Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

HB neste år?

Smilende Sam

over 17 år siden

Smilende Sam

Har stilt samme spørsmål på Golfsiden og prøver her og:

Jeg aner ikke hvem som kan svare på dette - men Marius Bjørnstad er jo av og til innom siden så kanskje;

Hva gjør HB hvis han ikke kommer topp 80 i PGA kvalet? Såvidt jeg kan se måtte han vært topp 60 på NWT for å få fast plass på NWT evt altså bli topp 80 på Q school. NWT sier ingenting om status for spillere etter topp 60 på rankingen - noen som vet? Er de uten rettigheter - eller får de en eller annen lav kategori?

For all del - mest av alt håper jeg jo at han får et kort på hovedtouren ved å gjenta suksessen fra 2005....

HenrikFan

over 17 år siden

HenrikFan

Jeg lurte på det samme, og stilte spørsmålet under tråden om Ukens turneringer forrige uke(PGA Q school)

Jeg fikk ikke noe svar, men søkte opp følgende selv:

http://en.wikipedia.org/wiki/Nationwide_Tour

"those who finished between 26th and 65th on the previous year's money list, and those who were formally fully exempt on the PGA Tour in the recent past. "

Ser ut som han i utgangspunktet vil være på venteliste på en del turneringer neste år om han ikke klarer kvalet.
Han er 13 mann etter de som har fulle rettigheter fra årets spilleliste.
Dette blir en conditionnal excemption på Nationwide.

De som rykker ned fra PGA tour i år blir ranket foran på invitasjonslisten til hver turnering.

Er ikke sikker på hvordan "nestenkvalerne" evt. vil bli ranket i forhold til henrik neste år:

The remaining players who have made it to the final stage of q-school will have conditionally exempt status on the Nationwide Tour"

Smilende Sam

over 17 år siden

Smilende Sam

Det er det samme som står på NWTs hjemmeside - men det sier ingenting om rettighetene til nr 66 - flg. Mulig det er en godt gjemt invitasjonsrett - men den er ikke mye å basere karrieren på....

Watchdog

over 17 år siden

Watchdog

Ser altså ut som det er vinn eller forsvinn for Henrik på Q-school.
Det er ikke mulig å tjene nok penger på golf dersom han rykker ut av nationwide. I år har han ikke tjent mer enn en god snekkerlønn.

Smilende Sam

over 17 år siden

Smilende Sam

Han har vel hatrt noen sponsorinntekter i tillegg til premiepengene - men lite å bli feit av vil jeg tro....

Vi krysser fingrene..... han fortjener en opptur.

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Tviler på at Henrik er særlig bekymra.

Men om han ikke satser neste sesong så vil det bli mye mindre underholdning golfmessig, ergo er jeg bekymra for meg selv. Hmm.

Bekymringsfullt!

Hen Bogan

over 17 år siden

Hen Bogan

Uffja. Jeg risikerer å måtte følge med på svenske spillere på PGA, NWT og ET - og ikke noen nordmenn. Gi meg en liten norsk nisse på ET, en på PGA og noen på Challenge - så har jeg en grunn til å stå opp om morgenen og holde meg våken om kvelden....

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her