Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Spørsmål ang. greenene på Larvik?

Dårlig putter

over 21 år siden

Dårlig putter

Hvorfor er alt tipp topp på Larvik bortsett fra greenene? De skal jo ha så bra vekstforhold, så hvorfor er ikke greenene bra? Jeg mener de kjører helt syke greenfeer til å ha så dårlige greener. Fairway, semi er vel blandt de flotteste i landet...

Jostein

over 21 år siden

Jostein

Har selv stilt dette spørsmålet og det virker rart på meg. Kjenner mange medlemmer og svaret er nok sammensatt. Kompetansen ved anleggningen og ved driften er nok et svar. Økonomi, les vanning og klipping ofte nok er nok også en del av svaret. Det er også svært få gode golfspillere som er medlemmer det spiller derfor ingen rolle for 99 av 100 medlemmer at greenene er middels.

Baneeier er svært opptatt av kvalitet og jeg tror nok de vil sette fokus på dette når flere tar opp problemet.

Dårlig putter

over 21 år siden

Dårlig putter

Ja, det håper jeg virkelig. Lurer på å starte underskriftskampanje for bedre greener :-) Spiller der ofte under sommermånedene og har de siste årene blitt obs på at greenen aldri ser ut til å bli noe særlig bedre. Var nede 14 dager etter påske og greenene var faktisk bedre da enn de var i helgen... Merkelig spør du meg...

larvikmedlem

over 21 år siden

larvikmedlem

Enig at greenene på Larvik ikke står i forhold til resten av banen, selv om jeg synes de var blitt bedre nå i helgen enn tidligere i år. Kanskje det hadde hjulpet hvis noen hadde sperra inne #¤&# mopedister som synes det er morro å spinne på greenene?

Kanskje noen av gressekspertene her kunne informert om gresstype som er brukt på greenene i Larvik?

Bakvendt

over 21 år siden

Bakvendt

Greenene stelles i hjel. Greenene på korthullsbanen der som er åpne hele året og mer eller mindre overlatt til seg selv er alltid bedre enn greenene på hovedbanen helt frem til ca St. Hans.
Spark greenkeeperen og ansett en pensjonist med gressklipper i stedet

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her