Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Solum

jesus maria

over 17 år siden

jesus maria

Vær og årstid tatt i betraktning, hvordan er forholdene for tiden?
Anybody?

Solskinnsgolferen

over 17 år siden

Solskinnsgolferen

jm har fått seg 2 nye Cleveland CG14 wedger som han skulle prøve forrige helg på Holtsmark, men Holtsmark var stengt pga frost. Gjett om han er desperat etter å få en runde før neste sesong da!

Truls

over 17 år siden

Truls

Jeg skrev jo nettopp at Kjekstad er åpen. Prøv de der da vel!

Yorkie

over 17 år siden

Yorkie

spilte solum søndag. Banen er helt grei den, greie fw, og greenene helt ok i forholdt til temperaturen, men hva skal jeg si?! blir litt spess å spille når underlaget er som betong. Altså, utslag: umulig å få peggen mer enn to mm ned, altså ta med syl!: Fairway: helt grei, mye rull men av og til i litt uventede retninger. Greener, greie å putte på, men helt umulig å treffe, eller heller mulig å treffe men umulig å få ballen til å bli der, regn med 5-6 meter høye sprett i en eller annen retning ved greentreff, trikset er å legge ballen i kort, høyre, lang eller venstre rundt green og så kjøre bump and run (helst med 2 grader eller så bounce på wedgene). Bunkere: noen som stein, og noen med 4,5mm løs sand oppå stein.... Golf er det, men en anderledes utfordring;)

jesus maria

over 17 år siden

jesus maria

jeje sunny, du glemte den nye R7 titanium 3 wooden som jeg skulle ha tæsja.. :)

jesus maria

over 17 år siden

jesus maria

Dette var forøvrig litt humor..

http://www.golferen.no/wip4/disc/detail.epl?id=12723

Yorkie

over 17 år siden

Yorkie

veit ikke jeg jm. Sier vel kanskje mest om fyren som forventer myke fine fairwayer og greener når det er frost...

tell the truth

over 17 år siden

tell the truth

Joda men jeg forstår frustrasjonen. De burde heller si at det er kaldt ute, så det kan være noe hardt i bakken enkelte steder. Dermed blir det opp til hver enkelt om de allikevel vil spille.

jesus maria

over 17 år siden

jesus maria

Ja, altså var ikke nødvendigvis enig med spilleren, men litt humor var det.. :)

Innmari Særrjøs

over 17 år siden

Innmari Særrjøs

jeg kan fortelle dere en ting, og det er at jeg kjenner personen som skrev innlegget på golferen, og han er i stand til å få frem det negative i det meste.

forventningene hans blir aldri møtt, og han skylder på at Nordmenn ikke kan drive golfklubb, ikke kan spille golf, og ikke kan noenting.
(m.a.o. han er svensk selv).
jeg er medlem i samme klubb som han, og han er et prakteksempel på negativ lobbyist.

innlegget hans på golferen er bare en refleksjon av hans generelle innstilling til alle rundt han.
alt vi hører er hvor dumme alle andre er, og hvor dårlig han blir behandlet bestandig.

på tide med litt selvransakelse kanskje?

HM

over 17 år siden

HM

Jeg spilte sammen med samme karen i fjor i nov/des da vi "ble lurt" ned dit ogvi fikk som han skrev nye billetter for bruk i år.
Den gangen ringte jeg på forhånd ned da det hjemme i Oslo-området var frost. De svarte at; nei, her er det ikke frost, her er det helt fint. Jeg syntes det var merkelig og spurte nok en gang bare for å være sikker og de svarte at her var det helt fint. Da vi kom ned var det -1 grad og knallhard frossen bane. Ballen spratt som på stein og tredjemann i ballen gikk på snørra på ett tee-sted pga is.
Vi følte oss selvfølgelig lurt. Temp i Oslo kan være en helt annen enn i Holmestrand, og baneeier bør kunne ha mennesker i booking som klarer å forstå at det er frossen bane når det har vært minus 3 om natten og det er minus 1 om dagen. Unnskyldningen da var at det var personer på vakt som ikke hadde skjønt dette med at jord fryser når det er kaldt.

Solum bør nok skjerpe seg en god del med hva de melder ang åpen bane. Surt å kjøre 8 mil hver vei for å spille is-golf.
Kritikken han kom med er berettiget, det er ikke snakk om å være negativ, men betaler man for et produkt så skal man ha det produkt man har betalt for.

Dag

over 17 år siden

Dag

Om det medfører riktighet, så er det ikke akseptabelt av Baneselskapet.

Det som skal sies er at banen både på hjemmesiden og på Golferen.no's banestatus tydelig opplyser om at banen vil være åpen ved frost,

Jeg synes kanskje at han som skrev den ganske lange artikkelen på Golferen.no kunne ha rukket å titte noen sekunder på banestatus på web før han responderer slik han gjør.

HM

over 17 år siden

HM

Dag.

Som du ser så ringte jeg ned, og fikk feil info på tross av at jeg spurte på nytt fordi jeg syntes det var litt utrolig.
Hvis vedkommende gjorde det samme nå som jeg gjorde og har fått samme svar som meg så har Solum gitt feil info.
Kan nevne at Dynekilen som holder åpent hele vinteren også ved frost alltid har svart ærlig når jeg har spurt.

At det står på weben at det vil være åpent selv ved frost hjelper ikke. På tlf forventer man aktuell info om dagens status. Ikke generell info.

Forøvrig er det fint at Solum holder banen åpen langt utover høsten.

Solum-Golfbane

over 17 år siden

Solum-Golfbane

Riktig informasjon er viktig!

For å være sikre på at vi har forstått sitasjonen riktig har vi valgt å vente til vi har snakket med alle parter før vi svarte.

Dette har vi nå gjort på denne personens innlegg på www.golferen.no.
- vi viser derfor til dette svaret også på denne tråden.
http://www.golferen.no/wip4/disc/detail.epl?id=12723

Vi vil ikke svare ytterligere på disse trådene da vi finner dette lite konstruktivt, og det kun bidrar til at innleggeren oppnår sin vilje... vi bruker unødig tid på dette :-)

Det er viktig at alle golfere ser på kalender og gradestokk når de skal vurdere spill. Forventes det perfekte forhold er ikke Norge stedet å spille i perioden oktober-mai !

Men på Solum ønsker vi ALLE velkommen til Frostgolf så lenge snøen uteblir.

Med vennlig hilsen
Eiere og Ledelse på Solum Golfbane.

Tobben

over 17 år siden

Tobben

Pløy Solum å så korn.

barcentrale

over 17 år siden

barcentrale

Voksent Tobben..

Etter å ha lest innleggene på golferen, så kan jeg ikke annet enn å støtte Solum i denne saken. Envall, tror jeg hadde holdt en lav profil i denne saken hvis jeg var deg. Dette kommer det ikke til å noe godt ut av for din del...

Innmari Særrjøs

over 17 år siden

Innmari Særrjøs

som vanlig barcentrale.
han er kjent for å prøve å lage konspirasjoner mot ledelse i hjemmeklubben sin også, og prøver å sanke stemmer for å få folkebevegelse mot alle han ikke kommer over ens med(mange).
spillet hans som beskrives av de som gikk med Daniel har jeg også opplevd, og det er mye skryt og lite resultat.
vel, dette skal ikke være en tråd med sjikane, men litt retorikk må kunne brukes mot bedrevitere som stikker frem nesa si overalt.

Nicolai

over 17 år siden

Nicolai

Tobben er tydeligvis ikke voksen. Han kan ikke i hvert fall ikke skrive.

Pål sine kråker

over 17 år siden

Pål sine kråker

Ja det får man si, denne Daniel høres ut som en hyggelig kar.

Linkie

over 17 år siden

Linkie

Må si at jeg synes det er helt topp at personer som denne Daniel Envall blir svart på denne måten. Imponerende av Solum og ikke gi etter for en kar som tydeligvis ikke er helt ved sine fulle fem. Bra Solum!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her