Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Bjørnstad i finalekvalet

Kabel

over 17 år siden

Kabel

Starter 1600 i dag og spiller Panther lake, den tøffeste og lengste banen i kvalet. Han meldes i storform, tipper en 69 runde. Kom igjen Henrik, dette klarer du. Trenger noe å følge med på i vinter.

HIO

over 17 år siden

HIO

Allerede en tråd på dette lenger ned

kurt

over 17 år siden

kurt

han fortjener en ny tråd!! i dag kliner han til med 68.

Optimisten

over 17 år siden

Optimisten

Tipper dobbelbogey på ett av de tre første hullene han spiller. Kommer inn 1 over.

hyaj

over 17 år siden

hyaj

Er oppdateringene like drittdårlige som på 2.steget?

Oscar

over 17 år siden

Oscar

Litt pinlig å registrere denne nesten sykelige opptattheten av Bjørnstad i kvalet til PGA. Hvilke andre nasjoner bryr seg om dette, annet enn lille Norge? Er de like opptatt av dette i Sverige, og hvor mange svensker og dansker er med, forresten? Synes dette er nedverdigende for oss, men det viser vel bare at vi er fornøyd med smuler her. Én mann i kvalets siste runde der 3 andre misset tidligere, og kanskje får vi en på PGA neste år. Én mann på ET der 5 mann misset. Er dette Norge verdig som golf-nasjon med store ambisjoner?

Bobby Peru

over 17 år siden

Bobby Peru

Oscar; ta pillene dine.

evo

over 17 år siden

evo

Ang. svenskene.
De har tre stk med i siste steg (bl.a.Richard S Johnson), ligger egen sak om den ene av spillerne på golf.se (Oskar Bergman), og det er en egen post på forumet. Så den lille golfnasjonen Sverige bryr seg også.......

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Vær stolt istedet du, Oscar. Det kommer du nok langt med :-)

PS: Bedre å være fornøyd med smuler enn ingenting.

Nicolai

over 17 år siden

Nicolai

Slag for slap oppdatering:
http://www.pgatour.com/qschool/leaderboard/

HenrikFan

over 17 år siden

HenrikFan

Henriks scorekort live from Øyvind Rojahn:
http://www.weoem.net/portal/henrik.jsp?round=1

HenrikFan

over 17 år siden

HenrikFan

Nå gjør jeg noe annet, orker ikke følge med på de innledende rundene...

Nicolai

over 17 år siden

Nicolai

Åpner med birdie!

Blade

over 17 år siden

Blade

Fortsetter det sånn blir det 108 under par :)

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

bogey.

Heldigvis mange hull igjen :-)

Linkie

over 17 år siden

Linkie

Bogey på andre :(

Oscar: Vil du provosere så ta iallefall å skriv noe som noen kan ta seriøst.

Solskinnsgolferen

over 17 år siden

Solskinnsgolferen

Og, bogey på tre...

Solskinnsgolferen

over 17 år siden

Solskinnsgolferen

Og bogey på fire...

Får håpe han ikke spiller 4-på-rad...

Jens

over 17 år siden

Jens

Nå koker det i topplokket til Mr.Beartown...

Tomba

over 17 år siden

Tomba

Ligger ann til +107....

The slicer

over 17 år siden

The slicer

Litt kjip start ja.....

Men Henrik klarer dette!!!

Kubein

over 17 år siden

Kubein

Samme start som han har hatt de 2 foregående kval rundene, dette snur fort....lenge igjen

kurt

over 17 år siden

kurt

1 over etter 7.. ender -3 i dag!! :-D viktig å ha troen!

Hmmm

over 17 år siden

Hmmm

Lett å si. Ligger bare ti slag bak lederen.

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

Endelig en birdie...
Men det hadde gjort seg med nok et par birdies...
Leit med de tre bogiene. Kan bli leie å dra med videre...

fred

over 17 år siden

fred

hmmmmmmmm

Kubein

over 17 år siden

Kubein

Tilbake på par ihvertfall...håper på en birdie på siste 2 og bedre runde i morgen

R8

over 17 år siden

R8

Selvfølgelig ble bogey på siste hullet.Men bare 5 slag bak for å sikre plassen.Dette blir veldig spennende.Han ser nok måner og stjerner nå.......

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

Med kun 15 bak seg på lista og hele fem slag opp til kval-grensa etter en dag, er jeg redd for at dette kan bli SVÆRT vanskelig.
Dessverre.
Her må det to-tre gode / svært gode runder til for i det hele tatt å få lov til å spille de siste to dagene.
Triste greier.
:-(

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Enkel resept, max 2 bogeys og 3-6 fugler pr runde.

Teori kan overføres til praksis, og det tror jeg Henrik klarer!

Kubein

over 17 år siden

Kubein

St. Able Ford....sett deg litt inn i reglene før du poster...det er INGEN CUT.

5 slag opp er ingenting

Kuskalle

over 17 år siden

Kuskalle

Tull. 5 slag opp er laaaangt.
Særlig når man vet at kvalgrensa vil flytte seg 2-3 slag per runde. Det vil si at Bjørnstad må snitte på 66-67-runder resten av kvalifiseringa.

HenrikFan

over 17 år siden

HenrikFan

Det er cut Kubein, etter 4 runder, hvor har du vært?

HenrikFan

over 17 år siden

HenrikFan

Men det holder å ta 2 slag per runde fo rå ta cutten, så kanskje to slag per runde for å komme blandt de 25 :)

Kubein

over 17 år siden

Kubein

Javel.... står klart og tydelig ingen cut her...:
http://golf.no/article2125790.ece

Kuruke

over 17 år siden

Kuruke

Kubein: Hvis du vanligvis er så spydig og bastant basert på noe du har lest i media har du store problemer!

R8

over 17 år siden

R8

Er det cut eller ikke???

Kubein

over 17 år siden

Kubein

Sakset fra pgatour:
Title: V. FINAL QUALIFYING STAGE
Detail: The Final Qualifying Stage competition will be conducted at stroke play, scheduled of 108 holes.

The field size will be approximately 156 players. The entry for fee includes: green fees, practice balls on all official practice and qualifying round days and liability insurance coverage covering liability, which may arise as a result of the applicant’s presence at the Final Qualifying Stage site

Kuruke: vet ikke hvem som har størst problemer jeg.....

Kubein

over 17 år siden

Kubein

Står ikke noe om cut på pgatour sine sider...så de som mener det er cut får komme opp med en link

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Hyggelig dialog.

På golf.no står det også at det ikke er cut.

Kubein

over 17 år siden

Kubein

Ja, litt lenger opp så har jeg postet fra golf.no...har også sjekket pgatour..ingen cut, så henrikfan må nok bite i gresset :-)))

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Jeg så det rett etterpå, noen ganger plasker pølsene ned på tastaturet kjappere enn øynene som ser!

Heia Henrik!

Havår Bokkø

over 17 år siden

Havår Bokkø

Tenk om en skøyteløper under et VM startet en 1500m med å gå 50 meter i feil retning før han snudde og prøvde å ta igjen de andre. Hvor stor sjanse hadde han da mot verdenseliten?
Henrik har forspilt sine sjanser allerede etter 4 hull. Selvfølgelig kan han rette det opp igjen med en 60-runde, men det skjer bare ikke.
Slutt å drømme folkens, dere er jo værre enn hjerneløse arbeidsløse engelske fotballhooligans

HenrikFan

over 17 år siden

HenrikFan

Legger meg flat!

Beklager!

Husket feil fra 2005, her er resultatene (finner ingen historikk på PGA.com )
Og der er alle med med 6 runder.

http://sports.espn.go.com/golf/news/story?id=2248955

Kubein

over 17 år siden

Kubein

Da er dagen reddet :-)

tilskuer

over 17 år siden

tilskuer

Paul Stankowski kvalifiserte seg til touren i fjor etter en første runde på 79, så det er jo ikke umulig.
Forøvrig blir det feil å sammenligne Q-school med en 1500 meter på skøyter. En maraton vil vel være mere riktig, og der har det litt mindre betydning om en starter med 50 meter i feil retning.
Men vanskelig blir det for HB, det er utvilsomt. Det er vel større sjanse for at han ikke greier det enn for at han greier det.

Oscar

over 17 år siden

Oscar

Alle dere superoptimister om at HB klarer å kvale inn til PGA: mener og tror dere det dere skriver, eller er det bare håp? De formuleringene dere bruker avslører en infantil holdning til en tøff konkurranse. Tror dere at HB leser dette, slik at han skal bli oppmuntret? Er det egen-oppmuntring i en vanskelig tid? Det er jo så lett å skrive: "Dette klarer du Henrik" o.l. , men er det ikke litt naivt? Jeg sa det før konkurransen, og sier det igjen; dette klarer han ikke. Konkurransen er altfor tøff, og det er så mange gode golfspillere med i siste steget i forhold til steg 1 og 2 at HB simpelthen ikke er god nok. Derfor blir det dere skriver temmelig urealistisk, men hvem bryr seg om det? Her er det bare å slenge ut barnslige uttrykk og håp om fremtidige runder på 60-tallet, og igjen: "Stå på Henrik, dette klarer du!".
Dere glemmer en viktig ting: dersom HB går en eller flere runder på 60-tallet, så er det haugevis av andre av de 160 som kommer til å gjøre det også, og da er vi like langt. Han er allerede akterutseilt, og vil ikke klare å bli blant de 25 beste. Vet dere ikke hvor mange bedre golfspillere enn HB som er med her? Tilfeldigheter vil ikke avgjøre, det vil heller ikke en enkelt 64-runde, når konkurransen går over så mye som 6 dager.
Fortell oss heller hva dere innerst inne tror, ikke bare sleng ut uforpliktende håp. Det kan hvemsomhelst gjøre. HB leser ikke denne spalten likevel, så her kan man være ærlig.

tilskuer

over 17 år siden

tilskuer

Innerst inne tror jeg optimisten og pessimisten ved reisens slutt får samme endelikt, men optimisten har det mye morsommere på reisen.

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Ok, etter å ha lest Oscar sitt innlegg må jeg bare være ærlig:

Dette klarer Henrik!

Go Henrik!

Oscar: du har din innstilling, jeg har min. Heldigvis er folk ulike. Uten at jeg blir spesielt sur&sint på de som mener noe annet enn det jeg gjør.

Olsen

over 17 år siden

Olsen

Hei Oscar: Synes du har mange gode poenger. Du burde tatt deg turen til Lerkendal i går og fortalt alle trønderne hvor lite sansynlig det var at de skulle vinne, at de burde se på hvor mange gode spillere det er på det andre laget og at det ikke er noen vits å rope til spillerne for de hører ikke etter likevel. Etc. etc. Så hadde de sluppet å kaste bort tida. Vi trenger flere som deg som kan få folk ned på bakken når de begynner la følelser styre i stedet for å være realister.

R8

over 17 år siden

R8

Eagle på første hullet!!!!!

Rune.

over 17 år siden

Rune.

Det var en grei start

R8

over 17 år siden

R8

Han går 4 under i dag!! Men selvfølgelig avslutter han med bogey på siste hullet.............

fean

over 17 år siden

fean

hjelper jævlig lite å starte med eagle når du får dobbel bogey på hull 2

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Det mest sannsynlige regnestykket kommer her:

Oscar = Konrad = Bobby = Leiv Osvold.

optimisten

over 17 år siden

optimisten

dobbelbogey på andre.....

Er det mulig. Gir gan "jernet"(eller kanskje driveren?) på hvert hull nå og håper på det beste eller ?

Realistisk sett tror jeg Henrik er nødt til å avansere noen plasser idag for at det skal være en rimelig sjans

Rune.

over 17 år siden

Rune.

Birdie på 4 i alle fall.

Kubein

over 17 år siden

Kubein

Er vel Bjørnstad i et nøtteskall...dessverre. Men han kan fortsatt gå en 68-69 runde og være med igjen.

Kubein

over 17 år siden

Kubein

Ny birdie på hull 6..-2 for dagen. Hold deg unna bogeys nå da.

Blade

over 17 år siden

Blade

Ny birdie nå :) -2

Muscle

over 17 år siden

Muscle

Ser på PGATOUR.com. Ikke helt oppdatert. Hvor ser dere?

Blade

over 17 år siden

Blade

http://www.weoem.net/portal/fetchTopicVisitor.do?subscriber=4793457044&roundkey=1196347808939&cont=score

jess

over 17 år siden

jess

BIRDIE på hull 9

3 under etter 9 hull med en dobbel

Ikke no tull på back nå da henrik;)

Jomjom

over 17 år siden

Jomjom

Oscar kan umulig være Leif Osvold, for Osvold har ikke intellekt til å si "infantil" som er et avansert ord av gruppen "fremmedord".

Oscar er en smarting som hater optimister, og Bobby er jo helt klart i samme gaten.
jeg sliter med å bestemme meg om Bobby = Leif Osvold, så det betyr at stillingen er vanskelig å avgjøre. omtrent det samme som resultatet av kvalifiseringen.

å? hva mener jeg? Jo, jeg mener at Oscar er en negativ pessimist som ikke liker at folk prøver å holde på håpet og ønsket, mens røkla er optimister som drømmer om lave 60-runder og blir like skuffet hver gang det blir midt på 70tallet i stedet for.

jeg tilhører sistnevnte, og har ingen ønsker om å være en selvpåtatt realist med manglende selvinnsikt.

jeg innrømmer at jeg er en håpløs optimist.
Oscar/Osvold/Bobby derimot, innbiller seg at han er realist, helt uten referanser, og helt uten vitnemål om det.

en klok mann sa til meg:
"hør aldri på en person som forteller deg hva slags personlighet han/hun har. det er din jobb å ha din egen oppfatningen av andres personlighet"

det er ikke nødvendigvis noe bedre å dømme andre hele tiden, men de som totalt mangler selvinnsikt avslører seg lett med å kalle seg selv "ydmyk" "realist" "forståelsesfull" etc.

bare se på Ramnefjell. han er full av disse påstandene om egen person.

velvel, nok om det.

STAU PAU HENRIK!!!! uten støtte raser tårnet!

Kabel

over 17 år siden

Kabel

Frank Lickliter II er ikke akkurat i dårlig slag....-16 etter 26 hull er ikke annet enn veldig imponerende. Hadde ikke gjort det bedre selv

Blade

over 17 år siden

Blade

NY birdie :)

Blade

over 17 år siden

Blade

To par fem igjen også på de hullene han har igjen..... Her bør det være muligheter hvis han kan holde hodet kaldt!

Kabel

over 17 år siden

Kabel

Fantastisk bra, synd med den runden i går...men han kan fortsatt klare det. Er akkurat nå 3 slag bak og bare ett slag bak fulle rettigheter på Nationwide.

KANONBRA

over 17 år siden

KANONBRA

birdie på hull 12, banens nest vanskligste hull. -4 for dagen, KANONBRA

opp

over 17 år siden

opp

til alles opplysning ligger det også bilder fra dagens runde på den linken til wegolf. Kanonvær ser det ut som ivertfall

Blade

over 17 år siden

Blade

Og på bildene ser det ut som det var en syk birdie putt han satt på hull 12 i sted!!!

lk

over 17 år siden

lk

Snakk om å ha funnet toppformen, Frank Lickliter er på -7 etter 10 hull i dag og -17 totalt.

lk

HIO

over 17 år siden

HIO

Kabel har allerede kommentert det..............................

Blade

over 17 år siden

Blade

Ny birdie!!!

Kabel

over 17 år siden

Kabel

Dette er jammen artig å følge med på altså...synes jeg ser lite skribling fra alle negative og pessimistiske nå!!!

Stian

over 17 år siden

Stian

Jeg heier på HB av relativt egoistiske grunner. Jeg vil følge en nordmann på PGA Touren neste år, enkelt og greit!

Tabu

over 17 år siden

Tabu

Dem som sier vi ikke har flere tabuer igjen i vårt samfunn, kan bare sjekke følgende setning: Måtte han nå bare unngå bogey på veien inn!!

Kabel

over 17 år siden

Kabel

Par på hull 15 etter å ha misset litt med utslaget, 3 hull igjen, 2 par 4 og ett par 5. Bør bli -6

bra

over 17 år siden

bra

bra putting av henrik idag, 19 putter etter 15 hull

grei putting

over 17 år siden

grei putting

7 putter på siste 6, og totalt 19 putter på 16 hull, høres ut som grei uttelling!!

grei putting

over 17 år siden

grei putting

etter 15 var det ja

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Det måtte jo komme en bogey, vi får håpe det blir med den...

Blade

over 17 år siden

Blade

Satse på dårligst par inn nå, er jo et av banens enkleste par fem nå. Vært mange birdier der i dag!

Bobby Peru

over 17 år siden

Bobby Peru

Satser på -5 for dagen og T60'ish etter to runder.

Lickliter har spilt to vanvittige bra runder; -19 ....

Kabel

over 17 år siden

Kabel

Birdie!

Bobby Peru

over 17 år siden

Bobby Peru

Birdie på 17.!!!

Blade

over 17 år siden

Blade

Det står bogey på hull 11 på pgatour.com.... Noen som har noe håndfast ?
Rojan som går og ser på burde vel vite dette...?

Offisiell score??

over 17 år siden

Offisiell score??

På pga q-schools side har HB bogey også på 11, og dermed -4 for dagen og -2 totalt etter 17 og T85.

kurt

over 17 år siden

kurt

satser på at rojan har riktig. har mer tro på det enn den på pga

tertit

over 17 år siden

tertit

http://www.weoem.net/portal/henrik.jsp?round=1
Denne linken sier -5.
http://www.pgatour.com/qschool/leaderboard/
Denne linken sier -4. Pga bogey på hull 11.
Kan noen fortelle hva som er riktig?

tertit

over 17 år siden

tertit

Var vist litt sein, flere som har oppdaget det.

Kubein

over 17 år siden

Kubein

Par på siste, 67 for dagen...dersom Rojahn ikke roter

kurt

over 17 år siden

kurt

par på siste.. bra runde uansett bogey på hull 11 eller ej.. men får satse på at han fikk par der.. blir spennende de neste dagene :-D weeeeeeeeeeee

Bra, men tøft

over 17 år siden

Bra, men tøft

Om det er rett med -4 for dagen, er også det en god runde, men han spiser likevel ikke mer enn ett slag på kvalgrensa. Ett slag på de fire siste også, så går det akkurat! Tøft, men ikke helt håpløst.

kurt

over 17 år siden

kurt

hvor mange er det som går videre etter lørdag?

Kubein

over 17 år siden

Kubein

Det er ingen cut, alle spiller 6 runder

kurt

over 17 år siden

kurt

oki!! var feil på pga.. rettet nå!! jippi

Kubein

over 17 år siden

Kubein

Står med 67 slag og -5 på pgatour nå....Dette kan gå!! ukjente Canizares gikk fra 92 plass til 2 plass på en runde........

Truls

over 17 år siden

Truls

Men Henrik klatret 71 plasser. Godkjent det også! :-)

Apropos Canizares; lå -8 etter 17 hull og avsluttet med eagle. Hvem av oss hadde hatt nerver til det? hehe

Kubein

over 17 år siden

Kubein

Nok en 62 runde av Lickliter......fantastisk, rett og slett

Lickiter

over 17 år siden

Lickiter

Lickiter utklasser hele feltet, leder med 10 slag eller no?

På 2 runder golf! En mann slår 170 andre med 10 slag ned til nr 2 etter 36 hull er utrolig. Tiger hadde aldri gått bedre enn Lickiter har gjort igår og idag, for å sette ting på spissen

HenrikFan

over 17 år siden

HenrikFan

Nytt navn: Frank Slickfighter 6-II

gringo

over 17 år siden

gringo

Åpner med birdie idag

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her