Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Draw driver

Shaft

over 17 år siden

Shaft

Noen av dere som har erfaringer med draw-drivere? Skal kjøpe meg ny driver nå og lurer på om jeg skal kjøpe draw eller reg. Med dagens sving kan jeg nok nyte godt av litt hjelp av en driver som ikke drar meg like langt til høyre som nå, men håper jo å kurere dette gjennom vinteren med jevnlig trening, men og uten pro.

golffer

over 17 år siden

golffer

latterlig å tro at du får draw bare fordi driveren heter noe med draw!

Fader

over 17 år siden

Fader

Sliter du med fade og denne kommer oftere enn du ønsker kan det rent generelt være et sjakktrekk å kjøpe driver med innlag draw. Men har du god tilgang til pro og gode treningsmuligheter generelt, så ville jeg satset på en regular. Feil som kronisk fade går jo an å gjøre noe med gjennom hard jobbing.

jesus maria

over 17 år siden

jesus maria

Jeg i motsetning til "golffer" har erfaring med draw-driver og er meget godt fornøyd. Du kreerer ikke automatisk en draw, men muligheten for å redusere en slice er absolutt til stede. Jeg har forsøkt taylor made r7-varianten.

Som sagt: har observert markant mindre høyre-trekk i drivene siden overgangen.

Xo

over 17 år siden

Xo

Fordelen med F.eks. TM R7 superquad, er at du kan sette den opp høy/lav Draw, høy/lav Neutral eller høy/lav Fade. Dette innebærer at du kan endre kølla dersom du endrer sving/svingspor, eller ønsker en annen ballbane med det svingsporet du har.

Ikke pro, men

over 17 år siden

Ikke pro, men

Hvis du har en nøytral driver så kan du prøve med blytape på hælsiden på kølla og se om det hjelper. Du har max 26 gram å flytte på hos R7 så vei opp blytape og test.
Poenget er å få tåa på hodet til å komme raskere rundt .

Uansett. En perfekt sving vil gi en draw med en draw-driver og en fade med en fade-driver.

Største årsak til slice er svingspor som kutter ballen. Kommer utenifra og inn. Den vil ikke en draw-driver klare å fjerne.

En pro fjerner flere meter av en slice enn noen driver klarer.

Fader

over 17 år siden

Fader

Ser ut til at det her er noen som blander sammen fade og slice. Dette er jo to forskjellige problembarn - eller to forskjellige sider av innenfor samme slekt..

Ken

over 17 år siden

Ken

Ja man kan rette opp litt av en fade ved å kjøpe en "draw" driver, men når det er sagt må det legges til at det er en en lettvindt måte som sjelden er uten andre problemer, så det er bare å si

RETT HELLER OPP SVINGEN ENN Å ENDRE KØLLENE

Yngve

over 17 år siden

Yngve

greit nok det Ken, men en draw vil hjelpe til med lengde og retningskontrollen også.

de fleste av oss har en liten fade, og den gir ikke noen ekstra meter akkurat!

jeg har nå byttet til jern som er litt upright, og det har gitt meg den ballbanen jeg ønsker meg.

skal i tillegg jobbe med svingen i vinter så jeg ikke kommer utenfra og inn, og satser da på å ha langt bedre kontroll med nye jern og en bedre sving når sesongen starter opp igjen til våren...

Tigar

over 17 år siden

Tigar

jeg mener de med høyt hcp absolutt kan dra nytte av en draw-driver. den vil gi mer lengde + at de fleste høyhandicappere sliter med slice. om du derimot vil forsøke å komme ned i hcp, altså bli bedre, vil jeg anbefale en nøytral driver. da kan man heller i turneringsammenheng bruke blytape om man i perioder slicer. det er en litt bedre følelse å mestre en rett ballbane enn å vite at det er vekta i driveren som kompenserer slicen. :)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her