Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

UNNASLUNTRERE

???????

over 23 år siden

???????

ER DET BLITT EN TREND DET Å IKKE BETALE GREEN FEE PÅ GOLF BANER I NORGE NORGE NÅR DET IKKE ER BETENT I START BODEN

Thor

over 23 år siden

Thor

Jeg håper at dette med å ikke betale for seg ikke blir en trend, men jeg håper også at å skaffe seg norskkunnskaper blir en ny trend....

Eivind

over 22 år siden

Eivind

Ja betente startboder kan også skape problemer en gang i blant. Ikke greit.

Kari A.M

over 22 år siden

Kari A.M

Når det gjelder å betale greenfee er det avhengig av at det er en kasse som vi kan legge pengene for greenfeen. Det er mange som kommer tidlig på banene nå på sommeren, dessuten bør man vel sende ut kontroll på banen der de undersøker om du har betalt, om du har handicapkort som er gyldig og at årskontigenten er i orden, her synder mange. Det er altfor dårlig kontroll rundt om på forskjellige baner. Jeg har spilt i 5 år uten en eneste kontroll ????

Mette Lindmann

over 22 år siden

Mette Lindmann

Med sånne greenfeepriser som er i Oslo-området er det ikke rart noen går på uten å betale.

Eivind

over 22 år siden

Eivind

I år har jeg sikkert gått 50 runder som jeg ikke har betalt, og på 12-15 baner. Jeg vet det er ikke pent gjort, men likevel er jeg litt stolt over det. Jeg ble plutselig arbeidsledig etter at firmaet jeg var ansatt i gikk konk, og måtte t.o.m. selge medlemsandelen min i golfklubben der jeg var medlem. Med 8 i hcp var det tøft å ikke kunne spille lenger, så jeg valgte å snike på banene for å prøve å holde et visst nivå til jeg får råd til å melde meg inn i en klubb igjen.
Dermed har jeg "spart" ca 15 000 kr i sommer, og det geniale er at dette er penger som ingen har tapt fordi alternativt hadde jeg ikke hatt råd og dermed ville ikke golfbanene fått disse pengene likevel.
Jeg har heller ikke tatt plassen til noen som ellers ville ha betalt, og jeg har gått på tider og baner der det har vært god plass mellom spillerne, baner der slitasje ikke er en faktor.
Jada, bare bli sinte dere som har råd og har betalt, men jeg er ikke selv skyld i at det har blitt sånn, ble bare økonomisk offer etter at en golfspillende direktør kjørte bedriften vår i dass. Og HAN er fortsatt medlem på Losby, sitter igjen med en av medlemsandelene han og to andre i direksjonen bevilget seg fra "representasjonskontoen" til bedriften.......
Snikspilling vil alltid forekomme, men i så liten grad at det neppe blir et problem for banene. De fleste som snikspiller er nok sånne som meg, som ikke har råd til å betale de astronomiske prisene det forlanges i golf i dag.
Hvorfor kan det ikke i stedet bygges baner av bra kvalitet der pengene brukes på BANEN i stedet for å koste på dyre klubbhus, proshop, restauranter, og alt det andre rundt som strengt tatt ikke behøves. I Storbritannia finnes en haug av baner med topp spillekvalitet, men bare en liten kiosk for salg av greenfeebilletter og et par gartnere som klarer å holde god (uten å overdrive) kvalitet på gresset. Hvorfor trengs 3 ganger så mye personell på en norsk bane ???

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her