Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Callaway oppgradering

Stoony

over 17 år siden

Stoony

Jeg er en glad hobbyspiller (hcp 22) som slår med Callaway X-16. Vurderer oppgradering til X-18 (kjøpe godt brukte køller for en slank lommebok). Er dette noen god ide? Er det noen stor forskjell på X-16 og X-18, eller bør jeg kanskje investere i X-20. Har for øvrig blitt veldig glad i Callaway sine oversizere...

Tobben

over 17 år siden

Tobben

X-20 vil være din beste investering.
Byttet i høst og er udelt positiv.
hcp 10

Guggen

over 17 år siden

Guggen

Investerte i X-20 tour, og er veldig glad for det

Ken

over 17 år siden

Ken

Spiller ikke med Callaway steikepanner og er glad for det

Oppgitt

over 17 år siden

Oppgitt

Vedlig godt innspill Ken. Tror det hjalp Stoony mye.

Enda mer oppgitt

over 17 år siden

Enda mer oppgitt

Veldig veldig godt innspill Oppgitt. Tror også det hjalp Stoony mye.

Benny

over 17 år siden

Benny

Hei.
Jeg spiller selv med X20, og er svært fornøyd med det. Jeg vil anbefale deg å prøve de forskjellige køllene før du bestemmer deg. Dra til Losby så tipper jeg at de kan finne ut hvilke køller som passer best for deg.

Bolle

over 17 år siden

Bolle

Tipper at flere burde spilt med "steikepanner" Ken. Du er nok en av de som triller rundt på blanke, fine blades og slår ballen i hytt å pine. Tipper Barbie blir imponert av deg når du tar fram den blanke kølla...

Megaslice

over 17 år siden

Megaslice

Har selv gått fra X-14 til X-20 i år, og kan ikke si meg annet enn storfornøyd (tross at det ikke ble mange rundene). Når det er sagt så var jeg rimelig godt fornøyd med X-14 jernene også, men regner med (som alltid) å få spilt mer neste år.

Kan anbefale X-20 jernene, men har ikke prøvd Tour. Enig med Benny at du bør prøve jernene før du kjøper, og på Losby får du nok råd så det holder!

Ken

over 17 år siden

Ken

hehe, jeg bare måtte. Det stemmer det jeg triller rundt med blanke fine Titleist blades, men slår ikke blallen i hytt og pine. Og min blonde er litt imponert ja.....

Ken

over 17 år siden

Ken

Nei seriøst, så er Callaway bra køller det, synes bare de er for store. Stoony, du bør jo prøve andre slankere modeller også. Kan godt være du likre de bedre.

Bobby Peru

over 17 år siden

Bobby Peru

Den største forskjellen på x20 og x20 tour er skaftene. Project X skaftene (tour) er best egnet for de som har for høy ballbane med ordinære skaft.

Anders

over 17 år siden

Anders

Vurderte både X-18 og X-20 iløpet av sesongen, og mitt valg ble X-18. Dette fordi jeg i utgangspunktet slår ganske høyt, og med X-18 fikk jeg litt lavere ballbane (og litt lengre slag) enn med X-20. Bortsett fra dette momentet synes jeg at forskjellen var forsvinnende liten. Men som med nesten alt innen golf, så er det din egen "feeling" når du slår dem som teller, så har du muligheten, så prøv dem skikkelig før du bestemmer deg, lykke til :-)

blue

over 17 år siden

blue

Er det noe som ikke imponerer annet enn tullinger så er det høyhandikappere med blades.

Ken

over 17 år siden

Ken

Hehe, hvis det er meg du sikter til så har jeg aldri sagt jeg er høy hcp'er.

Ken

over 17 år siden

Ken

Du Stoony, kjøp de køllene du liker å slå med, blås i hva alle "ekspertene" som "vet hva som er best for deg" sier.

Umulig å spille bra golf uten å like sine køller.

blue

over 17 år siden

blue

unnskyld da Ken. Du bare låter som en ;)

water

over 17 år siden

water

Callaway X20 er kanon. Jeg har selv spilt på tilpassede semiblades siste trekvart år etter råd fra kompetent hold. Jeg byttet til X20 for et par måneder siden og kjempefornøyd med resultatet, ... og for dem som bryr seg om det, køllene er faktisk fine å se på også :-).

OD

over 17 år siden

OD

Har tenkt på det samme som Stoony, men er ikke sikker på dette med stål eller grafitt skaft. Har stål på x14 køllene nå - er det noen som har noe vettugt å si til det - hc19

water

over 17 år siden

water

Vanskelig å gi gode råd når det gjelder skaft. Jeg byttet fra regular stål til stive grafitt skaft. Det er første gang jeg benytter grafitt til jern køllene. Jeg er som sagt veldig fornøyd, både med skaft og køllehodene.

Jeg mener det eneste fornuftige rådet når det gjelder valg av skaft må være å teste. Det finnes ikke noe enkelt svar, tror jeg.

Ken

over 17 år siden

Ken

Du må vite sving hastighet, hvordan du svinger, osv. Her er det greit med en pro egentlig.

Sjalupp

over 17 år siden

Sjalupp

Ser at Ken plutselig fikk hcp 3,2 den 17/11 kl. 19:12. Dette forklarer hvorfor han spiller med blades...eller kanskje ikke :)
Har forresten hørt at enkelte proffspillere også kanskje skulle byttet til overz (M Th. f.eks) ;)

MCS

over 17 år siden

MCS

Jeg tok en test på Losby med Optifit fra Callaway før jeg kjøpte mine nye køller.

Store forskjeller på de ulike modellene, men for å få rett ballbane er det viktig å få riktig skaft også. Lengde, lie og stivhet.

Selv kjøpte jeg Prescion Rifle 6.0 stålskaft til mine køller da det gav meg mye bedre ballbane.

jonag

over 17 år siden

jonag

Gitt at feel og tilbakemelding ikke var viktig mener jeg at alle har godt av å spille med så lettspilte køller som mulig. Men man trenger forskjellig lettspilthet.

Når det gjelder vertikalt tyngdepunkt i slagflaten er dette noe man må velge ut fra ballbane. Slår man høyt og velger Callaway som gir høy ballbane kan det bli snø på ballen.

Lettspilthet i størrelse på sweetspot, spesielt fra hel til tå har alle godt av. Dernest, å ha en kølle som kjennes stabil i treffet også ved skjevtreff er også bare til det beste.

Sålens utforming er viktigere enn man tror. Slår man fin torv og får bra høyde og spinn på ballen så vil man ikke ha breie såler med masse bounce. Er man en duffer som prøver å løfte ballen trenger man en slik likevel.

Men så kommer dette med feel. Jeg har ikke prøvd masse køller, men byttet i år til noe midt i mellom blades og cavity (ikke muscle). Konkave blades kan man si. man får mer masse bak ballen, men likevel en perimetereffekt (cavity). I tillegg er de smidde i mykt stål. Den feelingen jeg får er noe jeg ikke vil legge fra meg. Mykt, solid, promoterer å slå ned i ballen. Slår mye bedre med de køllene enn feks et progressivt støpt kjempefint sett fra KZG. Samme skaft, lengde, grep, svingvekt, osv, så det er køllehodene som gjør forskjellen.

Og da ble det plutselig mye vanskeligere.

Skulle gjerne prøvd et smidd cavity-sett av samme merke som blades, men jeg har ingenting å utsette på blada, så hvorfor kaste bort penga...

Jeg har stor tro på X20 tour. Om du er en som får fin høyde, har stort sett rette slag, får litt spinn og slår rimelig solide jernslag tror jeg dette er fine køller for deg. X-forged er ikke å forakte, annet enn pris da...

Sweet Spot Not

over 17 år siden

Sweet Spot Not

Jeg spiller med X18 og er fornøyd med disse. Min sving og mitt treffpunkt er ikke helt lik hver gang og tror jeg er avhengig av stort SP. De som kan gå over til "tynne" blades er vel spillere som svinger og treffer helt likt hver gang, eller hva?

water

over 17 år siden

water

Jeg har som sagt spilt på semi blades det siste året. Dette etter råd fra en av landets beste kølletilpassere. Han fortalte meg, etter å ha gjennomført tester at jeg har et balltreff som er så godt at jeg kunne slått med en planke om jeg ville. Slikt underbygger egen forfengelighet.

Jeg har likevel ikke vært helt fornøyd med det jeg har prestert, så jeg valgte å teste X20. Resultatet er betydelig mer lengde samt at jeg er mer stabilt på retning. Så da er svaret enkelt for meg.

Forøvrig har jeg spilt på et HCP mellom 9 og 11 de siste 5-6 årene. Jeg burde vært veldig nær null dersom HCP-et skulle stått i forhold til hvor mye tid jeg bruker på trening.

Ken

over 17 år siden

Ken

Sweet spot not!

Sweetspot blir ikke større egentlig, køllehodet tåler bare treff utenfor sweetspot bedre. Sweetspot er et ørlite midtpunkt på alle køller. Det er vektfordelingen i køllehodet som gjør noen køller lettspilt eller ikke.

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Bytta fra semiblades til TM RAC LT i fjor høst, veldig fornøyd med det.

Spurte en pro jeg stoler på hva han hadde av jernsett i "passe tilgivende" sorten, det sto mellom TM og C x-18. Prøvde begge, snakka med pro, og valgte TM.

Man må prøve køllene og de må funke mellom øra.

Årets spill med nye køller? Mye bedre, men det kan også ha med et antall protimer å gjøre.

jonag

over 17 år siden

jonag

Ken
ikke heng deg opp i sweetspot.
Det er brukt slik jeg forklarer. Man sier stor sweetspot når tilgivenheten er stor. tilgivenhet er mange ting. Det er størrelse på område som gir omtrent samme energioverføring, det er køllens stabilitet ved treffet (køllehodets MOI), det er vertikal plassering av tyngdepunkt (påvirker mest sweetspot vertikalt), det er offset, det er bounce, det er grad av rotasjon av køllehodet inn i impact.

MCS

over 17 år siden

MCS

Hvis vi ser på hvor lettspillte køllene er ifølge Ralph Maltby
http://www.ralphmaltby.com/303

De forespurte av han som startet innlegget:
X18: 1040
X20: 1051

Til sammenlikning
X18 PRO: 982
X20 Tour: 716
X Tour 2005 modell: 460

Selv gikk jeg helt den andre veien, i forhold til hcp, når jeg kjøpte nye køller og valgte de mest lettspillte køllene jeg kunne finne, Fusion Wide Sole (1216).
Ballbanen fikk jeg ned med relativt stive stålskaft.

De er ikke pene, men de er utrolig tilgivende.
De er store og klumpete og minner mest om hybrider.
De gir lite feedback på treffet, men går oftere rett frem enn mine gamle Callaway køller.

På wedgene, hvor jeg foretrekker mer feedback, gikk jeg for X Tour

jonag

over 17 år siden

jonag

interessant.

Jeg er redd for å miste feelen, men man bør jo kunne endre feedback til å bli visuelt og lydmessig enn vibrasjonsmessig gjennom skaftet.

Denne ideene skal jeg kanskje prøve...

Ken

over 17 år siden

Ken

Jonag!!!!!
Hva med å lære deg å slå skikkelig isteden? Så slipper du å slå med jernklumper store som stekepanner.

Ken

over 17 år siden

Ken

Beklager jonag jeg skrev til deg men mente til MCS

Del

over 17 år siden

Del

Msc,

Interessant. Jeg spiller selv på stadard Callaway Fusion. Dette hodet gir veldig god tilbakemelding på off center hits, og jeg har dessverre alt for mange slike. Skulle gjerne ha forsøkt ut Callaway Wide Sole engang. Tror de kunne ha forbedret spillet en god del. Utseende gir jeg blanke i, men tror kanskje jeg ville savne tilbakemeldingen. Spesielt på de lengre jerna tror jeg at jeg kunne ha oppnådd langt bedre slag.

Standard Fusion er relativt lettspilte, men sannsynligvis scorer de noe lavere enn både X-20 og Big Bertha. Den har også tynnere top line og mindre offset enn de mest lettspilte Callaway køllene. Fusion Wide Sole mener jeg å ha lest er den kølla som har desidert høyest målt playability factor av alle målte køller. Tror den ligger opp mot 1300.

Noen som ha link til tabellen ?

MCS

over 17 år siden

MCS

http://www.ralphmaltby.com/assets/215/MPF_06-07.pdf

Jeg savnet kun tilbakemeldingen de første slagene. Når jeg så at ballen faktisk gikk rettere var det offer jeg gladlig gjorde.

Køllene gir en viss tilbakemelding, men mye mindre en noen andre køller jeg har prøvd.

jonag

over 17 år siden

jonag

Grunnen til at jeg liker mine er nok at de er forged, "blad/muscle/cavity" og samme MPF som X20 tour... Maltby MMB.

Henke

over 17 år siden

Henke

Jeg syns jeg får masse fin feedback på gode treff når jeg hører det tynne, sprø smellet i titanen på mine Fusion jernkøller. Forstår at feedback'en man får i bladkøller sitter mer i hendene, men det er feedback nok for meg å høre det. I tillegg til å se ballen selvsagt, som unektelig går oftere dit man ønsker med en lettere kølle, uansett hvor god man er.

"Ballen lyver aldri..."

water

over 17 år siden

water

Finnes det noen jålebukker her? Synes tydelig at jeg kan se paralleller til diskusjonen fru statsminister satte i gang. Jeg tror her finnes masse forfengelighet, men regner ikke med at så mange vil innrømme det.

I dag spiller flere av de bedre spillerne med lettspilte køller.

but, the ball IS the biggest lier..............

Ken

over 17 år siden

Ken

Blade/muscle/cavity?

Jonag, hvis du vil ha feel, så spill med smidde bladkøller.

Blades, ingen over ingen ved siden av, som det heter i reklamen

mikkelrev

over 17 år siden

mikkelrev

Callaway.....gir meg grøsninger :-))

rev

over 17 år siden

rev

Hva betyr egentlig muscle?
Selv foretrekker jeg progressiv cavity på køllesettet.

jonag

over 17 år siden

jonag

Ken sjekk:

http://www.golfworks.com/product.asp_Q_pn_E_MA0062_A_cn_E_1

Ken

over 17 år siden

Ken

Ja jeg ser de lager blades.....

Men progressiv cavity?

Tro du får slutte med de revene gitt......

Cavity har lite masse bak sweetspot.

Blades har mye masse bak sweetspot.

jonag

over 17 år siden

jonag

MMB er ikke progressive cavity... jeg har mykt karbonstål bak all køllene. bladet er ikke flatt bak, men litt konkavt og man får da en liten cavity-effekt, iallefall perimetervektmessig. Får nok masse bak ballen og metallet gir en myk følelse, spes om jeg slår ned i ballen.
Og du er altfor opptatt av blades ;-) Hva spiller du ?

Ken

over 17 år siden

Ken

Jeg spiller Titlieist 680 2-PW

HM

over 17 år siden

HM

jonag.
Er det stor forskjell på vekt på køllehoder, eller er det skaftene som utgjør forskjellen?
Jeg føler at mine køller er tunge, ikke svingvekt nødvendigvis, men totalvekt.

Ken

over 17 år siden

Ken

Hei sjefen på dette forum!!!

Nå er det nok med vås i denne tråden....

Blir helt svimmel av alt noen klarer å lire av seg..

Hjelp, hvor er antivås medesinen min

Hacker

over 17 år siden

Hacker

Ken,
Det er en hovedgrunn til at mange foretrekker blades, og det er at de er JÅLETE! "Se så flotte de er"...

Virkeligheten er at alle amatører slår mange slag litt utenfor sweetspot, også lavhandicappere, og bør derfor spille mer tilgivende køller.

De beste køllene for amatører er både tilgivende og gir god tilbakemelding/feel.

Til Ken

over 17 år siden

Til Ken

Når startet våset?

Ken (21.11.07 kl. 20:19) Hcp: 3,2

Jonag!!!!!
Hva med å lære deg å slå skikkelig isteden? Så slipper du å slå med jernklumper store som stekepanner.

Til Ken

over 17 år siden

Til Ken

Unnskyld Ken
5 dager før

Ken (16.11.07 kl. 14:08)

Spiller ikke med Callaway steikepanner og er glad for det

jonag

over 17 år siden

jonag

Ken, titleist er nydelig køller med fornuftig spillbarhet. Når man har blades er de mest, av alle spesifikasjoner, litt mindre tilgivende i bommer mot tå/hel.

Men jeg er enig i Hacker. det er ingen grunn til å spille med vanskelig utstyr. Dog blir man bedre til å slå bra med blades, men spiller garantert ikke bedre golf med blades. da er det bare å velge. Og dette er samme råd som jeg gav tidligere til trådstarter. X20 tour gir deg litt mer kontroll på slagene, men de er noe mindre tilgivende. Da er det bare å velge utfra evne.

HM: Vekten på køllehodene er veldig standard, mest fordi det er vekten på køllehodet som mest av alt bestemmer vekten du kjenner når du svinger i fart. Man vil helst også kunne selge et 7-jern med "standard" lengde (slik som andre konkurrenter) slik at vekten er lik og innenfor +/- 5 g stort sett fra alle andre konkurrenter.

Skaft derimot varierer sterkt. Fra 40g til 130g i ukuttet tilstand. grafitt er fort halve vekten av vanlig stålskaft.

Dersom du føler køllene er tunge er det rett og slett lengden på skaftet som nok gjør dem det, evt så har du også littegrann tyngre køllehoder, men det er som jeg sier begrenset.

Vekten kan du jo måle opp mot en kompis, men når du svinger er det først og fremst Momentum of Inertia du kjenner, dvs tyngden du kjenner i fart.

En driver med grafittskaft kan veie bare 290g og en SW med stål kan veie 460g og det er 50% tyngre. Så det er ikke vekt vi egentlig kjenner, men "skaftlengde"

Ken

over 17 år siden

Ken

Fornuftig spillbarhet? Hadde du noen gang truffet ballen rent med blades, hadde du innsett hvor idiotisk et slikt utsagn er...La oss kutte ut sånt tåkeprat.

Blades har liten tilgivenhet mot off center hits. Ikke bare litt mindre, men mye mindre.

Henke

over 17 år siden

Henke

Nå er det vel du som er i tåka, Ken?

Spillbarhet er nettopp det Titleist har mye av. Tilgivenhet, som du så treffende kaller det, har de derimot mindre av. Det er vel spillbarheten som gjør at så mange profesjonelle har Titleist 680 og tilsvarende i bagen?

Syns å være så hissig og nedlatende når man gjør såpass grove skivebom. I andre idretter ville man sagt at du hadde en real pølsebu der. Det hender den beste, fortvil ikke.

HM

over 17 år siden

HM

Takk for svaret jonag.
Med 1,5 tomme lenger skaft og midsize grep øker selvsagt vekten ift standard.
Men jeg skal veie dem og sammenligne med annet sett. Jeg tror totalvekt er større enn på andre jeg har sammenlignet med

Ken

over 17 år siden

Ken

Jeg mente at Titliest har fantastisk spillbarhet, ikke fornuftig....Idiot....

Dessuten er vekt på skaft avhengig av tykkelse på godset også ikke bare lengde....

Hacker

over 17 år siden

Hacker

Jåle-Ken,

Poenget med tilgivende køller er at du får like gode slag i sweetspot, og bedre slag off sweetspot. Hvis du av og til bommer på sweetspot så lønner det seg m.a.o. ikke å bruke blades.

Den eneste fordelen er at du kan lire av deg kommentarer som (sitat Jåle-Ken):
"Hadde du noen gang truffet ballen rent med blades, hadde du innsett hvor idiotisk et slikt utsagn er".

jonag

over 17 år siden

jonag

Ken, gidder ikke diskutere med tullinger som deg. Jeg slår ballen rent nok til å vite hva jeg snakker om. Har du satt deg inn i hva som bestemmer spillbarhet av køller ?
Du får gå i din egen verden og heller la være å høre på at du kanskje kunne spart feks 1 slag i snitt pr runde med mer tilgivenhet. Hadde vært tøft med under 3 i hcp ? Det er det golf handler om.

HM. Om du har 1,5 tommer lenger så ligger det nok der. Hadde jeg økt lengden med 1,5 tomme på mitt 7-jern er det det samme som å legge til nesten 30g vekt på køllehodet. Er ikke rart du føler de er tunge... En ting om lengden føles bra er å gå over til mye lettere stålskaft. Det kan utligne "halve" vekten om du idag spiller med standard tyngre stålskaft. Grepet har ikke noe særlig å si når du svinger

seb

over 17 år siden

seb

typisk norsk å bry som om andre har blades eller cb jern ( eller poteter ).... jeg har alltid spilt blad køller har prøvd cb køller men spiller ikke bedre av den grunn .... så være sin smak , ingen vits å hacke på andre av den grunn :)

HM

over 17 år siden

HM

Jonag

Det er Hogan Regular jeg har i skaft. Jeg vet ikke hvordan vekten er på disse kontra lettere stålskaft.
Og, riktig det med grepet. Vil vel gjøre svingvekt litt lavere med tyngre grep.

water

over 17 år siden

water

seb, jeg ser ingen som bryr om hvem som spiller med blades, men vi bryr oss når noen jåler seg enten det er med blades køller eller med design stoler. Det er typisk norsk, og det er bra! :-)

blue

over 17 år siden

blue

synd ken. du skulle hørt på meg.

Ken

over 17 år siden

Ken

Mange som føler seg underlegne ja. Jåle seg med blades? Nå har jeg hørt det og.

Trodde det statussymbolet var borte for lengst.

Dere får holde på......

jonag

over 17 år siden

jonag

Ken, jeg føler meg ikke underlegen. Ble bare irritert på at du måtte angripe meg. hva galt har jeg gjort...

Testa Maltby for å prøve mer blades og nå har jeg ikke noen grunn til å velge noe annet.

Forged er et must for å få feel tror jeg. Jeg innrømmer at jeg slår bedre med mine blad enn med cavity for med cavity er følelsen for god når man slår dårligere og da begynner jeg å plukke ballen eller til og med slå opp på den...

Å gå for langt opp i lettspilthet gjør at man får offset og lavt tyngdepunkt i tillegg. Det kan fort gi for høye slag og for de langtslående kanskje til og med for mye spinn. Derfor må man ned i spillbarhet for å få kontroll på ballbanen.

Grunnen til at jeg liker titleist er at de har fornuftig tyngdepunkt for konsistent balltreff og ballbane. De er OK i bommer mot hel tå. Dine køller er jo de minst tilgivende. Titleistkøllene fra 2006 er relativt mye mer tilgivende uten å gå på bekostning av ballbanekontroll...

Jeg valgte mine fordi jeg ville ha kontroll på tyngdepunktet og ballbane i høyde og ellers maks tilgivenhet og ikke for mye offset og skulle være forged. Ut fra de parameterne finner du ikke noe bedre idag...

jeg har et annet kølleset av KZG PCIII. De er progressive cavity og like spillbare som dine. Jeg slår ikke like bra med dem...

jonag

over 17 år siden

jonag

HM:
svingvekt er bare en enkel måte å få jevn vektfølelse i jerna når du svinger. I realiteten gir en konstant svingvekt over hele settet en jevnt minkende MOI fra lang til kort jern. Skulle du ha MOI-matcha settet skulle du ha hatt ca 0,5 svingvektpoeng mellom hver kølle.

Svingvekt endres av tyngre grep, mens MOI endres mye mindre. Grunnen til det er at svingvekt er en funksjon av vekt*lengde om et punkt 14 eller 15 tommer fra grependen, mens MOI er en funksjon av vekt*lengde*lengde om grependen. For svingvekt er da grepet mye lenger fra punktet enn for MOI der grepet er mye nærere punktet som er grependen. Ergo endres svingvekt mer og den endre til noe mindre, mens MOI endres knapt noen ting.
Rent fornuftig skulle det vel også være slik. Du holder jo i grepet, så det koster deg ingenting å svinge det rundt ift køllehodet.

Køllemaker burde ha vurdert dette. Det er ikke bare å forlenge 1,5 og være happy. Man må tenke på vekten køllene får også og om de da funker for den stakkars golfer. Gode køllemakere plukker lette køllehoder og lettere skaft når de må forlenge for mye. Evt forlenger man noe mindre og endrer lie mer upright.

tm

over 17 år siden

tm

Ser av debatten at mange har lavere hc enn meg,ja.
Allikevel,når så mye kunnskap er samlet.Kan noen av dere hjelpe meg?
Er veldig spent på de nye JERN - hybridene.Noen som har prøvd dem??

HM

over 17 år siden

HM

jonag

Takk for svar. Køllene er bygget originalt fra fab med 1,5 tommer ekstra.

jonag

over 17 år siden

jonag

OK HM :-)
Det er ikke særlig mye tilpassning desverre. Bare å justere kappemaskinen 1,5 tomme et sted i Kina..
Og en grunn til at jeg spiller komponentkøller slik at jeg kan tilpasse det selv eller av køllemaker

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her