Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Forskjellsbehandling av jentene ???

F. Orvirret

over 17 år siden

F. Orvirret

Leser idag at Marianne Skarpnord får trening med Darren WC og mental trener, mens Lill-Kristin Sæther ikke engang har caddie, og hun har vært 3 år på LET.

Hvorfor er det slik forskjellsbehandling av disse to?

LKS er kun 3 år eldre og det kan ikke være årsaken til at Skarpnord får all denne støtten men LKS ingen støtte.

Er spent om noen her har meninger om dette!

Facit

over 17 år siden

Facit

Det har vel litt med hva man er villig til å ta i mot også og hva man faktisk har fra før. Så vidt jeg vet så har Lill et bra støtteapparat hos Losby.

green

over 17 år siden

green

Troe ikke ar aldersforskjellen på de to damene har noe med saken å gjøre. (Vi vet jo at damer som Laura Davis sjarmerer oss ved sitt vesen og idrettsånd, til tross for alder)

Ellers vet jeg ikke hva Losby tilbyr LKS, og hva hun ønsker å ta imot av støtte.

Folk flest er takknemlige for all støtte de kan få som idrettsutøvere. Får ikke dama den støtten hun fortjener av sin hjemklubb, bør Losby skamme seg.

Er det derimot slik at LKS ikke ønsker/eller har nytte av Losbys hjelp, sier det en del om Losby. Nå må jeg poengtere at jeg ikke vet hva LKS er tilbudt, og hva Losby kan tilby.

Tror neppe det er så svart/hvitt som F.Orvirret antyder ;-)

Søren

over 17 år siden

Søren

Her har det lett for å bli mye gjetting og synsing i mangel av faktiske opplysninger, men allikevel:

Begge to har sannsynligvis lik adgang til å trene på Olympiatoppen og med Matias L som trener. Jeg antar LKS også kan bruke Daren WC hvis hun vil, men hun er sannsynligvis fornøyd med sin pro (John Uppard?) Hvlken hjelp og støte LKS har til få tak i en mental trener vet jeg ikke, hun kunne antakelig trenge det.

I artikkelen i golferen.no antydes det at MS skal få hjelp av NGF hvis behov for å diskutere et økonomisk opplegg, i det ligger det antakelig også hjelp til å skaffe sponsorer hvis hun og hennes apparat forøvrig ikke klarer det. I sommer hørte jeg det ble sagt fra en som antas å ha kunnskap om dette at LKS bare hadde VG som sponsor. Hvis NGF hjelper MS med et økonomisk opplegg antar jeg at de også kan hjelpe LKS?

Det er neppe svart/hvitt dette her, men disse to bør ha det samme tilbudet fra NGF, så få de selv bestemme om de vil ta imot det eller ikke.

F. Orvirret

over 17 år siden

F. Orvirret

Her er det enda mer synsing enn jeg hadde håpet på, for det er opplagt at folk tar imot hjelpen de kan få, og hva meg bekjent er det ikke mye eller noe hjelp LKS får fra forbundet.

Ble litt sjokkert over at hun ikke engang har caddie på LET, og da er det litt meningsløst å diskutere hvorvodt hun ønsker ta imot hjelp!

Poenget mitt var at det åpenbart er forskjellsbehandling, og at forbundet setter igang et apparat for ei som har kvalifisert seg for LET for første gang, mens LKS som har vært der i 3 år og igjen klarte fullt tourkort ikke får en dritt slik det kan virke som.

Så i stedet for å spekulere om hvorvidt LKS ønsker ta imot hjelp, så ta som utgangspunkt at alle ønsker ta imot lik hjelp, og i denne saken er det ikke samme apparat i sving, og det kan virke som det ligger en årsak bak, eller trynefaktoren kanskje...?

Synes bare det er en skam at ei fast på LET ikke har caddie, og det spyles penger over de som ikke trenger dem i samme grad, siden de lettere får store sponsorer, slik som HB og Tutta. Om de som minst trenger pengene tar største potten, hva da med bredden og norsk golfs mulighet for å få flere spillere opp i det gode selskap?

Poenget var også at forbundet driver med både forskjellsbehandling OG elendig disponering av pengene sine....eller er det Norsk Toppgolf og med vissr edaktør ved roret som fordeler disse pengene (så skjevt) ??

Kommentarer?

green

over 17 år siden

green

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Begge er i Team Norway, så da har de vel tilgang på samme støtteapparat.

Caddie skaffer spillerne selv vil jeg anta, Tage gjør vel det på ET?!

Jeg tror forbundet er på riktig vei, og at de gjør sitt beste for at spillerne skal kunne forbedre seg.

Jeg tror også spillerne selv blir flinkere ift sponsorer mm.,og det er deres eget ansvar!

HenrikFan

over 17 år siden

HenrikFan

Det aller beste hadde vært å headhuntet en trener fra toppapparatet i Sør-Korea, :)
Da hadde det dukket opp mange hemligheter fra treningskulturen som hadde vært interessant å se hvordan hadde funket på norske jenter!

Tror det hadde gått brillefint med litt beinhard treningsdisiplin nå som Tutta er i front, da ser jentene at det nytter!

Caddieconsult AS

over 17 år siden

Caddieconsult AS

det blir massevis av caddier tilgjengelig neste år. Kan nevne: Peter Kaensche, Paul Nilbrink, Cecilie Lundgren, Marius Torp, Erik Tage Johansen, og kanskje også Aronsen og Bjørnstad.
Bare send bestilling

Erik

over 17 år siden

Erik

hehe....Caddiconsult AS har nok ikke helt kontroll, men nesten! Herr Kanskje har vel sikra seg en plass på glansbildetouren CT neste år. De andre derimot er glimrende caddieemner - med unntak av når P4 en sjelden gang kolliderer med LET....

Chung Ding Kim

over 17 år siden

Chung Ding Kim

HenrikFan
Hemmeligheten er at det er rundt 3 millioner golfere i Sør-Korea :)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her