Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Årsgreenfee - 2.500,- noen billigere?

Spilleglad - og prisbevisst

over 17 år siden

Spilleglad - og prisbevisst

På Solum Golfbane tilbyr de nå årsgreenfee for hele 2008 for kun kr. 2.500,-. (ingen innmeldingsavgift, kun krav til å være medlem av en NGF-klubb). De som tegner nå får visst spille fritt ut 2007 også,
og i fjor holdt de åpent helt til 15. januar - og åpnet 25.mars !

Det er rimelig for en 18 hulls bane, er det ikke?
Er det noen rimeligere innen 1 time fra Oslo mot Vestfold ?

Flyer

over 17 år siden

Flyer

Tilbud og etterspørsel fungerer og det gjør det etterhvert billig å spille golf.

Det er også billigere med aksjer i Osloområdet, men årsavgiften holder seg.
Ser ettehvert at mange av de banene som ligger et godt stykke fra Oslo, og som ikke ligger i desiderte ferieområder har utfordringer med økonomien.
Det gjør det billig å spille på disse banene så lenge de i det hele tatt eksisterer.
Spørsmålet blir når vi får se de første banene legger om fra golf til beitemark.

Ken

over 17 år siden

Ken

Alle klubber burde ha et tilbud om årsgreenfee. Hvorfor leie om det finnes årsgreefee å kjøpe?

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Sikkert flere klubber som kommer med tilsvarende tilbud.

Ulempen med "greenfee-medlemsskap" er at man kan hende ikke får delta i klubbens turneringer og annet lignende. Smak og behov uansett.

Greenfeemedlem på Solum

over 17 år siden

Greenfeemedlem på Solum

Tror ingen går konkurs av i tillegg å tegne medlemskap på Solum.
Koster kun 690,- pr år inkl. Norsk Golf. Heller ikke der koster det noen innmeldingsavgift.
Da får de jo bli med på alt hjerte måtte lyste av klubbens arrangementer :-)
De har en koselig klubb, hyggelig og uformell atmosfære, og vi blir gjerne flere :-)

Kjære Ken

over 17 år siden

Kjære Ken

Skjønner ikke hvorfor du har så mye i mot utleie av spillerettigheter?

Skjønner du ikke at det er til alles fordel hvis man får leid ut spillerettighetene. Alternativet er at du enten selger aksjen/andelen eller at du må betale for noe du ikke bruker.

Det

over 17 år siden

Det

gjelder bare om du handler før nyttår.

Greenfeemeldem på Solum

over 17 år siden

Greenfeemeldem på Solum

Neida.....
Ja gratis ut året gjelder selvsagt bare ut året ;-)

Tilbudet skal visst gjelde frem til 1.5 tror jeg. Men de har sagt at det er et begrenset antall.. Tror de satte tak på 800 eller noe jeg :-)
Går jo ikke så bra om de selger 2-3000 årsgreenfee. Da ville det blitt liten vits å ha spill så mye du vil, hvis du ikke får plass allikevel.

Det

over 17 år siden

Det

Det blir for lang salgsperiode, det skal klubbes ned på årsmøtet!

Baneselskapet

over 17 år siden

Baneselskapet

Heissann.
Priser på spilleandeler, greenfee og årsgreenfee fastsettes av baneselskapet og er ikke noe Klubbanliggende. Vi har suveren rett til dette, så det blir nok salgsperiode til 01.05.2008 ja!

Mvh
Baneeier

Det

over 17 år siden

Det

Det kan virke som det var det baneselskapet som startet diskusjonen her.
Flere av innleggene er laget av baneselskapet?

Årsprisen må selvfølgelig gjelde andelseiere også da?

Baneselskapet

over 17 år siden

Baneselskapet

Fikk en tlf fra en ny kunde som lurte på hvor lenge tilbudet varte og ble jo da unektelig litt nysgjerrig..

Og når jeg ser feil informasjon må jeg jo få lov til å korrigere.
.. Men ellers topp at det fattes interesse for vårt tilbud!

Priser for andelshavere vil bli fastsatt og er ennå ikke ferdig behandlet i styret ennå. Den vil jo ikke blir høyere enn årsgreenfeen ihverfall.
Men vi fant det viktig å gå ut med årsgreenfee tilbudet så tidlig som mulig for at de som skulle ønske det skulle få anledning til å skifte klubb før årsskiftet.

Og jeg må si jeg stusser litt på "Det"s holdning og utsagn som tydelig ikke er sjekket med fakta før de skrives på nettet.

Kongsbergmedlem

over 17 år siden

Kongsbergmedlem

Flott tiltak, Solum.
Nå kan sesongen forlenges med flere måneder med bare 30 minutter lenger å kjøre.

Det

over 17 år siden

Det

gjorde i hvert fall at alle opplysningene kom frem.
Det er jo bra.
Fakta på denne nettsiden er det som er publisert her, ikke det man ikke hadde forutsetning for å ikke vite noe om.
Det skal du ha.

Ken

over 17 år siden

Ken

Kjære Ken?

Du jeg leier spillerett selv jeg. Men det hadde vært enda lettere om amn kunne gå til en klubb kjøpe greenfee rett for et år og være ferdig med det. Slippe å kontakte andre "sivilister". Elllers er jo leiesystemet flott det.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

det er overhode ikke til alles fordel at man kan leie ut spillerett.
hvis ingen hadde leid ut spilleret, ville klubbenes økonomi vært noe bedre, for da ville de fått inn flere administrasjonsgebyrer på eierskifte....

:)

Pål sine kråker

over 17 år siden

Pål sine kråker

Der tror jeg du bommer stygt, Yngve. Du tror vel ikke det hadde vært like mange kjøpere som leietagere.
Det viktigste er tross alt å få spillere ut på banene for de fleste legger igjen mer penger på rangen, i restauranten og i proshopen enn de betaler i avgifter.

MEN DET_______

over 17 år siden

MEN DET_______

blir urettferdig for dem som eier aksje. Det kan blir vanskelig å selge eller leie ut for dem som blir stengt ute, grunnet finurlige formulerte kontrakter + gebyrer.

Baneselskapet: Kan den samme personen benytte seg av denne ordningen på Solum GK så lenge vedkommede vil. År etter år?

Baneselskapet

over 17 år siden

Baneselskapet

Dette er en ordning som vi ikke kan garantere vil vedvare, men det ligger i dag ingen retningslinjer for at det KUN skal kunne brukes 1 eller 2 år.
Vi hadde tidligere en Prøvespillerett, men responsen på dette viste seg å være liten. Vi har derfor nå istedet forsøkt oss på årsgreenfee.

Prøvespilleretter innebærer ofte fordeler med rabatter ved oppgradering til en full spillerett senere. Dette gjør ikke årsgreenfee.
Men for oss virker det som om dette ikke betyr noe for spillerne er at de slipper unna så rimelig som mulig (både "aksje-kjøp" og årsavgift :-)

Om ordningen fortsetter vil vel trolig avgjøres av golfmarkedet.
For dette er et åpent marked og vi må alle tilpasse oss dette etterhvert som det utvikler seg.

Jeg kan forstå at det kan være vanskelig å se for de som har kjøpt aksjer tidligere at prisene går nedover. Men slik er det på alle områder i livet. Mange har kjøpt varer som man ser at en stund senere kommer på tilbud :-) Slik er det å handle og slik vil det trolig alltid være. Noen ganger går markeder oppover. og de som kjøpte kan høste store gevinster. Andre ganger går det mer nedover, og da må man bli med på den turen også :-)

Mvh
Baneselskapet

The slicer

over 17 år siden

The slicer

Enig med Kongsbergmedlem, bra tiltak!

Skal ikke se bort i fra at det blir en årsgeenfee på meg iallefall. Det har blitt mange runder der både tidlig på våren og sent på høsten for min del de par siste årene. Sesongen der er jo 2-3 mnd lenger enn der jeg er medlem. Kanksje ikke landets mest spennende bane, men hyggelig miljø og stort sett fine forhold. (Hadde ikke vært feil om de hadde spandert på seg en oppgradering av bunkerene!)

Daglig leder

over 17 år siden

Daglig leder

Med mange hyggelige årsgreenfee skal vi ikke se bort fra at det blir muligheter for en rask oppgradering av bunkers tidlig neste år nei :-)
(noe av grunnen for tilbudet ? :-) )
Spre det glade budskap og ønsk alle velkommen ! :-) Snakkes i shoppen.

Men det____

over 17 år siden

Men det____

Blir jo ganske dyrt for folk som må betale årsåvgift i tillegg 2500.- i året. Man kan jo spille greengee manger hvor som helst i stedet for å binde seg til årsgreenfeen på Solum.

Ikke bare positive tilbakemeldinger om banen. Vet hvilke ulemper spilling på baner med frost medfører, ikke pent syn. Ønsker likevel klubben og eier lykke til, så ikke banen ender opp som beitemark;-)

Med det CO2 utslippet drøvtyggende kyr står for, er det bedre å kjøre noen mil?

Daglig leder

over 17 år siden

Daglig leder

Nå er jeg ikke helt med. Hva blir dyrt?

Det koster 2.500,- for å spille så mye du vil ut 2008 sesongen.
(ingen tillegg ! ) Dvs spiller du mer enn 10 ganger (tror jeg nesten uansett hvilken banes greenfee) er du likt ut. +/- :-)

Medlemskapet i Solum Golfklubb koster 690,- i året (ingen innmelding der heller), så i verste fall ender du ut med en kostnad på 3.200 for full pakke :-). Men for de som allerede er medlemmer av andre klubber stilles det ikke krav til at de i tillegg skal være medlem på Solum. Det er nok med èn NGF-godkjent klubb.

Solum = Rimelig - Golf for alle (og synes selv vi har en ok bane med ok forhold)

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Flott med alternative tilbud, der golfere selv kan gjøre sine regnestykker og prioriteringer!

Så vil det vise seg om vi klarer nettopp det.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her