Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Orveland i gang med siste runden.

kurt

over 17 år siden

kurt

Orvis er -3 etter 8 hull. åpnet med eagle på hull 1. må trolig gå resten av hullene ca en under. dette blir spennende. hadde vært gøy å få han videre til neste steg med bjørnstad. klin til nå orvis.

over 17 år siden

Hvor får du info fra Kurt?

kurt

over 17 år siden

kurt

http://golf.no/article2082616.ece
+ golfsiden.com

jesus maria

over 17 år siden

jesus maria

Eagle på 1.runde.

Ligger ingen info ute om at han har fått eagle på sisterunden, skjønt det hadde jo vært trivelig om det var tilfelle! :)

kurt

over 17 år siden

kurt

ok.. gikk ræva uansett

janteper

over 17 år siden

janteper

Ja, jeg vet at noen av dere vil si at dette er typisk sandemose, og at vi bør ha de litt tro. Men jeg må nesten humre når underkvalifiserte norge spiller hvalfarter til statene fordi HB klart kunststykket i 2005. Det er et hav for Orveland, Thorp og Nævestad opp til PGA-touren, de er rett og slett ikke gode nok, og jeg tror ikke veien opp er å spille gateway-tour, eller prøve seg på et long-shot på pga-touren. Se på Larsen og Peter K. De har spillt på seg selvtillitt gjennom sesonger på CT, Larsen er på ET, Peter er der enten i år eller neste år, og HB har gjort det samme på ET. Han har klart å beholde kortet flere år, og fant det da naturlig å prøve seg på PGA, noe som må sies å være en riktig avslutning. Thorp må huske at ingen samler på junior-trofeer, og jeg vil ikke anb. han å prøve seg neste år. Spill på deg selvtillitt gjennom NL, CT og prøv deg så på ET eller PGA, talentet er jo der, men det er viktig å ta de riktige valgene tror jeg...

HenrikFan

over 17 år siden

HenrikFan

Hvorfor sa du ikke det med en gang da, så hadde de spart seg turen ;)

Pioneer

over 17 år siden

Pioneer

Noen må finne veien og andre får bygge den bredere.
Bedre å prøve og feile enn ikke å prøve i det hele tatt.

janteper

over 17 år siden

janteper

Mulig det pioneer, men er jo bedre å prøvde der man faktisk har mulighet til å lykkes, enn å prøve å fly til månen med luftballong

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Så i følge din teori burde det kun stille 20 spillere i en turnering hvor 20 klarer cut'en da?!?

Når 70 spiller om 20 plasser, er det faktisk det store flertallet som IKKE kommer videre. En taper er ikke den som prøver og feiler, en taper er vel den som ikke prøver i det hele tatt...?

Dårlig sammenlikning med den luftballongen, selv om den var litt morsom :-)

janteper

over 17 år siden

janteper

Ja, dt er helt riktig Gunnar, og uten mulighet for å bli disket såklart, da er jo alle sikret:P

Vet ikke om du ikke skjønner, eller ikke VIL skjønne poenget, som er:
Man bør lære å krabbe før man begynner å gå. Disse er jo ikke blant de 3 beste i Norge engang, så skal de de satse alt på å kvale til verdens beste tour. Kanskje en idé for Nævestad og Thorp å gå gradene her hjemme/norden/europa. Selvtillitten for seg en reel knekk når man ikke klarer det første kvalet engang.

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Bra noen følger sine drømmer, og har mot til å satse.

Disse guttene lar seg ikke stoppe av å misse en cut, de skjønner at det er tøft.

Skulle de hørt på verdensvante hackere her hjemme ville det aldri blitt noe satsing.

b

over 17 år siden

b

Må nok trene litt på å spille der noen ganger for å hevde oss i konkuransene, men det er jo typisk norsk å forvente suksess på første forsøk. Annet er ikke akseptert - kun enere i sport der vi deltar

Hallvard F

over 17 år siden

Hallvard F

Ingen forventer vel success, men når spillere som lever et tilnærmet prestasjonsløst liv på en anonym tour plutselig føler seg klar for høyeste nivå så er det jo lov å dra litt på smilebåndet.
På en vanlig 4-runders turnering er det en mikroskopisk mulighet til at en litt mindre god spiller som har god flyt akkurat den uka og litt flaks i tillegg kan klare en god plassering.
Men i et 14-runders kvalifiseringsprogram klarer ikke en Morten Orvelan eller en Torstein Nævestad å nå topp 25. Ikke faen. Det kunne jeg veddet hus og bil på. Bjørnstad klarer det heller ikke, men det tør jeg i det minste ikke å vedde på.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her