Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Kunstgressgreener

Spinner

over 17 år siden

Spinner

Hei! Er det noen der ute som har erfaring fra spill på kunstgressgreener, og som kunne tenke seg å dele erfaringene med oss andre?

JohnnyBirdie

over 17 år siden

JohnnyBirdie

Har bare testet pitch'n put i Tromsø og det stinket! Tror nok at de greenene er dårlige sammenlignet med en del av de som er blitt lagt andre plasser. I teorien skulle det jo funket ganske bra ihvertfall

Spinner

over 17 år siden

Spinner

Kunstgresset i Tromsø tilsvarer gammel filt og kan ikke sammenlignes med dagens kunstgress etter det jeg forstår. Håper noen utover kvelden kommer fram med sine erfaringer, jfr.sine nummer av Norsk Golf hvor dete med kunstgress var tema.

Lurer Også

over 17 år siden

Lurer Også

Kunstgress må jo være tingen i deler av Scandinavia. Rart ingen har erfaringer å komme her på forumet. En forlengelse av sesongen i begge ender må jo være OK? Dessuten er det vel ikke skadelig med greener som er litt kjappere enn snittet?

@lle Fugler

over 17 år siden

@lle Fugler

jaja.... så da må jeg enten sope plastkuler eller... bare spille golf...hm... blir jo spennende å se hvordan greenene blir...når man kommer med...jordkladder rundt soft spiksen og bruker greenen som dørmatte ;)
For ikke å snakke om når en skal skifte hull.... hm.... innbiller meg det må bli en del andre løsninger enn man er vant til....
sikkert en fordel å legge det slik at vannet renner av ved regnvær
så vidt jeg vet...så må jo kunstygresset skiftes ganske ofte... er det ikke Ålesund stadion så må bytte gress? Normalt så har en...1.5 skader på greener i løpet av sesongen... Da mener jeg ungdom som er ute å spinner med moped/bil eller tar hullflagget og lager 50 hull i greeenen,
Når det er gress...så kan man lett reparere slike ting før spillerne kommer, men ved kunstgress...kan det sikkert bli en utfordring ...teknisk og økonomisk!
Vel... dersom mange nok aksjeeiere går sammen i en klubb... og vil ha plastikk bane ;) ... så bruker flertallet å få det som de vil :)

Dilter

over 17 år siden

Dilter

Noen som har spilt på Hovden? Der har de jo anlagt kunstgressgreener iflg. Norsk Golf.

... ... ... ... ...

over 17 år siden

... ... ... ... ...

sjekk tastaturet ditt, det ser ut som den forbanna punktum-tasten din har hengt seg opp, innimellom den forbanna stakkato-skrivinga di!

eller...skal....alle skrive....sånn?? Er... det sånn....du snakker?? Da er du ihvertfall DRIIT-kjedelig å høre på!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her