Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Sensur og sjikane

Webmaster

over 17 år siden

Webmaster

Etter en dialog med Asbjørn Ramnefjell har vi blitt enige om at innlegg fra anonyme som går på kritikk eller sjikane av navngitte enkeltpersoner ikke godtas på noen av forumene.

Det har vært en tendens til at debatter som har blitt fjernet på golfsiden.com har fortsatt på scangolf med tilhørende kritikk som i tilfeller har blitt opplevd som sjikane. Dette er ikke heldig for noen av partene. Hvis noen har en følelse at de blir urettmessig "neglisjert" på andre fora, må de ta dette opp med den det gjelder og ikke bruke scangolf som kanal for å formidle dette. Dette skaper bare unødvendige konflikter mellom parter som ellers har et uproblematisk forhold.

Dette betyr ikke at vi kun godtar ensidig kritikk, men i tilfeller hvor man ønsker å formidle sin frustrasjon skal dette gjøres på en saklig måte. Ellers bør man helst henvende seg direkte til den det gjelder. Da vil man alltid få et saklig begrunnet svar tilbake.

Både golfsiden.com og scangolf ønsker å tilby et forum hvor man skal diskutere temaet GOLF. Ingen av oss driver noen form for sensur. Det vi gjør er å renske forumet (så godt det lar seg gjøre) for innlegg som ikke har noe der å gjøre. Dette tror jeg HELT sikkert mange forstår.

Et rent forum med belærende og underholdene tråder er det beste for alle. Dette vil tiltrekke seg flere debattanter og skape en triveligere plass å diskutere på.

Takke for at dere forstår dette!

PS: Scangolf har ingenting med golfsiden.com å gjøre, som det ble antydet i et tidligere innlegg. Hverken økonomisk eller noe som er arbeidsrelatert.

Ehh.

over 17 år siden

Ehh.

Mulig du ikke følger så godt med på Golfsiden.no webmaster,
men sensur er vel ikke så langt fra sannheten.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

jeg er for sletting av dusteinnlegg, men sliter innimellom med å være enig i hvor grensene går.

det må jeg bare akseptere, for eierne av forumet er eierne av forumet.

Samtidig, så synes jeg at eierne av forumet bør tåle konstruktiv kritikk uten å bli fornærmet og bare svare flåsete på konkrete spørsmål.

jeg føler at når jeg prøver å være konstruktiv kritisk med tilbakemeldinger på noen forum, så blir det så personlig for de som drifter at tilbakemeldingene bare blir sure og såre.

på den annen side, det må jeg også tåle, for som sagt, de som eier forumet er de som har retten...... :)

Tja

over 17 år siden

Tja

Godt tiltak, vi golfere er i perioder der baner er stengt ikke alltid like diplomatiske....

barcentrale

over 17 år siden

barcentrale

Sletting av innlegg er ikke sensur! Alle forum har moderatorer, som har til oppgave å fjerne eller moderere innlegg.
Min vurdering er at enkelte forum-eiere har et ønske om at innholdet skal være så godt som mulig. Og da snakker jeg om kvalitet og relevans til et tema (Golf). Kvaliteten på forumet oppleves på en måte som en del av varemerket til portalsiden. Det er i denne sammenheng jeg føler at det kan forekomme urettmessig inngrep. Tråder som sklir ut blir utsatt for korreks. En morsom kommentar til forgående debattant blir slettet for det det ikke er av allmenn interesse, etc...

Skal redaktøren aktivt etterstrebe kvalitet på forumet, er man på ville veier.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Problemet redaktøren av "den andre siden" (hehe) har er at han kommenterer hvorfor han sletter innlegg, gjerne på en sur og udiplomatisk måte. Dermed blir hans kritikk stående, mens den som blir kritisert blir borte.

Slik risikerer han å bli mobberen istedet for motsatt. Dette sa han at han skulle slutte med, men jeg ser han har gjort akkurat det samme nå igjen.

Ja, jeg vet jeg burde sagt dette til han direkte. Problemet da er bare at jeg risikerer å bli hengt ut som useriøs, kritisk og som en som vil "ødelegge" forumet.

anonym

over 17 år siden

anonym

Dette er bare så utrolig merkelig det som skjer, men dog svært nødvendig, for mobbing er ondskapsfullt i alle sammenhenger.

Igår leste jeg at redaktøren skrev og antydet at en navngitt og kjent person ( indirekte) er psykotisk. Redaktøren ser ut å være skikkelig ute etter denne mannen, hvilket alle som har fulgt med på golfsiden vet.

Redaktøren var snar å slette sitt eget svar da han innså at den som han hadde dialog med ikke var den han trodde og antydet. I tillegg var det åpenbart at han utnyttet en mulighet til å sverte denne mannen nok en gang, og nevnte ordet psykotisk flere ganger i sitt svar.

Det var sjokkerende å se at han som aktivt har gått inn for å få slettet slik søppel og direkte mobbing av navngitte og kjente personer, er en mobber i sitt eget forum og nettside. Og det attpåtil i disse dager da dette er blitt et hett tema, og der han selv kun har gått inn for dette samarbeidet for å få slettet kritikk mot han selv på denne nettsiden her, det er jo åpenbart.

Makan til journalistisk integritet skal en lete lenge etter. Var det flere som la merke til redaktørens svar på den aktuelle tråden?? Han slettet sitt eget svar temmelig raskt. Han skjønte vel at han hadde gått langt over støvelskaftet.

Webmaster

over 17 år siden

Webmaster

Nå er det joggu meg på'n igjen jo!
Det er jo dette jeg skriver om øverst her.

"Hvis noen har en følelse at de blir urettmessig "neglisjert" på andre fora, må de ta dette opp med den det gjelder og ikke bruke scangolf som kanal for å formidle dette. Dette skaper bare unødvendige konflikter mellom parter som ellers har et uproblematisk forhold."

Vær vennlig å akseptere dette da.

rARing

over 17 år siden

rARing

Jeg ser at hele tråden jeg startet om å være knsekvent i sesureringen her på Scangolf er slettet, men kan webmaster svare på om han har planer om å være konsekvent eller om det gjelder egne regler for diskusjoner om redaktøren av Golfsiden?

Tja

over 17 år siden

Tja

Er det noen som ser at enden på visa kan bli at både scangolf og golfsiden blir stengt for diskusjoner?

Er det det som er målet for noen av dere?!

Kjekstad er åpen, ut å spill golf!!! Litt mørkt nå kan hende....

705

over 17 år siden

705

Bare fortsett med det dere holder på med, så oppnår dere samtidig som tja sier at hverken golfsiden eller scangolf gidder mere. Blir dere aldri fornøyd? Dere aksepterer jo golfregler, aksepter der som golfsiden og scangolf sier, ferdig med det. Gunnar Bull er jo en oppegående person, men om ikke alltid enig, så aksepterer han det. Noen få ødelegger for alle, synd.

anonym antidilter

over 17 år siden

anonym antidilter

BÆÆÆÆ sa sauen og gikk utfor stupet med de andre, -ikke nok at han gjorde som alle andre, i tillegg døde han med dritlukt i nesen.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

jeg aksepterer reglene, samtidig som jeg stiller spørsmål til de, slik at de som lager reglene kan vurdere om ting kunne vært annerledes.

den dagen jeg ikke får lov til å gjøre det lengre, slutter jeg å skrive på nettet, for da er det ren sensur.

i mellomtiden, prater jeg også om ting som er gøy og interessant, så får vi se hvor lenge gutta i redaksjonene holder ut...

;)

Bertrand Russell

over 17 år siden

Bertrand Russell

Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil.

Ken

over 17 år siden

Ken

Liker de ikke det vi skriver kan vi jo bare slutte å bruke forumet. Det er jo frivillig det. Ingen som tvinger oss til å skrive noe som helst

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her