Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

NM til Meland

Didierdrogba

over 17 år siden

Didierdrogba

Så er det offisiellt, NM til Meland i 2009. En gledens dag for golf Norge. La Champagnen sprute!

Clinton

over 17 år siden

Clinton

Finally NM is back at Meland golf course. The best course in the whole world, and I would love to compete myself.

Henrik Færevåg

over 17 år siden

Henrik Færevåg

Har nettopp fått det bekreftet . Så det er bare å begynne å trene på litt smalere ranger enn Ekebergsletta.

Rick

over 17 år siden

Rick

Synd at NM har blitt turneringen nesten ingen klubb gidder å "hoste".

For mye stress for for lite positivt...

Bra at Meland gikk med på å arrangere det!

amg

over 17 år siden

amg

Rick: og det er eneste grunn til at Meland fikk NM

uff

over 17 år siden

uff

er det vestfold 2008??

Pepper

over 17 år siden

Pepper

Det blir Vestfold til sommeren, 14. - 17. august.

uff

over 17 år siden

uff

Meland er et elendig sted å ha en turnering. Banene er langt unna ALT!

George W.

over 17 år siden

George W.

If Bill is playing, i wanna play too. I hate wet fairways so a few more year with some good exhaustion from our factories and Meland will be hot as good'old Texas. Go buy a bigger SUV today!

Finn Langeland

over 17 år siden

Finn Langeland

Golf-NM til Meland blir en fest og en kjempeutfordring for Norges beste golfspillere. Banen er som alle vet i verdensklasse, og tøff nok til at samtlige i feltet må skjerpe seg. Jeg satser på at værgudene smiler til Meland før og under NM-dagene, slik at banen vil vise seg fra sin aller beste side. Det skal bli en glede å følge turneringen!

Melandfan(not)

over 17 år siden

Melandfan(not)

Ja Finn.......banen er såpass tøff at det ikke er sikkert at noen vinner i 2009!! Dette blir en fin oppvarming til både Solheim og Ryder Cup.

Fint at Martin har forstått at det er her i byen det skjer ting, og manager på en bunnlag i hovedstaden er bedre enn å være kapteinen på gullklumpene fra vestlandet :-) Kanksje det er fordi han har spilt Meland?

green day

over 17 år siden

green day

"Banen er som alle vet i verdensklasse"

looool....

vet virkelig "alle" det?

jeg synes den er middelmådig, og mange med meg.
fin bane, men verdensklasse? Hva er bakgrunnen for den uttalelsen, og hva vil "verdensklasse" si?

Langeland er på jordet som vanlig, og skriver bullshit for å erte på seg røkla.

Finn Langeland

over 17 år siden

Finn Langeland

På en skala fra 1 til 10, der 10 er topp og 1 er bunn, vil Meland sprenge grenser. Den tøffest slopede banen i Europa, lokalisert til vidunderlig vakker natur på Vestlandskysten, det kan bare ikke bli feil. En bane der du husker alle hull etter en gangs spill, er pr definisjon en god golfbane. At den er krevende, vet alle som har spilt den. Vær og vind spiller inn, tildels på dramatisk vis.
Hvis Meland hadde ligget på Østlandet, hadde banen vært et valfartssted. Alle som kommer til Meland og har det minste peiling på golf, drar derfra med gode minner om en fantastisk bane i et herlig miljø.
Hva Martin Andresen har med dette å gjøre, vet jeg ikke. Jeg ønsker ham lykke til som manager i VIF Fotball. Han vil alltid bli husket i Bergen som en for Brann meget viktig spiller, ikke minst det året "Gullet kom hem".

Pepper

over 17 år siden

Pepper

Finn, du skryter så hemningsløst om Meland at det vel er ingen utenom Bergen som tar deg særlig høytidelig lenger, det begynner tvertimot å bli ganske forutsigbart, platt og kjedelig. Meland er en fin bane på mange måter, i flott natur og meget utfordrende. Det betyr ikke at den er i verdensklasse, og den sprenger ikke grenser på skalaen din. Det er imidlertid alltid hyggelig å komme dit, og servicen (særlig fra restaurantsjefen) er upåklagelig. Så vi kan bare ønske dere lykke til med NM i 2009, jeg er sikker på at dere håndterer det på en glimrende måte med all den P4-erfaringen dere har.

Golf

over 17 år siden

Golf

Jeg er fra Bergen, spiller golf og heier på Brann.
Det er ikke en eneste ekte Brann-supporter som virkelig ønsker Andresen lykke til i VIF. Håper de rykker ned og at Andresen får sparken.
Velkommen til Bergen 160508,pakk.

Forresten blir NM på Meland bra.

Finn Idiot

over 17 år siden

Finn Idiot

HAhahahaHAHhahahAHAHAHahahhahahah!

Finn du er den største idioten som har besøkt forumet her. På en skala fra 10 til 1 på sosial intelligens vil du sprenge grenser i bunnen av skalaen. Fy faen så mye dumt du klarer å lire ut av deg.

green day

over 17 år siden

green day

Finn,
hvordan kan du uttale deg på vegne av "alle"?
det er så frekt at jeg vet ikke hva jeg skal si.

"alle" som har peiling på golf er ikke glade i Meland, men noen er det, og andre er ikke det.

"En bane der du husker alle hull etter en gangs spill, er pr definisjon en god golfbane"
det må være det dummeste jeg har hørt noen gang.
hvis en bane har 18 latterlig designede forskjellige hull, med ubrukelig layout og dårlig kvalitet, så husker du fortsatt alle 18, men det er ingen bra golfbane av den grunn.

argumentene dine gjør at vi alle skjønner at du selv ikke er blandt de "alle" som har peiling på golf.

fint med NM i 2009, men prøv å styre fingrene dine litt fremover. dette blir bare for dumt!

Dritlei

over 17 år siden

Dritlei

Finn minner meg om en hjernevaska selvmordsbomber. Nøyaktig samme kaliber som ville reist til Kristiansand for å sprenge Bjaavann siden den banen er bedre.

Finn Langeland

over 17 år siden

Finn Langeland

Om å huske hull: De hullene som virkelig er gode, husker enhver golfer i lang tid etter runden. Dårlige hull "husker" man ikke, i mitt vokabular irriterer man seg grønn over dem. Det er muligens et slags element av hukommelse også her, men aller mest altså, irritasjon.
Om Meland: Jeg får sitere min gode venn fra Irland, single-hcp'er, diplomat, man of the world. Han kom til Meland, spilte banen og sa: - Jeg hadde planer om å dra hjem etter to dager. Kan jeg få bli en uke? Dette er den beste banen jeg har spilt.
Om Brann: Ekte Brann-supportere er i stand til å ønske spillere lykke til i andre klubber. Selv var jeg på Stadion da Brann vant i '63, og jeg gråt av glede nå i år. Men det forhindret ikke at jeg lot meg begeistre over RBK på Mestalla i Valencia. Var der, så kampen, tok en øl med glade trøndere etterpå. Selvsagt.
Om Bjaavann: Har dessverre ikke spilt banen. Antar at den er svært god. Ser flott ut.

cut

over 17 år siden

cut

Nå må dere sanse dere - litt skryt av hjemmebanen dere så mye dere orker, men slutt å hetse personer selv om dere ikke er enige i det som blir sagt - skit unger!

asgeir

over 17 år siden

asgeir

At man husker alle hullene etter en gang på banen er vel relativt.

Ofte hender det at man ikke går så mye på fairway for å si det slik. Fra skogen ser hull 5 og 13 like ut, 7 og 16 er prikk like de også fra skogen.. (Dette er bare et ordspill) for å ikke si meg enig med Finn L i denne saken.

Hvert år lover jeg meg selv å ikke spille P4-tour på Meland. Men jeg møter opp hvert år likevel. Ligger nok en tanke i bakhode om at alt klaffer kan store ting skje på Meland.

Jeg kan ikke si at banen er dårlig, det er den ikke. Men banen ligger langt fra alt, og det blir ofte veldig slitsomt å reise frem og tilbake fra Bergen hverdag.

Greenen er bra, Fairways normal norsk standard, Tee's er bra... Skogen er stor.

Sammenligner man denne banen med en topp bane i Spania, USA, UK, Irland kan man ikke si den er i verdensklasse. Hallllooooooo... Kjøp deg en fly tur over atlanteren Finn L.

green night

over 17 år siden

green night

Jeg har brukt green day som nic en stund. Ønsker derfor å opplyse om at det ikke er jeg som har skrevet de to overstående innleggene.

Forstår ikke hvorfor noen stjeler det. Dårlig gjort.

green night

over 17 år siden

green night

Heretter bruker jeg green night i stedet.

Nicomania

over 17 år siden

Nicomania

Hvorfor ikke gå tibake til Tigerlilly?

Renault

over 17 år siden

Renault

Hvor mange poeng var det egentlig Meland fikk i den nye Peugeot-guiden? Hele 15? Eller kanskje 14? Tror det er et par poeng ned i forhold til sist for verdens beste bane. Kanskje ikke Peugeot-testerne klarte å huske hver eneste hull. Hmmm...

green night

over 17 år siden

green night

Nicomania; det skulle vel ikke være du som stjeler nic. Først green, så green day.

Om det interesserer deg har jeg ALDRI brukt Tigerlilly. Hva med å bruke det nic`et selv, så får jeg ha mitt i fred for en idiot :-(

Waldorf

over 17 år siden

Waldorf

Hvorfor ikke reservere nicket? Her på Scangolf er jo det mulig.

---

over 17 år siden

---

-----

---

over 17 år siden

---

Får prøve registrert :-)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her