Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Butikker i Norge

Freddie

over 23 år siden

Freddie

Finnes det ikke en skikkelig internettbutikk i Norge, for den saks skyld et skikkelig fysisk varehus med alt i utvalg??
I Sverige er det er det flere svært gode butikker på internett.

John Ivar

over 22 år siden

John Ivar

Har hatt samme utfordringen og funnet ut at XXL i Oslo og Stavanger har brukbare golfavdelinger. Det samme har Sportshuset med 7 butikker i Oslo området.

Hva gjelder nettbutikker er det rett tynt spør du meg så det etterlyser jeg selv. Etter at golfstore.no valgte å legge inn årene så er det ikke mange igjen. Men XXL har nettbutikk på www.xxl.no

USAImporter

over 22 år siden

USAImporter

Bestill fra USA. Prisene er svært hyggelige om dagen (med lav dollarkurs og alt det der). Du kan bestille fra www.clickandsavegolf.com eller www.tgw.com. Bra seriøse butikker, begge to. Prisene er ofte under halv pris i Norge. Sjekk ut selv....

Gunnar

over 22 år siden

Gunnar

Hva er fraktkostnadene til www.clickandsavegolf.com ? Hvor lang leveringstid ?

USAImporter

over 22 år siden

USAImporter

Vi bestilte 6 køller og noen baller, og frakten kom da på $90,- Da skal du i utgangspunktet få varene 3 dager etterpå (med FedEx). Vi fikk utstyret ca. 1,5 uker etter bestillingne fordi de ikke hadde alt på lager. Fikk noen gratis baller og reduksjon i frakten som tort og svie. Veldig bra. Derimot kan det være vanskelig å få kontakt med casg pr.e-post. Vi ringte og pratet med dem, da køllene ble forsinket, og det fungerte mye bedre :)

Tommy

over 22 år siden

Tommy

Vet du noe om www.clickandsavegolf.com er så seriøse at de aldri sender ut "piratutstyr" eller kopier? Går ut fra at din erfaring (USImporter) er god! Har du bestilt mer enn èn gang? Kjenner du andre med gode erfaringer med casg?

Per Kristian

over 22 år siden

Per Kristian

Ser på TGW sine sider at man kan regne ut fraktprisene direkte i "handlevogna". CASG har ikke samme funskjonalitet, men du kan jo bare finne ut hva frakten blir hos TGW hvis du vil handle hos CASG.

Man må betale norsk moms på utstyret, men hva er den amerikanske momsen som man skal trekke fra? Noen som vet?

USImporter

over 22 år siden

USImporter

Til Tommy: Har gode erfaringer både med www.clickandsavegolf.com og www.tgw.com! Vi har bestilt fra CASG to ganger, første gangen uten problemer, andre gangen med litt forsinkelse. Uansett, fordelen med CASG er at du kan konfigurere køllene med ulike skaft. Jeg bestilte en LiquidMetal-driver (se under "råeste driver"-tråden) med UST skaft. Vet ikke om man får dette skaftet i Norge, men det er sinnsykt bra. Mye brukt på touren i USA. Alt utstyret kommer i original innpakning og kølla slår like langt som en vanlig LM-driver, så jeg tviler sterkt på at det er en kopi, hvis den er det er det en veldig bra kopi :)

Til Per Kristian : Vet ikke hva vi betalte av moms på køllene i USA, men utstyret ble sendt fra CA, og der er vel momsen ca. 7-8% e.l. Momsen varierer fra stat til stat.

Tommy

over 22 år siden

Tommy

Takk USImporter.
Til Per Krisitian: Jeg har snakket med en kamerat "over there" og han bekrefter at "sales tax" ligger mellom 5-8% og varierer fra stat til stat. Det han imidlertid hevder er at denne svært sjelden er oppgitt i prisen. Han ville derfor gå sterkt ut ifra at prisen oppgitt på både TWG og CASG er uten "sales tax" og at norsk mva legges til ved ankomst Norge.

Runar Nyrud

over 22 år siden

Runar Nyrud

Jeg har i dag sendt mail til TGW med spørsmål om "sales tax". Jeg legger melding her når jeg får svar.

Jeg har nemlig lyst på C4 driver, og den koster 3500 her, inkludert frakt og norsk mva, dvs. ca 1400 billigere enn i Norge.

phunkhman

over 22 år siden

phunkhman

Vedr. kjøp av utstyr fra USA web'er. Jeg har kjøpt masse utstyr fra www.edwinwatts.com og fra www.tgw.com. Dette fungerer alltid mertefritt. Ikke opplevd noe tull i løper av den perioden jeg har brukt de. Det er koselige priser også, samt de alltid har det nyeste utstyret. Det har blitt bedre i Norge etterhvert, men før var det slik at nytt utstyr i Norge ofte var 2-3 år gammelt i USA og ofte utgått. Uansett... veldig bra og handle fra USA, og ikke farlig.

Raymond

over 22 år siden

Raymond

Hva med E-bay gutter ?! se hva jeg har vunnet / bestilt

Item Qty Description Price
--------------- --- --------------------------------------------- ----------
1846859786 1 TAYLOR MADE 300 SERIES 15* 3 WOOD HM-40 REG $174.50
1847420424 1 TAYLOR MADE 300 SERIES 17* 5 WOOD GRAPH R80 $174.50
1847405494 1 CLEVELAND 588 CHROME 56* SAND WEDGE - NEW! $69.50
1847436738 1 TAYLOR MADE 320 TOUR 10.5*DRIVER PGA TOUR STK $177.00
96343495 1 FOOTJOY WEATHER-SOF GLOVES 3 PACK LARGE WO'S $22.50
96343620 1 FOOTJOY WEATHER-SOF GLOVES 3 PACK LARGE WO'S $22.50
99651006 1 MIZUNO MP-33 FORGED IRONS 6-PW DG S300 NEW! $399.50
97015005 1 MIZUNO T-ZOID FLI-HI 24* GRAPHITE REG NEW! $124.50

Sub Total: $1,164.50
Shipping: $86.00
Insurance: $0.00
Tax: $0.00
Total: $1,250.50

Jeg passet på å vinne alle auktionene fra samme Selskap.
Ganske gode priser også !

Ser dere på banen !
Raymond

Ole

over 22 år siden

Ole

Hva med toll på varer som er bestillt i USA?

Ole

T

over 22 år siden

T

Ikke toll kun mva (24 %)

Joachim

over 22 år siden

Joachim

Edwin Watts golfshop er også å anbefale. Vi fikk utstyret etter bare 2 arbeidsdager! Se www.edwinwatts.com

M

over 22 år siden

M

Til Ole. En skal fortolle varene. Tollsatsen på 3% på golfutstyr. I tillegg må du belate toll på frakten, men skal du ha nytt utstyr vil jeg anbefale å teste utstyret i Norge og kjøpe det fra USA. En skal heller ikke så vidt jeg vet betale utenlandsk mva når en kjøper fra utlandet, kun norsk. Edwin Watts Golf (www.edwinwatts.com) ha godt utvalg, en vanvittig bra kundeservice og du har varene ila noen få dager. Det er mye penger å spare selv med en frakt på 75 dollar.

Jørgen

over 22 år siden

Jørgen

Det enkleste er å finne en kamerat, kollega eller annen son skal til USA, og få ham til å ta med seg et sett. Be ham ta settet med en runde på drivingrangen, og en tur på banen, så ser køllene brukt ut. Da slipper du moms, toll, tull og frakt.

Ollie

over 22 år siden

Ollie

Men husk da å ha en gammel "fillete" bag som de "brukte" køllene ligger i når kompis/kollegaen tar de med seg hjem.

Jeg gjorde det når jeg hentet mitt første sett fra statene og min ikkegolfende kompis hadde gjort en grundig jobb med å gjøre køllene "brukte" - det var så mye driit på køllene at at ingen toller hadde giddet å snuse nevneverdig i bagen (som forøvrig var splitter ny - men måtte vaskes grundig innvendig).

Jeg kjøpte hos Edwin Watts og de sendte køllene til hotellet min kompis bodde på i statene for en bitteliten fee.

Edwin Watts har ofte noen supertilbud og jeg betalte temmelig nøyaktig 35% av prisen her hjemme inklusive frakten innenlands og nok halvlitere til min kompis slik at også han var fornøyd............

USAImporter

over 22 år siden

USAImporter

Toll på sportsutstyr forsvant 1.juli. Dermed betaler du ikke toll for det du importerer selv. Ref: dinside

M

over 22 år siden

M

Ser jeg ikke var helt oppdatert på tollsatsene, en stund siden jeg sist bestilte.

Nybegynner

over 22 år siden

Nybegynner

Jeg er på jakt etter et herre helsett......hva er de beste merkene å anbefale på golfsett?Jeg foretrekker køller med stålskaft...er det de beste ?Noen som kan anbefale meg hva jeg skal kjøpe?....jeg er ganske ny i gamet. Når jeg snakker om helsett så mener jeg med driver og putter også.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her