Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Regelspørsmål?

SB

over 21 år siden

SB

Hadde en sjelden opplevelse i helga. På 18.hull gikk driven min i rughen, og når jeg kommer bort til ballen ser jeg at den hviler inntil/oppå en annen ball. Ballen min ville beveget seg hvis jeg flyttet den andre ballen. Den andre ballen var bare en tilfeldig mistet ball og tilhørte ikke noen i min flight.
Hva kan jeg gjøre?
Må jeg spille som den er med risiko for min egen helse, eventuellt velge å erklære uspillbar?
Kan jeg få fri dropp på noen måte?

Lanner

over 21 år siden

Lanner

Dette må regnes som en flyttbar kunstig hindring a la rake/plastpose e.l.
og du kan ta vekk den fremmede ballen. Dersom din ball beveger seg skal du legge den tilbake uten straff.

Brian Phillips

over 21 år siden

Brian Phillips

SB,

You can remove the ball and then replace your ball.

An abandoned ball is a movable obstruction. The player may remove it under Rule 24-1. Rule 22-2, which deals specifically with one ball interfering with another, does not apply. It applies only if a ball in play interferes with another ball in play. (Revised)

Brian

Dr Leadtape

over 21 år siden

Dr Leadtape

Husk at du må markere med en peg først før du plasserer balllen din eksakt som den første ballen lå.

SB

over 21 år siden

SB

Da den balanserte oppå den andre ballen kan det være vankelig å få den eksakt på samme sted, så kanskje jeg kunne satt den på en peg;-)

Så det er altså ballplassering og ikke drop som skal utføres, når hindringen er fjernet og ballen har beveget seg.?
Kan ballen rengjøres ved ballplassering eller gjelder det kun ved drop?

Brian Phillips

over 21 år siden

Brian Phillips

SB,

I don't think you can clean the ball but I am not sure and yes you have to place it back. You use a peg to help you place the ball back as close to the resting place as possible.

Brian

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her