Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Henriks 3. runde i kvalet

henrikf

over 17 år siden

henrikf

Foreslår ny tråd bare for 3.runde.
Håper den kan holdes fri for folk som - stinne av selvtillit etter å ha gått St. Andrews på 67 på TW 2007 på x-boxen sin - synes det er elendig å få en dobbel bogey.

Det er mange som følger Henrik med det de har tilgjengelig og det er fint å utveksle meninger om spillet og tips om hvor den beste informasjonen hentes. Men for meg blir det morsommere hvis det går fram av innleggene at den enkelte har
1. tatt i en golfkølle før
2. Har en minimumsforståelse for hva det vil si å gå gjennom trykkokeren Q-school

For meg er det totalt uforståelig hvordan mainstream media kan fullstendig overse denne kvalifiseringen og i stedet f.eks kjøre uvesentlig langrenn og skiskyting vegg til vegg. Vi er tusenvis som venter spent på hvert slag og ville gjerne hatt hvert enkelt slag kommentert. I stedet er det mobiltelefonen til en av forbundets folk som er hovedleverandøren til det norske folk. Det er som i tiden med telegrafen.

Hva med golferen.no/Norsk Golf
Hva med golfsiden (hvor er den forresten?)
og hva med golf.no

Har de lagt ned? Burde de ikke hatt en åpen tourcast ved hjelp av Google Maps. Det er ikke så vanskelig hvis du har et menneske på stedet

De store nettavisene vil nok komme sterkere siste dag hvis det er spennende, men heller ikke de har skjønt potensialet som ligger i nettet på en slik begivenhet som går over mange, mange timer og der du kun trenger minimumsinfo.

I alle fall. Etter hvert som timen nærmer seg ønsker vi vår favorittgolfer lykke til. Det han gjorde i går er bare fenomenalt. Å reise seg etter det mentale ballesparket han fikk på ondag er stort.

Tar han inn ett slag hver dag på 25.plassen til en hver tid, vil han klare det.

Det kan han makte, men det er på ingen måte noen selvfølgelighet. Det betyr at det er ikke "typisk HB" om han får to bogeyer på rad. Det er golf og det er veldig typisk golf for en som sliter med utslagene slik han gjorde onsdag. På de første syv hullene hadde han bare to greentreff, etter det sluttet jeg å telle, jeg bare følte med ham. I går var det mye bedre. Nøkkelen er fariway og greentreff og en putter som vet hva den vil.

Alt skal klaffe om dette skal gå

Vi ønsker deg nothing but fairways and greens, Henrik.

Henke

over 17 år siden

Henke

Når går han ut idag?

Henrikf

over 17 år siden

Henrikf

Om ca ti minutter - kl 1550 - Kan noen fortelle meg følgende. Det er tydelig at de to banene er forskjellige i vanskelighetsgrad i følge denne linken skal alle ned til Henrik + spille på den vanskelige banen PL - Panther's Lake og alle derfra og ned på den lette. Dette virker litt rart for ikke å ta for hardt i.
http://www.pgatour.com/qschool/leaderboard/

Noen som vet noe om når de forskjellige spiller hvor? Går ut fra som en selvfølge at alle spiller like mange runder på de to rundene. Så forresten ikke ut til å forstyrre gamle gode mr. Lickleiter som hadde -10 på begge

Spennende

over 17 år siden

Spennende

Jo, nå blir det spennende, og det er selvsagt årets høydepunkt for dem som er med, men det er kanskje ikke så ufattelig at ikke omverden fatter like stor interesse som folk som bruker all fritid på golf. Mediene interesserer seg for Tiger, Phil og de andre der oppe, og selv topp25 her vil stort sett være langt unna det nivået. For et land med få meritter i golf, er det selvsagt spennende, men med tankepå at HB sist gang på pga-t. knivet om 150-plassen, er det kanskje ikke så overraskende at mediene ikke slipper det de har i hendene når han kjemper tappert for kvalifisering på nytt.

Men vi andre gleder oss og håper!

Henke

over 17 år siden

Henke

Birdie. Håper inderlig han får en bra dag idag!

kurt

over 17 år siden

kurt

herlig start.. da er det bare to slag opp til topp 25.. birdie på neste også nå.. weeeeeeee.. dette blir spennende!! noen som vet om det streames fra noe sted på nettet? bør jo være noen som viser noe av dette. mye god golf!

Rune.

over 17 år siden

Rune.

Krysser fingrene for et bedre 2. hull i dag....

kurt

over 17 år siden

kurt

birdie på neste har enda ikke kommet, så ingen henger meg ut for det! men jeg håper hvis det fremgår litt dårlig

henrikf

over 17 år siden

henrikf

Litt spennende å se hvordan det går med dem han spiller med. Den er en 42 åring med bagrunn fra en lokal tour i New England, den andre en som er kommet opp gjennom collegesystemet og som kun har tre forsøk på nationwide bak seg uten å ha klart cut'en. Det betyr at Henrik bør være en god del bedre enn dem. Noe som neppe er en fordel, eller...?

tertit

over 17 år siden

tertit

Bogey på hull 2

Rune.

over 17 år siden

Rune.

Hjalp ikke å krysse fingrene :(

Kubein

over 17 år siden

Kubein

Ny birdie!

henrikf

over 17 år siden

henrikf

Dette er ingen god start. Han har kun ett greentreff av tre mulige. Det siste hullet var meget vanskelig. Det andre var en overkommelig par-mulighet som ble bogey. Gad vite om han gikk for green i to og havnet i vannet.
Burde være mulig å få Rojahn til å sende en to linjers sms etter hvert hull.
Og husk : sist han var på denne banen var det backnine han spilte først. Det er der panteren biter og klorer.

henrikf

over 17 år siden

henrikf

når det er seagt så har han brukt fem putter på fire hull. Fortsetter det slik spiller det ingen rolle hvordan han spiller. Og - det siste var greentreff så nå har han to av fire og han har i gjennomsnitt brukt en putt på hver GIR. Keep it up, keep it up. Vanskelig å forlange mer.

v

over 17 år siden

v

Er du ikke litt vel negativ nå, to birdieer og par på banens vanskeligste hull. Er enig at bogey'en på hull 2 ikke lovte så godt men resten er jo bra.

imponert..

over 17 år siden

imponert..

Han er jo konge på greenen. 6 putter på 5 hull!! Fortsetter det slik kommer det flere Birdies!!

i

over 17 år siden

i

Nå kommer det en Birdie på hull 7!! (tror og håper jeg. Han gjorde de sist.)

Lerouge

over 17 år siden

Lerouge

Ble ny birdie!!!!!!!!!!!!

Lerouge

over 17 år siden

Lerouge

Og nå er det bare et slag opp til T30

imponert..

over 17 år siden

imponert..

Nok en 1 putt!!

Kubein

over 17 år siden

Kubein

Bogey, -1 etter 9

Kubein

over 17 år siden

Kubein

Ny birdie på hull 10!!!! -2, men nå begynner han på hullene der han fikk 3 bogeys på rad på onsdag

Rune.

over 17 år siden

Rune.

Revansje!!!

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Nei, han har allerede begynt på dem da. Birdie på 10 og 11!

For fan :-)

jesus maria

over 17 år siden

jesus maria

jeg merker en gryende euforisk tilstand GB.. :)

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Hehe, nei det er ikke så ille. Mest mangel av et eget liv dessverre.

Men det er spennende da. Blir nok spennende også, helt til mandagen er unnagjort.

Godt vi har gudene med oss :-)

jesus maria

over 17 år siden

jesus maria

Ja, nå er jeg glad jeg konfirmerte meg kirkelig! :)

kurt

over 17 år siden

kurt

hva skjer med we.. den henger ikke med.. rojahn er vel på dass etter runding.. :-D konge av bjørnstad.. 36 plass 3under for dagen. -6 totalt. det er veldig bra!

Rune.

over 17 år siden

Rune.

Dobbel revansje!!! Sykt bra

kurt

over 17 år siden

kurt

birdie igjen på hull 12.. nå er han helt drøy

jesus maria

over 17 år siden

jesus maria

en birdie til! GB, ser du det??

Anders

over 17 år siden

Anders

3 kjappe birdies og delt 19. Artig så lenge det holder, og det får vi håpe er en stund :-)

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Jeg takker alle makter for at Du legger Din hånd over oss alle.

Nesten litt vanskelig å tro for en ateist av mitt format. Du setter min overbevisning på prøve, faktisk.

jesus maria

over 17 år siden

jesus maria

Der jinxa du oss vettu.. ;)

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Delt 20. plass gitt. Herlig :-)

Er vel greit å forberede seg på en ørliten nedtur. Langt igjen uansett. Begynner pinadø å tro at HB kan klare dette...

jesus maria

over 17 år siden

jesus maria

blir litt nervøs når det tar lengre tid før oppdateringen kommer..

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

Dette ser da ganske greit ut....

kurt

over 17 år siden

kurt

han må jo putte noe helt drøyt

kurt

over 17 år siden

kurt

par på neste.. bra det.. tøft hull

I

over 17 år siden

I

Baneguide:

http://www.ocngolf.com/sites/courses/layout9.asp?id=322&page=8391

henrikf

over 17 år siden

henrikf

takk for den nå ble jeg virkelig nervøs

kurt

over 17 år siden

kurt

par 14 og 15.. fin en putt på hull 15.. nå kliner vi til med 3 birdies på de siste 3. 3 greie hull i følge slopen!! weeee

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

Hadde vært topp med -1 på de tre siste. Da skal vi være meget fornøyd med dagens innsats!

The slicer

over 17 år siden

The slicer

En 67 runde i dag også hadde jo vært strålenede...!

kurt

over 17 år siden

kurt

dobbel på 17.. helvete

Rune.

over 17 år siden

Rune.

Arrrgggg... nedtur

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

I vannet eller?

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

jesus...?

The slicer

over 17 år siden

The slicer

Surt! Må vel ha vært i vannet ja....!?

Blade

over 17 år siden

Blade

Bounce back med en Birdie nå, det hadde smakt!

kurt

over 17 år siden

kurt

får håpe på birdie på siste.. er jo uansett en sykt bra runde, selv om den doble der var maks kjip.. mange hull igjen å spille i turneringen

jaja

over 17 år siden

jaja

da gikk vi på en sprekk IGJEN... det var den pga touren

Stian

over 17 år siden

Stian

Godt den dobbelen ikke har noen alvorlig impact når samtlige runder er spilt :)

McKivre

over 17 år siden

McKivre

Hvor kunne ikke HB vært uten disse jævla dbogeys
Tipper han hadde hatt det komfortabelt på PGA-touren

henrikf

over 17 år siden

henrikf

Ja, da ser det ut til at han ikke klarte å ta inn noe på 25. plassen (-8) etter tre runder. Han er tre bak og må ta inn på ett slag hver dag. Nå må vi også huske på at han gikk den vanskeligste banen i dag.
Men det er til å grine av samtidig som det nok forteller litt om det konstante nervepresset når en så glimrende spiller som Bjørnis legger en dobbelbønne på banens letteste hull i en så prekær og viktig situasjon.
Det er dette som er Q-school og det er derfor de fleste pga spillerne heller ville hatt et digert hull i hodet enn å gå tilbake til Q-school for å få tilbake kortet sitt. Henrik er med. Med unntak av noen få hull var han på plass i dag. Nå må han ha tre slike gode runder til. Er redd han må på -12. Han hadde 13 greentreff i dag, et par til ville vært å foretrekke.Men det er ikke dårlig. Han gikk dessuten banen fire slag bedre enn sist, selv med dblb

Doble

over 17 år siden

Doble

McKivre: Uten dbogeys er det nok atskillig fler enn HB som kunne boltret seg på pga-touren, kunne blitt et stort felt da. Det er vel sånn at det er nettopp de som greier å unngå dem som har en tendens til å spille på pga-touren.

Absolutt mange hull igjen å spille, fortsatt fullt mulig. Men han skal være tøff for å riste av seg den der. Må innrømme det føles litt som å lede over Italia i fotball i 85 minutter, hele veien har man en snikende følelse av at det kommer en lompe på slutten.

Waldorf

over 17 år siden

Waldorf

Er det cut etter 4 runder? I så fall hvor, 70 and ties?

The slicer

over 17 år siden

The slicer

Det er ikke cut

Oscar

over 17 år siden

Oscar

Det er bare til å le av alle de infantile innleggene ovenfor. Dersom Bjørnstad er en "glimrende spiller", hva er da de andre på PGA-touren.
Get a life, og ikke vær så voldsomt (sinnsykt/vanvittig, for å bruke denne sidens uttrykk) opptatt av denne kvalifiseringen. Det er av de minst viktige ting i idrettsverdenen for øyeblikket.

kurt

over 17 år siden

kurt

oscar: du virker som en smart type som har god greie på det du snakker om.. sikkert en som vier livet ditt til f.eks hopping (som for all del er en herlig idrett) denne idretten får 100 x oppmerksomheten som golf får i dette landet.. er uendlig mange flere som driver med golf fremfor hopping. at ikke denne kvalliken til den beste touren i den tøffeste idretten i verden ikke får bedre mediadekning er en stor katastrofe.

Kubein

over 17 år siden

Kubein

Oscar: hvorfor gidder du da å bruke tid på å poste innlegg på denne siden og lese alle innleggene? Sett deg på tommelen og ta deg en r#&k

psykologen

over 17 år siden

psykologen

så så, dere, kapp nå ikke hodet av oscar selv om han lirer av seg litt tøys. han er skuffet, og det er han ikke alene om. ikke alle greier å holde skuffelsen innabords, alle kjenner vel den reaksjonen. lykke til videre!

Blade

over 17 år siden

Blade

Det som kan være verdt og merke seg er at Henrik er ferdig med to runder på den vanskeligste banen.... Det er ikke hele feltet... Så hvis han gjør det bra i morgen kan han klatre en del vil jeg tro...

Men ja det virker unødvendig med disse doblene:( Men hva gjør vel det hvis han klinker inn en 66 i morgen:) Under par er bra på denne banen. Så lenge de dårlige dagene fremover er to under har jeg troen. Satser på to gode runder, og en til på minus to.....

66-70-67 tipper jeg med litt godvilje at fasiten blir :)

Kubein

over 17 år siden

Kubein

Men majoriteten av topp 21 and tied har spilt 2 runder på panther banen...sjekk resultatlisten, veldig mange av de 50 dårligste har spilt to runder på crooked cat....utfra resultatlisten så er det bedre score på panther enn crooked cat, så det tror jeg ikke har noe å si..men det kan jo hende Henrik trives bedre der. Som Rojahn sier til golf.no så er Henrik sinnsyk god med lange jern og ikke så god med wedge. På crooked cat så kan han angripe par 5 hullene og gå inn på 2 med et langt jern, mens på panther så må han spille seg inn med wedge på tredje slaget og dermed blir det som det blir.

kurt

over 17 år siden

kurt

nå var det sånn at den nedre halvdelen av resultatlisten etter 2 runder spilte CC og øvre halvdel på panthern.. naturlig at det blir sånn da.. tipper 66 på bjørnen i morgen! viktig å ha troen! :-D

McKivre

over 17 år siden

McKivre

Det virket kanskje litt lettvint det med å unngå dbogeys, men studerer en scorkortene til HB fra han kom inn på PGA-touren så ser en at det ofte er disse som vipper HB ut. Det har kanskje med spillestilen å gjøre (spiller aggressivt)og at det muligens ville bli mindre birdies. Men jeg tror faktisk det han ville få mest utelling på, rent treningsmessig var og prøve å unngå desse smellene. Han trenger ikke flere birdies eller par han trenger bare å bytte ut 75 % av dbogeys med bogeyes
Dbogey er jo egentlig dritdårlig scor ikke minst på hans nivå. Selv vi på hcp 17 er misfornøyd med det

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her