henrikf
Håper den kan holdes fri for folk som - stinne av selvtillit etter å ha gått St. Andrews på 67 på TW 2007 på x-boxen sin - synes det er elendig å få en dobbel bogey.
Det er mange som følger Henrik med det de har tilgjengelig og det er fint å utveksle meninger om spillet og tips om hvor den beste informasjonen hentes. Men for meg blir det morsommere hvis det går fram av innleggene at den enkelte har
1. tatt i en golfkølle før
2. Har en minimumsforståelse for hva det vil si å gå gjennom trykkokeren Q-school
For meg er det totalt uforståelig hvordan mainstream media kan fullstendig overse denne kvalifiseringen og i stedet f.eks kjøre uvesentlig langrenn og skiskyting vegg til vegg. Vi er tusenvis som venter spent på hvert slag og ville gjerne hatt hvert enkelt slag kommentert. I stedet er det mobiltelefonen til en av forbundets folk som er hovedleverandøren til det norske folk. Det er som i tiden med telegrafen.
Hva med golferen.no/Norsk Golf
Hva med golfsiden (hvor er den forresten?)
og hva med golf.no
Har de lagt ned? Burde de ikke hatt en åpen tourcast ved hjelp av Google Maps. Det er ikke så vanskelig hvis du har et menneske på stedet
De store nettavisene vil nok komme sterkere siste dag hvis det er spennende, men heller ikke de har skjønt potensialet som ligger i nettet på en slik begivenhet som går over mange, mange timer og der du kun trenger minimumsinfo.
I alle fall. Etter hvert som timen nærmer seg ønsker vi vår favorittgolfer lykke til. Det han gjorde i går er bare fenomenalt. Å reise seg etter det mentale ballesparket han fikk på ondag er stort.
Tar han inn ett slag hver dag på 25.plassen til en hver tid, vil han klare det.
Det kan han makte, men det er på ingen måte noen selvfølgelighet. Det betyr at det er ikke "typisk HB" om han får to bogeyer på rad. Det er golf og det er veldig typisk golf for en som sliter med utslagene slik han gjorde onsdag. På de første syv hullene hadde han bare to greentreff, etter det sluttet jeg å telle, jeg bare følte med ham. I går var det mye bedre. Nøkkelen er fariway og greentreff og en putter som vet hva den vil.
Alt skal klaffe om dette skal gå
Vi ønsker deg nothing but fairways and greens, Henrik.