Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Bane med bra standard i Vestfold ?

Terje

over 21 år siden

Terje

Planen er å dra nedover i Vestfold til helga, og lurer på om noen har noen statusrapport på forholdene på banene dere nede, som gjør mine valg av baner litt enklere.
Tenker da på:
-Larvik
-Borre
-Nøtterøy
-Vestfold
-Grenland

Runar Nyrud

over 21 år siden

Runar Nyrud

Du glemte Kragrø: klipp / lim fra annen tråd:

Spillte Kragerø i går. Meget bra forhold, ekstremt bra sett i forhold til alderen på banen. Dessverre hadde de jobbet litt på greenene slik at de ikke var bra (meget forskjellig fart). De var luftet og dresset.

Vi traff hr. Haugsrud på klubbhuset, og han sa at det var de dårligste forholdene de hadde hatt på greenene i år.

MEN i løpet av et par dager denne uka med klipping og rulling så er det nok meget bedre... Alltid dårlig når man har "nyluftet / dresset" greener, men det må til.......

Må si at jeg ble positivt overrasket over Kragerø. Det må være et av de flotteste beliggenheter utsiktsmessig på et klubbhus jeg har sett... Usikker om jeg ville likt å være der hvis det hadde blitt tordenvær men.. .;-) Banen er en bane du spiller bedre når du har spillt den noen ganger, når du vet hvor du IKKE må bomme..... Treff fairway er mitt råd. Jeg mistet 5 (FEM) baller... og jeg hadde dritflaks som ikke mistet en til..... Scoren ble deretter (MEGET dårligere enn hcp). Dere som liker å gå opp på teesteedet med driveren å kline til på hvert eneste par 4 og par 5 hull = reis et annet sted (hvis du ikke er meget dyktig med driveren da... da har du eagel sjanser). Dersom du liker en bane som man må bruke hode og baneguiden (noe som vi ikke hadde da den ikke har kommet fra trykkeriet ennå...) = reis til Kragerø.

Larvik: Spillte den i April og da var den bra, og den har vel trolig ikke blitt dårligere.

Vestfold: 2 av kompisene mine spillte denne for 3 uker siden (ca), og da var de veldig fornøyd med banen, men ikke med greenene. MEN det er 3 uker siden som sagt.....

Holmestrand

over 21 år siden

Holmestrand

Kjør innom Solum GK på veien nedover. Banen ligger tett inntil E-18 ved Holmestrand. Første 9 er åpne for spill og backnine åpner for spill i løpet av sommeren. Dra innom og ta en kikk!

..

over 21 år siden

..

Glemte kragerø?? ...i vestfold!

Nøtterøy blir bedre og bedre med veldig bra greener.

Runar Nyrud

over 21 år siden

Runar Nyrud

Og Kragerø er i ...... Telemark... er det noe rart jeg hadde dårlig karakter i geografi ? ;-) Det er ikke så langt fra Larvik til Kragerø.

Cavalier

over 21 år siden

Cavalier

Kragerø ligger lengst sør i telemark, og det tar en time eller to med bil fra larvik. Har ikke spilt banen, men den er sikkert verdt et besøk.

Er medlem på Nøtterøy og er derfor ikke helt "upartisk" hva gjelder banen. For hva det er verdt: Spilte banen sist 17.mai og var godt fornøyd med forholdene. Greenene var ikke like gode som de var rundt og etter påske pga av lufting, men allikvel av meget god standard (Nå er de sannsynligvis tilbake til vanlig kvalitet). Fairwayene og roughen blir bedre hele tiden, må huske på at banen først har offisell åpning i år og det trengs naturlig litt tid før fairwayene blir helt tette. Allikevel er de av grei kvalitet. (Kan jo også nevne at golferen.no kåret banen til nummer 2 i Norge)

Har dessverre ikke spilt fylkets andre baner så langt i år. Men av erfaring er helt sikkert Larvik i god stand, Borre begynner vel å bli bra, mens Vestfold pleier å henge endel etter. Vestfold er blitt noe bedre etter de bygde om banen og ble kvitt en del av hullene som tidligere lå på myrgrunn.

-Cavalier

Helge Rydningen

over 21 år siden

Helge Rydningen

Vestfold er i ok stand. Greenene er ikke sånn som de var i fjor, men likevel greie. Noen fairwayer er litt brune. I tillegg er greenfeen nedsatt p.g.a. at man ikke her helt fornøyd enda.

Helge

Fooore

over 21 år siden

Fooore

Spilte Solum i dag, banen bærer preg av å være en fersk bane, men nesten uten andre spillere på banen mellom klokka 4&5 gikk jeg 9 hull på 70min, det har sin sjarm i en ren treningsrunde!

Tok meg den frihet å spille 2baller på enkelte hull, avsluttet med ett stykk eagle og ett stykk par på hull 9, det kan jeg leve leeeeenge på! Golfmessig.

Jostein

over 21 år siden

Jostein

Larvik er i bra stand som vanlig med unntak av greenene som for øyeblikket er patetisk dårlige. Jeg vet ikke om greenkeeperen har vært bortreist på ferie siste 2 uker men man skulle faktisk tro det. Det var bedre greener 20 april enn det er nå 20 mai !!

Skjerp dere Larvik ! 500,- i greenfee for å spille på humpete greener gidder jeg ikke betale en gang til. Det holder ikke å klippe hver 3 dag og bare vanne når gresset er i ferd med å dø....

Det positive er at med de vekstforholdene som er på Larvik vil banen i løpet av en uke med innsats, gjødsel, penger og vann !!! være meget gode igjen.....9 juni skal dere har Nordic league turnering og da må dere for guds skyld stille med bedre greener ellers fremstår banen som dårlig.......!

Enig med Jostein

over 21 år siden

Enig med Jostein

Larvik's greener har ALDRI vært riktig bra. Iallefall ikke om du sammenlikner med Borre eller Vestfold's. Så skjerpings Larvik...

vstfld

over 21 år siden

vstfld

Nå har vel ikke vestfold heller hatt de beste greenene de siste årene, i fjor var det greit nok, de var tette å fine, men fryktelig trege. Sammenlignet med nøtterøy som hadde helt utrolige greener var det natt og dag. Slik virker det å bli også denne sesongen.

Kjell

over 21 år siden

Kjell

Var og så på backnine på Solum igår. Hullene åpner rundt St. Hans og med utvidelsen tror jeg dette blir en veldig bra bane. Frontnine er litt kort, men med de siste 9 (med 3 par 5 på ca 500 meter) i spill vil dette bli en fullverdig bane

Jostein

over 21 år siden

Jostein

Det er feil at Larviks greener aldri har vært bra. For to år siden da Thor som er greenkeeper på Nøtterøy nå var keeper i Larvik var greenene meget fine stort sett. Under Nordic legue turneringen for to år siden var de sinnsykt bra og raske. Det viser at det er mulig med penger og innsats også i Larvik.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her