Runar Nyrud
Du glemte Kragrø: klipp / lim fra annen tråd:
Spillte Kragerø i går. Meget bra forhold, ekstremt bra sett i forhold til alderen på banen. Dessverre hadde de jobbet litt på greenene slik at de ikke var bra (meget forskjellig fart). De var luftet og dresset.
Vi traff hr. Haugsrud på klubbhuset, og han sa at det var de dårligste forholdene de hadde hatt på greenene i år.
MEN i løpet av et par dager denne uka med klipping og rulling så er det nok meget bedre... Alltid dårlig når man har "nyluftet / dresset" greener, men det må til.......
Må si at jeg ble positivt overrasket over Kragerø. Det må være et av de flotteste beliggenheter utsiktsmessig på et klubbhus jeg har sett... Usikker om jeg ville likt å være der hvis det hadde blitt tordenvær men.. .;-) Banen er en bane du spiller bedre når du har spillt den noen ganger, når du vet hvor du IKKE må bomme..... Treff fairway er mitt råd. Jeg mistet 5 (FEM) baller... og jeg hadde dritflaks som ikke mistet en til..... Scoren ble deretter (MEGET dårligere enn hcp). Dere som liker å gå opp på teesteedet med driveren å kline til på hvert eneste par 4 og par 5 hull = reis et annet sted (hvis du ikke er meget dyktig med driveren da... da har du eagel sjanser). Dersom du liker en bane som man må bruke hode og baneguiden (noe som vi ikke hadde da den ikke har kommet fra trykkeriet ennå...) = reis til Kragerø.
Larvik: Spillte den i April og da var den bra, og den har vel trolig ikke blitt dårligere.
Vestfold: 2 av kompisene mine spillte denne for 3 uker siden (ca), og da var de veldig fornøyd med banen, men ikke med greenene. MEN det er 3 uker siden som sagt.....