da vil alle med par og bedre ta alle mulige sjanser for å prøve å komme på -12, kanskje til og med -14.
Henrik må realistisk sett ha to 68 runder for å være sikker. Det er ikke umulig, men det ble som vi så ikke lettere etter i dag.

R8

over 17 år siden

R8

Vi må være realistiske.Dette går ikke veien.Han klarer ikke å snu spille sitt som har vært som dette i hele år, på 2 dager.

Kåre

over 17 år siden

Kåre

Se hva Rojahn sier om runden: http://golf.no/article2130967.ece

henrikf

over 17 år siden

henrikf

Med 16 greentreff må du for guds skyld ikke snu noe som helst. Du må bare få noen flere putter til å falle. Hvis du noen gang har stått på en green, R8, så vet du hvordan akkurat det svinger med dagsformen, biorytmen, tidevannet, lottotallene osv....

Får bruke det gamle selgertrikset. For hver putt som lipper ut blir det kortere til de faller som fluer.

greentreff er så mangt

over 17 år siden

greentreff er så mangt

Stor forskjell på å ha 3 og 10 meters for birdie. greentreff er ikke alltid det samme som greentreff

henrikf

over 17 år siden

henrikf

det er det og etter det jeg forsto på rojahns sparsomme tilbakemeldinger var det et godt stykke til pinnen på back nine. På dette nivået er det ofte viktigere å være på riktig side av pinnen enn å være en meter nærmere, selv om jeg ikke vet noe om det ettersom jeg ikke kjenner banene.
Men stort sett uansett vil antall greentreff fortelle noe om hvordan han treffer ballen, spesielt på utslaget. Det er mye vanskeligere å få greentreff hvis du er i purra 240 meter ute kontra 170 meter midt i fairway.

Jeg tror Henrik må ha en 66 runde i dag for å ha en mulighet. Tror det blir så brutalt.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her